Bilder LSK - TIL!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

Bilder LSK - TIL!

Endelig seriestart!

Før jeg fortsetter, må jeg bare poengtere at det desverre ikke ble tatt noen bilder av tifoen fra min side.

Grunnet et trangt tidsskjema, i tillegg til at LSK har innført et nytt (og ikke-fungerende) køsystem, samt sluttet helt med å gi ut årsakkrediteringer, kom jeg inn på Åråsen idét kampen startet. Da var naturligvis allerede tifoen tatt ned. Det skal i min mening være helt unødvendig å bruke 15 minutter på å komme inn på stadion, når man allerede har billett, eller presseakkreditering i mitt tilfelle. Men sånt får man bare lære av til neste gang, og møte opp minst en halvtime før kampstart. Det er bare å beklage at sånt skjer.

Som trøst har allikevel Tribunekultur.com fått tatt et par bilder av gårsdagens tifo:

Kom gjerne med tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk. Jeg vil i tillegg opplyse folk om at mot Vålerenga 3. serierunde skal vi forsøke å komme med langt flere tribunelivsbilder enn det har vært i de forrige oppgjørene.

Klikk her for se galleriet:

Noen smakebiter:

www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

Mye bra, savner flere bilder fra tribunen.
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

Opprinnelig skrevet av Skinke
      Mye bra, savner flere bilder fra tribunen.
      Det garanterer jeg deg at vi skal bli bedre på.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Nytt kamera/objektiv Seb? Virker som det er mye bedre kvalitet på bildene.

Kommentar

• Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Nytt kamera/objektiv Seb? Virker som det er mye bedre kvalitet på bildene.
          Det stemmer.

For de spesielt interesserte er jeg nå stolt eier av mitt første L-objektiv. Et Canon EF 70-200mm F/2.8 IS objektiv ble kjøpt inn før sesongstart. Dette er langt mere lyssterkt, autofokusen opptrer mye raskere (og mer presis) og bildekvaliteten gjevnt over er genial.

Neste får bli EF 4000mm F/2.8. Da snakker vi!

Kommentar

• ChriZza
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 4265

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Opprinnelig skrevet av Seb.R
              Neste får bli EF 4000mm F/2.8. Da snakker vi!
              Jeezez!! Med den brennvidden kan du jo omtrent bare bli sittende på Martins...
              (For noe sesongkort får du dessuten neppe råd til)
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

Må også si at det er betraktelig mindre støy i bildene i år Sebastian Jeg har prøvd å dra med Sigma 50-500 på fotballkamp ,men det å håndholde over 300mm er praktisk talt umulig i lysforholdene vi har nå om dagen.. Blir heller brukt 17-55 2.8 IS som jeg er veldig glad i , ettersom jeg mener det er den beste normalzoomen for 1.6 crop kamera. Svakhetene er også av den typen som kan fikses uten problemer i photoshop. Hjørnene er faktisk utrolig mørke på 17mm, men heldigvis er dette en smal sak å fikse. Litt mer støy i bildekantene ,men hvor mange har hovedfokuset der?

4000mm F2.8.. Såvidt jeg vet er Canon 1200mm F5.6 den kraftigste telezoomen til Canon sine kamera. Men man kan jo fint slenge på en 1.4X teleconverter ,men trenger man det til 1200mm så lurer jeg på hva man tar bilder av En annen ting som skal nevnes er at de kun bygges etter request noe som betyr en ekstremt høy pris.

Gratulerer med nytt objektiv!
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

Opprinnelig skrevet av CFD
                  Må også si at det er betraktelig mindre støy i bildene i år Sebastian Jeg har prøvd å dra med Sigma 50-500 på fotballkamp ,men det å håndholde over 300mm er praktisk talt umulig i lysforholdene vi har nå om dagen.. Blir heller brukt 17-55 2.8 IS som jeg er veldig glad i , ettersom jeg mener det er den beste normalzoomen for 1.6 crop kamera. Svakhetene er også av den typen som kan fikses uten problemer i photoshop. Hjørnene er faktisk utrolig mørke på 17mm, men heldigvis er dette en smal sak å fikse. Litt mer støy i bildekantene ,men hvor mange har hovedfokuset der?

4000mm F2.8.. Såvidt jeg vet er Canon 1200mm F5.6 den kraftigste telezoomen til Canon sine kamera. Men man kan jo fint slenge på en 1.4X teleconverter ,men trenger man det til 1200mm så lurer jeg på hva man tar bilder av En annen ting som skal nevnes er at de kun bygges etter request noe som betyr en ekstremt høy pris.

Gratulerer med nytt objektiv!
                  Takk takk!

Jepp, støynivået og bildekvaliteten blir gjevnt over mye bedre med blender på lave F/2.8. Utover mot lyse tider nå blir det neppe et problem å kjøre ISO 100. Da snakker vi god bildekvalitet.

"Skyter" du i RAW, så er vignettering ikke et veldig stort problem å fikse på i etterkant, nei. Og sikkert ikke ellers heller. Brennvidde på 1200mm er jo helt sinnsykt vil jeg tippe, men egner seg også særdeles dårlig i mørke omgivelser. Det er en gylden regel at man "aldri" skal underskride objektivets brennvidde-tall med lukkertiden. Altså, har du et objektiv på (latterlige) 1200mm, så bør du heller neppe ha lavere lukkertider enn 1/1200. Små, små bevegelser kan være veldig kritisk på sånne enorme brennvidder. I tillegg er blender på F/5.6 ikke særlig hendig. Spesielt ikke dersom du (av en eller annen merkelig grunn) ønsker å sette på en 1.4x teleconverter i tillegg, for da vil da ende opp med F/6.3 om jeg ikke tar feil.

For meg så blir 70-200mm F/2.8 IS og 400mm F/2.8 en drømmecombo. Sistnevnte brukes generelt sett til å ta bilder av spillets gang, mens 70-200mm'ern som oftest blir brukt til tribunebilder og "feiringsbilder" når spillerne ofte løper bort mot supporterne. Desverre blir jeg nesten nødt til å vinne i lotto for å få råd til 400mm'ern. :???:

Kommentar

• CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

F5.6 blir vell til F8 med 1.4x teleconverter (1 stop) og F11 med 2x teleconverter(2stop) . Jeg har testet teleconvertere med en gammel Sigma 400mm F5.6 og det fungerte ganske greit ,men autofokus var tregt og den bommet vesentlig flere ganger enn normalt hvis det ikke var sollys og midt på dagen. Med flere objektiver så blir resultatene omtrent like gode hvis man oppskalerer bildet istedet for å bruke teleconverter , men med dyre L objektiver med canon teleconvertere blir ofte resultatet vesentlig bedre. Blender man ned så blir ofte resultatet med TC bedre ,men da snakker vi om over F10 , noe som begynner å nærme seg ubrukelig med mindre det er midt på lyse dagen.

Men nok fotoprat. Keep up the good work
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• gutt94
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2007
                      • 3272

ble med på et bilde je og git helt oppe i høyre hjørne på bilde 19
                      KnutHSolberg

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Vil bare takke deg for bildene! Selv om noen kanskje synes det er overflødig med bilder i tillegg når man har lekre vhs-opptak hjemme og enkelte øyeblikk lagret i fargegrøt på mobilen så er kvaliteten på bildene så slående at det er som å bli kastet tilbake til kampen. Kan formelig kjenne regnet ennå når jeg ser på dem. Keep up the good work!

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

Opprinnelig skrevet av reka
                          Selv om noen kanskje synes det er overflødig med bilder i tillegg når man har lekre vhs-opptak hjemme ...
                          I tillegg ligger jo bildene her og er tilgjengelige fra hvor-som-helst i all evighet (iallefall i toerien).
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Kanaris93
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Nov 2007
                            • 232

Kjempe bra bilder synes jeg! Bra jobba
                            I med og motgang <3

Kommentar

Working...