april 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

PÅ SYKKEL: Med en promille på 1,8 begynte 17-åringen å sykle inn i Lærdalstunnelen. FOTO: SCANPIX
    Full 17-åring kastet av kanaribussen

LÆRDAL:
    Midt på natten og 50 mil hjemmefra ble 17-åringen stående alene mens supporterbussen kjørte videre. Med 1,8 i promille syklet han inn i Lærdalstunnelen.
    Av Alexander Gjermundshaug | Tanja Irén Berg
    Publisert 29.04.2008 - 06:59 Oppdatert 29.04.2008 - 07:12
    Tips en venn om denne saken
    Skriv ut denne siden

Se større bilde
    TOK AFFÆRE: Leder Frode Johansen (t.h.) og Dag Hvalshagen i Kanarifansen Sikkerhet tok i samråd med bussjåfør Bjørn Flatekval og politiet avgjørelsen om å kaste 17-åringen av bussen midt på natta. De mener fortsatt det var en riktig avgjørelse. FOTO: GEIR EGIL SKOG
    Se større bilde
    - DRIKK MED MÅTE: Dette er regelverket for turene med Kanari-Fansen. Det er lov til å drikke alkohol, men medlemmene oppfordres til å drikke med måte, slik at de ikke er til plage for de andre reisende.

BILDESERIE

Opptur uten poeng

Se bildene!

Del denne saken med andre!

Del på Facebook
    Legg til på Nettby

Les også

Etter LSK-kampen mot Brann søndag kveld satte Kanari-Fansen seg på bussen for å kjøre hjem til Lillestrøm. På hjemturen gikk det galt.
    Etter gjentatte advarsler på grunn av bråk og uro ble en 17-åring kastet av bussen og etterlatt i nærheten av Lærdalstunnelen mellom Aurland og Lærdal i Sogn og Fjordane – 50 mil hjemmefra.
    Gutten fant en sykkel i veikanten, og begynte da å sykle inn i den 24,5 kilometer lange tunnelen. Politiet plukket opp 17-åringen en stund seinere. Da hadde han en promille på 1,8.
    Gjentatte advarsler

Leder Frode Johansen i Kanarifansen Sikkerhet – supportergjengens interne justisgruppe – tok avgjørelsen om å sette gutten av bussen.
    – Vi aksepterer ikke at folk oppfører seg som drittsekker. Han fikk gjentatte advarsler før vi til slutt var nødt til å kaste ham av. Og vi var i kontakt med politiet flere ganger, forteller han.
    Ifølge Johansen ble 17-åringen også tatt for å stjele fem liter spylevæske, en liter frostvæske, to blomsterbuketter og Dagbladet på en bensinstasjon.
    – Vi har stor takhøyde i Kanari-Fansen, men oppførselen hans var uakseptabelt, mener Johansen. Han får full støtte av bussjåføren, Bjørn Flatekval..
    – Gutten var en fare for de andre passasjerene. Jeg mener vi tok en riktig avgjørelse. Vi slapp han av like i nærheten av politihuset i Lærdal, sier Flatekval.
    Sendt med Ringnes-sjåfør

Batteriet på mobilen til 17 åringen var flatt. Men inne i Lærdalstunnelen fant han en nødtelefon.
    – Vi fikk melding klokka 02.06, opplyser operasjonsleder Kjell Fonn i Sogn og Fjordane politidistrikt.
    En politipatrulje rykket ut for å hente gutten.
    – Vi fant han inne i tunnelen, forteller lensmann Magne Knudsen ved Årdal lensmannskontor.
    Han sier patruljen vurderte nøye hvordan de skulle løse utfordringen.
    – Alternativene var glattcelle eller annen skyss hjem. I samråd med operasjonssentralen reiste vi til første store rasteplass, satte opp en kontrollpost og stoppet aktuelle trailersjåfører. Vi kvalitetssikret, og sørget for at han fikk trygg skyss hjemover. Han fikk sitte på med en Ringnes-trailer, forteller lensmann Knudsen.
    Faren: Kunne blitt drept

Faren til 17-åringen er svært kritisk til måten sønnen ble behandlet på.
    – Han kunne ha blitt påkjørt og drept. Det er ikke akkurat ufarlig å sykle i denne tunnelen – særlig ikke når man er beruset, sier faren.
    Verken faren eller 17-åringen ønsker å kommentere saken ytterligere.
    Etter det Romerikes Blad forstår ble guttens far forsøkt oppringt av Sogn og Fjordane politidistrikt klokka 04.30. Da lå han og sov.
    17-åringen ble plukket opp av faren på Gjelleråsen mandag morgen. Da hadde han altså fått skyss av en trailersjåfør fra en Ringnes. Derfra bar det rett hjem til badekaret for 17-åringen.
    – Velkommen tilbake

Romerikes Blad er kjent med at 17-åringen har deltatt på turer med Kanari-Fansen til bortekamper Stavanger, Bergen og Trondheim tidligere. Disse turene har blitt gjennomført uten problemer.
    Politiet på Vestlandet tar episoden med godt humør.
    – Gutten var fortvilet, men virket både hyggelig og grei. Han er hjertelig velkommen tilbake, sier lensmannen.
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3228

Opprinnelig skrevet av RSP
      LSK2 har nettopp tapt 0-1 hjemme i LSK-hallen mot Mandalskameratene.
      Startoppstilling:

Lars Ivar Moldskred
      Nickolas Sparby - Eirik Bertheussen - Lasse Bergan-Foss - Trym Bogen
      Karim Essediri - Steinar Gjersvoll - Sindre Preststulen
      Dan Fellus - Tore Andreas Gundersen - Ciise Abshir

Innbyttere: Henrik Hansen for Trym Bogen (ut med skulderskade etter 52 min.), Setar Salimi for Steinar Gjersvoll (etter 80 min.), Fredrik Gulbrandsen for Ciise (etter 65 min.).

ManKams mål kom etter 17 minutter fra spillende trener Kjetil Rutherford Pedersen (eks-Start, eks-Odd). Frode Birkeland mener våre spillere ikke er samspilte fordi de ikke trener sammen (og han er ikke den første som har sagt det om andrelaget).

Alt dette etter RB i dag, som gir TAG, Karim og Trym Bogen ei stjerne hver.

gilbert

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

TV2 Sport

Uro i Lillestrøm

Kommunikasjonen mellom LSK-manager Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie skal ikke være på topp om dagen.

Det er uro i Lillestrøm etter den elendige sesongstarten.
        - Vi har ingen unnskyldninger, det er ingen vits å sutre, vi ligger sist i Tippeligaen. Så enkelt er det, sier Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft til TV 2 Sporten.

Den sportslige krisen på Åråsen har imidlertid ført til at forholdet mellom manager Jan Åge Fjørtoft og trener Tom Nordlie har blitt anstrengt.

Freder ikke Nordlie
        Og Fjørtoft nekter å frede Nordlie.
        - Alle som er involvert i LSK må sees på, inkludert undertegnede, Tom Nordlie og alle andre med tanke på hvilken jobb vi har gjort. Vi har ikke gjort jobben godt nok, vi ligger sist i Tippeligaen, slår han fast.
        Han bekrefter at kommunikasjonen med trener Tom Nordlie ikke har vært den beste den siste tiden.
        - Vi er nødt til å snakke godt sammen, sier Fjørtoft.
        - Har dere gjort det de siste ukene?
        - Jeg vil ikke si de siste ukene, men vil heller snakke om den siste perioden for LSK, poengterer Fjørtoft.

- Må godta uenigheter
        Tom Nordlie prøver å avdramatisere påstandene.
        - Godtar du ikke at det personer i sportslig utvalg i Lillestrøm har sterke meninger kan du ikke være trener i LSK, sier han.
        Formann Per Mathisen understreker at alle står sammen for å snu klubbens sportslige krise.
        - Vi er ikke noen pusekatter, det skal være noen tøffe tak, men vi står sammen, sier han.
        - Har det vært uenigheter mellom Fjørtoft og Nordlie?
        - Klart det har vært diskusjoner, det er det naturlig at det er, svarer Mathisen.

- Tar det internt
        Jan Åge Fjørtoft synes det er best å holde diskusjonene internt.
        - Vi tørr å si ting internt, og dere må ha respekt for at vi ikke vil si alt i media. Det hjelper ikke LSK, slår han fast.

Se video her:

Kommunikasjonen mellom LSK-manager Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie skal ikke være på topp om dagen.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

NYE LOVNADER: Tommy Sharif ville spytte inn penger i fjor. Da fikk han ingen henvendelser. Nå lover han fortsatt 10 millioner kroner hvis LSK tar grep. FOTO: LISBETH ANDRESEN

Lovte ti millioner i fjor også

LILLESTRØM:
          I oktober i fjor lovte Tommy Sharif LSK ti millioner kroner til spillerkjøp.

Av Per Kristian Torvik | Espen Bolstad
          Publisert 29.04.2008 - 10:23 Oppdatert 29.04.2008 - 10:25

– Jeg er villig til å legge inntil ti millioner kroner inn i LSK hvis det skulle være nødvendig og hvis den eller de rette spillerne dukker opp, skrev dekkbaronen i en sms til RB-sporten 23. oktober.
          – De pengene er kanskje brukt opp, LSK-leder Per Mathisen?
          – Vi har ikke mottatt dem. Det kan kanskje ha sammenheng med at vi ikke de har funnet den spilleren Tommy Sharif ønsket å investere i, sier Per Mathisen, som er lite villig til å kommentere hva investorer i LSK eventuelt vil gjøre.

Gir penger hvis Nordlie vurderes
          I tirsdagens VG lover Tommy Sharif igjen ti millioner kroner.
          Men de vil han bare betale om Tom Nordlies stilling blir vurdert.
          – Jeg vil egentlig ikke blande meg inn i det sportslige – og vet ikke hva som er galt. Men nå må ledelsen ta tak, sier Tommy Sharif til avisen.

– Nesten holder ikke
          Til rb.no forteller Tommy Sharif at det ikke er snakk om 10 nye millioner kroner.
          – Jeg har ikke fått noen henvendelser fra LSK om konkrete spillere eller planer. Derfor er ikke de pengen investert ennå, sier han.
          – Hva må skje i LSK før pengene ligger på bordet?
          – For meg er det viktig å si ifra. Jeg er ikke mannen til å avgjøre hvilke sportslige grep som må tas. Men jeg mener det må kreves resultater. Det holder ikke å si at det nesten gikk i Bergen. Det blir som at jeg nesten skulle fått en ordre. Det gir ikke resultater, sier han.

Tre millioner i LSK Invest
          Tommy Sharif har allerede investert tre millioner kroner i LSK Invest. Det er et selskap som investerer i kjøp av spillere og eiendom.
          Når det gjelder eiendom, er selskapet inne i leilighetsprosjektet Elveparken i Lillestrøm og et industribygg på Skedsmokorset.
          Det er all grunn til å tro at investorene vil tjene penger på disse prosjektene.

Kommentar

• Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

NYE STOLER OG FARGE?: Nye bokstaver på gamletribunen: LSK 1917 skal det stå. MMS-FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
            LSK 1917

ÅRÅSEN:
            Noen av de knallgule stolene blir nå nyttet tu med sorte.
            Av Espen Bolstad
            Publisert 29.04.2008 - 12:48
            Skriv ut denne siden

Frank Grønlund mener den nye stolfargen på Åråsen er mer riktig enn den gamle.
            Da de nye tribunene sto ferdig i var det flere som reagerte på at fargen på de "gule stolene" var for orange.
            – Det gjør vi noe med nå. Den nye gulfargen er mer riktig enn den gamle, sier Frank Grønlund.
            Før årets sesong ble de nye stolene satt opp på den gamle hovedtribunen.
            Nå settes det opp svarte stoler hvor det skal stå LSK 1917, året da LSK ble stiftet.
            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Nettavisen

- Mer frihet under Rösler

ROLLEBYTTE: Uwe Rösler fikk sparken i Lillestrøm og ble Viking-trener. Tom Nordlie kom fra et engasjement i Viking og overtok for Rösler på Åråsen. Foto: Alf Ove Hansen/Scanpix.

Nicolai Stokholm savner ikke systematikeren Tom Nordlie.

Av Jarle Fredagsvik

STAVANGER (Nettavisen): Høsten 2006 var Tom Nordlie hele Rogalands redningsmann. Etter en miserabel sesong under Tom Prahl, var navnebroren fra Romerike rett mann til rett tid for Viking.
              Så dro Nordlie på ferie, men kom aldri tilbake igjen som trener i klubben.
              I stedet signerte Viking på spektakulært vis Uwe Rösler fra Åråsen.

- Den rette treneren
              Når klubbene møtes mandag, personifiserer de henholdsvis bunnen og toppen av tabellen. Vikings fremgang under Rösler og det pågående kaoset på Romerike, gjør at Nordlies navn langt på vei er visket bort fra siddisenes adelskalender.
              For Rogaland har fått en ny frelser i mannen som ikke lenger var god nok for LSK. Rösler sitter sementert fast til trenerstolen i oljebyen, mens Nordlie er fritt vilt på Åråsen.
              - Blir mandagens kamp litt spesiell med tanke på de to trenerens fortid?
              - Helt sikkert. Men jeg tror ingen er i tvil om at Viking fant den rette treneren, sier kaptein Nicolai Stokholm i Viking til Nettavisen.

System over alt annet
              For selv om Viking-spillerne gir Nordlie sin skjerv av æren for at klubben ble reddet fra nedrykk i 2006, er det ikke mange som savner romerikingen i Stavanger i dag. For Stokholms del handler det først og fremst om personlig frihet på banen.
              - Det er ingen tvil om at jeg passer bedre under en trener som Uwe, innrømmer dansken.
              - Under Tom Nordlie måtte vi spille på en bestemt måte. Systemet var over alt annet.
              Kapteinen er derfor usikker på hvor godt Nordlie hadde fungert i det lange løp.
              - Han var her i en veldig kort periode. Han hadde en misjon i å redde oss fra nedrykk, og det lyktes han med. Det kan mange ikke si noe på.

(Les videre under bildet)
              FORETREKKER
              RÖSLER: Nicolai Stokholm er fornøyd med måten Tom Nordlie reddet måten på, men er glad han fikk Uwe Rösler som trener.

Rösler = vinner
              - Men i lengden blir det kjedelig fordi systemet er så fastlåst. Den personlige friheten som spiller er mye større under Uwe enn under Tom. Derfor er jeg veldig glad for at vi sitter igjen med Uwe, legger han til.
              - Hvordan er Nordlie som person?
              - Jeg har Uwe som trener nå, ikke Tom. Så jeg vil heller forholde meg til ham.
              - Hvordan er Rösler som person?
              - En vinnertype. Han er meget engasjert og ønsker å perfeksjonere alle detaljer. Han er i forkant av utviklingen og har også fine menneskelig egenskaper utenfor fotballen. Jeg har et veldig godt inntrykk av ham både som trener og person.

Ydmyk side
              Stokholm - som selv har blitt utpekt som en fremtidig trener av Rösler - mener også å spore en viss ydmykhet hos tyskeren.
              - Han er av den typen som vet godt at han ikke er ferdig utdannet som trener. Han er veldig positivt innstilt til å lære mer, til tross for at han ikke er i tvil om sine egne kvaliteter. Han vet når han skal stå på sitt og vet når han skal legge trykk.
              Dansken tar frem 2-3 tapet mot Vålerenga som et godt eksempel på nettopp dette.
              - Uwe har et lag som ikke knekker sammen på 0-3. Han skaper vinnerlag som ikke bøyer seg ned, men som står på kampen ut.
              - Hva legger du i at han gir dere mer personlig frihet?
              - Han vil at spillerne skal tenke selv, og ta sine egne beslutninger og valg ute på banen. Treneren kan ikke spille kampene for oss, derfor vil han at vi skal stå frem både verbalt ute på banen og på det taktiske planet.
              - Vi har frihet til å gjøre valg selv underveis i prosessen og det utvikler spillere. Det handler ikke mer enn å løpe og sparke til ballen. Spesielt ettersom tempoet har blitt så høyt i moderne fotball.

Tøffe kamper venter
              Viking fikk selv en leksjon høyhastighetsfotball mot Vålerenga i forrige serierunde.
              - Med tapet mot Vålerenga har vi satt press på oss selv. Nå skal vi ut to tøffe bortekamper mot Lillestrøm og Molde. Vi vet at Lillestrøm har fått en meget tøff start, og det er mange ting rundt kampene mellom oss og Lillestrøm.
              - Hvilke ting tenker du på da?
              - Det blir en tøff batalje. LSK-spillerne er som sårede dyr i øyeblikket. Det er ikke særlig gøy å ligge sist etter fem runder. Spesielt ikke i en klubb som gjerne vil ligge i toppen. De vil ut av startblokkene mot oss, og vil kjempe for livet.

- Ikke mitt problem
              Uwe Rösler selv vet godt hva han kan vente fra mediene under oppkjøringen til LSK-kampen.
              - Er vi i gang allerede, sukker han litt oppgitt til Nettavisen.
              - Er dette er godt tidspunkt å møte Lillestrøm på?
              - Hva er et godt tidspunkt å møte noen på? Jeg trodde dette var et godt tidspunkt å møte Vålerenga på, ettersom vi kom rett fra en sterk seier mot Tromsø - men jeg tok feil.
              - Det er alltid vanskelig å dra til Åråsen. Spesielt når de har kniven på strupen. De har mange nye fjes der siden jeg dro, men det kommer til å være klare for oppgaven. Vi må spille slik gjorde der i fjor, mener Rösler.
              - Er du overrasket over at de bare har to poeng hittil?
              - Det er ikke mitt problem.
              - Tror du de savner deg?
              (Først forbauselse, så latter.)
              - No comment on that one ...

[Legges inn i nyhetstråden under litt tvil, men mht. at LSKs nåværende og forrige trener omtales mener jeg at dette er relevant.]

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

ISFRONT: LSK-trener Tom Nordlie (til venstre) og manager Jan Åge Fjørtoft er så uenige om veien videre at neppe begge kan fortsette på Åråsen. FOTO: SCANPIX .

Konflikten som presser én ut

Hard maktkamp i kulissene på Åråsen

ÅRÅSEN:
                I kulissene på Åråsen utspilles en maktkamp som trolig vil koste enten LSK-trener Tom Nordlie eller LSK-manager Jan Åge Fjørtoft jobben.

Av Morten Svesengen
                Publisert 30.04.2008 - 06:30 Oppdatert 30.04.2008 - 07:49

Ingen vil stå fram og innrømme det. Og ingen vil kommentere det.
                Men foruten å mane sine spillere til kamp hver helg, kjemper trener Tom Nordlie en hard intern kamp – med sin overordnede manager Jan Åge Fjørtoft.
                RB-sporten vet at de to er på kollisjonskurs og at uenigheten er så stor at LSK neppe kan fortsette med begge to.

Krever lojalitet
                Utad framstår LSK som en samlet klubb, og det ønsker LSK-formann Per Mathisen skal fortsette.
                – Vi skal framstå samlet utad. Alt annet vil være ødeleggende. Men det betyr ikke at vi ikke har interne diskusjoner. Gjennom de har vi blitt enige om hvordan vi skal snu dette sammen, sier Per Mathisen.
                Og LSK-formannen krever at alle stiller seg bak det.
                – Jeg forventer at både trenerne, støtteapparatet og spillerne står bak det vi er blitt enige om – og at alle jobber lojalt i forhold til det, sier Mathisen.

– Handler ikke om personer
                Ut fra det RB-sporten kjenner til skal uenigheten mellom Fjørtoft og Nordlie ha vart lenge. Men i løpet av vinteren har forholdet blitt mer iskaldt enn tidligere – selv om det ikke har vært lett for utenforstående å registrere det.
                Diskusjonene mellom de to har stort sett foregått i møter hvor begge har vært til stede.
                Fjørtoft er Nordlies overordnede i LSK-systemet, og siden begge har et sportslig ansvar er det naturlig at de har mye med hverandre å gjøre.

Fjørtoft vil ikke bekrefte at det er en konflikt mellom Nordlie og ham.

– Jeg mener det er feil å personifisere problemene vi har i klubben. Dette handler om at LSK ikke vinner fotballkamper, og det er det vi må få gjort noe med. Internt må vi snu alle steiner for å få det til. Som sportslig ansvarlig er det mitt ansvar å bidra til at det blir gjort, sier Fjørtoft.
                LSK-manageren vil ikke si noe om samarbeidsklimaet mellom Nordlie og ham. Han er opptatt av å gjøre jobben han er satt til på Åråsen.
                – Jeg har fått et mandat fra sportslig utvalg, og hvis jeg opplever at ting ikke går som det skal, så er det min jobb å rapportere det videre. Når jeg har levert min rapport, så velger sportslig utvalg hva de ønsker å gjøre. Da må jeg selvfølgelig godta deres avgjørelse, sier Fjørtoft.

– Rapporterer ikke bare i solskinn
                Manageren bekrefter at alt ikke har vært rosenrødt innenfor klubbveggene på Åråsen den siste tiden.
                – Jeg rapporterer ikke bare når det er solskinn, men også når det regner. Da mener jeg det er min jobb å fortelle hvorfor jeg tror det regner. Jeg stiller veldig høye krav, og jeg er klar i min tilbakemelding både når det er positivt og negativt. At det av og til kan oppleves belastende for dem det gjelder, forstår jeg. Men for meg handler ikke dette om enkeltpersoner, men klubbens beste, fastslår Fjørtoft.
                LSK-trener Tom Nordlie ønsker heller ikke å bekrefte at det er en konflikt mellom Fjørtoft og ham.
                – Eventuell enighet eller uenighet tar jeg internt med de det gjelder, sier Nordlie

Må velge side
                Sentrale kilder i LSK-miljøet som ikke ønsker å stå fram offentlig, bekrefter overfor RB-sporten at konflikten mellom de to neppe kan løses på noen annen måte enn at én forsvinner fra Åråsen.
                Uten at de to kan samarbeide, vil konflikten ligger som en verkebyll rundt laget. Og det kan igjen gjøre det vanskelig å snu den sportslig negative trenden LSK er inne i.
                Mot Brann i Bergen liknet LSK for første gang på lenge et godt fotballag.
                RB-sporten vet at det derfor ble svært negativt mottatt i LSK-miljøet at manager Jan Åge Fjørtoft dagen etter kampen gikk ut i landets største avis og sådde tvil rundt blant annet Tom Nordlie.
                Kanskje gjør det valget lettere for LSK-lederne som i nær framtid må velge side i konflikten mellom Fjørtoft og Nordlie.

Kommentar

• Blogger
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 104

Nettavisen : Nordlie må gå

- Nordlie må gå

UNDER PRESS: Presset mot Tom Nordlie bare øker. Foto: Sara Johannessen/Scanpix
                  Flere spillere i LSK mener at Tom Nordlie må gå så fort som mulig.

Av
                  Marius Vik
                  - Folk er drittleie Tom. Vi har ingen respekt for ham, sier flere av spillerne til Nettavisen. De ønsker nå at Nordlie forsvinner så fort som mulig.

Onsdag morgen avholdt spillergruppa i Lillestrøm SK et fellesmøte der det ble vedtatt at ingen får lov til å kommentere trener Tom Nordlie utad. Vedtaket skal ha frustrert mange, fordi frustrasjonen over trener Tom Nordlie er stor.

KJØLIG: Forholdet mellom Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft skal være svært dårlig. Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix
                  Nettavisen vet at Nordlies tillit er svært tynnslitt i store deler av spillergruppa, og art den har vært det over en lengre periode. Ingen av de Nettavisen har snakket med, ønsker å stå frem med sin kritikk offentlig, men de samme historiene og innvendingene mot Nordlie, blir bekreftet av flere i og rundt spillergruppen. Følgende tre punkter er en gjennomgangstonen hos de Nettavisen har snakket med:

* Elendig personalbehandling
                  Måten Nordlie prater til og om folk frustrerer og provoserer mange. Spesielt reagerer spillergruppa sterkt på måten Nordlie behandler og snakker til mange av de unge spillerne under treningsøktene. Problemet er brakt videre til manager Jan Åge Fjørtoft og andre i LSK-ledelsen, uten at det har hjulpet i nevneverdig grad.

* Lange og tunge treninger med lite variasjon
                  Spillerne føler seg både fysisk og mentalt slitne, og mangler overskudd i kampsituasjoner. De mange stoppene under treningsøktene med coaching fra Nordlie frustrerer også mange.

* Feil system
                  Mange av spillerne mener at 4-3-3 ikke fungerer, og ønsker i stedet at man skal gå over til 4-4-2. Flere av spillerne føler heller ikke at de ikke får utnyttet sine kvaliteter som fotballspiller i Lillestrøms nåværende system.

Konklusjonen er klar: De ønsker Tom Nordlie bort så fort som mulig.

Etter katastrofestarten på sesongen, hvor Lillestrøm har tatt to poeng på fem serierunder, nektet manager Jan Åge Fjørtoft mandag å frede Tom Nordlie.

- Jeg har aldri kommentert treneren i LSK, og det gjør jeg heller ikke nå. Jeg kan bare fastholde at alt evalueres, sa Fjørtoft til VG.

Onsdag skrev så lokalavisen Romerikes Blad at det foregår en maktkamp mellom manager Jan Åge Fjørtoft og trener Tom Nordlie på Åråsen.
                  Last edited by chrissp; 30.04.2008, 10:27. Begrunnelse: La inn lenke og bedret lesbarheten.

Kommentar

• dIsTurBeD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 668

PRESSET: Tom Nordlie. ( Foto: Johannessen, Sara )

- Drittlei av Nordlie

Flere LSK-spillere mener Tom Nordlie må trekke seg som trener.
                    LES OGSÅ: - Fjørtoft eller Nordlie må ut

Av: Espen Sletvold
                    Publisert: 30.04.2008 kl. 12:23
                    Endret: 30.04.2008 kl. 12:26

- Folk er drittleie Tom. Vi har ingen respekt for ham, sier flere av spillerne til Nettavisen.
                    Ifølge nettstedet krever disse spillerne at Nordlie trekker seg så fort som mulig.
                    Romerikes Blad skriver i dag at det foregår en maktkamp mellom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft i kriserammede Lillestrøm, og skal man tro Nettavisen mener flere av spillerne at Nordlie er mannen som må ta sin hatt.
                    Nettavisen hevder å vite at tilliten til Nordlie er tynnslitt i store deler av spillergruppa. Ingen ønsker imidlertid å stå offentlig frem med kritikken, som kan oppsummeres i følgende tre punkter.
                    • Personalbehandlingen: Spillerne reagerer på måten Nordlie snakker om og til folk.
                    • Treningene: De skal være lange og uten mye variasjon.
                    • Feil formasjon: Flere spillere ønsker at klubben skal gå over fra å spille 4-3-3 til 4-4-2.
                    Onsdag morgen ble det avholdt et spillermøte i klubben, der det ble enighet om at ingen spillere skal kommentere trenersituasjonen utad.

Kommentar

• meg
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 290

– Full tillit til Tom

SINT: Kaptein Frode Kippe avviser at noen av spillerne krever Tom Nordlies avgang. FOTO:ROAR GRØNSTAD
                      – Full tillit til Tom

LILLESTRØM:
                      Kaptein Frode Kippe sier spillergruppa står hundre prosent bak treneren.
                      Av Trine M. Næss
                      Publisert 30.04.2008 - 13:11 Oppdatert 30.04.2008 - 13:27
                      Skriv ut denne siden

– Nordlie må gå

Flere spillere i LSK mener at Tom Nordlie må gå så fort som mulig.

Les også

DELTA I LSK-DEBATTEN HER!
                      – Vi har full tiltro til både Tom og Jan Åge, sier LSK-kapteinen, som understreker at han uttaler seg på vegne av hele spillergruppa.
                      LSK-kapteinens trenerstøtte står i skarp kontrast til dagens omtale i Nettavisen:
                      – Folk er drittleie Tom. Vi har ingen respekt for ham, sier flere av spillerne til Nettavisen. De ønsker nå at Nordlie forsvinner så fort som mulig, skriver Nettavisen i dag
                      BLI RB-EKSPERT: Hvem bør LSK beholde? Fjørtoft eller Nordlie?
                      Snakket sammen

I dag tidlig samlet spillerne seg til møte på Åråsen før treninga på bakgrunn av oppslaget i Romerikes Blad og oppfølgingen fra Nettavisen.
                      – Vi har pratet sammen og kommet fram til at vi skal ha fokus på det sportslige. Alle medier vil ha kommentarer fra oss, men vi har ikke mer å komme med, sier Frode Kippe til Romerikes Blad.
                      – Hvordan er det for spillerne nå?
                      – Vi er irritert på at alle andre prøver å finne problemer og skape konflikter. Vi kjenner oss ikke igjen i medienes framstilling, derforfor vil vi heller ikke delta i debatten, svarer Kippe.
                      God dialog

Kippe mener spillerne har hatt – og har – en god dialog med både Tom og Jan Åge hele veien.
                      – Det er de sportslige prestasjonene som må stå i sentrum, og allerede er det blitt gjort grep som gir resultater.
                      – Hvordan ser du på det som er omtalt som konflikten mellom Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie?
                      – Det er vanskelig for oss å se om det er noe i dette. For oss spillere har det iallfall ikke vært noe problem. Dersom det eksisterer interne konflikter, får Tom og Jan Åge svare for det.
                      Vil overraske på banen

– Hva nå - kan LSK-tilhengerne vente seg nye overraskelser fra klubben?
                      – Nei, det får i så fall være at vi presterer skikkelig på fotballbanen!
                      Gul og svart
                      Team Wenche Myhre

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Spillerne står bak Nordlie

Nettavisen har i dag en sak hvor LSKs spillergruppe blir sitert på at Tom Nordlie ikke har tillit lenger. - Helt feil, sier kaptein Frode Kippe.

Av: Ole Kristian Bakkene

I dag ønsker derfor Kippe å si i fra at han og de andre stiller seg bak Tom Nordlie og resten av støtteapparatet.
                        - Det som ble sagt i Nettavisen er ikke tilfellet. Spillergruppa stiller seg 100% bak Tom Nordlie og trenerteamet, sier Kippe til LSK.NO.

Som kommentar til hvor uttalelsene som Nettavisen henviser til kommer fra sier Kippe dette:
                        - Ingen vet hvem som har sagt dette. Det medfører ikke riktighet det som står i saken. Vi er og har hele tiden vært bak Tom Nordlie.
                        - Vi må nå ha fokus over på Viking-kampen, og at vi har evaluert prestasjonene og gjort en del forandringer. Vi er hundre prosent sikre på tiltakene som er gjort er riktige.

Kommentar

• Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

AVVISER MISTILLIT: Frode Kippe. ( Foto: Digitalsport )
                          Kippe avviser mistilliten

PRESSET: Tom Nordlie. ( Foto: Johannessen, Sara )
                          Relaterte klubber
                          Lillestrøm
                          Stiftet: 02.04.1917
                          Hjemmebane: Åråsen
                          Tilskuerrekord: 13595
                          Neste kamp: 05.05.2008 Lillestrøm-Viking
                          Mer om Lillestrøm

Relaterte artikler

Relaterte ligaer

LSK-kaptein Frode Kippe er krystallklar: Tom Nordlie har full tillit i LSK.

Av: Anders Ruud
                          Publisert: 30.04.2008 kl. 14:30
                          Endret: 30.04.2008 kl. 14:31
                          – Vi har full tiltro til både Tom og Jan Åge, sier LSK-kapteinen til rb.no. Han understreker også overfor avisen at han snakker på vegne av hele spillergruppa.
                          Denne uttalte støtten fra spillerne til Tom Nordli bryter totalt med det bildet Nettavisen tegnet av situasjonen.

Folk er drittleie Tom. Vi har ingen respekt for ham , skal flere spillere ha sagt ifølge Nettavisen.
                          I dag har LSK-spillerne vært i møte og diskutert oppslagene om den påståtte mistilliten.

– Vi har pratet sammen og kommet fram til at vi skal ha fokus på det sportslige. Alle medier vil ha kommentarer fra oss, men vi har ikke mer å komme med, sier Frode Kippe til Romerikes Blad.

Han legger ikke skjul på at presset utenfra er tøft på spillergruppa.
                          – Vi er irritert på at alle andre prøver å finne problemer og skape konflikter. Vi kjenner oss ikke igjen i medienes framstilling, derfor vil vi heller ikke delta i debatten, kommenterer Kippe.
                          Kippe avviser det som fra utsiden er omtalt som en konflikt mellom spillerne, og Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie.
                          – Det er vanskelig for oss å se om det er noe i dette. For oss spillere har det iallfall ikke vært noe problem. Dersom det eksisterer interne konflikter, får Tom og Jan Åge svare for det sier Kippe til rb.no.

Kommentar

• rugbar
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2007
                            • 152

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=506191

Solbakken: - Fjørftofts uttalelser ikke bra

KØBENHAVN (VG Nett) Fra København har Ståle Solbakken sett gamleklubben Lillesrøm havne på eliteseriebunnen etter en fryktelig seriestart.
                            [FONT=Arial]Av JAMEL RAKE og ROAR DALMO MOLTUBAK (foto) [/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial,Helvetica]TROR DET SNUR FOR LSK: FC København-trener Ståle Solbakken Foto: Roar D. Moltubak[/FONT]
                            [FONT=Arial,Helvetica][/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:[/FONT]

[FONT=sans-serif]Lillestrøm / RSS[/FONT]

--- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
                            -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
                            [FONT=sans-serif]Mobilvarsling[/FONT]

[FONT=sans-serif]Scoringsvarsel på din mobil![/FONT]

[FONT=sans-serif] Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag! [/FONT]

Etter nok et tap - mot Brann - søndag snakket LSK-manager Jan Åge Fjørtoft for første gang ut om den tunge starten. Der uttalte han blant annet at "ingen er fredet".

Les også: - Nordlie og Fjørtoft på kollisjonskurs

Det mener Ståle Solbakken er et uheldig signal overfor trener Tom Nordlie.

- Jeg synes ikke de uttalelsene var så bra, i forhold til at han der setter spørsmålstegn ved det som skjer i klubben. Når du legger det ut for spekulasjon og evaluering, som det blir gjort der, så vil du jo få føljetongen hele veien. I alle fall så lenge resultatene ikke snur, sier Solbakken til VG Nett i København i dag.

-Hvordan reagerer man som trener når en overordnet uttaler seg slik?

-Nei, det er jo på mange måter uheldig. Men man må regne med at det oppstår spekulasjoner i klubber, det har det jo også jeg vært et offer for - men da med en sterk og klar klubbledelse.

-Jeg synes Fjørtofts uttalelser gir rom for tolkninger. Derfor spør dere meg om dette, og antageligvis noen på Åråsen i dag, og da har du det litt gående. Men når du taper neste kamp, hvem skal da evalueres?

Saken fortsetter under bildet.

[FONT=Arial,Helvetica]
                            LEDET FCK-TRENING I DAG: Ståle Solbakken. Foto: Roar D. Moltubak
                            [/FONT]

[FONT=Arial,Helvetica][/FONT]
                            Solbakken har selv fått føle på kroppen hvordan det er å være trener i motgang. Etter en lang rekke med dårlige resultater og supporterprotester, snudde det for nordmannens FC København i helgen. I alle fall midlertidig.

Diskutér: - Hard maktkamp i LSK

Det samme tror han vil skje med Lillestrøm.

-De har sin lille krise, akkurat som jeg har hatt min. Men dette laget har jeg stor tro på. Og hvis de kommer i gang med å få noen poeng mot Viking og Rosenborg, så er jo dette allerede snudd.

-Åråsen er et fantastisk sted, og bare det som ligger i veggene der gjør at dette vil snu, sier Solbakken.

Ønsket i LSK?

I Dagbladet tidligere i uken ble det spekulert i at LSK-ledelsen går med en våt drøm om å få Torgeir Bjarmann og Ståle Solbakken til klubben - som henholdsvis manager og trener.

Det får FCK-treneren til å trekke på smilebåndet.

- Hehe. Den drømmen har i alle fall ikke jeg hørt om. Jeg er god kompis med Torgeir, og hadde en kjempeflott tid i Lillestrøm. Men jeg tror ikke det er noe mer enn at noen kan ha tenkt tanken, i så tilfelle, smiler han.

Les også: Nordlie ber om tid

Kommentar

• erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

Nordlie: - Oppspinn

Nettavisen spekulerer i om Tom Nordlie er i ferd med å få sparken for tredje gang. Nordlie kaller artikkelen oppspinn.

Av: Erli Berg Daneshmand, Robert Veiåker Johansen
                              Publisert: 30.04.2008 kl. 15:08
                              Endret: 30.04.2008 kl. 15:15

- Spillerne våre har nettopp lagt ut en pressemelding på hjemmesiden vår om at dette er tull. Det sier sitt, sier Nordlie til aftenposten.no.
                              Han er forbannet på Nettavisen, som tidligere i dag brukte flere anonyme kilder for å få frem budskapet fra LSKs spillergruppe: Nordlie må gå.
                              - Spillerne er dritt lei av han journalisten som skrev det, for han lager oppspinn og intriger. Han skal til og med ha spurt hjelpetreneren min om han off the record ville kommentere situasjonen, sier Nordlie, og legger til:- Det verste er at ungene mine leser dette. Jeg håper at andre medier er mer seriøse enn Nettavisen.
                              - Hvor sannsynlig er det at en norsk avis skal ha diktet opp sitater fra spillerne dine?
                              - Det vil ikke være første gangen, i så fall. I klubben vår har vi policy for at misnøye tas opp direkte, og i hvert fall gjennom spillerutvalget vårt. Spillerne bare ler av dette, sier Nordlie, som tidligere har fått sparken i Vålerenga og Start, og som skal leve farlig etter bare to poeng på de fem første seriekampene.
                              Nettavisens journalist Marius Vik sier til aftenposten.no at han regnet med at Lillestrøm ville dementere saken.
                              - Det ligger i dens natur at man vil prøve med brannslukking. Jeg har snakket med flere spillere og folk rundt spillergruppen. Jeg har også snakket med spillere etter at saken ble publisert, og det er ingen av dem som vil gå tilbake på sine uttalelser, sier Vik.
                              I pressemeldingen fra spillergruppen heter det:
                              - Det som ble sagt i Nettavisen, er ikke tilfelle. Spillergruppa stiller seg 100 prosent bak Tom Nordlie og trenerteamet, sier Frode Kippe til lsk.no.
                              Han sier at ingen vet hvem som har sagt de kontroversielle tingene til Nettavisen.Tom Nordlie sier at klubben forbereder seg på vanlig vis til mandagens viktige hjemmekamp mot Viking.
                              Trener for gjestene: Uwe Rösler, som fikk sparken før Nordlie fikk jobben på Åråsen.
                              Romerikes Blad skriver i dag at det har skåret seg fullstendig mellom treneren og manager Jan Åge Fjørtoft.
                              Ja til pause i pausen!

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

TV2 Sport

- Vi står bak begge to

Lillestrøm-spillerne vil ikke velge side i konflikten mellom Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft.

ÅRÅSEN/BERGEN (TV 2 Sporten): Tidligere denne uken kunne TV 2 Sporten melde om maktkampen mellom Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft og trener Tom Nordlie på Åråsen.

Konflikten mellom de to fotballpersonlighetene skal ha vokst de siste ukene, og det skal først og fremst være uenigheter om treningsmengden og treningsopplegget som har ført til det anstrengte forholdet.

- God dialog med Tom
                                Og maktkampen på Åråsen har naturligvis ikke gått upåaktet hen i spillergruppen.
                                - Ja, det har vært mange som vil ha kommentarer om dette de siste dagene. Men jeg mener dialogen mellom spillergruppen og Tom Nordlie har vært god hele tiden. Jeg synes vi har kommet frem til en del punkter som vi følger bra opp, sier Frode Kippe til TV 2 Sporten.

Se TV 2 Sportens innslag om konflikten mellom Fjørtoft og Nordlie klokken 21.25.

Lillestrøms kaptein føler at konflikten er blitt større enn den egentlig er.
                                - Jeg tror ikke det har vært så ille som media vil ha det til. Lillestrøm er en klubb som krever resultater og alle vil gjøre det beste for å snu resultatene, mener han.
                                - Står spillerne bak Fjørtoft eller Nordlie?
                                - Vi står bak begge to. Jan Åge er en del av klubben på lik linje som Tom og spillerne er en del av klubben. Som jeg sa så har vi hatt en god dialog med Tom Nordlie hele tiden, med tanke på treningsbiten og det der. Det er tatt tak der spillerne hadde ønsker. Alle er fornøyd med det opplegget vi har lagt opp til nå, og vi satser på at det snart snur for oss, svarer stopperen.

KONFLIKT: Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtofts samarbeid er ikke som det bør være. Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix

- Må stå samlet
                                Tom Nordlie er først og fremst opptatt av at klubben skal stå samlet.
                                - Når du er ansatt i LSK vil det alltid være enigheter og uenigheter, og det vil utvikle klubben videre. Det er i motgang vi må stå samlet, sier Lillestrøms trener til TV 2 Sporten.
                                - Hvordan er kjemien mellom deg og Jan Åge Fjørtoft?
                                - Den er som den har vært fra første dag. Vi snakker sammen om utvikling av LSK i møter og slike ting, men uenigheter og personalsaker tar vi internt, svarer han.
                                På onsdagens trening var Jan Åge Fjørtoft tilstede på treningsfeltet - uten å veksle et eneste ord med Tom Nordlie.
                                - Det er ikke uvanlig. På trening er mitt fokus først og fremst på å trene laget, mener Nordlie.

Føler jeg har tillit
                                Lokalavisen Romerikes Bladskrev onsdag at konflikten mellom trener Nordlie og manager Fjørtoft kan koste en av dem jobben.
                                Nordlie føler imidlertid han sitter trygt i trenerstolen.
                                - I den grad du kan føle deg trygg i denne bransjen her så gjør jeg det. Jeg føler både jeg og trenerteamet har klubbens tillit, slår Nordlie fast.

Se video mv.:

Lillestrøm-spillerne vil ikke velge side i konflikten mellom Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Dagbladet

HAR STØTTE FRA SPILLERNE: Det fastslo Lillestrøm-kaptein Frode Kippe etter at anonyme spillere gikk ut mot trener Tom Nordlie i Nettavisen.
                                  Foto: STIAN LYSBERG SOLUM/SCANPIX

- Oppspinn fra A til Å

Tom Nordlie om angivelig spilleropprør.

TRYM OUST SONSTAD
                                  toso@dagbladet.no

(Dagbladet.no): Lillestrøm-trener Tom Nordlie har i dag vært i hardt vær i flere medier. Først antydet lokalavisa Romerikes Blad at enten Nordlie eller manager Jan Åge Fjørtoft blir nødt til å forlate klubben som en følge av en forverret konflikt dem imellom.

Deretter fulgte Nettavisen opp med krass kritikk fra anonyme LSK-spillere - før kaptein Frode Kippe i klare ordelag avviste at det er noe spilleropprør på gang.

- Saken om spillernes kritikk er oppspinn fra A til Å. Samtidig er det andre som forsøker å sette folk opp mot hverandre, sier Nordlie sjøl til Dagbladet.no.

- Hvis det er oppspinn, hvorfor tror du at noen ønsker å skape sånt?

- I denne verden er det ingenting som forundrer meg, svarer Nordlie kort.

- Har friske diskusjoner
                                  Han setter pris på støtten fra spillerne, som han sier at kom på deres eget initiativ. Samtidig legger han ikke skjul på at det oppstår uenigheter nå og da.

- Sjølsagt har vi enkelte friske diskusjoner på Åråsen, men faglige diskusjoner er aldri noe problem, sier Nordlie.

Han innrømmer at oppstyret ikke er bra for klubben, uten at det går inn på ham personlig.

- Det er ikke heldig, men jeg lever godt med dette, jeg. Jeg tåler å svare på kritiske spørsmål, forsikrer han.

Likevel reagerer treneren på timingen for dagens saker, etter at LSK tross alt viste glimt av framgang mot Brann på søndag.

- Hvis alle spillerne hatet meg, hvorfor framsto vi da med så mye trøkk mot seriemesterne? spør Nordlie.

- Slakter ikke slalåmkjørere etter en omgang
                                  Men trøkk eller ikke, så endte kampen med tap. Og det er et uomtvistelig faktum at Lillestrøm ligger aller nederst på tabellen. Nordlie synes det er for tidlig å slakte laget.

- Hvem er det som slakter en slalåmkjører etter en omgang? Tippeligaen er ikke ferdig før i november, minner han om.

I det siste har han framstått som påfallende rolig i de fleste pressede situasjoner etter kamp, men han avviser at dette er en bevisst strategi i en vanskelig periode.

- Det er bare sånn jeg er som type, jeg roer meg ned etter kampslutt. Det er ikke noe jeg har tenkt spesielt på nå, sier Nordlie.

- Hva er det viktigste du og dere kan gjøre fram mot kampen mot Viking?

- Det må være at vi ikke bryr oss om oppstyret som skapes utafor klubben. Alt fokus må rettes inn mot denne kampen.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

TV2 Sport

Det er en haug med oppslag i media, mye gjentagelse. Limer inn dette:
                                    TV 2 Sporten vet at Fjørtoft mener Nordlie har trent laget for hardt i vinter – og manageren har i sine rapporter til sportslig utvalg vært meget kritisk til Nordlie.
                                    Jan Åge Fjørtoft har i sine rapporter til sportslig utvalg vært meget kritisk til Tom Nordlie.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Nettavisen

Nordlie: - Vedder på jeg blir

PRESS: Tom Nordlie mener han sitter trygt som trener for Lillestrøm til tross for at det er uri i spillergruppen. Foto: Stian Lysberg Solum ( Scanpix )

En offensiv Tom Nordlie (46) slår tilbake mot spillerkritikken.

Av Marius Vik og Rune Midtskogen

ÅRÅSEN (Nettavisen): Lillestrøm-trener Tom Nordlie var ikke fornøyd da han snakket med Nettavisen etter onsdagens trening. Riktignok hadde han ikke sett oppslaget i Nettavisen om at flere av spillerne i LSK var «drittlei Tom», og at enkelte spillere forlanger hans avgang. Men konklusjonen hans var allerede klar:
                                      - Dette er et bomskudd, sier en tydelig forbannet Nordlie til Nettavisen.
                                      - Har du lest artikkelen?
                                      - Nei, sier Nordlie, og tar en rask titt på de første linjene i saken.
                                      LSK-treneren rister oppgitt på hodet, og rekker frem hånden.
                                      - Jeg vedder på at jeg blir værende i klubben. Vedder du imot?

Drittlei
                                      Onsdag morgen ble det holdt et fellesmøte i Lillestrøm der det ble vedtatt at ingen får kommentere trener Tom Nordlie utad. Dette vedtaket har skapt frustrasjon.
                                      - Folk er drittlei Tom. Vi har ingen respekt for ham, sa flere av spillerne til Nettavisen da.

- Suppekoking
                                      En ordknapp Nordlie vil ikke høre de påstandene som deler av spillergruppa har kommet med, og hans konklusjon blir den samme som da vi startet samtalen.
                                      - Dette er å koke suppe på spiker. Jeg forholder meg til realitetene i klubben, sier Nordlie.
                                      - Som er?
                                      - Det som spillerutvalget sier til meg.
                                      - Og ingen i spillerutvalget har tatt opp noe av den kritikken som kommer frem i artikkelen?
                                      - Jeg forholder meg til det de tar opp, sier Nordlie og avslutter samtalen.

Pålagt munnkurv
                                      Ikke uventet var spillerne Nettavisen snakket med onsdag ettermiddag lite villige til å snakke om den vanskelige situasjonen. Som Nettavisen skrev tidligere på dagen, ble spillerne pålagt munnkurv etter spillermøtet på morgenkvisten - og kun kaptein Frode Kippe ville gi offisielle kommentarer. Likevel lyktes det å kommentarer fra noen svært få av spillerne på vei fra treningsfeltet.
                                      - Du får ingenting av meg. Glem det, sier en ordknapp Steinar Pedersen til Nettavisen.
                                      - Det er unødvendig at vi bruker energi på dette, da er det bedre at kun en spiller gjør det, sier Otto Fredriksson.
                                      - At man pålegger seg selv munnkurv og lar kun en spiller uttale seg er vel tradisjonelt et dårlig tegn?
                                      - Vi står sammen om dette, legger han til.

KAPTEIN: Frode Kippe kjenner seg ikke igjen i kritikken fra spillerne. Foto: Morten Holm/Scanpix

Kaptein Frode Kippe sier følgende:
                                      - Dette er en helt ny problemstilling for meg, som jeg ikke kjenner meg igjen i. Vi har hatt evaluering hele veien, men det lille som det har vært å ta tak i har Tom gjort noe med. Det er ingen krise.
                                      - Hvordan påvirker denne situasjonen deg?
                                      - Det er noe av det verste jeg har vært med på i min tid i klubben. Det er fryktelig synd, men vi skal jobbe videre, sier kapteinen.

Bekrefter splittelse
                                      Nettavisen har imidlertid snakket med og mottatt tekstmeldinger fra flere av spillerne etter onsdagens morgenmøte i spillergruppen. Her bekreftes det at spillergruppen på langt nær er så samstemte som det hevdes fra Kippe og på klubbens egen hjemmeside.
                                      Etter hva Nettavisen kjenner til skal spillerne være delt i synet på Nordlie, men for øyeblikket er man blitt enige om å kjøre en benektende tone utad

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

VG

Nordlie: - Jeg har full tillit

LILLESTRØM (VG Nett) Tom Nordlie sier han ikke har fått signaler på noe annet enn at han har full tillit internt i Lillestrøm.

- TAR DET INTERNT: Tom Nordlie om uenighetene i Lillestrøm. Foto: Scanpix

Romerikes Blad, som følger Lillestrøm veldig tett, skriver i dag om en angivelig maktkamp mellom trener Tom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft. Ifølge avisen kan minst én av dem miste jobben.

Tom Nordlie rister tilsynelatende oppgitt på hodet når VG Nett tar det opp med ham:

- Nå er det på tide at det som skrives har rot i virkeligheten, sier han og legger til:

- Det som er av uenigheter er på det faglige planet - og det tar vi internt, sier han til VG Nett.

Det har blant annet kommet kritikk mot Tom Nordlies tøffe treningsregime - og forrige uke ble det bestemt at Lillestrøm skulle trappe ned på treningsmengden.

Pedersen: - Bare å vinne..

Mens vi snakker med Nordlie etter dagens treningsøkt på Åråsen, kommer forsvarsveteranen Steinar Pedersen bort.

- Tenk så gøy det blir når vi bare begynner å vinne kamper, sier han med et smil.

Pedersen bør vite hva han snakker om. Han spilte for Start i fjor, og de rykket ned. Presset på trener Stig Inge Bjørnebye ble stort, og han måtte til slutt ta sin hatt og gå.

Nordlie: - Jeg har full tillit

Etter helgens tap mot Brann i Bergen står Lillestrøm med fattige to poeng etter fem kamper, og ligger med det på bunn av tabellen. Tapet mot Brann - og Jan Åge Fjørtofts uttalelser i etterkant om at ingen er fredet i Lillestrøm - er imidlertid ikke det Tom Nordlie helst vil snakke om.

- Det er nesten så jeg ikke gidder å svare når dere kommer med de samme tingene om og om igjen. Jeg har full tillit internt - og hva dere skriver driter jeg i.

- Hvordan reagerer du på Fjørtofts uttalelser?

- Det er ikke noe nytt i at ingen er fredet, sier han til VG Nett.

(VG NETT 30.04.08 kl. 20:10, sist oppdatert 30.04.08 kl. 20:11

LILLESTRØM (VG Nett) Tom Nordlie sier han ikke har fått signaler på noe annet enn at han har full tillit internt i Lillestrøm.

Kommentar

Working...