Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Noen som vet hva som skjer med gresset nå når det snør som faen? Var på Åråsen for par dager siden, og da var matta grønn (med masse bruneflekker selvfølgelig), og duken var tatt av.
Klarer varmen og ta av for såpass mye snø? Har de lagt på duk igjen?
Det var ikke duk på matta igår kl.14, og da hadde det begynt å snø.
Duken er vel en såkalt vekstduk, dvs en duk som primært skal få det til å spire og gro under den, og ikke en beskyttelse mot det som kommer ovenfra...
Tror jeg. Men her er jeg på tynn is...
GRØNT UNDER: Nyansatt driftssjef Kjell Hulby og styremedlem Birger Karlsen på Åråsen fem dager før seriestart. FOTO: KAY STENSHJEMMET – Hvis det fortsetter å snø må vi kalle inn til dugnad
ÅRÅSEN:
Styremedlem i LSK, Birger Karlsen, ser helst at det slutter å snø, NÅ. Kanarifansen er klare hvis flere skuffer trengs.
Av Espen Bolstad
Publisert 25.03.2008 - 10:36 Oppdatert 25.03.2008 - 10:40 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden
Se større bilde
DYP SNØ: Like utenfor banen er snødybden nærmere 30 centimeter på Åråsen. FOTO: KAY STENSHJEMMET
Varmen står på for fullt under den grønne Åråsen-matta. Over ligger det nærmere 10 centimeter snø.
Om fem dager kommer Tromsø på besøk. – Værmeldingene tyder på at snøen vil gi seg i løpet av ettermiddagen og kvelden. Hvis den gjør det er vi rolige. Hvis det fortsetter å snø må vi vurdere hva vi skal gjøre, sier anlegg- og baneansvarlig i LSK-styret, Birger Karlsen til rb.no.
Problemet er ikke selve gressmatta. Men at varmeanlegget ikke skal klare å smelte vekk all snøen som ligger oppå.
– Vi får værvarsel hver time så vi vurderer situasjonen fra time til time, sier Karlsen. Kanarifansen stiller opp
Birger Karlsen og LSK vurdere å kalle inn til dugnad hvis ikke snøen gir seg. – Hvis det blir store mengder snø må vi få måkt vekk snøen på et hvis. Og da regner jeg med at det er mange som kunne tenke seg å ta i et tak, sier Karlsen.
Og det har han rett i: – Hvis det skulle trengs så er nok Kanarifansen mer enn villig til å måke snø, sier talsmann Erling Stray til rb.no.
Tromsø er kjent for å spille godt i ruskevær. Stray er imidlertid ikke så bekymret.
– Nå har dem jo begynt å spille på kunstgress. Tror ikke de har noen fordel på humpete baner lenger, sier Stray. Ikke bekymret for banen
LSK-formann Per Mathisen er foreløpig rolig med tanke på baneforholdene.
– Det skal snø ekstremt de kommende dagene for at det ikke skal bli kamp på Åråsen, sier Mathisen. Han mener glatte og kalde tribuner kan bli et større problem.
– Vi er jo ansvarlige for at folk skal ha det bra og ikke skade seg på kamp. Så det er mulig vi må gjøre noe ekstra i forkant av kampen, sier Mathisen. Foreløpig er det solgt nær 8.000 billetter til Tromsø-kampen.
– Vi satser på fullt hus og god stemning selv om det skulle bli litt kaldt, sier Mathisen som har to ganger Tromsø-tap å revansjere.
Hmmm... Her virker det som god avstand mellom de grønne gresstustene. Jeg er ikke overveldende positiv til det tunge regnskyllet som er meldt til helgen. Er redd dette vil ødelegge matta ganske kjapt, men håper jeg tar feil.
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Snøen er smelta og gresset er grønt
Vintern er over og er det ikke skjønt
Vårsola varmer, velkommen er den
Vi veit at alle her hva som følger med den...
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Kommentar