Har LSKs speidernettverk sviktet totalt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Cruz
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 398

    #61
    Hvorfor kvitte seg med de to kenguruene man allerede hadde?!

    On-topic saksopplysning:
    Roy Kenneth Torkildsen er ansatt som speider i LSK og reiser mye utenlands for å se spillere. Han har, etter det undertegnede erfarer (takk, Nettavisen, for nyttig leksjon i effektiv kildebruk), vært mye i Øst-Europa og litt i Afrika og rundtomkring ellers det siste året. Men Torkildsen kan neppe, etter det undertegnede erfarer, sammenlignes med f.eks. Thorbjørnsen i RBK eller de klubbuavhengige agentene hva gjelder kontakter i utenlandske markeder.

    Jan Roger Sannerud er, etter det undertegnede erfarer, ansatt som spillerutvikler for aldersgruppen 12-15 år (eller 13-16 eller no i den duren). Innenfor dette ansvarsområdet er det sikkert også inkludert et mål om å finne talentfulle gutter fra Østlandet og omegn som tilskudd til de talentfulle guttene fra Volla og Vigernes.
    Last edited by Cruz; 25.06.2008, 13:03. Begrunnelse: Nytter ikke å poste før første kaffi'n om morran...
    Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #62
      Må vel være mulig å finne en afrikansk unggutt som har samme klasse som Edu og Mikel har som man kan lure opp til romerike for noen år. Hvor er det Lyn finner alle disse klassespillerne hen??

      Kommentar

      • Geirfugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 561

        #63
        Opprinnelig skrevet av VK
        Må vel være mulig å finne en afrikansk unggutt som har samme klasse som Edu og Mikel har som man kan lure opp til romerike for noen år. Hvor er det Lyn finner alle disse klassespillerne hen??
        Afrika kanskje?

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #64
          Opprinnelig skrevet av Geirfugl
          Afrika kanskje?
          ¨
          Så Afrika har blitt ett land i løpet av natten eller?

          Kommentar

          • Rasmus
            Medlem
            Møteplager
            • Oct 2006
            • 93

            #65
            Lyn har vel hentet sine spilliere fra Nigeria.

            Kommentar

            • Geirfugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 561

              #66
              Opprinnelig skrevet av VK
              ¨
              Så Afrika har blitt ett land i løpet av natten eller?
              Nå var vel ikke land nevnt i denne saken:
              "Må vel være mulig å finne en afrikansk unggutt som har samme klasse som Edu og Mikel har som man kan lure opp til romerike for noen år. Hvor er det Lyn finner alle disse klassespillerne hen??"

              Men, nei Afrika er ikke et land, men et stort kontinent med mange folkegrupper, og kontinentet ble så vidt jeg vet delt mellom kolonimaktene på et møte i Berlin i 1885 - uten hensyn til de som bodde der.

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                #67
                Bill. mrk. Sentral midtbanespiller og offensiv back

                Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                hvorfor ikke se i Australia, finnes flere gode taltenter og spillere der.
                Hva med en ballsikker fighter til sentral midtbane, som aldri gir seg og som kan styre midtbanen i med- og motgang? Eller hva med en offensiv venstreback? Noen som kjenner til spillere fra Australia som kan passe disse beskrivelsene?

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1822

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av vollafugl
                  Hva med en ballsikker fighter til sentral midtbane, som aldri gir seg og som kan styre midtbanen i med- og motgang? Eller hva med en offensiv venstreback? Noen som kjenner til spillere fra Australia som kan passe disse beskrivelsene?
                  hehe. vi har allerede hatt 3 store australske sukseer, på tide med en ny. Chris james?


                  Spiller i finsk eliteserie, kunne blitt en ny koren.
                  Ikke australer, men fra new zealand.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                    hehe. vi har allerede hatt 3 store australske sukseer, på tide med en ny. Chris james?


                    Spiller i finsk eliteserie, kunne blitt en ny koren.
                    Ikke australer, men fra new zealand.
                    Hvordan får han blitt en ny australsk suksess når han er fra New Zealand?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3447

                      #70
                      Problemet med ikke-EØS spillere er vel arbeidsvisumet? Vi hadde Diamonde, men det falt igjennom pga det tullet. Har det blitt endringer i reglene?
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2128

                        #71
                        Om speidernettverket har sviktet, eller om vi først og fremst har vært på jakt etter norske spillere, er vel det store spørsmålet. På meg har det virket som om jakten har vært konsentrert rundt spillere man kjente til fra før av, men jeg tror fortsatt at man har relativt bra kontroll over markedet. Spørsmålet er hvor det er lettest å gjøre et scoop:

                        Norden - Her vil jeg tro at de fleste norske klubber har relativt god oversikt - Kanskje med unntak av det finske markedet...??? Svenske spillere er generelt gode teknisk, men mange av de faller igjennom på grunn av den fysiske spillestilen i Norge. Det er derfor lettere sagt enn gjort å finne spillere man vet vil slå til i Sverige. Danmark syns jeg personlig virker som et spennende marked, spesielt med tanke på at mange av de spillertypene vi trenger idag, finnes det mange av i dansk fotball.

                        USA - Her har vi i alle fall vært ute ettter Jimmy Conrad tidligere, noe som bærer preg av en viss oversikt. Men, siden alle salg fra ligaen må godkjennes av MLS, er det ikke så lett å hente spillere fra over dammen. Dette er uansett et spennende marked, siden det virker som om amerikanere tilpasser seg fort norsk/britisk spillestil.

                        Øst-Europa - Her er det mange som leter, og vanskelig å vite om man finner gull eller gråstein på forhånd. Vi har vel vært borti begge deler.... Tilpasningsproblemene utenfor banen er også større, og med Husar-historien friskt i minne, bør man kanskje spørre seg om man ikke heller bør bygge opp ett apparat utenfor banen til å ta seg av unge øst-europeere, før man går hardere inn i dette markedet.

                        Afrika - Her kan man finne både stjerner og gråstein i skjønn forening. For å lykkes på det afrikanske markedet, er man helt avhengig av agenter med god kjennskap og kunnskap om markedet. Det er klart at FC Oslo har dette på det nigerianske markedet, samtidig som den klubben også satser mye mer på unge spillere.

                        I forhold til andre klubber, burde vi kanskje ha en fordel på det tyske/østerrikske markedet med tanke på kontakter og lignende. Samtidig er det klart at det er mye å tjene på og ha dyktige agenter over hele verden. Spørsmålet er bare hvordan Lillestrøm sitt nettverk er, sammenlignet med andre klubber det vil være naturlig å sammenligne seg med.
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #72
                          Det virker som at klubben har sluttet med talentspeiding.
                          Det skjedde omtrant samtidigig med at Uwe rösler måtte dra fra solskinnet på østlandet og til et regnfullt vestland.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #73
                            Hva var det jeg sa?

                            Hva var det jeg sa?

                            Nok en gang velkommen etter til LSK. Gleder meg til å lage en oppsummering ved årets slutt.

                            Fra nyhetstråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...2&postcount=41
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            ÅRÅSEN:
                            LSK vraker store deler av basisen for klubbens sportslige satsing de fire siste årene.

                            ... Samtidig er det åpenbart at klubben ikke vil stenge døra for utenlandske spillere, spesielt fra Afrika, slik det har vært tilfelle siden 2006.
                            For dyrt
                            – Etter å ha handlet stort sett norske spillere i flere år, tyder mye på at LSK igjen ser til utlandet for å hente forsterkninger. Hvorfor det?
                            – Vi har brukt mye penger på spillere de sist sesongene. Vi er i en situasjon det kan være fornuftig å se om vi kan handle billigere ute.
                            For ordens skyld, her er mitt opprinnelige innlegg i denne tråden i sin helhet. Enjoy.

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Mye kan tyde på at LSK har gått fra å være blant de beste i klassen på innkjøp til å bli blant de dårligste. Med de dårligste så mener jeg at vi er svært fantasiløse, og får lite valuta for pengene.

                            Tidligere, når vi hadde dårlig råd, så klarte vi alltid på mirakuløst hvis å hente inn en eller flere reddende spillere. Jeg tenker eksempelvis på spillere som Diallo, Kristinsson, Helgusson, Koren og Mifsud, og også kultlegender som Svein Are Andreassen. Felles for alle disse spillerene var at de var ekstremt god valuta for pengene, de var totalt ukjente i Norge før de kom til Åråsen, og de var ikke minst underholdende.

                            Joda, vi gikk på en og annen Orijenta og Radulovic også, men stort sett klarte vi oss meget bra, økonomi tatt i betraktning. En kunne få inntrykk av at LSK hadde et nettverk av spioner som ovegikk både FSB og CIA. De merkeligste spillere ble sporet opp, og stort sett fungerte det meget bra.

                            Så begynte plutselig økonomien å bli bedre. Hva skjedde med innkjøp, ble vi late eller fantasiløse? I det siste har vi stort sett kjøpt fra andre klubber i Norge, og det har gått i dyre, halvetablerte spillere (Meter'n, Brenne, Bjørkøy, Johnsen), regelrett gråstein (JML, Pedersen) eller (halv)skader (Kisen, Riseth).

                            Summa summarum har kvaliteten på spillerkjøp, målt i valuta for pengene, falt betydelig de seneste år. Det virker også som om Nordlie har forsterket problemene. Han virker regelrett fantasiløs når han bare baserer seg på gamle garderobekamerater fra Start og spillere som har fått litt skryt på Fotballekstra.

                            Som kjent trenger vi sårt en venstreving. Og det eneste det virker som om det jobbes med er dyre alternativer i Norge (Hoff og Alanzinho). Jeg inbiller meg at et eller annet sted der ute i verden, så finnes det en god venstreving som ikke er alt for dyr. Kanskje han til og med er underholdende, og ikke en kjedelig norsk kondis-maskin.

                            Nei Tom, få legemet opp av sofaen, og kom deg ut i verden for å se litt spillere. Denne sesongen kan kanskje reddes, men det fordrer en bedre innkjøpsteft, ikke minst når det gjelder venstreving.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #74
                              Og du fortsetter å være positiv....

                              Man kan være uenig i mye rart men klarer du å si 3 positive ting om LSK, begynner faen meg å lure på om Benny er enga mann?

                              Du refererer til innkjøp og speiding, hvor mange andre lag har lykkes med spillerkjøpene i det siste? Ikke lett som vi tror, en spiller skal være bedre enn de vi har(høres ut som en gåte), han skal passe inn i system, han skal passe i spillergruppa, og ikke minst ha en fornuftig pris. Tror det vokser gode nok spillere som syntes norsk liga er kjempe spennende?

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Paddis
                                Og du fortsetter å være positiv....
                                Jeg er positiv til at endelig LSK følger mine anbefalinger. De har kommet diltende etter når det gjelder:
                                * Å sparke Uday
                                * Å regulere treningsmengder
                                * Å speide i utlandet igjen

                                Benny mener LSK er på rett spor, men han frykter at det kommer for sent.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                Working...