Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Hvis politiet sikter noen der for opptøyer e.l så burde også disse bli utestengt.
Her mener jeg du tar feil.
Det er ikke bare å få noen navn fra politiet, utestenge disse, så er problemet løst.
KFL med sine mange undergruperinger med ulik symbolbruk og kommunikasjon tiltrekker seg folk vi ikke ønsker i supporterorganisasjonen.
Jeg mener nærmest at gårsdagens hendelser bør holdes isolert ute fra den debatten KFL må ta internt nå.
KFL må nå begynne å bruke paragraf 6 i vedtektene og utestenge folk som skader KFL og LSK. Vi er i ferd med å få et alvorlig omdømme-problem. Hva tror du politiet i Bergen (Brann er neste bortekamp) gjør seg av tanker nå?
Jeg mener seriøst det er på tide å revurdere vår "enhetssttrategi" også. Det vil si målet om at det kun skal være KFL som er supporterklubben for hjemmelaget på Åråsen. Når grupperinger kjører så hardt på egne budskap fra KFLs tribune, blir det ikke lett å se hvor KFL ender og grupperingene begynner... La dem tre ut av KFL og få sin egen plass på stadion (RB?). Så kan de stå for det de uttrykker selv, uten å gjemme seg bak de tusener av vanlige KFL-supportere.
Og jeg inkluderer selvsagt ikke eksempelvis Råholt Kanaris eller Team Otto i grupperings-begrepet.
jeg sto der, å når det ble fyrt bluss,så var det ikke oppe noen to stangs
Jeg var også der. Det tok IKKE mange sekundene før tostangsen var oppe... strategisk (etter min oppfatning) holdt foran blusseren... og ja, jeg var edru....
Nok engang...
Tostangs ble ikke tatt opp før blusset lå på bakken ... ca 3m unna meg selv, om du var erdu eller ikke,trenger du ikke blusse opp denne diskusjonen mer enn nødvendig . det kaller jeg PROVOSERENDE!!!
LANGE LØP: Steinar Pedersen syntes det ble mye forgjeves løping mot Tromsø, fordi LSK mistet ballen altfor lett gjennom hele kampen. FOTO: GEIR EGIL SKOG
LSK-skuffelse over eget spill
ÅRÅSEN:
Det var dagen derpå i LSK i går. Skuffelsen var større over det dårlige spillet enn at laget tapte to poeng på hjemmebane.
Av Per
Godt å se at man nå tar grep for å rydde opp innad i KFL.
Utover det avventer jeg med å mene noe som helst i denne saken til det kommer en uttalelse i etterkant av kveldens møte.
Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn
Jeg var også der. Det tok IKKE mange sekundene før tostangsen var oppe... strategisk (etter min oppfatning) holdt foran blusseren... og ja, jeg var edru....
den kom etterhvert... ikke brått med en gang,som du ser,bilde som svirrer rundt her,da ligger den på bakken, å blussen ble holdt i en hand nesten hele tiden... så du ser nå selv... en bluss brenner mer enn ett pr sek
Jeg var også der. Det tok IKKE mange sekundene før tostangsen var oppe... strategisk (fikk inntrykk av det) holdt foran blusseren....
Janei. UFC 2-stangsen ble tatt opp før blusset, LSK 2-stangsen ble tatt opp under blusset.
Litt bevis: http://www.tv2.no/sporten/fotball/ti...cle1738377.ece For dere som har tv2 sport så ser dere at ufc 2-stangsen er oppe rett etter scoringen. 2-3min senere kommer blusset og da er den fremdeles oppe....
Elendig eget spill, rævva match, dårlig vær, og ikke minst pinlig oppførsel av enkelte drita idioter som ikke klarer å oppføre seg. Flere og flere, får bedre og bedre grunner til å mislike oss, og det med god grunn. Nok en trist dag for oss som er glad i Lillestrøm. Eneste lyspunktet er at Tom Nordlie holdt hue kaldt og hjertet varmt og ikke klovna seg bort i vanlig oppjazza stil. Nå må vi ha Samling i bånn. (for det er der vi ligger nå ! )
Vif-matchen må vi vinne. Både på tribunen og ute på matta. Da må vi ha trua på oss sjøl, og jobbe for hverandre for vi har ingen enkeltspillere som kan avgjøre matchene i positiv forstand, men åpnebart nok av enkeltfans som kan ødlegge en match på egenhånd.
Det er ikke bare å få noen navn fra politiet, utestenge disse, så er problemet løst.
KFL med sine mange undergruperinger med ulik symbolbruk og kommunikasjon tiltrekker seg folk vi ikke ønsker i supporterorganisasjonen.
Jeg mener nærmest at gårsdagens hendelser bør holdes isolert ute fra den debatten KFL må ta internt nå.
KFL må nå begynne å bruke paragraf 6 i vedtektene og utestenge folk som skader KFL og LSK. Vi er i ferd med å få et alvorlig omdømme-problem. Hva tror du politiet i Bergen (Brann er neste bortekamp) gjør seg av tanker nå?
Jeg mener seriøst det er på tide å revurdere vår "enhetssttrategi" også. Det vil si målet om at det kun skal være KFL som er supporterklubben for hjemmelaget på Åråsen. Når grupperinger kjører så hardt på egne budskap fra KFLs tribune, blir det ikke lett å se hvor KFL ender og grupperingene begynner... La dem tre ut av KFL og få sin egen plass på stadion (RB?). Så kan de stå for det de uttrykker selv, uten å gjemme seg bak de tusener av vanlige KFL-supportere.
Og jeg inkluderer selvsagt ikke eksempelvis Råholt Kanaris eller Team Otto i grupperings-begrepet.
Haha, du er jo søt også.
KFL er heldige som har grupper som UFC og MB, de bidrar svært mye mer enn den jevnlige supporter.
Du skal være forsiktig der du sitter på din høye hest og fordømmer alt og alle og ting du ikke har peiling på.
Tror du driter ganske bra på leggen hvis du ikke tro at UFC og MB med venner hadde fått med seg mange folk hvis de hadde blitt satt i svingen.
Forøvrig bidrar din inkomeptanse angående hva de forskjellige gruppe går utpå kun på en spittelse av fansen. Men det er kanskje det du vil?
Du har jo vært en forkjemper mot blant annen UFC siden de ble stiftet.
Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!
Nå er denne snart mer lest enn tråden som handler om Sportsklubben anno 2008. Feil fokus? Dessuten; bikkjer på en tribune med unger = NAGL. Lurer på hvem femtenåringene begynner å heie på nå...
Dette er det beste som er skrivi på lenge,jeg er helt enig jag svina bort fra vår(kfl)tribune.
Veldig godt poeng! Jeg tror mange er lei av å bli forbundet med "ACAB", "Hater NFF!" og de andre slagordene som er flittig brukt av enkeltgrupperinger. At et banner for LSK ble erstattet med et banner mot NFF i pausen på Nadderud er symptomatisk. Jeg gir en lang marsj i NFF og politiet når jeg er på Nadderud for å se Stabæk-LSK. Føler at et lite mindretall får alt for mye innflytelse over hvordan KFL skal framstå.
KFL bør i hvert fall utforme visse retningslinjer for hvordan vi skal framstå og fjerning av "ACAB" fra tribunen er en naturlig retningslinje for meg. Slike slagord fungerer kun som en magnet for bråkmakere.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
Det er ikke bare å få noen navn fra politiet, utestenge disse, så er problemet løst. [/QUOTE]
Nei nei, problemet er nok ikke løst, men man kan være kvitt noe problem.
Opprinnelig skrevet av gj
Det som skjer i Bergen er at jeg som en LSK fan som liker å støtte lage på en sivilisert og lovlig måte må bøte for dette i Bergen pga noen andre ikke klare og oppføre seg.
Paragraf 6 burde vært tatt i bruk for lenge siden.
Opprinnelig skrevet av gj
Totalt enig med deg her. Jeg vil også tro at disse gruppene ville likt å stå alene slik at de får vist sitt budskap bedre. Mulig jeg tar totalt feil der. Hvis disse gruppene hadde hatt et eget sted ville bøtene fortere kommet dit de skal.
krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.
Kan noen svare meg på hvorfor vi har alle disse undergruppene, er det ikke bra nok å være med i kanarifansen.Greit at noen av gruppene gjør posetive ting,men faen hvorfor kalle seg med en haug av tullenavn når vi har kanarifansen.
Men hva har Ultras Felt C eller Mental Boys gjort i stabæk som gjør at folk plustelig får ett utrolig hat over dem igjen?
//Skinkepikken som starter å bli lei av at dette skal gå utover MB og UFC
Kan ikke snakke for andre, men jeg har med vilje ikke brukte ufc eller mb som syndere i denne saken. først vil jeg vite fakta om det var de eller ikke.
Men skjønner at det kan være lett å skylde på skf eller UFC siden det er de flaggene man har i bilde der blussen er.
En liten oppfordring til folk over hele linja:
Vent med å skylde på noen før de retter personene er "tatt".
Det var kun 1 person( som jeg så) som holdt blussen, ikke en hel gruppe.
Denner personen er ansvarlig for hva han selv gjør, noe han burde ta konsikvensene av.
PS: Jeg snakker kun om hva som skjedde på Nadderud
krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.
Feltet vår på Åråsen heter kanarifeltet ,hvorfor faen lar vi noen andre gruperinger enn kanarifansen ta plassene våre jeg bare spørr.
Ikke glem at MB og UFC er undergrupperinger av Kanari-Fansen igjen da. Det vil si at det er Kanari-Fansen som står der, Helt riktig som du sier tullbukk.
Hei.. Som en herreman som forholdsvis nært følger norsk supporterkultur, må jeg si at jeg stiller meg undrende til enkelte menneskers oppfatninger av rett/galt i forhold til den forventede oppførsel. Jeg sier det med en gang: Vold bør være, og er fullstendig uakseptabelt. Når det er sagt; manglende edrulighet tilknyttet sakens "natur" har jeg sjelden sett maken til. At enkelte medlemmer "truer" med å trekke seg ut, grunnet gårsdagens hendelse, er for meg fullstendig latterlig. Til dere andre: La disse menneskene gå. De inntar et ståsted, som utelukkende tar avstand fra det ubehagelig, uten å forsøke å fungere konstruktivt iforhold til problemt selv. Personlig ser jeg regelrytteriet innen NFF som truende på norsk supporterkultur. Mot den moderne fotballen? Ja visst f. Når NFF kan regulere sangvalg og tidspunktet for disse, er det på tide å sperre øynene opp. Man blir pålagt en snever mal, der enkelte regelryttere utelukkende henviser til nedfelte regler. De skriker ut om sivil ulydighet, og roper nei takk.. Personlig kan jeg fortelle at jeg gikk på rød mann i går, kjørte 15 km for fort, og brukte mobilen under kjøring.. Hvor er politiet når man trenger de??? Bluss m/mer er en stemningsskaper. Ikke for alle, men for mange. På samme måte som trommen blir elsket og hatet. Skille ligger imidlertid i at blussen er ulovlig, mens trommen bare burde være det. Er det det imidlertid så forbanna farlig at bluss avfyres? Det blir definitivt brukt i promoteringen av deres sannhetselskende media? Utallige klubber har også et "balansert" syn på bruken av pyro, da det for mange anses å heve "produktkvaliteten". Kan det være farlig? Ja, seff. Som så mye annet kan også dette fenomenet by på problemer. Det er nå imidlertid slik, at like gjerne står med like. Har du et prob. med bluss, hold deg unna de grupperinger som benytter seg av pyroteknisk. Hvorfor skal enkelte "forsiktighetsentusiaster" sette presedens for en mangfold på 5000? Jeg vil ha liv og galskal rundt meg på tribunen. Jeg har imidlertid full forståelse for, at andre søker noe annet. Jeg mener vi har plass til begge deler. En større aksept, vil også kunne gi mer innflytelse ovenfor de virkelige problematiske elementene innen fotballkultur.
Kommentar