april 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

TV2 Sport

Krever endring i LSK

Frode Kippe mener Lillestrøm må bli mer kyniske i spillestilen.

ÅRÅSEN (TV 2 Sporten):
    Lillestrøm har gjort seg selv til latter i serieåpningen. Etter historiens største hjemmetap for Vålerenga, krever Frode Kippe endringer.
    - Vi må kanskje være litt mer kyniske. Tråkke til, vinne dueller og vær elitt enklere i spillestilen. Så får vi se om vi greier å snu dette, sier han.

Han beskriver situasjonen på Åråsen slik:
    - Jeg vil ikke si at det er noen stor krise ennå, men det kan det bli om vi ikke greier å gjøre noe med det.

Tabelljumboens manager, Jan Åge Fjørtoft, er enig med stopperen.
    - Min personlige oppfatning, er at vi må gå helt back to basic. Vi må forsvare oss ordentlig, tette igjen bak. Så må vi slå Molde.

Simen Brenne svarer slik på sprøsmål om hva som er galt.
    - Hehe. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Frode Kippe mener Lillestrøm må bli mer kyniske i spillestilen.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

2. divisjon: LSK2-Fyllingen 2-2 (1-0)

LSK2´s mål ved Arild Sundgot og Dan Alberto Fellus:

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

LSK-TV Tom N etter kampen

Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

rb

– Vi spiller ikke god fotball

Skadde Espen Søgård så oppgjøret mot Vålerenga fra tribunen. Han analyserer gårsdagens kamp i LSK-magasinet.
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

INGEN MULIGHETER: Olivier Occean er et godt eksempel på den spillemessige krisen i LSK. Spissen har spilt 270 minutter Tippeliga-fotball uten en eneste reell målsjanse. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Elendigheten har pågått lenge

ÅRÅSEN:
            LSKs problemer stikker dypere enn årets første tre serierunder.

Av Espen Solbakken
            Publisert 15.04.2008 - 06:31 Oppdatert 15.04.2008 - 06:46

Sannheten er at LSK har vunnet tre fattige kamper i hele 2008 – og at seriestarten kun er en forlengelse av den elendige vinteren.
            På bakgrunn av at LSK i år kun har vunnet mot et b-preget Ham-Kam, ufortjent mot Molde og et spansk 2. divisjonslag, er bakoversveisen i Tippeligaen ingen overraskelse. Spørsmålet er derfor om LSKs sportslige ledelse burde oppdaget problemene langt tidligere.
            Fotballklubber bruker vinteren til å komme i form, øve på spillestil og vinne selvtillit – det har ikke skjedd på Åråsen, og Tom Nordlie har forklart både tapene mot Stabæk og Vålerenga med nettopp manglende selvtillit.
            – Det er noe du får gjennom å vinne, ikke hvor mange meter du løper på Nordlie-testen, sier kaptein Frode Kippe om den hanglende selvfølelsen.
            – Det er nok en sammenheng mellom vinteren vår og det vi gjør nå. Vi spilte mange uavgjorte kamper uten å imponere særlig, og vi hadde stilt bedre rustet om vi hadde fått spillet til å gli og vunnet kampene, mener Kippe.

Blåmandag
            Kapteinen mener klubben har vært klar over vinterproblemene, men at man håpet det ville løsne i serien. Men LSK har gått fra dårlig til verre.
            – Vi er bare nødt til å vinne en fotballkamp igjen. Det er ingen tilfeldighet at vi taper når du ser måten det skjer på, sier Kippe.
            LSK har kommet bra ut av startblokkene de siste sesongene etter å ha brukt deler av vinteren på Royal League-spill, men nå taper klubben plutselig fotballkamper på en måte som ikke er Lillestrøm verdig.
            I går var det ny blåmandag på Åråsen, mens Tom Nordlie satt hjemme og analyserte videobilder fra den siste fiaskoen. Han overlot som vanlig restitusjonstreningen til Erlend Slokvik. Blant spillerne rådet det rådvillhet – noen tapre smil her og der, men generelt dårlig humør.
            Manager Jan Åge Fjørtoft tror samtlige 11.460 tilskuere på Åråsen og den halve millionen tv-seere analyserer tapet minst like godt som LSK-familien.
            – Jeg gjør meg nok de samme tankene som de som så kampen og liker definitivt ikke måten det skjedde på, sier Fjørtoft.
            – Vi får de resultatene vi fortjener, og det er min innstilling også dagen derpå, mener manageren.

Flere feil
            Med bakgrunn i den svake seriestarten – både poeng- og spillemessig – er det liten tvil om at noe er skjedd med klubben som ble norgesmester for bare fem måneder siden. Noe er blitt borte på veien.
            Spørsmålene er mange, og de melder seg med større hyppighet på Åråsen. Var salgene av Kasey Wehrman og Shane Stefanutto feil? Hvor mye betyr skaden til Espen Søgård? Har Pål Strand-saken innvirket på den interne LSK-stemningen?
            Og er det riktig å "forsterke" laget med to sidebacker som for under et halvt år siden rykket ned med Start? En av disse heter Steinar Pedersen. Han kaller ikke Åråsen-situasjonen for en krise. Ennå.
            – Det preller litt av etter hva jeg opplevde med Start. Jeg har hatt motgang før og har opplevd at det snur fort. Det er bare en måte man kommer seg ut av dette; det er å jobbe hardt med å få ting til å fungere igjen.
            – Har dere så dårlig selvtillit som treneren sier?
            – Jeg føler det ikke bare sånn. Før kampen mot Vålerenga var alle så klare på å snu det. Nå er det viktig at vi får den gode opplevelsen på en søndag, og ikke på treningene midt i uka. Jeg er helt, hundre prosent sikker på at det vil snu, sier Steinar Pedersen.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

PRESSET: LSK som klubb er presset, men Per Mathisen (t.h.) lover at det ikke blir pressekonferanser med treneravgang som tema. Til venstre daglig leder Frank Grønlund. BEGGE FOTO: TOM GUSTAVSEN

Freder Nordlie

ÅRÅSEN:
              Per Mathisen fnyser av spørsmålet om LSK-trener Tom Nordlie sitter trygt i jobben. Lederen av LSK og klubbens sportslige utvalg freder Nordlie fullt ut.

Av Espen Solbakken
              Publisert 15.04.2008 - 06:31 Oppdatert 15.04.2008 - 06:47

Han ønsker heller ikke å snakke om hvor smertegrensen går for når klubben eventuelt velger å vurdere trenerens stilling. Etter tre serierunder er det i hvert fall ikke noe tema.
              – Tom sitter trygt, det er helt unødvendig å svare på. Det er ingen vits å spørre engang, sier Per Mathisen.

Ingen møter
              Han sitter som leder av LSKs sportslige utvalg. Der sitter også trioen Per Berg, Frank Grønlund og Tom Lund. I tillegg har Jan Åge Fjørtoft møterett, og trenerne Tom Nordlie og Cato Bakkemo er der for å informere om ståa.
              – Det er ikke planlagt møter denne uka, sier Mathisen.
              Han har hatt en av sine tyngste uker som LSK-formann. Supporterbråket i kjølvannet av Nadderud-opptøyene var energitappende og krevende. Og oppstyret kom mellom to stortap mot Stabæk og Vålerenga.

Sprudler ikke
              – Hvordan ser du de sportslige prestasjonene til laget så langt?
              – Jeg ønsker ikke å uttale meg i detalj om spillet, det er trenerens jobb. Men alle har sett at vi ikke har sprudlet.
              – Hvor alvorlig er situasjonen til LSK?
              – Vi tar det på alvor, men det er viktig å minne om at det ikke hjelper å grave oss ned. Vi har spilt kun tre seriekamper og har stor tro på at det skal snu temmelig fort. Det er nok av kompetanse i spiller- og trenergruppa til at det kommer til å skje, lover Per Mathisen.
              Tom Nordlie ønsket ikke å snakke med Romerikes Blad mandag.

Kommentar

• sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

Fra Aftenposten:

IKKE HOKUSPOKUS: Frode Kippe har ikke tro på at andre enn spillergruppen selv kan ta grep for å komme seg ut av den vanskelige situasjonen de nå er inne i. ( )

Har ikke tro på krisehjelp

Aldri før har Frode Kippe vært i en slik situasjon som fotballspiller. Lillestrøm-kapteinen tror ikke på noen hokuspokusløsning.

Av: Øyvind Nordli
                Publisert: 15.04.2008 kl. 07:25

- Det er ikke all verdens ekspertise utenfra som er løsningen. Det er vi i spillergruppen i klubben som kan gjøre noe nå, mener Frode Kippe.
                I halvmørket, i LSK-hallen på den andre siden av toglinjen til Åråsen stadion, jogget han ut 0-3-nederlaget mot Vålerenga dagen før. De aller fleste hadde fri, inkludert trener Tom Nordlie, men Kippe var på restitusjonstrening.
                Etterpå fikk han utfordringen med å sette ord på en av LSKs verste serieåpninger i norsk toppfotball.

- Hva er feil?
                - Vi tenker for mye, blir redde for å gjøre feil, og resultatet er at vi blir et dårlig fotballag. I 2. omgang mot Vålerenga, da vi fikk ett mål mot oss, faller vi helt sammen. Vi mangler selvtillit, sier han.
                - Har du opplevd en slik seriestart som fotballspiller før?
                - I fjor fikk vi to poeng på fem-seks kamper, men det var ikke serieåpningen. Nei, dette er en ny opplevelse, sier Kippe.

Ett poeng etter tre seriekamper. Ett døgn etter tapet mot Vålerenga.
                - Hva mener du bør gjøres nå?
                - Finspillet og slik vi ønsker å fremstå, har vist seg ikke å fungere. Derfor må vi forsøke å spille litt annerledes, ta noen grep, spesielt angrepsmessig.
                - Mot Vålerenga ble Oliver Occean for mye alene på topp. Vi må komme etter med flere spillere for å få mer trøkk i angrepet, og spille enklere fotball, sier Kippe.

"Utenomfotball"

Foran sesongen i år har LSK gått på ski på Skeikampen, og da klubben var på La Manga svettet spillerne rundt på sykkel. Langt fra alt har minnet om at det har vært et fotballag som har forberedt seg til fotballstart.

- Har det vært for mange utradisjonelle sprell?
                - Det blir for enkelt å spekulere i slikt nå, og vi har gjort veldig mye likt i forhold til i fjor. Men vi hadde noen dårlige treningskamper i vinter som ikke akkurat har styrket selvtilliten, sier Frode Kippe.

- Er trener Tom Nordlie rett mann til å lede LSK ut av utføret?
                - Ja, han sitter trygt og har bra oppbacking fra alle. Det er mange som må ta ansvaret for serieåpningen, ikke bare han. Men det er nå vi må stå rakrygget og ikke grave oss enda dypere ned i problemene.

Kippe innrømmer at det er vanskelig å få tankene over på noe annet.
                - Det er ikke bare å skru over en bryter når du kommer hjem til familien etter en slik kamp som mot Vålerenga. Jeg er ikke slik - dessverre. Jeg satt vel bare å så tomt ut i lufta en stund. Men heldigvis går slikt over. Og søndag er det Molde på Åråsen. Vi må begynne derfra, sier LSKs kaptein.

Kommentar

• Fugla
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 1718

Mulig jeg har vært naiv
                  GAMMEL STORHET: Per Berg har spyttet millioner av kroner inn i LSK. Han synes situasjonen er fryktelig. Foto: Scanpix

Per Berg er mannen som berget klubben fra konkurs i 2004, og som siden har brukt millioner av kroner på spillerkjøp. I dag har Berg trukket seg tilbake – og er ikke lenger involvert i den daglige driften i klubben.
                  De siste ukene har den tidligere stopperkjempen måttet se at laget hans er blitt rundspilt av Tromsø, Stabæk og Vålerenga – og at laget før kommende helgs hjemmekamp mot Molde ligger sist på tabellen med svake 3-8 i målforskjell.
                  - Går dette innpå deg, Per Berg?
                  - I høyeste grad. Det har vært mye jobb i fire år – og det er slettes ikke morsomt at det går dårlig. Men jeg har vært med så lenge at jeg vet at det går opp og ned. Vi hadde en dårlig start i fjor og det kan fort snu. Jeg håper og tror det vil skje, sier Berg til Nettavisen.
                  Fikk Rösler sparket
                  Berg har hele tiden hatt et ønske om at LSK skal spille underholdende og teknisk fotball. Det var derfor Uwe Rösler fikk sparken, til fordel for Tom Nordlie for halvannet år siden.
                  - Det er mulig jeg har hatt for naive drømmer om hvordan Lillestrøm skal spille fotball. Slik jeg ser det, er det nesten bare Stabæk som viser det i Norge, sier Berg.
                  Han gir på ingen måte Nordlie skylden for at hans Lillestrøm ennå ikke har oppfylt hans ønske.
                  - Jeg skal ikke kritisere Tom for den jobben han har gjort. Jeg sitter ikke lenger i sportslig styre – det er de som nå sitter på makten, sier Per Berg.
                  - Men du har fortsatt makt i LSK?
                  - Ja, jeg kan si fra hvis jeg ser at noe må gjøres om.
                  Godt nok mannskap
                  - Kommer du til å handle flere spillere?
                  - Jeg ser ingen spillerkjøp som kan ha avgjørende betydning i dag. Dagens mannskap skal være godt nok til å kjempe om topp fem.
                  - Men er fjerde- og femteplass godt nok for LSK?
                  - Det er det vel ikke, men jeg var godt fornøyd med sist sesong hvor vi ble fire i serien og vant cupfinalen.
                  - Er du enig i de kjøpene som er blitt gjort før årets sesong?
                  - Jeg er ikke uenig. Vi har vært uheldige i vinter. Flere spillere har slitt med skader, og både Marius (Johnsen) og Markus (Kiesenebner) har vært langtidsskadet.
                  Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

TV2 Sport

Krise på Åråsen?

Tom Nordlie og co. forklarer hva som har gått galt i Lillestrøm i Sportstabloid i kveld.

Se Sportstabloid på TV 2 Sport klokken 20.00 eller på TV 2 Zebra klokken 22.50.

Etter en variabel fjorårssesong skulle alt bli så mye bedre i Lillestrøm i 2008, men etter tre serierunder ligger de regjerende cupmestrene aller nederst på Tippeliga-tabellen.
                    Tom Nordlie, Espen Søgård og Frank Grønlund forteller hvordan stemningen er på Åråsen. Hvor alvorlig er situasjonen i LSK, er det bare tabellen som skaper hodebry? Eller er også spillet svakt?

Hvem har skylden?
                    TV 2s Bengt Eriksen og Romerikes Blads Morten Svesengen deler sine synspunkter og Davy Wathne spør om det er spillerne eller Tom Nordlie som har skylden for at LSK har tatt ett poeng på tre kampen.
                    Davy Wathne sier at forvirringen blir total når dommerne velger å ikke blåse for soleklare forseelser de må ha sett - for så å blåse for ting knapt noen er i stand til å få øye på.
                    - Hvor lenge kan vinglingen og vaklingen fortsette? Spør han.

[Legges inn i nyhetstråden under litt tvil. Den eneste nyheten her er jo at Tom m.fl. skal snakke om "krisen" på TV2 i kveld.]

Kommentar

• heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2131

Bakrommet

Kan i samme åndedrag som over nevne at Tom Nordlie også er gjest på bakrommet på NRK2 ikveld kl. 19.30

(Legges inn i nyhetstråden under litt tvil, men siden jeg følger RSP sitt eksempel regner jeg med at det er greit)
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

LSK - Viking er flyttet til mandag.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

RB

KLAR MELDING: Dan Anton Johansen dukket opp i LSK-hallen og så laget trene i går. Hans melding er klar: Tom Nordlie har kjørt laget altfor hardt i vinter. MMS-FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

– De trener for hardt

LILLESTRØM:
                          Dette mener Dan Anton Johansen LSK gjør feil.

Av Per Kristian Torvik
                          Publisert 15.04.2008 - 17:05 Oppdatert 15.04.2008 - 17:07

Dan Anton Johansen er tilbake i Norge for noen dager. Han var i LSK-hallen og så gamleklubben trente i formiddag. Han er klar på hovedårsaken til at de går galt i serien om dagen.
                          – Kanskje de må ut og løpe litt mer, fleiper han, men blir snart alvorlig.
                          – De trener for hardt. Tom Nordlie mener de skal holde samme høye nivået gjennom hele året. Det går ikke, sier Dan Anton.

– Forlangte god form
                          Selv er han fra det lekne Danmark, som setter individuelle ferdigheter høyest.
                          Det han sto for var ikke godt nok i LSK, da han og Pål Strand ble satt ned for å trene med rekruttlaget i vinter.
                          – Selv etter ferien forlangte Tom Nordlie at vi skulle komme tilbake på samme nivå. Er du fotballspiller må du slippe deg ned litt i ferien. Du kan ikke ligge på topp hele tida.
                          Dan Anton var en av spillerne hvis form Nordlie var misfornøyd med da treningen begynte i januar.

Amatørkontrakt
                          Nå er han tilbake i Danmark og spiller med amatørkontrakt i Viborg fram til sommeren.
                          – Da skal jeg få meg en ny klubb. Jeg er åpen for alt, også en retur til Norge, sier Dan Anton, som beholder huset sitt i Lillestrøm et par måneder framover.
                          – I tilfelle jeg kommer til å spille for en norsk klubb igjen, sier han.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Nettavisen

Reportasje om tribunebråket i Sverige. Følgende limes inn:
                            Til sammenligning har den norske eliteserien har vært forskånet for tilskuerbråk i løpet av de siste årene. Denne sesongen har grupperinger innenfor Kanari-fansen fått mest oppmerksomhet av det negative slaget.
                            Men da politiet slet med å holde styr på deler av supporterne både før og under oppgjøret mot Stabæk, agerte LSK-ledelsen i hvert fall resolutt ved å utestenge en håndfull supportere ut sesongen.
                            - LSK har gitt klart uttrykk for hva de mener om slik oppførsel og at dette ikke er noe de vil identifisere seg med. Jeg tror reaksjonsmåten ga en ønsket virkning, sier sikkerhetsansvarlig Dag Vestlund i Norges Fotballforbund.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

- Nordlie må få arbeidsro

Tom Nordlie er i hardt vær etter den elendige seriestarten - men Lillestrøm har fortsatt full tillit til treneren.
                              LSK har pådratt seg en historisk dårlig sesongstart med kun ett poeng og foreløpig jumboplass i Tippeligaen.
                              For hvert poengtap de gulkledde har pådratt seg har presset vokst på trener Tom Nordlie.

- En fønvind
                              Selv lar han seg ikke stresse av det økende trykket.
                              - Foreløpig er det vel bare en fønvind, slik jeg ser det, kommenterer Nordlie til TV 2 Sporten. TV 2 Sportens fotballeksperter er imidlertid ikke av samme oppfatning. Både Kjetil Rekdal, Egil «Drillo» Olsen og ikke minst Ivar Hoff mener LSK er ute på tynn is.

- Må få arbeidsro
                              Daglig leder, Frank Grønlund, innrømmer i kveldens Sportstabloid at klubben liker dårlig den poengfattige sesongstarten.
                              - Så lenge vi ikke er fornøyde med noe annet enn å ligge i toppen, så er vi jo misfornøyde, sier han.
                              Men Grønlund avviser at klubbledelsen er utålmodige allerede nå.
                              - Foreløpig må de få arbeidsro og backing - og ikke noe annet, påpeker han.

- Heldig i år
                              - Hvor lenge kan elendigheten fortsette før det får konsekvenser for Tom Nordlie?
                              - Han er jo heldig i år da, siden det bare er ett lag som rykker ned. Så da blir det lenger enn normalt, smiler Grønlund.
                              - Har han tillit?
                              - Helt klart, understreker den tidligere LSK-spilleren.
                              Nordlie på sin side velger å se fremover.
                              - Jeg forbereder meg ikke på hvor lenge det du kaller «elendighet» skal vare. Jeg forbereder meg på hvordan vi skal snu det til fremgang, sier han.

Tom Nordlie er i hardt vær etter den elendige seriestarten - men Lillestrøm har fortsatt full tillit til treneren.

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

LSK-ledelsen freder Nordlie.

Lillestrøm var av mange utpekt som en av gullkandidatene, men har fått en trøstesløs serieåpning og ligger sist etter tre runder.
                                Det toppet seg med 0-3 hjemme mot erkerival Vålerenga. Tom Nordlie er i hardt vær, men LSK-ledelsen sier de har full tillit til treneren sin.
                                - Så lenge vi ikke er fornøyde med noe annet enn å ligge i toppen, så er vi jo misfornøyde, sier daglig leder Frank Grønlund til TV 2 Sporten.
                                Men Nordlie og resten av trenerteamet får altså sitte - inntil videre.
                                - Foreløpig må de få arbeidsro og backing - og ikke noe annet, sier Grønlund.
                                Den daglige lederen kommer i det spøkefulle hjørnet når han får spørsmål om hvor lenge elendigheten kan fortsette.
                                - Han er jo heldig i år da, siden det bare er ett lag som rykker ned. Så da blir det lenger enn normalt, sier Grønlund.
                                - Har han tillit?
                                - Helt klart, er Grønlunds svar til TV 2 Sporten.

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3234

Ciise Abshir klar for A-laget

Siden det har vært spørsmål om hvorvidt Ciise kan spille, og på hvilket nivå, legger jeg inn følgende sitat fra Papir-RB i dag, som bekrefter min melding om det samme fra andrelagskampen i går:

"Dan Fellus ... en gutt vi vil se mer av.

Det samme gjelder Ciise Abshir. Etter mye fram og tilbake er han endelig klar for å kunne spille for LSKs a-lag. Klarsignal fra det somaliske fotballforbundet kom i går (min understrekning: gilbert). Nå er det opp til ham å bevise.

Burde scoret

- Jeg er fornøyd med at jeg har fått ryddet opp og kan spille proff i klubben. Men jeg burde ha scoret i dag. Jeg hadde minst et par gode sjanser, som skulle gått inn, mente Ciise."

Fra RB, tirsdag 15. april: "Underholdende med unggutta", av Per Kristian Torvik.

gilbert

Kommentar

• Baloo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2006
                                    • 292

Kommuniké fra KFL 15.04.08

Kommuniké fra KFL 15.04.08

Oppfølging av saken og diskusjonene fra forrige uke. Her kommer en ny kunngjøring fra Styret.

Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

Hjemmekamper
                                    Kun medlemmer av KFL og LSK vil komme inn på feltet på Åråsen. Billettkategorien 190,- utgår denne uka. Utsalgsstedene i Lillestrøm blir kontakta angående dette. Denne løsningen kjørte vi i sesongen 2002 og det fungerte bra. Det som er til stor fordel nå er at det allerede er solgt 1300 sesongkort på feltet, og det er bare rettferdig at de siste billettene selges til medlemmer av KFL og LSK.
                                    I et årsmøtevedtak fra 1999 ble det også bestemt at feltet kun skal være for medlemmer.

Bortekamper
                                    Ved forhåndssalg av billetter til bortekamper prioriteres også medlemmer av KFL og LSK.
                                    Hvordan opplegget blir bestemmes fra kamp til kamp i samarbeid med LSK og arrangørklubb.
                                    Info om turene til Bergen og Trondheim kommer så fort råd er.

Straffetiltak og utestengelser fra LSK
                                    ”- LSK har bestemt har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt.”
                                    Man kan være enig/uenig i dette, men det er nå engang sånn at LSK til syvende og sist bestemmer på sin egen stadion.

Angående de utestengte så har klubben lovet at disse vil få saken sin nøye gjennomgått og vurdert.
                                    Kanari-Fansen forholder seg i framtida til det valgte LSK-styret, og ikke Frank Grønlund.

Storkampen LSK-VIF
                                    Søndag 13/4 blei en merkedag i KFLs historie. Det var en positiv mobilisering i alle ledd, og stemninga på tribunen var enorm. Den viste at ingen enkeltpersoner eller grupper er uunnværlig i KFL. Den viste isteden at alle som var der bidro positivt til en samla fanklubb i 110% støtte til Fugla.

Styret er i ferd med å utforme et manifest for hvordan vi i hele fansen skal framstå. Vi vil legge fram et forslag til neste allmøte, som blir tirsdag 6/5 på Martins.

Mere informasjon og evt. oppdateringer kommer seinere.

Mvh Styret

Vi er Kanari-Fansen – holder aldri kjeft!

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Poster inn link fra kveldens "Bakrommet" med Toms uttalelser og synspunkter.

Last edited by chrissp; 15.04.2008, 22:22.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

ENSOMT: Trøkket er knallhardt på Tom Nordlie om dagen. Selv om han har støtte fra ledelsen i LSK, er det ensomt som trener i en toppklubb som sliter. FOTO: SCANPIX

Så stormer det igjen...

ÅRÅSEN:
                                        Tre serierunder er spilt, og det spekuleres allerede i at LSK-trener Tom Nordlie vil få sparken. Bra han har erfaring med å være i hardt vær.

Av Per Kristian Torvik
                                        Publisert 16.04.2008 - 06:31 Oppdatert 16.04.2008 - 06:47

– Jeg har vært trener i 21 år. I 10-11 av dem har det vært fullt trøkk rundt meg. Jeg har vært med og snudd ting før. Hvis vi med vårt team ikke skal greie det, vet jeg ikke hvem som kan det, sier Tom Nordlie.
                                        RB-sporten annonserte mulig krise, hvis det også ble tap mot Vålerenga. VG kommenterte mandag at tanken på at dette skal fortsette er utålelig for ledelsen på Åråsen, mens samme avis fulgte opp med et ufyselig personangrep på Nordlie i bloggen på side 3 tirsdag.
                                        I går kveld var det Sportstabloid på TV2 og Bakrommet på NRK 2 – begge med utgangspunkt i LSKs elendige sesongstart.

Avviser
                                        Tom Nordlie ser det som andre har sett: LSK har spilt dårligere fotball enn på mange år. Men han avviser at hans terping på detaljer i spillestiltreningen har gjort at de blir redde for å gjøre feil.
                                        – De tenker på at feil som gjøres kan være avgjørende for at vi taper. Det er vi nødt til å snu ved å vise bilder hvordan de er når de lykkes. Da kan de se hvor gode de egentlig er.
                                        Resultatene så langt har likevel ført til forandringer på treningsfeltet.
                                        – Hovedlinjene står fast. Men jeg har løst opp i detaljstyringen.
                                        – Hva håper du resultatet skal bli av det?
                                        – Offensivt går det på bevegelse. Jeg vil ha enklere og færre valg, der spillerne kommer hurtigere opp mot spissen for å skape overtall.
                                        – Åtte baklengs på tre kamper er uvant kost på Åråsen?
                                        – Baklengsmålene mot Vålerenga kom etter dødball, da vi var i overtall inne i feltet. Det foreller meg at vi må bli tøffere i presset og tettere i markeringene.

Klar og tydelig
                                        Tom Nordlie mener det for ham er avgjørende å være klar og tydelig som leder, der grunnprinsippene står fast.
                                        – Ut fra det må vi bare jobbe knallhardt for å komme på skinnene igjen. Det finnes ingen annen vei.
                                        Alle har en mening om dagens LSK. Feil spillere er solgt, feil spillere er kjøpt. Systemet er galt, siden LSK har kjøpt spillere som passer i 4-4-2. Det trenes for hardt, og det løpes for mye.
                                        – Diagnosen er stilt. Alle forteller hvor vi har vondt. Men det forandrer ingenting. Fem poeng bak etter tre kamper er ille. Hvordan vi har stått fram som lag er verre.
                                        – Hvordan ser du for deg søndagens oppgjør mot Molde?
                                        – Vi kan få en ketchupeffekt. Det bor så mye i disse spillerne, at det må komme fram snart. Det handler om å løsrive seg.
                                        – Blir det 4-4-2 neste gang?
                                        – Jeg kan ligger våken og tenke på formasjonsbytte og mye annet. Men dette handler ikke om 4-4-2. Det er utførelsen som må bli bedre.
                                        – Føler du at krisen nærmer seg for deg i forhold til ledelsen?
                                        – I Start i 2006 sto jeg helt alene. I LSK snakker vi med en stemme. Den er utålmodig, men vi står samlet bak strategien vi har lagt, sier Tom Nordlie.

Last edited by RSP; 16.04.2008, 07:24.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

RB

Sundgot sutrer ikke

Til tross for benketilværelsen holder Arild Sundgot humøret oppe.
                                          Publisert 15.04.2008 - 20:12 Oppdatert 15.04.2008 - 22:32

TV-innslag:

Kommentar

Working...