Kanaris lager bråk i Sandvika
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
"- Vi opplevde at det ble kastet mynter etter Kanari-fansens egne vakter. Det ble også spyttet etter vaktene. Sånn kan vi bare ikke ha det, sier han til Nettavisen."
Spytte og hive ting på egne vakter ja. Da er man virkelig på bærtur!Kommentar
-
- De er ikke fans
LSK-leder Per Mathisen mener bråkmakerne er kun det - og ikke LSK-fans.
- Folk som kaster mynter på eller spytter på egne - som Kanari-fansens egne vakter er våre egne - de vil jeg ikke kalle fans en gang. De støtter ikke laget eller klubben ved å opptre sånt. Det har ingenting med det å være supporter å gjøre, sier han til Nettavisen.
Jeg skrev i et annet innlegg at kanarifansen hadde havnet i søkelyset i 2 av de 3 siste obligatoriske kampene. Nå viser det seg at tallet faktisk er 3 av 3 siden man også har ramponert Åråsen under kampen mot Tromsø.
Skammelig!Kommentar
-
trigz, jeg synes du setter ting litt vel på spissen her nå. du må da være enig i at politiet ikke hadde trengt å komme dundrende med en glefsende hund inn blandt fansen??
selvølgelig er det latterlig av folk å spytte på egne og opptre provoserende mot politiet, det er det vel de færreste av oss som bestrider.Kommentar
-
Kommentar
-
Det jeg mener fra starten er jo at det er politiet som hisser opp stemningen ved å trekke seg inn i mengden på tribunen. Dette kunne bli håndtert på en mye bedre måte. Det at politiet forsvarer seg mot slag er naturlig, like naturlig som det er at de som blir angrepet forsvarer seg mot politiet. Dette er en naturlig reaksjon når man føler seg urettsmessig behandlet.
Skulle likt å se at du trigz, bare la deg på bakken med hendenen på ryggen hvis politiet hadde stormet mot deg med hund og batonger..
Grunnen er at jeg sannsynligvis allerede hadde gjort noe som var idiotisk, og det er jo ingen grunn til at jeg skulle gjort noe som var spesielt mye smartere like etterpå|01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|Kommentar
-
Jeg syntes det er veldig synd at noen få personer med en eller annen form for ''tilhørighet'' til KFL og LSK velger å sette KFL og LSK sitt gode navn og rykte på spill med idiotoppførsel.
Dette her må jo være snakk om personer uten en tilhørighet under en av undergrupperingene blant KFL. UFC og MB sier jo begge at de ikke hadde noe med blussinga og gjøre på stadion. Jeg velger å tro på dem når dem sier dette.
Hva som skjer videre i denne saken her i forhold til straff får vi vel vite noe mer om når styremøtet ikveld er over og det forhåpentligvis vil komme en uttalelse fra styre i KFL om det som skjedde igår.Evig LSKKommentar
-
Jeg har fått høre at det var mb som sto bak blussinga. det er av en som sto der det skjedde.Kommentar
-
trigz, jeg synes du setter ting litt vel på spissen her nå. du må da være enig i at politiet ikke hadde trengt å komme dundrende med en glefsende hund inn blandt fansen??
selvølgelig er det latterlig av folk å spytte på egne og opptre provoserende mot politiet, det er det vel de færreste av oss som bestrider.
I motsetning til politiet hadde de aldri ikke retten på sin side. Politiet har ikke fremprovosert noen verdens ting som helst - hadde ikke pøblene bedrevet denne motbydelige, forkastelige oppførselen, hadde det aldri blitt nødvendig for politiet å gripe inn. Jeg antar at bruk av hund var en taktisk vurdering for å unngå å måtte ty til den andre løsningen, som ville vært batong.
Men: Å legge noen som helst slags skyld på politiet for det pøblene forårsaket på Nadderud i går, blir etter mitt syn helt latterlig. Andre supportere ble truet, spyttet etter og forsøkt slått. Politiets oppgave var å få kontroll over situasjonen.
Og etter hva jeg leser i Nettavisen, blant annet, var ikke KFLs egne vakter i stand til å løse situasjonen - tvert imot ble de truet og spyttet på av pøblene. Da måtte politiet gå inn og gjøre jobben selv.
Jeg forbauses stadig over at noen tror de kan oppføre seg som dyr, men likevel klager over urettferdig behandling når de møter konsekvensen av sin egen atferd.
Ut med pøblene!Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Jeg vet ingenting om hvem som har skyld eller ikke, jeg skrev bare innlegget utifra det jeg har lest på forumet. Jeg mener vi uansett skal være forsiktig med å dytte skyld på noen før den/de som gjorde det selv står frem og innrømmer det, eller at klubben og/eller KFL finner ut av det og sender den kommende bota videre til den/dem.Evig LSKKommentar
-
er vel slik at når politiet bruker fysisk makt og griper inn uten å ha en lovhjemmel for det, som er å beregne som en politistat. Det at batongene ble mistet viser vel at de ble brukt, da batongen jeg hadde i pistolbeltet mitt en gang itiden ikke pleide å hoppe ut i tide og utide.
Lovhjemmel? De har da lovhjemmel til å gripe inn ved andre ting enn drap og masseslagsmål.Kommentar
-
I motsetning til politiet hadde de aldri ikke retten på sin side. Politiet har ikke fremprovosert noen verdens ting som helst - hadde ikke pøblene bedrevet denne motbydelige, forkastelige oppførselen, hadde det aldri blitt nødvendig for politiet å gripe inn. Jeg antar at bruk av hund var en taktisk vurdering for å unngå å måtte ty til den andre løsningen, som ville vært batong.
Men: Å legge noen som helst slags skyld på politiet for det pøblene forårsaket på Nadderud i går, blir etter mitt syn helt latterlig. Andre supportere ble truet, spyttet etter og forsøkt slått. Politiets oppgave var å få kontroll over situasjonen.
Du sier at politiet ikke fremprovosert noen ting? før politiet kom inn i mengden på feltet så var det eneste negative Lillestrøm sitt spill på banen. Stemningen var ræva, siden vi spilte ræva på banen.
Det at folk ble truet, spyttet på, forsøkt slått etc var vel etter at politiet og sikkerhetsvaktene valgte å fjerne folk fra tribunen? Var vel ikke noe slag, spytting etc før den tid? ikke som jeg så iallefall. Eneste jeg så var et par hundre våte Lillestrøm supportere som var oppgitt over svakt spill på banen.
Det at Lillestrøm sine sikkerhetsvakter ble truet tar jeg selvsagt avstand fra. Men disse truslene ble ikke gjort før etter at politiet "diplomatisk" prøvde å løse situasjonen ved å få ut han som hadde fyrt av blusset.
Så hvis politiet f.eks hadde ventet til etter kampen med å ta den skyldige, så tror jeg dette hadde løst seg på en mye bedre måte og vi hadde sluppet mye av dette styret.Kommentar
-
Jeg vet ingenting om hvem som har skyld eller ikke, jeg skrev bare innlegget utifra det jeg har lest på forumet. Jeg mener vi uansett skal være forsiktig med å dytte skyld på noen før den/de som gjorde det selv står frem og innrømmer det, eller at klubben og/eller KFL finner ut av det og sender den kommende bota videre til den/dem.Kommentar
-
Det er dette heg har prøvd å sagt hele tiden, det vil bare skape mer bråk innad i KFL om man skal beskylde noen uskyldige for å ha gjort noe de ikke har vært i nærheten av å være med på en gang!UFC 05!Kommentar
-
Kommentar
-
*Jacta est alea*Kommentar
-
Ja, og jeg er helt enig med deg i at det vil skade mer enn det hjelper. Jeg ønsket bare å understreke.Kommentar
Kommentar