Kanaris lager bråk i Sandvika
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mine egne øyne er vidåpne: Pakket må fjernes fra Åråsen før de tar over mer av styringa på tribunen og folk flest tar avstand fra supporterkulturen rundt LSK. Prøv heller å få opp dine egne øyne.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Hm
Dette er vel ikke en vanskelig sak i det hele tatt. Uansett hvem det var som fyrte opp bluss, så er ikke dette lov på norske fotballbaner, enkelt og greit! Og det vet alle! Og til de som ber de som ikke var på kampen holde kjeft, nå er det vel slik at 90 prosent av de som så kampen i går så sen på tv. Vi må huske at ikke alle i Norge holder med LSK, og derfor dømmer oppførselen til fansen utifra det de ser på tv. Kanskje noe å tenke på? Og ærlig talt, er det "snuten" sin skyld at fansen bryter reglene? Greit at de til tider kan være provoserende, men betyr det at man kan rettferdiggjøre lovbrudd av den grunn? Homohets som ironi? Har man fulgt med i timen, så burde man vite at ironi er et skummelt virkemiddel ene og alene for at man må være sikker på at mottagerene av budskapet forstår ironien. Ang utviklingen i KFL så må man vel snart ta et standpunkt til hvilken rettning fansen skal gå i fremtiden. Skal vi som voksne mennesker stå og slenge dritt til politiet? Skal vi sutre og klage over at de slemme mennene og kvinnene i svart gjør at vi bryter regelverk, eller skal vi fortsette med å være norges beste suportere? Man må være klar over at hvis man tar på seg en LSK drakt eller skjerf og driver med faenskap så blir dette assosiert med klubben enten man mener det slik eller ikke! Til de som lagde bråk i går, og de vet hvem de er. Dere skader noe jeg er veldig glad i og har elsket i hele mitt 36 år gammle liv, LSK! Og det vil jeg ikke finne meg i!Kommentar
-
Kaoset ble skapt av de som tente bluss på tribuna. Hvorfor skal politiet etterkomme KFL-vaktenes oppfordring om å la handlinger som er uttrykkelig forbudt, bli oversett?Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Så løsningen er og utlevere pøblene til politiet som står pent og venter på de aktuelle......Kommentar
-
Kan bare bekrefte at politiet så blussingen inne på stadion i sammenheng med episoden på puben i Sandvika tidligere på dagen (jeg spurte). Ellers kan jeg legge til at jeg overhodet ikke ble provosert av politiets tilstedeværelse i går. Kun oppgitt og trist over hvilken dustegjeng KFL er i ferd med å utvikle seg til å bli. De som ble provosert er vel de samme som ivrer for at tribunen skal fylles med ACAB- skjerf, bannere og sanger. Når en debattant mener politiet provoserer oss ved å holde oss igjen maks 5 minutter etter kampslutt blir det hele bare tragikomisk.
Alt dette sagt; politihunden hadde ingenting oppe på tribunen å gjøre.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Kommentar
-
KFL vaktene burde brukt sin energi på de/dem som fyrte bluss!Kommentar
-
Riktig, det her jeg prøver å si, men når Trigz sitter å snakker bare vås, er det ikke enkelt å holde seg i skinnet. Syntes alle bare skal la dette ligge til vi hører hva styret har å komme med, Det vil sikkert bli innkalt til møte osv. så vent å si i stede for å gjøre dette enda værre med usaklige innlegg mot de gruppene som ikke har noe å gjøre med dette!UFC 05!Kommentar
-
Kommentarer ala "Bare vi som var der/så det har rett til å uttale oss" hjelper ikke. Når du står der i gult så representerer du alle som støtter LSK. ALLE eier dette problemet, selv om bare et fåtall var involvert. Vi vet at politiet var urettferdige og at alt var noen andres skyld. Men de fleste er også klare på at det problemet aldri hadde oppstått om ikke dere hadde vært der.
Selvfølgelig er det fristende å mene at man "eier" retten til å være supporter mer enn andre ved å være mest mulig hardcore, men sanneheten er at jo lenger frem du stikker nebbet, jo mere eier flertallet retten til å moderere deg. En supporter som har lagd bråk på tribunen er mindre verdt for klubben enn en supporter som har sitti hjemme hele livet - uansett.Kommentar
-
Hva om en person kjører for fort. Han bryter reglene, setter andre bilister i fare etc, mener du da at vi skal ha amerikanske tilstander hvor 10 politibiler utgjør en enda større fare da de gjør akkurat det samme?
Denne situasjonen kan bli hindret ved at det blir utført en enda bedre sikkerhetskontroll over supportere som kommer inn. Eller bedre videoovervåkning med eventuelle pågripelser i ettertid.
Blir for dumt å rettferdiggjøre en handling som politiet hadde igår, kun for at det ble fyrt opp et bluss.Kommentar
-
Riktig, det her jeg prøver å si, men når Trigz sitter å snakker bare vås, er det ikke enkelt å holde seg i skinnet. Syntes alle bare skal la dette ligge til vi hører hva styret har å komme med, Det vil sikkert bli innkalt til møte osv. så vent å si i stede for å gjøre dette enda værre med usaklige innlegg mot de gruppene som ikke har noe å gjøre med dette!
Ellers forventer jeg at det vanker advarsel på deg for dette innlegget.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Dette unngår vi når Kfl sitt styre kommer med en redegjørelse og det bør skje rimelig fort.Kommentar
-
Ikke bland kortene er min oppfordring!*Jacta est alea*Kommentar
-
Så er neste steg å erkjenne at det er fansens egen skyld når slike ting skjer, og ikke NFF, politiet eller andre.
Da er det håp for kanarifansen, man må stoppe utviklingen som nå er i ferd med å skje. På 2 av de 3 siste offisielle kampene til LSK har Kanarifasen klart å haven i media for bråk og lovbrudd. Er man stolte av det?
Kan virke slik når enkelte klarer å lire av seg fraser om at det er kult med bluss og noe man ikke har noe i mot. Da sier man altså ja til å fortsette å bryte lover og regler som gjelder på fotball stadioner, og det er dårlig nytt for LSK.Kommentar
-
Eller ved å svarteliste pøblene som står bak slik atferd, og sørge for at de ikke kommer seg inn i utgangspunktet. Noe jeg håper at vil skje nå, før pøbelkulturen overtar Kanarifansen. Vi kan stå på begynnelsen av en ny pøbelæra i norsk supporterkultur hvis disse ikke lukes ut straks. Hvem skal forresten betale bota som garantert kommer fra NFF?Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Politiet skal ikke miste tålmodigheten eller besinnelsen Trigz. Uansett. Dette er jobben dems. De skal håndtere det på en bedre måte. Greit nok, egentlig ikke noe vits å diskutere politiets inngripen ettersom det skjedde mer. Men når du påstår at Politiet har lov til å miste hodet, da er det noe galt med deg.Kommentar
-
Hvorfor er det slik at alle med en gruppetilhørighet ønsker å diskutere politiets inngripen, og ikke det faktum at LSK-supportere (?) laget et helvete i Sandvika, og deretter tok med seg reiret av noen holdninger videre til Nadderud.
Ikke bland kortene er min oppfordring!
Jeg kommenterer kun det som skjedde på nadderud, da jeg i motsetning til mange andre her kun kommenterer ting jeg har sett, ikke bare lest/hørt/tror.
Jeg har skrevet en post tidligere i tråden om hva jeg så på nadderud, så jeg tar ikke den igjen.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar