Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    Opprinnelig skrevet av Simeone
    For enkelt? Okey. Hvem er det som ødelegger, hvis meg dem. Du har tydeligvis god kjennskap til de enkelte medlemmer i UFC og MB så nå jeg venter spent.
    Når enkeltpersoner i forskjellige grupperinger går hen og fyrer av et bluss er det temmelig åpenbart at noen ødelegger. Jeg tviler på at gruppene som helhet står bak, da de selv hevder at dette er enkeltpersoners handlinger.

    Er dette svar godt nok?

    For øvrig skrev jeg at det du skrev var for enkelt fordi du hevdet at medlemmer av undergruppene bidrar langt mer enn det jevne medlem av KFL.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2505

      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Jeg fikk fortalt i dag at minst en moderator i dag fra KFL var med i Sandvika FØR kampen.
      Da kan jeg røpe sjokkerende hemmeligheter for deg:
      Mer enn en moderator var i Sandvika!
      Er det derfor så lite kommer frem?
      Nei.
      Hvis dette er sant, skam dere. Hvis dette er bare rykter... da skal jeg henge ut kilder'n min.
      Jeg hadde vært mer bekymret for ditt eget omdømme enn kilden sitt. Jeg har prøvd å bare lese i denne tråden, men dette ble for tåpelig.

      VK rakk å svare før meg, men jeg synes fortsatt konspirasjonsteorien var så dum at jeg lar svaret mitt stå.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        Jeg har lenge hatt mange meninger om denne debatten, det får nå så være, denne debatten bør inntil en god del ting er avklart ikke dreie seg om:
        • Ultras og andre undergrupper, det som skjedde i går var og er inntil annet er bevist enkeltpersoners idiot-opptreden
        • Drittslenging kanaris i mellom, det oppnår vi ingenting om annet enn å bli referert til i medier som nettavisen og vgdebatt.
        Når det er sagt, jeg håper de som stod bak bruduljen i går er voksne nok til også å stå for det i dag. En ting er helt sikkert, kanari-fansen slik vi ble fremstilt i går rykket langt ned med et digert smell fra den tronen vi selv har tildelt oss selv som Norges beste supportere. Jeg regner med at flere av Sportsklubbens tilhengere følte de måtte svare på gårsdagens hendelser for sine omgivelser, meg selv inkluder.

        Når det er sagt har jeg ingen andre meninger om denne saken frem til det kommer et offisielt svar fra KFL i etterkant av dagens møte. Og der burde flere kjenne sin besøkstid.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          Tv 2 Bildene Av Blussing

          Har nettopp sett TV2 bildene for den første gang i dag.

          Er sjokkert over hvordan LSK'ene (m. skjerf, hatt, osv) begynner å spitte etter politiet når de arresterer fyr'n som blusset og andre som løpt etter politiet for å sjelle dem ut...

          :sad: x 100
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            Takk VK. Ærlighet og Redelighet.

            Opprinnelig skrevet av VK
            Stemmer at det var flere der og begge prøvde etter beste evne å roe ned situasjonen. Anner ikke hvorfor han ene ble tatt med av politiet.

            http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle1739889.ece
            Sa ikke at det var noen av moderatorene som tente bluss... Men de sikkert vet hvem de\han er som kastet smokebombene i Sandvika. Skal de gjøre no'e ansvarlig å melde dem til politiet?

            Nei. Fordi de er sikkert nærvenner av hverandre.
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2505

              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
              Sa ikke at det var noen av moderatorene som tente bluss... Men de sikkert vet hvem de\han er som kastet smokebombene i Sandvika. Skal de gjøre no'e ansvarlig å melde dem til politiet?

              Nei. Fordi de er sikkert nærvenner av hverandre.
              Nå må jeg være forsiktig så jeg ikke kaller deg noe som skaffer meg et kort fra en av moderatorene, som jeg kjenner, men som ikke er mine nære venner.
              Jeg prøver:
              Moderatorer på et debattforum har da ikke noe mer ansvar for å melde lovbrudd enn hvilke som helst andre som ser hva som skjer.
              Hvor tar du det fra at fordi de er moderatorer vet de hvem som kastet røykbombene, og at de til og med er nære venner?

              Kommentar

              • Kdlnor
                Medlem
                Møteplager
                • Feb 2003
                • 76

                Styret i LSK har altså bestemt seg for å utestenge supportere, bra. Da gjenstår det bare å se om man er voksne nok i supportergruppa til å peke ut syndebukkene? Hvis nei, så bekrefter jo bare dette at man ønsker bråk i forbindelse med kampene og negativ omtale for klubben i mediene.

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  Redegjørt to ganger.... og framleis drittskuffa

                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Nå må jeg være forsiktig så jeg ikke kaller deg noe som skaffer meg et kort fra en av moderatorene, som jeg kjenner, men som ikke er mine nære venner.
                  Jeg prøver:
                  Moderatorer på et debattforum har da ikke noe mer ansvar for å melde lovbrudd enn hvilke som helst andre som ser hva som skjer.
                  Hvor tar du det fra at fordi de er moderatorer vet de hvem som kastet røykbombene, og at de til og med er nære venner?
                  Jeg har ikke noe lyst å pådra meg et kort heller...

                  Fordi hvis kilder'n min (som sviktet meg ikke) mener at disse er en gruppe av bekjente som har gått på flere turer på borte kamper sammen.

                  Hvis dette jo stemmer... betyr det ikke at han (bråkmakeren) kan gjøre nesten som han ville fordi de (han og mod'n) er "bortekamp kompis'a"? Hvis dette igjen er et "ja" så skal jeg bare begynne å banke folk i bortedraktene opp fordi denne er meldingen som dere sender ut.

                  "Do what you want... its ok mate. I know ya, and no-one will say a word about it because I'm a moderator".

                  Drittsinna OppsalKanari.
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • rulfi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 982

                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Jeg har ikke noe lyst å pådra meg et kort heller...

                    Fordi hvis kilder'n min (som sviktet meg ikke) mener at disse er en gruppe av bekjente som har gått på flere turer på borte kamper sammen.

                    Hvis dette jo stemmer... betyr det ikke at han (bråkmakeren) kan gjøre nesten som han ville fordi de (han og mod'n) er "bortekamp kompis'a"? Hvis dette igjen er et "ja" så skal jeg bare begynne å banke folk i bortedraktene opp fordi denne er meldingen som dere sender ut.

                    "Do what you want... its ok mate. I know ya, and no-one will say a word about it because I'm a moderator".

                    Drittsinna OppsalKanari.
                    Unnskyld innblandinga. Er det moderator på forumet her eller noen fra styret du mener?
                    Moderator er noe en er her på forumet og har ikke noe med styret i KFL å gjøre, så hvorfor du snakker om moderator(er) skjønner ikke jeg helt.
                    Som moderator har de ikke større ansvar i KFL enn deg og meg, de skal bare passe på at folk følger visse regler mens en debatterer.

                    Kommentar

                    • Kaizer
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2006
                      • 139

                      At noen har tent et nødbluss på tribunen burde ikke skape en slik debatt i det hele tatt.
                      Kan ikke se det helt store i akkurat den saken skal jeg være ærlig.

                      Det i Sandvika virker en smule mer alvorlig, men heller ikke det er jo av særlig alvorlig karakter når alt kommer til alt.
                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                      Kommentar

                      • BrutoBrutalis
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Oct 2006
                        • 26

                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                        Jeg har ikke noe lyst å pådra meg et kort heller...

                        Fordi hvis kilder'n min (som sviktet meg ikke) mener at disse er en gruppe av bekjente som har gått på flere turer på borte kamper sammen.

                        Hvis dette jo stemmer... betyr det ikke at han (bråkmakeren) kan gjøre nesten som han ville fordi de (han og mod'n) er "bortekamp kompis'a"? Hvis dette igjen er et "ja" så skal jeg bare begynne å banke folk i bortedraktene opp fordi denne er meldingen som dere sender ut.

                        "Do what you want... its ok mate. I know ya, and no-one will say a word about it because I'm a moderator".

                        Drittsinna OppsalKanari.

                        Dette er REN paranoia... Jeg har seriøst ALDRI sett makan til unyansert korsfesttelse. Hele denne debatten er jo gjennomsyret av fordommer, rettssynsing og regelrytteri. Snakk om å gjøre en fjær til 478 høns...

                        Kommentar

                        • rulfi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 982

                          For å fortsette også. Hvor mange fugler drar på bortekamper til fjern og nær?
                          Ikke så mange som drar på mesteparten av borteturer, og særlig ikke langturene, så ergo må jo nødvendigvis en fra styret som drar på tur bli kjent med de andre som er med.
                          Jeg er selv på masse turer og det er stort sett den samme gjengen en ser på hver tur, da blir det naturlig at en kjenner hverandre etterhvert.
                          Dette er egentlig ikke noe større problem enn at en skiller på jobben en gjør for styret og den en gjør som supporter, jeg stoler på at de i styret håndterer denne saken som de skal. Så lenge LSK bestemmer seg for noe, så har vel KFL lite og stille opp med i det lange løp heller.
                          Last edited by rulfi; 07.04.2008, 19:52. Begrunnelse: skriveleif

                          Kommentar

                          • maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 637

                            Opprinnelig skrevet av Kaizer
                            At noen har tent et nødbluss på tribunen burde ikke skape en slik debatt i det hele tatt.
                            Kan ikke se det helt store i akkurat den saken skal jeg være ærlig.

                            Det i Sandvika virker en smule mer alvorlig, men heller ikke det er jo av særlig alvorlig karakter når alt kommer til alt.
                            Du skjønner ikke at klubben og KFL er lei av å få bøter, pga at noen idioter må tenne bluss???? UTROLIG!!
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                            Kommentar

                            • Kdlnor
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Feb 2003
                              • 76

                              Opprinnelig skrevet av Kaizer
                              At noen har tent et nødbluss på tribunen burde ikke skape en slik debatt i det hele tatt.
                              Kan ikke se det helt store i akkurat den saken skal jeg være ærlig.

                              Det i Sandvika virker en smule mer alvorlig, men heller ikke det er jo av særlig alvorlig karakter når alt kommer til alt.
                              Det er supportere med slike holdninger Lillestrøm ikke ønsker å ha, og det burde også være uønskelig fra KFL sin side. Personer som ikke skjønner når grenser er overskredet eller som mener at det tydligvis ikke er så farlig at lover og regler brytes er nettopp hva som fører til at bråk oppstår og at klubben havner i det uføret den nå har gjort.

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                At noen har tent et nødbluss på tribunen burde ikke skape en slik debatt i det hele tatt.
                                Kan ikke se det helt store i akkurat den saken skal jeg være ærlig.

                                Det i Sandvika virker en smule mer alvorlig, men heller ikke det er jo av særlig alvorlig karakter når alt kommer til alt.
                                Klubben mener alt dette er så alvorlig at de tar et styremøte, om de skal snakke om bråket, blusset eller hva annet de kan finne på er det vel ingen som vet, utenom de som skal være med der.
                                Mulig LSK er lei bøter nå, to på kort tid, pluss en eller to for annet i sesongen i fjor, og når de da nå får med litt bråk så blir det alvorlig.

                                At klubben synes blussing er alvorlig er forståelig sett fra en leders side. Dårlig reklame med bøter og annen negativ publisitet, for det blir det av bluss.
                                Hadde det ikke vært for Berg hadde LSK hatt lite penger å styre med og da er heller ikke bøter en fin greie å få.

                                Kommentar

                                • Kaizer
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2006
                                  • 139

                                  Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                  Det er supportere med slike holdninger Lillestrøm ikke ønsker å ha, og det burde også være uønskelig fra KFL sin side. Personer som ikke skjønner når grenser er overskredet eller som mener at det tydligvis ikke er så farlig at lover og regler brytes er nettopp hva som fører til at bråk oppstår og at klubben havner i det uføret den nå har gjort.
                                  Så hvorfor er det ulovlig med bengalske lys? Kom med en god grunn til at det skal være ulovlig og jeg skal revurdere min oppfatning av saken.

                                  Lover og regler skal gjenspeile et tverrsnitt av befolkningens oppfatning av rett og galt, lovforbud mot bengalske lys har ingen fornuftig forklaring i forhold til sikkerhet etc..

                                  Hvor mange har blitt skadet gjennom historien pga at slike blir har blitt brukt på fotball kamper?

                                  Overholder du fartsgrensene når du er ute å kjører bil, det bør du gjøre viss ikker blir du for uønsket av de som sitter på sin høye hest.
                                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    For min del er alle supportere velkommne så lenge de har normal folkeskikk.

                                    Oppfyring av bluss, ACAB rop, ACAB bannere, tilløp slagsmål på tribunen, spytting på politimenn og egne vakter, kasting av gjenstander på spillere, vandalisering av stoler (les annen manns eiendom) grunnet så jævlig mye "bedre engasjement" enn alle andre etc etc er ikke eksempler på normal folkeskikk.

                                    Kommentar

                                    • Eiriqen
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2006
                                      • 105

                                      Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                      Så hvorfor er det ulovlig med bengalske lys? Kom med en god grunn til at det skal være ulovlig og jeg skal revurdere min oppfatning av saken.
                                      Gi oss en god grunn til å svare på det, så skal jeg revurdere min oppfatning av innspillet ditt.
                                      Team Wenche Myhre
                                      Skjettengutta
                                      "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Fordi hvis kilder'n min (som sviktet meg ikke) mener at disse er en gruppe av bekjente som har gått på flere turer på borte kamper sammen.
                                        Hvis kilden din vet hvem som har gjort noe ulovlig, bør han selv gå til politiet.
                                        Hvis ikke, bør han la være å sette ut rykter, som det er mer enn nok av nå

                                        "Do what you want... its ok mate. I know ya, and no-one will say a word about it because I'm a moderator".
                                        Så vidt jeg vet kan alle moderatorene se innlegg som slettes, og alle moderatorene er definitivt ikke bråkmakerkompiser, så pøbelvennmoderatoren din ville ikke greie å skjule spor.

                                        Litt på siden: Jeg har rukket å se noen av innleggene som har blitt slettet fra denne tråden før de forsvant, og ingen av dem er noe politiet eller noen andre vil savne. (Jeg snakker blant annet om innlegget med bilde av en do og "Dette er hva jeg mener om [en navngitt undergruppe]".)

                                        Kommentar

                                        • rulfi
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 982

                                          Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                          Så hvorfor er det ulovlig med bengalske lys? Kom med en god grunn til at det skal være ulovlig og jeg skal revurdere min oppfatning av saken.

                                          Lover og regler skal gjenspeile et tverrsnitt av befolkningens oppfatning av rett og galt, lovforbud mot bengalske lys har ingen fornuftig forklaring i forhold til sikkerhet etc..

                                          Hvor mange har blitt skadet gjennom historien pga at slike blir har blitt brukt på fotball kamper?

                                          Overholder du fartsgrensene når du er ute å kjører bil, det bør du gjøre viss ikker blir du for uønsket av de som sitter på sin høye hest.
                                          Angående ulovligheten av bengalske lys kan du spørre NFF om, akkurat som du kan spørre myndighetene om hvorfor vi har fartsgrenser.
                                          Du kan velge å kjøre for fort så mye du vil for min del, men du er vel også forberedt på ta straffen for den loven du har brutt? Det regner jeg da med du er. Da skjønner du kanskje at siden en bryter reglene til NFF/politi med bengalske lys, må du også har være forberedt på å ta straffen.
                                          Eller er det mer lov å tenne begalske lys fordi det er på en fotballbane? Eller skadeomfanget ved en ulykke er mindre?
                                          Flammen i en lighter har 500-600 graders temperatur. Har det bengalske lyset noen mindre temperatur tror du? 500-600 grader eller mer kan gjøre store skader ved en ulykke, så litt fantastisk at du ikke ser at dette kan være farlig.

                                          Lover og regler blir faktisk bestemt av myndigheter osv, ikke av deg og meg og gjennomsnittet i befolkningen. Da kunne vi hatt anarki da, eller noe annet passende.

                                          Kommentar

                                          Working...