RB

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • D27H
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2005
    • 12

    RB

    Etter å ha lest RB ca 2 timer etter kamp på nett, under jeg over et par ting.

    LSK`s første serier i årets serie, og på hjemme bane nevnes med liten notis på sidene mens hjertestans etter kampen nevnes med en hel side?

    Hva feiler det RB???? etter kampen står man som sultne gribber og hungrer etter nyheter man tror folk er opptatt av, en slik nyhet bør ikke trekkes frem i den grad, men nevnes med at alt tross alt gikk bra.
    Vis folkeskikk RB trekk unna når slikt skjer!

    At LSK vant er vel det som er nyheten eller???
    RB er en lokal avis og ikke noe tabloid ukeblad.

    Og en ting til, siden man var så "dyktige" på å dekke en ellers bagatell fra Kr.sand, så mann hvordan fansen virkelig sto frem? bør dette nevnes?? Eller er det kun de negative sider man ønsker å trekke frem ved fansen? RB må lære seg at gode ting er også nyheter.

    Grunnen til at jeg skriver dette her er av den enkle grunn at jeg tror "GRIBBENE" på RB leser dette forumet grundigere en sin egen e-post etter å få med en nyhet av noe slag som er negativt.

    D27H
    Bøfflenes tilbakekomst
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    #2
    Vi får se hva som står imorgen, eller hvor mye det står da. Samme hva så er jeg enig i at de gjorde en slettes ræva jobb da de klarte å blåse opp drikkinga i Kristiansand på førstesiden og 2 sider i midten.

    Er litt morsomt å se forskjellen på dekninga vi får i de forskjellige avisen.

    Opprinnelig skrevet av Dagbladet
    Dermed fikk Lillestrøm kampen akkurat dit de ville, nemlig opp i lufta på Lyns banehalvdel
    Opprinnelig skrevet av Dagbladet
    Etter 69 minutter kom målet på typisk vis for kampen. En 30-meterspasning ble slått opp i feltet
    Dagbladet skal nok en gang ymte frem at vi spiller kjedelig fotball, møkka-avis.

    Lyn planløse og svake, men neste søndag debuterer «gullet» John Obi Mikel.


    Nettavisen har en mye mer fyldig og positiv artikkel. Der Røsler tar tak i negative fokusering fra media.


    Opprinnelig skrevet av Røsler
    På mandag ringte tre TV-kanaler meg for å få intervjuer. Jeg fikk følelsen at mange håpet at vi skulle tape i dag
    De gjorde det Røsler, sånn har det vært i 10 år, minst.

    Kommentar

    • D27H
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Apr 2005
      • 12

      #3
      RB nyhet.

      Rb skrev i uka som gikk om "flatfyll" i Kr.sand etter å ha lest noen utdrag her.
      De mener at siden det hadde kommet inn ca 100 meldinger på dette at dette var en betydelig nyhet.

      la oss se hva som skjer om det kommer inn 100 innlegg om RB på forumet, da er vel også dette en betraktlig nyhet?

      D27H
      Bøfflenes tilbakekomst

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #4
        RB ser på nettutgaven sin som den muligens største konkurrenten av papirutgaven, og mener sikkert derfor det omtrent vil være kanibalisme å legge ut masse om matchen så tett etter kampslutt. Er jo fortsatt litt sjarm å lese papirutgaven mårran etter og sjekke børsen osv! Men i for eksempel papirutgaven av VG og VG-nett, er det to forskjellige redaksjoner (noe det helt sikkert ikke er i RB), og derfor vil det ofte være en litt sportslig retta artikkel der rett etter kampslutt, mens det som vanlig dagen etter vil komme en bullshit-artikkel om masse utenomsportslig piss som nesten ikke fortjener spalteplass i sportssidene. VG velger gjøre sånn fordi dem har skjorta med konkurrenter på landsbasis (både på nett og løssalg), mens RB på den annen side har akkurat ingen her lokalt og dermed prøver å tvinge oss til å kjøpe papirutgaven. Det hadde i og for seg vært helt greit hvis det meste dem skreiv om oss bare var fryd og gammen, men nå er det jo nesten ikke gammen å lese om engang, nå! Nå må du stramme deg opp, RB!!
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Ja fy og skam til RB for at de gjør sitt beste for å tjene penger slik at de fortsatt kan gi ut aviser!!!!! (for de som ikke tok det med en gang: det var ironisk ment...)

          Men på den annen side er det påfallende hvor kjapt samme avis er frempå når de kan skrive om noe negativt. Når skrev de sist noe positivt om landets beste supportergjeng? Med tanke på at RB og Kanari-fansen holder til et stenkast fra hverandre, så er det påfallende hvor lite oppmerksomhet RB har på hva Kanari-fansen betyr for LSK.

          Det er godt å vite at ihvertfall trenere og ledere skjønner poenget.
          Knurr...

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7056

            #6
            Syns ikke vi skal male fanden på veggen her. RB og Tv Romerike er de mediekanalene som dekker LSK best. Man trenger jo bare å lese sakene til Svesengen, Solbakken og Torsvik for å skjønne at de bryr seg oppriktig om klubben. Klart, samtidig er det sånn at konflikter selger aviser, ikke idyll. Men jeg syns RB gjør en streit jobb med LSK.

            VG er VG og fokuserer både 80% av forsida og en dobbeltside inni avisa på han som fikk hjertestans ved sluttsignalet i går. Kan vel ikke forvente seg mer av dem.

            Langt verre er derimot Dagbladet. At de kan kalle seg en riksavis er en skam. Etter matchen på Ullevål i går sto det med hysteriske krigsoverskrifter "VI ER TILBAKE!!!" øverst på forsida på nettutgaven. Papirutgaven har jeg selvsagt ikke lest. Er da ikke masochist heller.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Man trenger jo bare å lese sakene til Svesengen, Solbakken og Torsvik for å skjønne at de bryr seg oppriktig om klubben....
              Er ikke Solbakken ape??

              Kommentar

              • HanseFrank
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Mar 2004
                • 221

                #8
                Opprinnelig skrevet av scages
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Man trenger jo bare å lese sakene til Svesengen, Solbakken og Torsvik for å skjønne at de bryr seg oppriktig om klubben....
                Er ikke Solbakken ape??
                Nei, han er vel først og fremst en Kopite.
                HanseFrank
                - på den andre siden...

                Kommentar

                • ketil
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Feb 2004
                  • 246

                  #9
                  Dagsavisen hadde en dobbelside om Lillestrøm (Lyn) idag. Ser ut som de har begynt å dekke mer sport. Men en ting jeg lurer på er hvorfor er ingen fra Lillestrøm invitert til å skrive en spalte hver tredje uke? Lyn og Vif fotball skal såvidt jeg vet, bytte på å skrive en annenhver uke om tribuneliv og andre innfall. Dumt.

                  Kommentar

                  • D27H
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Apr 2005
                    • 12

                    #10
                    Nå vil jeg legge til at dagens papirutgave av RB var slettes ikke så ille.

                    Vi får også ta med det possetive om Rb som sikkert RB vil gjøre om oss, selv om det muligens er å håpe vell mye.

                    Men dekningen om kampen i dag var helt ok den.
                    Det kunne så klart blitt tatt med at Kanarifeltet var nytt , sort og veldig bra og ikke minst at dette var ny rekård på Åråsen mot lyn, den forrige rekorden var fra 9,mai 1993 og var på 7001 tilskuere og dette tok vi knekken på i går med ca 62 stk eller noe.

                    D27H
                    Bøfflenes tilbakekomst

                    Kommentar

                    • pondus73
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 612

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av ketil
                      Dagsavisen hadde en dobbelside om Lillestrøm (Lyn) idag. Ser ut som de har begynt å dekke mer sport. Men en ting jeg lurer på er hvorfor er ingen fra Lillestrøm invitert til å skrive en spalte hver tredje uke? Lyn og Vif fotball skal såvidt jeg vet, bytte på å skrive en annenhver uke om tribuneliv og andre innfall. Dumt.
                      Jeg tror grunnen der er ganske så enkel!
                      Lyn og søpla er Osloklubber og Dasgavisen en Osloavis. Dermed finner de ikke plass til det laget i Osloområdet som er verdt å satse på! :lol:
                      ------eLSKe-------

                      Kommentar

                      • ketil
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Feb 2004
                        • 246

                        #12
                        Jeg skjønner det. Men jeg innbiller meg at hadde dette vært for noen år siden så hadde Lillestrøm vært med. Dumt å bli spilt utover sidelinja! Regner vel med at Dagsavisen har mange abonnenter på Romerike, eller oslofolk som holder med Lillestrøm. (Som meg).

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          #13
                          La meg komme med et innspill for å sette ting i perspektiv for enkelte her:

                          Hver eneste gang RB kommer med en sak som enten er kristisk til LSK/KFL (f. eks. den om fyll) eller kommer med en utenomsportslig sak (f.eks den om han med hjertestans) begynner enkelte her på forum alltid å svartmale RB. Kan forsåvidt sammenliknes med åssen der HEVDER at RB gjør ovenfor LSK. For å gjenta en ting jeg skrev i forrige uke så er RB et medium, og madias oppgave er å kritisere. Er det så forbanna vanskelig å innse?

                          Når både dagbladet og VG (ikke at dét gir så mye cred) skriver om akkurat det samme, men riktignok litt senere, kan vel enkelte sarte sjeler her innrømme at dere dreit dere ut angående hva som faktisk var viktigst.
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                            La meg komme med et innspill for å sette ting i perspektiv for enkelte her:

                            Hver eneste gang RB kommer med en sak som enten er kristisk til LSK/KFL (f. eks. den om fyll) eller kommer med en utenomsportslig sak (f.eks den om han med hjertestans) begynner enkelte her på forum alltid å svartmale RB. Kan forsåvidt sammenliknes med åssen der HEVDER at RB gjør ovenfor LSK. For å gjenta en ting jeg skrev i forrige uke så er RB et medium, og madias oppgave er å kritisere. Er det så forbanna vanskelig å innse?.
                            Her var det mye tull.
                            Det er ikke vær eneste gang Rb skriver noe kritisk at folk her henger de ut, ingen vits å overdrive hvis du skal bli tatt seriøst. Media sin oppgave er ikke bare å være kritisk, det er en helt latterlig påstand.
                            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                            Når både dagbladet og VG (ikke at dét gir så mye cred) skriver om akkurat det samme, men riktignok litt senere, kan vel enkelte sarte sjeler her innrømme at dere dreit dere ut angående hva som faktisk var viktigst.
                            Her skjønner jeg ikke hva du snakker om engang. Hvis dette er "kanarifylla" så er det en fjær som ble til 750 kanarifugler, isåfall er det du som driter deg ut.



                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Syns ikke vi skal male fanden på veggen her. RB og Tv Romerike er de mediekanalene som dekker LSK best. Man trenger jo bare å lese sakene til Svesengen, Solbakken og Torsvik for å skjønne at de bryr seg oppriktig om klubben.
                            Maler ingenting, sier bare meninga vår. Svesengen og Solbakken har jeg ikke fuglt med så my på men denne Thorsvik kan jeg aldri tenke meg er LSK supporter, han elsker Arne E, og elsker å skrive dritt om oss.

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              #15
                              er vel verre med vg som har utover førstesida at fjøra gråt da denna personen fikk hjertestans..
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

                                #16
                                Oja, sorry.

                                Synes alle mediene hadde bra dekning av kampen bortsett fra negative Dagbladet som nok en gang fokuserer på at LSK spillte noen lange baller.

                                At det ble store oppslag av at han på 60 år fikk hjertestans er veldig forståelig ettersom det har vært så mye hjertestanser og liknende rundt omkring i hele verden i sammenheng med fotball de siste årene.

                                For journalister så er jo dette ren mat, ekle kryp.

                                Kommentar

                                Working...