april 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

100% Fotball

MYE DISKUSJON RUNDT: LSK-fansen de siste dagene. ( Foto: Lien, Kyrre )

Truer med å legge ned Kanari-Fansen

LEI: Frank Grønlund. ( Foto: Lynau, Jan Petter )

OSLO: LSK-leder Frank Grønlund har gått i krigen mot egne supportere som ikke vil innrette seg etter gjeldende kjøreregler.

Av: Øyvind Nordli
    Publisert: 10.04.2008 kl. 07:29
    Endret: 10.04.2008 kl. 07:33

Flere overtramp vil ikke aksepteres.
    - Dette er et endelig oppgjør vi skulle tatt for lenge siden. Når vi gjør det nå, er det for å vise at vi ikke lenger tolererer uønskede elementer, sier Frank Grønlund, daglig leder i Lillestrøm SK.
    Normalt samarbeider LSK-ledelsen og Kanari-Fansen tett. Blant annet har de felles interesser om sikkerhet, salg av billetter og supportereffekter. Etter sist helgs bråk har imidlertid forholdet blitt anspent. Spesielt Grønlund går hardt ut mot sin egen supportergruppe.
    - Om ikke Kanari-Fansen kvitter seg med disse nå, må hele gruppen tas. Da må, etter min mening, Kanari-Fansen oppløses og starte på nytt igjen. Så får dem bruke de to, tre årene det tar å bygge opp en ny supportergruppe uten bråkmakerne, sier han.

- Handler om omdømmet
    Grønlund mener hele klubben tar skade av supporterbråk.
    - Vi kan ikke fortsette å se på at folk som er tilknyttet LSK ødelegger klubbens omdømme. Vi forventer selvsagt ikke at 5000 supportere skal være som de reneste "søndagsskoleelever" til enhver tid. Men vi forlanger at Kanari-Fansen kvitter seg med grupperinger som er der kun for bråk.

Nazisympatisører
    Blant supporterne er det noen som kaller seg "Ultras felt C". De var synlig til stede i LSK-svingen på Nadderud - med blant annet flagg i klubbens farger. Også andre grupperinger som har slått rot i Kanari-Fansen, vil klubbledelsen ha fjernet fra Åråsen og på klubbens bortekamper.
    - Vi vil ha et forbud om at navn som Ultras ikke skal kombineres med LSKs supportereffekter. Også andre navn på grupperinger knyttet opp mot klubben vil heller ikke bli akseptert. Vi kan ikke lenger sitte stille å se på at 14-15-16 åringer forledes av slike. De verste elementene har heller ikke lagt skjul på at de har en naziideologi. Å være på en fotballkamp skal være moro. Det skal være et familiearrangement der alle skal føle seg trygge, sier Grønlund, og mener at LSK-supporternes overtramp har kostet over 100 000 kroner.
    - Vi har mottatt regninger og krav om erstatning på 110 000 kroner etter blant annet hærverk som er begått. Men dette er regninger vi stort sett har sendt direkte til Kanari-Fansen, sier Grønlund.

Verre
    Klubbveteranen mener grensen forlengst er nådd etter bortekampen mot Stabæk for fire dager siden. Politiet i Asker og Bærum pågrep og bøtela seks kanarifans. Flere andre tilknyttet LSK-fansen skal også ha vært involvert i ordensforstyrrelser, slåssing, urinering og bengalske lys som ble påtent under kampen. Klubben samarbeider med politiet for å få den fulle og hele oversikt, men Grønlund mener overtrampene var langt verre enn det bildet mediene har gitt.
    - Slåssingen var mer utbredt og brutal før kampen enn det som har kommet frem.
    Sent tirsdag kveld bestemte LSK-ledelsen seg i møte med Kanari-Fansen for å utestenge 25 av de verste bråkmakerne fra samtlige kamper på Åråsen stadion denne sesongen. To sentrale medlemmer av supporterklubben, som også ble anholdt av politiet før Stabæk-kampen, kommer ikke inn stadionportene på Åråsen mot Vålerenga om tre dager. Over helgen bestemmer LSK-lederne den videre skjebnen for duoen.
    Under cupfinalen i fjor ble tribuneseter ødelagt. I serieåpningen mot Tromsø 30. mars i år skal det samme ha gjentatt seg.
    - Cupfinalen i fjor var hyggelig helt til slutten. Da vi mottok kongepokal og premier etter seieren, ble det fyrt opp bluss i LSK svingen og seter ble knust. Foreldre måtte ta med seg vettskremte barn og forlate Ullevaal stadion. De turte ikke se seiersseremonien. Slik kan vi ikke ha det, sier Frank Grønlund.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Dagsavisen

Vil ikke ha krigerkamp

Vidar Riseth (35) regnes som en av de største krigerne i norsk fotball. Men mot Vålerenga vil han ikke ha noen krigerkamp.

Tor Kise Karlsen 10. april 2008 08:08

LILLESTRØM: – Jeg vil at vi skal spille god fotball for å få tilbake godfølelsen, sier han til Dagsavisen.
      Vidar Riseth er hatobjektet til alle motstanderes supportere. Hans kompromissløse spillestil er stort sett bare til glede for hans egen klubb. Og han spiller da også ofte helt på grensa. Derfor er det nærmest sensasjonelt at han ikke ønsker noen «krig» søndag.
      Mot Vålerenga av alle. Regnet som hatkamp nummer en i norsk eliteserie.
      Grunnen er denne:
      – Nå må vi få tilbake det gode spillet vårt. Bare sånn kan vi få tilbake godfølelsen. Derfor må vi ikke legge vekt på at det er mot Vålerenga vi spiller, sier han til Dagsavisen før han skal til lege for å begynne på en penicillinkur.
      Han vil at Lillestrøm skal spille ut Vålerenga. Ikke krige dem ut.
      – Men nå må vi begynne å få noen trepoengere, selv om det ikke er noen krise i klubben, sier han.

Sentral midtbane
      I åpningskampen mot Tromsø på Åråsen var han Lillestrøms beste spiller. Da spilte han midtstopper. Mot Stabæk ble han flyttet opp på sentral midtbane. Etter manges mening var det i den rollen han var en sterk bidragsyter til at Rosenborg ble seriemestere for to år siden. Da var han ryddegutten foran midtstopperne.
      – Men i Lillestrøm skal vi ligge litt høyere med den sentrale midtbanespilleren, forteller han.
      Det var i fjor han fikk signaler om at han ikke lenger var med i Rosenborgs framtidsplaner. Det åpnet for enda en ny klubb i hans lange karriere. Nå har han en toårskontrakt med Lillestrøm.
      – Hva som skjer etter det, vet jeg ikke. Men jeg vil spille fotball så lenge jeg syns det er moro, og så lenge jeg mener at jeg har noe å bidra med, sier han.
      Nå er han på husjakt. Når de to barna – fem og åtte år – er ferdig med skoleåret, kommer hele familien flyttende sørover.

Tapt fire av femten
      Lillestrøm-trener Tom Nordlie mener det er noe spesielt å møte Vålerenga akkurat nå som det har startet til trøblete for en av klubbene som regnes blant gullfavorittene.
      – Dette vil være en fantastisk match å snu den dårlige trenden vår i, sier han til Dagsavisen.
      – Men om vi taper, har vi fortsatt troen på det vi driver med. Men for menigmann, for en Kari og Ola her på Romerike, vil vi være helter om vi slår Vålerenga. Det er viktigere enn poengene.
      – Uansett har vi arbeidsro. Siden cupfinalen i fjor høst, har vi bare tapt fire av 15 kamper.
      I fjor var Lillestrøm det laget som slapp inn minst mål i eliteserien. Nå har laget sluppet inn fem mål på to kamper. At det skulle bety en defensiv brist i årets utgave av LSK, avfeier Tom Nordlie på denne måten:
      – I fjor slapp vi inn 11 mål på tre kamper – mot Brann, Stabæk og Tromsø. Nå har vi sluppet inn fem på to.

Tromsø-utgaven
      Tom Nordlie vil ikke svartmale kanarifuglenes innsats mot Stabæk.
      – Vi var fullt på høyde med Stabæk i 57 minutter, mener han.
      – I Bakrommet på NRK 2 ble det framstilt som om Stabæk spilte telepatisk fotball, mens vi spilte som sauer. Vi er naturligvis ikke fornøyd, men det bildet stemmer ikke, sier han.
      Nå håper han også at Vidar Riseth kan stå fram som han gjorde mot Tromsø.
      – Vidar betydde mye i den første kampen. Jeg vil ha tilbake det «fighterfacet» jeg så mot Tromsø. Jeg vil ha tilbake den rollen han spilte i laget da.
      Denne uka har Lillestrøm trappet ned antall treningsøkter. Men Tom Nordlie benekter at spillerne virker tunge på grunn av for stor treningsbelastning.
      – Men vi har ikke trappet ned antall fotballøkter. Og du er tung i beina hvis du er tung i hue', mener han.
      – Nå handler det om å komme tilbake til Rema 1000 og det enkle.
      Om det blir i «krig» eller ikke.
      Vidar Riseth i «krig» mot Magnus Myklebust på Lillestrøms trening i går. Men mot Vålerenga ønsker han ingen «krig».

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Dagsavisen

Nordlie: – Stolt av klubben

Jeg er stolt av å være i en klubb som våger å stikke hull på byllen og ta et oppgjør med supporterbråket, sier Tom Nordlie etter helgas supporterbråk i Lillestrøm.

Tor Kise Karlsen 10. april 2008 08:27

LILLESTRØM: I går bestemte Lillestrøm seg for å utestenge om lag 25 personer fra Lillestrøms kamper. Det gjelder først og fremst folk som er knyttet til undergrupper av Kanarifansen. Dagsavisen har den lista.

*Av «Sportsklubbens fineste» skal 15 stykker vekk.
        *I den såkalte «Mental Boys» skal lederne vekk.
        *Og fra gruppen «Ultras Felt C» skal rundt 10 stykker vekk.

Dette har Lillestrøm, Kanarifansen og politiet blitt enige om.
        – Vi vil ta den harde kjerne, sier styreleder i Lillestrøm, Per Mathisen, til Dagsavisen.

Trener Tom Nordlie mener supporterne spiller ei viktig rolle som lagets 12. spiller. Nå er han glad for at klubben har våget å sette foten ned overfor bråkmakerne blant supporterne.
        – Og at 20-25 av dem er borte fra kampen, bør vi ikke merke, sier han.
        – 90 prosent av supporterne er fantastiske. Det er enormt viktig at disse støtter oss. Dessverre finnes det noen utskudd.
        Tom Nordlie mener imidlertid at det er gjort store framskritt på supportersiden.
        – Det var mye verre før. Da var det mye mer drittslenging, sier han.
        – Erkesupporterne har bedra seg. Bare at Apeberget har skiftet navn til Klanen og Bøffelberget til Kanarifansen, er et tegn på det, sier han til Dagsavisen.

Kommentar

• hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

www.lsk.no

Grønlund beklager

Frank Grønlund beklager uttalelser om trussel om nedleggelse av Kanarifansen.

Med bakgrunn i det siste konstruktive møtet med styret i Kanarifansen skulle svaret på spørsmålet om hva som skjer om vi ikke får bukt med problemene: ” Spørsmålet er hypotetisk og jeg er sikker på dette blir løst til beste for klubb og fansen”

Naziantydninger har jeg heller intet grunnlag for å antyde.

Jeg må understreke at uttalesene står for egen regning og er ikke noe som noen gang er tatt opp i Per Mathisens styre.

Styret er sterkt opptatt av å ha en fargerik og levende supporterklubb og vil fortsatt forsøke å legge til rette for en positiv drift.

10.04.2008
          Frank Grønlund
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

Kommentar

• KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

RB om Grønlunds beklagelse

Grønlund beklager

ÅRÅSEN:
            Frank Grønlund beklager sin trussel om å legge ned Kanarifansen.
            Av Per Kristian Torvik | Arne Kongsnes
            Publisert 10.04.2008 - 13:02 Oppdatert 10.04.2008 - 14:00

På sportsklubbens hjemmeside lsk.no er det nå lagt ut følgende melding fra Frank Grønlund:
            Med bakgrunn i det siste konstruktive møtet med styret i Kanarifansen skulle svaret på spørsmålet om hva som skjer om vi ikke får bukt med problemene: «Spørsmålet er hypotetisk og jeg er sikker på dette blir løst til beste for klubb og fansen.»
            Naziantydninger har jeg heller intet grunnlag for å antyde.
            Jeg må understreke at uttalesene står for egen regning og er ikke noe som noen gang er tatt opp i Per Mathisens styre.
            Styret er sterkt opptatt av å ha en fargerik og levende supporterklubb og vil fortsatt forsøke å legge til rette for en positiv drift.
            10.04.2008
            Frank Grønlund

Avlyser oppgjøret

Dermed går han tilbake på sine uttalelser fra tidligere i dag:
            – Dette er et endelig oppgjør vi skulle tatt for lenge siden, sier Grønlund til Aftenposten.
            Han sikter til vedtaket om å utestenge 25-30 supportere for resten av sesongen , etter skandaleoppførselen på Nadderud sist helg.

Styrelederen fikk sjokk

Styreleder Per Mathisen sier til rb.no at han fikk sjokk da han ble kjent med hva hans daglige leder hadde uttalt.
            – Klubben har ikke til hensikt å legge ned Kanari-Fansen, det har vi heller ikke noe med. Vi vil tvert imot forsterke samarbeidet med supporterne, sier Mathisen.
            – Er du redd for at Grønlunds uttalelser tar bort oppmerksomheten fra det saken gjelder - utestengelsen av de 24 supporterne?
            – Jeg tror også Kanai-Fansen er interessert i å fokusere på utestengelsene, svarer Marthisen.

Vil på supportermøte

LSKs styreleder vurderer nå å be om lov til å komme på kveldens supportermøte på Martins for å holde en innledning.
            – Jeg tviler på at han får innlede på møtet, men jeg håper at han kan få komme inn på møtet, sier Jan Jensen, talsmann for Kanari-Fansen.

Supporter-leder i permisjon

Supporterbråket sist helg har ført til turbulente tilstander rundt både LSK og Kanari-Fansen.
            I går søkte styremedlem Erling Stray i Kanari-Fansen permisjon fra styrevervet.
            «Dette er på personlig grunnlag og styret har derfor valgt å innvilge denne», skriver Kanari-Fansen på sine hjemmesider .
            Stray ønsker ikke å utdype permisjonssøknaden overfor rb.no.
            Vidar Evje

Kommentar

• LSKOG
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2005
              • 131

SOS Rasisme jobber for et samfunn fritt for rasisme. Et samfunn med plass for alle, der alle har de samme rettighetene, uansett hudfarge, seksuell legning eller religion. Et samfunn der en ikke trenger å frykte diskriminering

Lørenskog SOS Rasisme

Ikke et naziproblem i Kanarifansen

I forbindelse med bråket under LSKs kamp mot Stabæk har leder i LSK Frank Grønlund uttalt til Aftenposten at elementer i undergrupper av Kanarifansen (KFL) propaganderer nazistisk ideologi. SOS Rasisme på Romerike har samarbeidet tett med Kanarifansen siden 2005, etter innitiativ fra fansen selv. Vi har aldri registrert spor av nazisme under kamper eller arrangementer i regi av LSK eller KFL. Tvert imot har vi opplevd enn klar motstand mot rasisme generelt, og nazisme spesielt. Vi vil derfor oppfordre Frank Grønlund til å konkretisere sine påstander, eller gå tilbake på disse. Hverken LSK, KFL eller norsk fotball er tjent med å ha slike rykter hengende over seg.
              | Organisasjon | Idrett og rasisme | Nazisme og voldsrasisme |

10.04.2008

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

NRK Sport

Lillestrøm får hjelp av erkefienden Vålerenga for å stoppe supporterbråket.

Inger-Lise Hanseninger.lise.hansen@nrk.no

Publisert i dag 15:13.

Vålerenga har tilbudt Lillestrøm hjelp for å løse problemene med supporterbråk. Det forteller daglig leder i Lillestrøm, Frank Grønlund, til nrksport.no.
                - Vålerenga stiller sin ekspertise til rådighet, og det sier vi takk til, sier Grønlund.

Har erfaring
                Flere av Lillestrøms supportere laga bråk i kampen mot Stabæk i helgen. 25 bråkmakere er utestengt fra resten av årets kamper på Åråsen.
                Erkefienden Vålerenga har mange ganger opplevd supporterbråk, og klubben har god erfaring med å løse slike problemer.
                - Det er naturlig at vi tilbyr hjelp, sier administrerende direktør, Pål Breen.
                - Vi tilbyr vår kunnskap mot de miljøene Lillestrøm nå sliter med fordi vi ikke ønsker at fotballbråket skal utvikle seg, forteller Breen. Breen tror dialog er viktig for å stoppe utviklingen.

Oppvaskmøte
                Søndag møtes erkerivalene Lillestrøm og Vålerenga i eliteserien. Oppgjøret er klassifisert som høyrisikokamp.
                I kveld møtes Lillestrømssupportere for å løse problemene før Vålerenga-kampen. Ledelsen i klubben vil også være til stede.
                - Jeg håper Kanarifansen ordner opp i egne rekker, sier daglig leder i Lillestrøm, Frank Grønlund.
                Administrerende direktør i Vålerenga, Pål Breen, både håper og tror lokaloppgjøret skal gå rolig for seg - på tribunen.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

Web-tv: Spillernes reaksjoner på supporterbråket:

Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Fra RB:

STENGTE DØRER: To vakter stengte alt som var av pressefolk ute fra Martins i ettermiddag. FOTO: ESPEN BOLSTAD

Her er det stengt!

LILLESTRØM:
                    Alt av pressefolk som møtte opp til Kanari-Fansens allmøte på Martins ble bedt om å snu i døra.
                    Av Espen Bolstad
                    Publisert 10.04.2008 - 19:06 Oppdatert 10.04.2008 - 19:40
                    Tips en venn om denne saken

Ikke bare pressen ble nektet adgang, men også alle som ikke er medlemmer av Kanari-Fansen.

Etter en stund fikk pressen komme inn i selve puben, men selve møtet – som ble holdt i kjelleren – var lukket.

– Etter møtet vil det være mulig å snakke med KFL-styre var beskjeden.
                    Årsaken til allmøtet er den siste ukas krangling og bråk innad i KFL og mot klubben i deres hjerter, Lillestrøm Sportsklubb.

(resten av artikkelen er bare en gjentagelse av tidligere Saker)

Kommentar

• glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1252

Kanari Fansen snakker ut

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

LSK og Kanarifansen snakket ut

Kveldens krisemøte mellom Kanarifansen og LSK-ledelsen betegnes som positivt. Men foreløpig er man ikke enig om alle spørsmålene.
                      Publisert i dag 20:19. Oppdatert i dag 22:05.
                      • Skriv ut
                      • Del/tips

Tips en venn
                      • Mottakers e-post
                      • Din e-post
                      • Melding
                      Del artikkelenPermalenkehttp://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.5358485

Representanter fra både supporterklubben og klubbledelsen har i kveld vært samlet på puben Martins til det Kanarifansen på forhånd omtalte som et "ekstraordinært møte".
                      Møtet varte i tre timer, og flere hundre personer var møtt opp til oppvaskmøtet torsdag kveld.
                      Positivt

Styremedlem i Kanarifansen, Jan Jensen, sier til nrksport.no at møtet har vært positivt, og at man har fått igang en dialog mellom ledelsen og supporterne.
                      Det store stridstemaet har vært antallet på supportere som skal utvises fra Åråsen.
                      Riktig med utvisning

Både Kanarifansen og klubbledelse ble på møtet enige om at det var riktig å kaste ut bråkmakere. Antallet skal man ifølge Jensen fortsatt diskutere.
                      Det ble ikke tatt noen endelig avgjørelse om hva som skal gjøres med de to utviste styremedlemmene i Kanarifansen.
                      - Vi ønsker at det blir slutt på bråkmakerne og volden i klubben, sier Jan Jensen.
                      Kjølig tone

Det har lenge hersket en uforsonlig og kjølig tone mellom LSK-ledelsen og kanarifansen etter supporterbråket under Stabæk-kampen, da 25 LSK-supportere ble utestengt fra Åråsen resten av sesongen.
                      Daglig leder i LSK, Frank Grønlund, har også truet med å legge ned kanarifansen, men gikk tidligere i dag ut og beklaget uttalelelsen.

Les:

Kommentar

• glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

Antall utestengte krymper!!

Antall utestengte krymper

LILLESTRØM:
                        Etter at Per Mathisen dukket opp på Kanari-Fansens allmøte er ikke tallet 30 utestengte lenger.
                        Av Espen Bolstad
                        Publisert 10.04.2008 - 22:49 Oppdatert 10.04.2008 - 22:54
                        Skriv ut denne siden

Se større bilde
                        LETTET: Jan Jensen har hatt en uke med mye stress. Han ser nå ifram i mot å starte arbeidet med å skape en god ramme rundt VIF-kampen. FOTO: ESPEN BOLSTAD

Men noe endelig tall, eller hvor lenge de er utestengt, kan ikke LSK-leder Per Mathisen foreløpig gi.
                        – Vi jobber tett med politiet, samtidig som vi trenger litt tid for å summe oss, men de tallene vi tidligere har gått ut med er for høye, sier han.
                        Det som er på det rene er at alle de som ble arrestert sist søndag er utestengt – inkludert de to fra Kanari-Fansens styre. Hele grupperingen Sportsklubbens Fineste (SKF) er også utestengt.
                        – Så er det enkeltpersoner i de to grupperingene UFC og MB som vil bli utestengt, sier Mathisen.

Tar kritikk

Per Mathisen innrømmer at de muligens var for raske til å skjære alle over en kam.
                        Tidlig i uka gikk han ut å sa at nærmere 100 kanarifans ville bli utestengt.
                        – I ettertid har vi funnet ut at det var mange som satt uskyldige oppe i dette, sier Mathisen.
                        – Men hvordan skal dere stoppe de som er utestengt fra å komme på kamp?
                        – Vi vet hvem de er, og vi vil kjenne de igjen. Det bekymrer vi oss ikke for, sier Mathisen.

God tone

Mathisen og Kanari-Fansens talsmann Jan Jensen snakket lenge med pressen etter møtet i kveld og tonen var god.
                        Jan Jensen sier følgende om møtet:
                        – Vi har hatt en veldig konstruktivt møte. En debatt der 30-40 personer deltok aktivt med spørsmål og kommentarer. Vi har fått luftet ut og fått opp den indre justisen i Kanari-Fansen.
                        Flere kanarifans rb.no har snakket med sier det samme.
                        De mener møtet var på sin plass, at det var en positiv stemning og at det var godt å få lufta ut.

Kommentar

• holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

Kanarifansen vil rydde opp

Etter kveldens lukkede supportermøte på fotballpuben Martins i Lillestrøm, kom det frem at Kanari-Fansen nå ønsker å rydde opp i egne rekker.

Av: André Almløv
                          Publisert: 10.04.2008 kl. 22:37
                          Endret: 10.04.2008 kl. 22:40
                          Lillestrøm Sportsklubb besluttet etter forrige rundes bortekamp mot Stabæk, der i underkant av ti LSK-supportere ble arrestert i forkant, under og etter kampen, å utestenge rundt 30 medlemmer av Kanari-Fansen.
                          De utestengte medlemmene tilhører i all hovedsak Kanari-Fansens undergrupper, "Sportsklubbens fineste", "Mental Boys" og "Ultras felt C". På kveldens møte ble det klart at Kanari-Fansen ikke lenger skal ha noen undergrupper, og det vil heller ikke tillates at det brukes bannere eller utstyr som stammer fra disse.

- Vi ønsker å ta et oppgjør med egen kultur. Derfor vil en del elementer nå være uønsket i Kanari-Fansen, sier supporterklubbens talsmann Jan Jensen.
                          Utelukket og uønsket

Etter det vi erfarer skal samtlige medlemmer av "Sportsklubbens fineste" nå være utelukket av LSK og uønsket av Kanari-Fansen. Undergruppen skal i følge det vi erfarer ha tilknytning til casuals-miljøet som etterhvert har blitt et problem i norsk fotball. Når det gjelder "Mental Boys" og "Ultras felt C" er det kun kjernen og lederne som er utelukket og uønsket.

- Dette er en veldig vanskelig sak som vi sikkert kunne håndtert bedre. Men vi ønsker bare å stenge ute de som lager bråk. Hvor mange det blir jobber vi fortsatt med, sier LSK-styreleder Per Mathisen, som besøkte møtet for å beklage klubbformann Frank Grønlunds uttalelser om at Kanari-Fansen burde legges ned.
                          Tett samarbeid

- Jeg føler vi har et tett og godt samarbeid med Kanari-Fansen. Noen ganger blir det litt varmt, men sånn må det være. Nå håper jeg de kommer til å skape kjempestemning når Vålerenga kommer på besøk på søndag, sier Mathisen.

Kanari-Fansen har tidligere varslet at de kommer til å innstille all virksomhet til kampen mot Vålerenga, men kan nå berolige med at det kommer til å bli sang fra tribunen.
                          - Det var flere som meldte seg til forsangere på møtet i kveld, så da blir det synging, slår et profilert, ikke navngitt, medlem fast.

Styremedlemmet som nå er utestengt ut sesongen som en følge av arrestasjon i forbindelse med Stabæk-kampen, unnskyldte seg foran medlemmene på møtet, og sa han kom til å godta straffen han var pålagt. Møtet var forøvrig stengt for pressen.

Kilde:http://fotball.aftenposten.no/elites...icle104827.ece
                          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

ENIGE: LSK-leder Per Mathisen flankert av sikkerhetsansvarlig i Kanari-Fansen Frode Johansen (t.v) og talsmann Jan Jensen er enige om kursen framover. De har nesten 6.000 medlemmer med seg. FOTO: ESPEN BOLSTAD
                            6.000 enige om ny kurs

ÅRÅSEN:
                            Streiketrusselen er avblåst. Ro og fordragelighet er gjenopprettet mellom LSK og Kanari-Fansen. Jubelen skal runge sterkere enn noen gang når Vålerenga kommer til Åråsen søndag.
                            Av Per Kristian Torvik
                            Publisert 11.04.2008 - 06:30 Oppdatert 11.04.2008 - 06:42
                            Skriv ut denne siden

BILDESERIE

Ydmykelsen på Nadderud

Se bildene !

– Ingen tvil om at vi skal synge Klanen i senk nok en gang. Spillerne skal få merke at vi er der, sier talsmann Jan Jensen.
                            LSK-leder Per Mathisen rakk en tur innom jobben for første gang denne uka i går ettermiddag – før han fikk komme til orde på gårsdagens møte.
                            – Vi har ryddet opp i uenighetene oss imellom. Vi står sammen og skal gjøre det i fortsettelsen. Det gjelder også utestengelsen av de rundt 25 personene fra undergrupper, som ikke hører med blant kanarifansen, sier Per Mathisen.
                            Flat struktur

Jan Jensen innrømmer at supporterstyret har vært naive, fordi de har latt det gå for langt med subgruppene, uten at de har grepet inn. Likevel forsvarer han den flate strukturen styret har lagt opp til og vil fortsette med.
                            – Den har fungert godt for oss. Jeg synes ikke vi trenger en sterk mann, sier han.
                            – Viser ikke det som er skjedd nettopp at mangelen på en sterk leder, som virkelig kan si fra, har vært det største problemet deres?
                            – Jeg tror ikke det hadde vært avgjørende. Det som har skjedd, ville sannsynligvis skjedd likevel.
                            – Dere har to styremedlemmer som ble bøtelagt etter kampen mot Stabæk. Hva skjer med dem?
                            – Vi har ikke tatt stilling til hva vi skal gjøre, verken når det gjelder styrejobb eller utelukkelse fra kamper.
                            – Kan medlemmer av styret som er bøtelagt på kamp, fortsette som om ingenting har hendt med tanke på signalene dere sender ut?
                            – Denne uka er det gått i ett. Nå skal vi tenke oss godt om før vi handler, sier Jan Jensen.
                            Selvjustis

Per Mathisen er aller mest fornøyd med at samarbeidet er i gang igjen.
                            – Jeg blander meg ikke bort i hvordan supporterne organiserer seg. Det viktigste for meg er at jeg har tillit til at selvjustisen kommer til å råde. Jeg er også fornøyd med at vi er enige om at alle de som går på Åråsen for å lage bråk ikke vil få adgang.
                            – Hvordan er du sikker på at dere kan stoppe dem?
                            – Vi vet hvem de er, og politiet vet hvem de er. De som kaller seg "Sportsklubbens fineste" har vi kontroll på. Ingen av dem er velkommen. For "Ultras Felt C" og "Mental Boys" kjenner vi identiteten til lederne.
                            På bussturen til Nadderud søndag var det stopp på en pub i Sandvika. Der dukket en Vålerenga-tilhenger med tilknytning til Isko Boys opp. Han var en av de sju arresterte.
                            – Det viser at vi må bli forsiktige med hvordan vi annonserer opplegg for turene. Når en av disse kommer inn, er det åpenbart at de har vært inne på nettsidene våre, mener Jan Jensen.
                            Sikkerhetsansvarlig Frode Johansen har et nytt opplegg for turene klart.
                            – For framtida vil bussene gå fra Lillestrøm direkte til arenaene. Det blir ingen stopp på puber underveis, sier han.
                            Supporternes styre får en stri jobb framover. Jan Jensen kunne opplyse at medlem nummer 6.000 er rett rundt hjørnet.
                            – Vi har fått to utmeldelser siden søndag. Men 70 nye er kommet inn. Vår jobb blir å gjøre dem til supportere som kun har som oppgave å støtte LSK og Kanari-Fansen i tykt og tynt, sier han.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

NRK Sport

Slokvik takket nei

Erlend Slokvik takket i kveld nei til tilbudet om å bli sportssjef i Skiskytterforbundet.

Bjørnar Hjellenbjornar.hjellen@nrk.no

Publisert 10.04.2008 21:12.

Slokvik, som nå er fysisk trener for Lillestrøm, var landslagstrener for skiskytterne fra 2000 til 2002.
                              - Han har fortsatt en del utfordringer i Lillestrøm som han har lyst å få gjennomført, sier president i Norges Skiskytterforbund, Tore Bøygard, til NRK.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

100% Fotball

Mener LSK gjør vondt verre

OSLO/TRONDHEIM: Kjernentalsmann Bjørn Lyngen mener Lillestrøm gjør vondt verre ved å gå i konfrontasjon med egne supportere.

Av: Erlend Nesje
                                Publisert: 11.04.2008 kl. 07:22
                                Endret: 11.04.2008 kl. 07:23

- Vi har ikke monopol på hva som er korrekt saksbehandling, men i Trondheim har vi prøvd å ta tak før problemene kommer til overflaten. Jeg ville gått inn i en saklig dialog i stedet for å gå ut i avisene, slik Lillestrøm-leder Frank Grønlund har gjort. For meg blir det feil å gå i direkte konfrontasjon, vår erfaring er at mange problemer løses ved å snakke sammen. På den måten har vi også blitt skånet for miljøer som vil drive organisert slåssing, sier Lyngen til Aftenposten.
                                Kjernen-lederen mener begrepsforvirring kan være et generelt problem i norsk fotball. Mange kan ha problemer med å skille mellom ultras og casuals. Han er for eksempel oppgitt over at det har blitt en etablert sannhet at det er såkalte casualmiljøer rundt Rosenborg. En del supportere i Kjernen kler seg som casuals, uten at de oppfordrer til bråk ifølge Lyngen.
                                - Ultras er en forholdsvis fredelig gjeng, som gjerne ønsker å rope mer høylytt og gjøre mer ut av seg på kamper. Casuals gjør opp utenfor kamparenaene. Vi i Kjernen er åpne for ultras, ikke casuals. Det har vi nå kontroll på, nettopp fordi vi har såpass god dialog med miljøene, sier Lyngen.
                                Han tror supporterbråk vil eskalere med konfrontasjonsstrategier.
                                - Derfor må vi få etablert en forståelse. En av grunnene til at casuals-miljøet rundt Vålerenga har vokst seg stort er de bygger på forakt mot politiet. De har ingen dårlig sak når de blir konfrontert med politiet, gjerne med TV-kameraer på slep. Den beste oppmerksomheten de kan få er konfrontasjoner, sier Lyngen.

Forbannet
                                Carl Nicolaysen i Lyn-Bastionen mener også at Lillestrøm-ledelsen har handlet feil.
                                - Vi i Bastionen ville ikke funnet oss i å bli behandlet på samme måte. Vi er ofte i dialog med administrasjonen i vår klubb, og har fått signaler på at de ville valgt en annen fremgangsmåte enn Lillestrøm. Men dette er kanskje typisk Lillestrøm, de er glade i å prate - for så å tenke i etterkant. Vi i Lyn er også i en litt annen situasjon enn de største klubbene ettersom vi er forskånet fra casualmiljøene, sier Nicolaysen.
                                Nicolaysen mener utestengelser og konfrontasjoner kan være ekstra provoserende.
                                - Hadde jeg blitt utestengt for å kjenne en som har tilknytning til et casualmiljø ville jeg selvsagt blitt forbannet, og det kunne medført et enda større problem. Når du blir urettferdig behandlet gjør du kanskje ting på pur f . . .

PS! I går kveld hadde flere hundre medlemmer av de ulike grupperingene innen Kanari-Fansen allmøte på stampuben Martin's i Lillestrøm. Det ble trommet sammen på bakgrunn av de siste dagers turbulens mellom supportere og Lillestrøm Sportsklubb. Media fikk ikke slippe inn.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Nettavisen (fxt)

Norges mest forhatte fans

UTSKJELTE OG FORHATTE: Selv hevder disse supporterne at de tar avstand fra vold og nazisme. Foto: Marius Vik ( Nettavisen )

De er blitt kalt nazister, bråkmakere og voldselskere. Nettavisen har møtt fansen LSK aldri vil se igjen.

Av Marius Vik

LILLESTRØM (Nettavisen): I et mørkt hjørne på et stille vannhull i Lillestrøm møter Nettavisen fire menn i begynnelsen av 20-årene. Velartikulerte, anstendig kledte, i jobb eller studerende, og uten en eneste tatovering med verken «hat», «drep», «vold» eller «blod» å se. Sant å si tenker vi mer at de ser ut som svigermors drøm der de sitter, snarere enn å være Norges mest forhatte supportere. Men det er det de er.
                                  - De verste elementene har heller ikke lagt skjul på at de har en naziideologi, var karakteristikken Frank Grønlund ga deler av Lillestrøms Ultras-bevegelse i torsdagens Aftenposten.

Ikke fornøyd med beklagelse
                                  De fire lederskikkelsene i LSKs Ultras-bevegelse, to fra grupperingen «Mental Boys 1917», to fra «Ultras Felt C», reagerer med vantro over uttalelsen. Riktignok beklaget Grønlund – daglig leder i Lillestrøm SK – i løpet av torsdagen sin uttalelse, og sa at han ikke hadde grunnlag for å komme med en slik antydning. Dette er likevel ikke nok, mener Ultras-lederne.
                                  - Jeg tror han bevisst har forsøkt å sverte oss, og så er blitt presset til å beklage, sier den ene av mennene vi møter.
                                  - Man kommer ikke med en sånn hentydning om nazisme helt uten videre. Faktisk sa Grønlund akkurat det samme rett i ansiktet til noen av oss allerede i 2006, forteller en av de to lederne i Ultras Felt C.

- Nei til nazisme og vold
                                  For er det én ting disse utskjelte 20-åringene er klare på, er det at de tar avstand fra den type ideologi.
                                  - Det finnes ikke en brun celle i noen av oss her, ei heller blant noen av medlemmene våre. Det faller på sin egen urimelighet, her er det for eksempel folk med albansk og kinesisk bakgrunn, sier de unisont.
                                  - I det hele tatt tar vi avstand fra all den negative delen folk forbinder med Ultras-kulturen. For oss handler dette om å støtte laget sitt i tykt og tynt, gjennom farger, flagg, stemning – aldri være stille i løpet av en hel kamp. Det er en slags «positiv galskap», understreker de fire.
                                  Og – noen voldsforherligere understreker de at de heller ikke er.
                                  - Vi har tatt avstand fra vold fra dag én. Bedriver man vold, blir man utestengt fra grupperingene.
                                  - Ingen av oss har bedrevet noen form for vold i forbindelse med kamper, ei heller kjenner vi noen i Lillestrøms Ultras-miljø som har det, påstår de.

Frykter stempel som kriminelle
                                  Likevel føler de seg forfulgte – både av klubb og politi, noe som også er grunnen til at de ønsker å være anonyme.
                                  «Noen av Ultras-medlemmene er nærmest behandlet som kriminelle av arbeidsgivere og familie etter det som skjedde. Derfor ønsker vi ikke å bli gjenkjent», er den kollektive tilbakemeldingen når Nettavisen spør hvorfor. De mener likevel, eller kanskje nettopp derfor, at de fortjener en langt bedre behandling enn det de har opplevd så langt.

(Les videre under bildet)

BRÅK: Seks LSK-supportere ble tatt av politiet for bråk før og under kampen på Nadderud forrige serierunde. I dagene som har fulgt, har det vært mange møter mellom LSK-ledelsen og fansen. Foto: Kyrre Lien/Scanpix

- Både klubben og politiet er uvitende når de behandler oss som de gjør. Vi tror alle at vi er utestengte i hjemmekampen mot Vålerenga, men vi har ikke fått noen beskjed om hvem av oss det gjelder, ei heller har vi fått forklaring på hva vi skal ha gjort.
                                  - Jeg var ikke engang med på Stabæk-turen, likevel skal jeg utestenges, sukker den ene lederen i Mental Boys oppgitt.

- Rettsløse
                                  De mener både klubben og politiet fremstår som både påtalemyndighet, dommer og jury samtidig.
                                  - Vi føler oss fullstendig rettsløse. Hva var det Lyn-supporterne skrev – at selv Lommemannen har bedre rettssikkerhet?
                                  - De er jo fullstendig paranoide. Vi har altså aldri blitt tatt for noe voldsbruk, likevel så ble vi forfulgt av to politibiler da vi skulle gå opp fra puben til Åråsen på forrige hjemmekamp. For moro skyld gikk vi mellom noen blokker på veien oppover, og politiet kjørte over plenene til folk. Det var ikke fritt for at det var en del gamle damer som tittet ut av vinduene sine og skvatt til litt da, flires det forsiktig.

- Alt lagt i grus
                                  Det er dog den eneste gangen det er tilløp til litt latter i den halvannen timers lange samtalen Nettavisen har med de fire, sentrale Ultras-skikkelsene i Lillestrøm-miljøet. Til det sitter bitterheten for dypt i.
                                  - De er ignorante, og det virker ikke som om de vet forskjellen mellom oss og casuals. I motsetning til casuals så distanserer vi oss fra voldsbruk.
                                  - Vi elsker Lillestrøm, og har et ønske om å skape best mulig stemning på tribunen. Vi er en kjemperessurs, og det bør de forstå. Alt lå til rette for at denne sesongen skulle bli tidenes beste på tribunen, nå er alt lagt i grus.

(Les videre under bildet)

ØDELAGT
                                  RYKTE: Om lag 25 supportere vil bli nektet adgang på Åråsen resten av denne sesongen. Foto: Kyrre Lien/Scanpix

- Men hva med episodene sist søndag, skjønner dere ikke at folk blir skremt og at de må reageres?
                                  - Jo, definitivt, men skylda er lagt på feil folk – vi er blitt gjort til syndebukker.
                                  - Det på puben startet med en intern krangling mellom LSK-supportere, men det var ikke mellom folk i grupperingene våre. Og blusset på Nadderud ble tent av en person som vi aldri har sett på kamp før. Han kastet blusset mellom oss, men det burde være lett av bildene å finne ut hvem det var som gjorde det.

- Politiet provoserte
                                  - Og de to som ble tauet inn for slåssing på Nadderud?
                                  - De prøvde å gå imellom og roe ned situasjonen. Det var helt kaos der, og politiet provoserte mer enn å forebygge, hevder kvartetten.
                                  - Bikkjene de brukte var helt ville og beit jo til og med en av politimennene. Sånt viser at de ikke har kontroll på det de gjør.
                                  - Politiet har sagt til Nettavisen at de aldri hadde opplevd et tilsvarende hat som det de opplevde blant LSK-supporterne på søndag. Må de ikke da gå inn og stagge gemyttene – også for å unngå at det blir aksept for slik oppførsel i fremtiden?
                                  - Jo, men da må de også se på hvordan de går frem. Selv har vi også en indre selvjustis, og faktisk så får du ikke stå sammen med oss hvis du er synlig beruset, sier en av lederne i Mental Boys.
                                  - Mange av Junior Kanaris (yngre LSK-supportere, red. anm.) ser opp til oss, og vi skal stå frem som gode forbilder.

Håper å komme tilbake på Åråsen
                                  Tiden vil vise om det blir mulighet for å bevise at de er nettopp det. Inntil videre er rundt 30 mann fra ulike undergrupperinger i Kanarifansen utestengt, og det vil også denne kvartetten forholde seg til.
                                  - Vi kommer ikke til å forsøke å gå på Vålerenga-kampen søndag, selv om vi ikke engang vet om vi er utestengt eller ikke.
                                  - Men når du har brukt og bruker så mye tid og penger på en klubb, så har du selvsagt lyst til å fortsette å støtte den. Vi elsker LSK, det er derfor vi er her, sier de fire lederskikkelsene i Ultras Felt C og Mental Boys 1917.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

TV2 Sport

Lenke til intervju med Vidar Riseth hvor han bl.a. forteller om profftiden i Luton Town. Ikke veldig LSK-relatert, men en lenke synes jeg fortjener plass:

Proffoppholdet i Luton Town var en sammenhengende nedtur for Vidar Riseth (36). Problemene var så store at han vurderte å legge fotballskoene på hylla.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

RIISE TILBAKE: Tom Nordlie får Bjørn Helge Riise tilbake til kampen mot VIF. ( Foto: Digitalsport

Riise klar

Endelig godt nytt for Lillestrøm.

Supporterbråk og krangel har preget nyhetsbildet rundt LSK de siste dagene, men endelig kommer det godt nytt for både Kanarifansen og LSK-lederne:
                                      Bjørn Helge Riise er klar til kamp mot erkefienden Vålerenga.
                                      Landslagsspilleren sto over begge serierundene i år på grunn av en muskelstrekk, og gikk glipp av både poengdelingen i Tromsø og tapet for Stabæk.
                                      Dermed får Riise årsdebuten i serien mot Vålerenga søndag.

LSK er sist på tabellen med ett poeng.

Kommentar

• meg
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 290

Her ryker VIF kampen?

SMERTER: Bjørn Helge Riise ligger nede etter en smell på trening. MMS-FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                                        Her ryker VIF-matchen?

ÅRÅSEN:
                                        Bjørn Helge Riise skadd under trening i dag.
                                        Av Per Kristian Torvik | Espen Bolstad
                                        Publisert 11.04.2008 - 12:28 Oppdatert 11.04.2008 - 12:30
                                        Skriv ut denne siden

Omtalte lag og spillere

Spillere:

Bjørn Helge Riise

Bjørn Helge RiiseFødt: 21.06.1983
                                        Høyde: 178 cm
                                        Land: Norge
                                        Lag: Lillestrøm
                                        Posisjon: MidtbaneLes mer om Bjørn Helge Riise

Relaterte saker

Fra andre aviser:

Bjørn Helge Riise gikk ned for telling på dagens trening i LSK-hallen.
                                        – Han løp, også så det ut til at han fikk en strekk, sier Romerikes Blads journalist Per Kristian Torvik.
                                        Han forteller at Riise skrek av smerte.
                                        Ved 12.30-tida får Riise behandling på Åråsen og har tydelige smerter i venstre lår.
                                        Rb.no kommer tilbake med mer!
                                        Gul og svart
                                        Team Wenche Myhre

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Nettavisen (fxt)

- De er ikke bare hvite lam

NYANSERER: Lilelstrøm-leder Per Mathisen innrømmer at klubben fortsatt ikke har en nøyaktig oversikt over hvem bråkmakerne er. Foto: Erlend Aas ( Scanpix )

Med LSK-ledelsen sier nå at mange Ultras-fans vil være velkommen på Åråsen mot VIF - i vanlig fanutstyr.

Av Dag Langerød

Nettavisen skrev fredag om fire av lederne i to av Ultras-grupperingene som følger Lillestrøm. Da hevdet de såkalte «Ultras Felt C» og «Mental Boys 1917» at de ikke hadde vært involvert i noe av bråket i forbindelse med Stabæk-kampen forrige uke.
                                          - Svertekampanje, sa lederne i et langt intervju med Nettavisen.
                                          Nå innrømmer Lillestrøms styreleder, Per Mathisen, at det kanskje ikke var noen fra de to grupperingene som gjorde noe galt.

- Velkommen på kamp
                                          - Personene i SFK (Sportsklubbens fineste), som ikke er tilknyttet Kanari-fansen, er utestengt. Det er nok ikke bare hvite lam i de to gruppene du nevner heller, men det er nok ikke hele gruppa som har gjort noe galt. Kanskje er det ingen, sier Mathisen til Nettavisen.
                                          Han understreker at det ikke er han som sitter på jobben for å finne ut nøyaktig hvem. I stedet er det politiet sammen med klubbens sikkerhetsansvarlige som til slutt vil avgjøre nøyaktig hvem som ikke får komme på videre kamper.
                                          - Betyr det at Ultras-medlemmer som ikke bråket forrige helg, er velkomne?
                                          - De som ikke har gjort noe galt, de vil kunne gå på kamp. Men de kommer ikke inn med Ultras-utstyr. Det er jo noe Kanari-fansen sa seg enige i under allmøtet torsdag også. De får i stedet ikle seg vanlig supporterutstyr. I så fall er de hjertelig velkomne for å lage stemning, sier han.

- Kan ikke bortforklares
                                          - Kan du forstå at de føler seg urettferdig behandlet?
                                          - Jeg kan skjønne at en del som er med i de gruppene kan føle seg urettferdig gjort til syndebukker, men det kan ikke bortforklares at det var bråk før og under kampen. Det var også bruk av pyroteknisk materiale før og under kampen - selv om det blusset på kampen visstnok ikke skal ha blitt brukt av noen tilknyttet Kanari-fansen. Det var imidlertid vanskelig for oss å vite. Han stod midt i fansen - en halv meter fra et Ultras Felt C-banner. De kan jo prøve å se det litt fra vår side også, sier Mathisen.
                                          - De første vi signalene vi fikk fra politiet og andre som observerte det hele, også fra andre Kanari-fans, var også at det var folk fra disse grupperingene som gjorde noe galt.

Vil kun ta bråkmakere
                                          Et par dager etter at LSK ville gi en fellesstraff til alle i enkelte grupperinger, er tonen nå en helt annen. Nå snakkes det kun om å straffe de som besviselig har laget bråk.
                                          Mathisen innrømmer også at han den siste uka har møtt en rekke personer fra Ultras-miljøene, og at de er normale, oppegående personer.
                                          - Jeg har også tiltro til at de menneskene jeg har møtt i disse gruppene virkelig vil støtte Lillestrøm. De er nok heller en litt villereutgave enn vanlige fans.

Kommentar

Working...