Riises skadesituasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • waalekr
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2007
    • 114

    #21
    faen -- faen -- faen, da taper vi mot søpla... virker som om lsk er avhengig av å ha riise og søgård
    Kim R

    FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
    ---------------------------

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3438

      #22
      Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
      Hehe.

      På klanens forum spekuleres det nå i hvorvidt LSK bedriver psykologisk krigføring angående denne skaden. En såkalt skadefinte.

      http://forum.klanen.no/showthread.php?t=17641&page=4 #151--->
      Godt å høre at paranoian fortsatt står sterkt der inne. Håper bare ikke det er et snev av sannhet i det; tror mange av sliter nok med nerver, magesår, og trenger ikke ytterligere stimuli.

      Ikke noe hadde vært bedre enn å ha Riise tilbake, men jeg frykter han blir borte.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • xwiick
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Apr 2008
        • 12

        #23
        La han få en uke eller 2 eksta med lett trenig for å være på den sikkre siden!

        vis de hadde gjort dette før så hadde kanskje Riise vært tilbake nå..

        Kommentar

        • Rathsmeister
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 561

          #24
          Skadetendens over tid...

          Opprinnelig skrevet av veiron
          HELVETE!!!! Er det mulig å ha så forbanna mye skadeuhell som det LSK har??
          Hvorvidt hvert enkelt tilfelle er uhell eller ikke kan diskuteres opp og ned i hue og rævva. For meg virker det allikevel som om LSK har en forholdsvis høy andel av disse skadeuhellene i forhold til mange andre.

          Denne tendensen kan vi også se i andre klubber, f.eks Newcastle som har hatt et helt lag hos fysioterapeuten i mange år på rad nå.

          I enkelte perioder vil de fleste klubber ha "mange" skadeuhell på samme tid. Dette går opp og ned. Det som er bekymringsfullt vedrørende LSK`s skadesituasjon er at perioden med mange ute begynner å bli vel lang. Det er i ferd med å bli en tendens, og dette bekymrer meg for fremtiden...
          Uten at jeg har noen tall, eller kunnskaper på området, har jeg en følelse av at det er de samme klubbene som har endeløse skadelister sesong etter sesong. Andre klubber derimot, som f.eks MUFC, virker å ha en svært lav skadefrekvens.

          Dette bringer meg til spørsmålet mitt...
          Har LSK nok ekspertise/kompetanse i klubben til å forebygge/rehabilitere skader på en tilfredsstillende måte på nåværende tidspunkt?
          Mvh
          Martin Raths

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #25
            Opprinnelig skrevet av veiron
            HELVETE!!!! Er det mulig å ha så forbanna mye skadeuhell som det LSK har??
            Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
            Hvorvidt hvert enkelt tilfelle er uhell eller ikke kan diskuteres opp og ned i hue og rævva. For meg virker det allikevel som om LSK har en forholdsvis høy andel av disse skadeuhellene i forhold til mange andre.
            Selvsagt er ikke dette "uhell". Jeg henviser nok en gang til disse poengene: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...0&postcount=21

            "
            Hva med følgende momenter:
            • Støtteapparat. Jeg har tidligere (på lista og forumet) satt spørsmålstegn på kapasiteten og kvaliteten på vårt medisinske støtteapparat.
            • Trening. I tillegg vil jeg hevde at fokuset på mengde og gampetrening LSK har hatt, med oppsving siste årene, gjør spillerene mer skadeutsatt.
            • Innkjøp. Det hjelper selvsagt heller ikke at man kjøper inn spillere som faktisk er skadet eller har en lang historikk av skader.

            Disse tre faktorene tror jeg forklarer den begredelige situasjonen langt bedre enn "uflaks"."
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              At Nordlie påstår dette er en helt ny skade som ikke har noe med den forrige å gjøre, tror jeg er er regelrett pisspreik. Nok en gang har LSKs medisinske støtteapparat i samarbeid med Riise selv prestert å drite rennamøkk på leggen. Dette er ufattelig talentløst, og Nordlies idylliske fasade om at spillet er fantastisk og skadene er uhell er ikke noe mange biter på lenger. Savner ærlighet og selvkritikk i klubben(sikter ikke til den siste tidens bråk med supporterne), synes vi viser mye ansvarsfraskrivelse i mye av det vi gjør. At Riise nå er ute i 4-6 uker vil jeg karakterisere som en liten krise.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Arind
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2006
                • 459

                #27
                Helvete......dette her er faktisk litt krise, og jeg begynner å bli skikkelig bekymra for beina til gutten. Nå har det bare vært problemer........
                Hva dette har å si? ......jeg er overbevist om at Riises fravær svekker oss myyye. Han er drivkraften framover vi så totalt han manglet å år! Det er en utfordring som de MÅ ta tak i og løse.....
                Jeg er bekymret før søndagen.....
                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7080

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  At Nordlie påstår dette er en helt ny skade som ikke har noe med den forrige å gjøre, tror jeg er er regelrett pisspreik. Nok en gang har LSKs medisinske støtteapparat i samarbeid med Riise selv prestert å drite rennamøkk på leggen.
                  Tror det i tilfelle er Riise som har overvurdert seg selv. Det er mulig at Riises muskulatur er disponert for fiberskader. Da kan man ha lettere for å pådra seg denne type skader ved tung trening over lang tid.

                  Vi vet fra før at Riise gjerne presser kroppen litt ekstra for lagets beste. Han spilte flere av kampene i fjor høst med smerter. Skadene han har pådratt seg i vinter kan selvsagt være en langtidsvirkning av det.

                  Derfor, og i mine øyne mye viktigere, bør trenergruppa se på metodene de bruker. LSK har virket blytunge i begge seriekampene hittil. Nordlies velkjente maratontreninger kan både ha noe med det og Riises vedvarende skadeproblemer å gjøre.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #29
                    drit og dra! dette blir nok en "ikke sesong".

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2127

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      drit og dra! dette blir nok en "ikke sesong".
                      Litt tidlig å åpne potetgullposen ennå....????
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av heidar
                        Litt tidlig å åpne potetgullposen ennå....????
                        Jeg må påpeke at jeg faktisk ikke husker å ha skrevet det foregående innlegget mitt etter en fuktig kveld!
                        Men det er jo fra fulle folk og unger man får sannheten...

                        Dessverre tror jeg LSK er litt for avhengig av en så god spiller som Riise på banen, så at han er ute lenge er en liten krise.

                        Kommentar

                        Working...