Etter Stabæk- LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kinstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2007
    • 406

jeg ser flesteparten som har svart her er født med is i magen. for en gjeng dere er.
    enig, kjip kamp, men det hadde det blitt hvis vi hadde vunnet 2-1 også. spiller ikke underholdene, men jeg er sikker på at vi reiser oss. ser vilje til å få til spill og ballsikkerhet, og ikke bare smelle ballen bort for at man er redd for å gjøre feil .

2 runder er spilt, og det er liten vits i å spå trenerbytte og nedrykk alderede.
    hvis det hjelper på frusterasjonen deres å melde dritt med noen velvalgte gloser som punchline så er det ingen med alle skruer i behold som tar det seriøst så da kan man like gjerne la vær.

ps, vi kommer til å få det tøft i starten. eliteserien er ikke som i fjord. takk gud for det.
    ________
    -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2131

Ikke akkurat en stor dag, hverken på eller utenfor banen. Syns allikevel ikke at første omgang var så ille. Vi hadde god kontroll bakover, men ble felt av to geniale pasninger fra Nannskog. Framover på banen var det tendenser, men fra 20 meter og inn stokker det seg fulstendig. Syns allikevel Stabæk var heldige som ledet til pause.

2. omgangen var rett og slett en skandale, der vi ikke hang med i det hele tatt. At Stabæk-spillerne fikk flere billige frispark på midtbanen, mens vårt oppspillspunkt blir overfalt gang på gang uten å få frispark, gjør ikke saken lettere. Uansett, det spilte jo heller ingen rolle om vi kom over midtstreken, siden vi var handlingslammet offensivt.

Vi sliter med selvtillit, og å finne en oppstilling som fungerer. Jeg håper vi får se 4-4-2 i tiden framover, siden vi ikke har spillermateriellet til 4-3-3. Jeg gir Essediri dagens bestemannspris, siden han iallefall viste vilje og initiativ. Jobbet gjorde han også. Ingenting annet fungerte, og derfor velger jeg å ikke slakte noen spesielle. Noen dager er rett og slett bare helsvarte.....
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Jeg er glad for at utvidelsen til 16 lag kom nå slik at ikke alle fra 7. plass og nedover kjemper om nedrykk. Men jeg ser ikke bort fra at vi kommer til å havne på 6-10 plass.

Vi var jo ikke særlig begeistra for Erlandsen, men nå er det nesten så jeg begynner å savne ham. Når vi spilte bra under ham, varierte vi med å kantspill og kombinasjoner. Erlandsen sine lag er faktiskt kjent for å score mange mål. Det gjorde vi under ham, og Hamkam satte scoringsrekord i 1.div i fjor. Men det var trøstesløst når spillet ikke fungerte.

Under Rösler bestod magien i Koren. og av og til Mifsud. Men det var lenge mellom godfotballen da også. Vi scoret ikke mer enn tre mål i en eneste seriekamp under Rösler. Vi har ikke fått sving på det offensive spillet med Nordlie, men vi har heller ikke typer som Nannskog, Helstad og Koren. Dette kan ikke Nordlie lastes for. Vi trenger sårt Riise som kan utfordre en mot en. I tillegg har vi backer som ikke har god nok innleggsfot. Rambekk viste aldri denne evnen, og Shane begynte såvidt å få sving på dette på slutten av LSK-karrieren. Nå har vi ingenting. Vi mangler en god del spilletyper som gjør at vi kan kjempe om medaljer. Det hjelper ikke å ha backer som er villig offensivt når de ikke er gode nok (slår gode innlegg). Vi har jo vært bortskjemte med gode backer opp igjennom men nå er vi langt unna.

Kommentar

• alvar
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2005
          • 100

nå har vi spilt 2 kamper av årets serie,
          trodde faktisk ikke det gikk å bli noe særlig dårligere enn tromsø kampen, men sånn feil kan man ta.
          hvorfor i all værden benytter ikke nordli karim istede for simen som kant,
          HALLO SIMEN BRENNE ER INGEN KANTSPILLER.
          Nå synes jeg faktisk det er helt uforståelig at supermann ble vraket fra dette laget.
          I tromsø kampen ble vi faktisk litt bedre etter at arild kom innpå så jeg skjønner ikke hvorfor han satt på benken i dag, oliver er desverre ingen topp spiss og kommer trolig aldri til å bli det heller.
          Nei vi må nok ut å kjøpe en topp spiss som kan levere 15+ i året og kanskje skulle vi også ha kjøpt nye forsvars spillere også, det som er prestert bak dere er jo nesten tragikomisk.
          GOD NATT til de som får sove etter denne kvelden.

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

NADDERUD (VG Nett) (Stabæk-LSK 4-2) Daniel Nannskog mener Lillestrøms spillere bidro med tennvæske til Stabæk-leiren før dagens oppvisning på Nadderud.

Hvorfor må spillerne våre gi motstanderne gratis motivasjon? Ifjor sa Müller og Wehrman at vi skulle knuse VIF før hjemmekampen. Det endte med et flaut tap der VIF tok oss på innsats. Vi stod med lua i handa i hele kampen. Slutt å rakk ned på motstandere før kampen!

Kommentar

• heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2131

Jeg tror personlig at den offensive samhandlingen lider av at vi ikke har fått kjørt inn noen fast treer på topp ennå, mye på grunn av skader. I løpet av de siste fem kampene, har følgende konstelalsjoner vært brukt fra start:

Riise-Sundgot-Myklebust
              Riise-Sundgot-TAG
              Riise-Occean-TAG
              Myklebust-Occean-TAG
              Myklebust-Occean-Brenne

Når man ikke får spilt inn et fast offensivt mønster, med spillere som vet hvor de er i forhold til hverandre, blir det vanskelig å vinne fotballkamper.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

Makan til svartmaling enkelte her på forumet bedriver etter hver eneste dårlige LSK-kamp skal man lete lenge etter! Jeg finner det umulig å ta slike sure oppgulp seriøst...

Ja, vi gjør en dårlig kamp, eller rettere sagt; en dårlig 2.omgang. Ja, vi har fått en dårlig start med to svake kamper, men helt ærlig, kan vi virkelig være overasket over det? Spillet i treningskampene har ikke vitnet om noen god form, og vi sliter veldig med mangel på kantspill. Betyr det at LSK vil være i nedrykksstriden i år? Nei, det tror jeg på ingen måte! Men jeg tror, som jeg også trodde før disse to kampene at vi vil havne et sted mellom nummer 4 og 6/7 (litt avhengig av om Tromsø slår til). Jeg vil ikke begynne på en lang forklaring på hvorfor jeg tror vi havner der, men jeg vil våge å påstå at alle som har tippet oss høyere enn nummer 4 er i overkant optimistiske. Mye tyder på at minst 3 lag vil være bedre enn oss i år, dessverre.

Men jeg tror at laget er et stykke unna toppformen (nei, nå kødder du?) og at vi vil se LSK ta mange poeng senere i vår og i sommer/høst når vi har vår formtopp. Mange har klaget høylytt på at formen har kommet for tidelig de siste par åra, og at vi har sluknet på høsten. I år er jeg overbevist om at det ikke skjer, og LSK kanskje vil være bedre enn de aller fleste i en annen fase av sesongen. Jeg velger å tro at dette er et bevisst valg fra trenerenes side. Men vi er selvsagt avhengige av å plukke mest mulig poeng også nå, og det kan man vel ikke akkurat si at har lyktes så langt. Men jeg venter alikevel med å slakte laget. En viktig regel er å ikke se på tabellen før det har gått 5 runder. Først da kan man så smått begynne å se tendenser, først da er en tabell verdt å se på. I år virker også mer enn noengang før som et år der "alle slår alle". Glem ikke at med seire over vålerengen og molde, og vips, så er vi plutselig HELT der oppe.

Spillet har vært for dårlig, det tror jeg vi alle kan være enige om. Men igjen begynner svartmalingen. Jeg tørr påstå at det ikke er frygtelig mye som skal til før kampene snur i vår fordel. Vårt største problem er at vi mangler bredde i angrepsspillet, det tror jeg er lett å se for alle. Jeg mener det er et par enkle grep som kan (bør?) gjøres for å bedre dette:

- Bruk Husar
                - Bruk Essidiri
                - Aldri, aldri, aldri bruk Brenne som ving

Essidiri fortjener en sjanse fra start snart! Mannen varter opp med den ene assisten etter den andre, og er vårt beste kort med tanke på å få mer bredde i spillet. Det får heller bare være at han slurver deffensivt, og at han spiller med stor risiko, du må våge noe for å vinne. Husar tror jeg kan bidre i mye større grad til å doble på kant, og han virker å holde hvertfall like godt nivå som Midtun Lie...

Jeg er selvfølgelig, som alle andre, meget skuffet over kampene mot Tromsø og Stabæk. Men jeg velger alikevel å vente med å halshugge Tom, spillerene, Jan Åge eller noen andre (bortsett fra bråkmakerene, de burde pryles!).
                Last edited by Bolsen3; 07.04.2008, 01:02.

Kommentar

• hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 437

Skal kanskje ikke svartmale for mye etter 2 kamper , men må si at jeg ikke klarer å se fremgangen etter at Nordli kom inn. Tromsø rundspilte oss, Stabæk rundspilte oss. Her har vi kjøpt spillere til millioner av kroner og så er de totalt blottet for drible-ferdigheter?

I fjor var forsvaret bunn-solid uten at noen egentlig skjønte hvorfor. I år fremstår forsvaret vårt som nølende til tider, mye takket være nervøse backer som strekker 4'ern vår og gir Stabæk rom.

Midtbanen vår tåler ikke press på ballfører. Kiko som indreløper klarer ikke å levere en pasning mens Brenne mister hodet og blir løpende i mellom alle ledd. Angrepet vårt gidder jeg ikke å nevne engang. Occean fremstår som en offensiv midtbanespiller som mottar ballen feilvendt gang på gang. Vi spiller ikke 4-3-3. Vi spiller 4-6-0.

Nei få tilbake 4-4-2. Vi klarer ikke 4-3-3 uansett hvor mye runder vi klarer å løpe.

Lurer virkelig hva Arne Erlandsen hadde fått til med den pengesekken vi har i dag. Sist gang styrte han skuta til 7 plass med klubben løpende fra konkurs-spøkelset. Nå kan det se ut som om vi styrer mot 7 plass etter å ha kjøpt spillere for 20 millioner.

Kommentar

• Jon André
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Sep 2007
                    • 60

I dag er jeg ikke stolt av å være kanarifugl! Dette er tidenes grå mandag for min del. TRAGISK oppførsel av en del kanarifans før og under kampen, og utrolig dårlig spill av lsk på banen.
                    Ultras Lillestrøm

Kommentar

• Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1094

Opprinnelig skrevet av Jon André
                      I dag er jeg ikke stolt av å være kanarifugl! Dette er tidenes grå mandag for min del. TRAGISK oppførsel av en del kanarifans før og under kampen, og utrolig dårlig spill av lsk på banen.
                      Om det er noen trøst..Jeg jobber vest for Oslo, med masse bæringer. Gjett om jeg får høre i dag a?

Kommentar

• Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

Tannløst

Vi er totalt tanløse og ufarlige på banen så langt i årets sesong, jeg var da vitterlig sikker på at gutta var skikkelig rustne mot TIL forrige helg.
                        Men etter å ha sett kampen i går ser det rett og slett ut som vi er skikkelig dårlig, la oss håpe dette snur seg FORT.
                        Vår bakre rekke der glipper det mye, hele forbanna tiden har mot spillere fri vei gjennom, markeringer fungerer ikke i det hele tatt, ved en av cornerne fikk 3 motspillere stå helt alene å ta i mot ball, hva pokker skal det være godt for! dette med at vi er elendig på markeringer er noe jeg nevner ofte og ikke uten grunn. i hele fjor og i begge kampene så langt i år har vi vist av vi suger skikkelig på dette med markeringer.
                        Ved en anlednign på stabæk inn på venstra side, 3 av våre spillere i forsvar løper inn mot 5 meter og alle ser på ballfører !!!!!!! hvem faen skal se på de motspillerne som er inne i feltet og dekke dem da, det var det pokker meg ingen som gjorde, heldigvis hadde vi vlitt flaks og slapp den gangen da passningen ble for dårlig.
                        Fremover på banen suger vi foreløpig også, en kombinasjon av dårlige mottak, spisser med ryggen mot mål, dårlig timing og trege folk viser vi så langt i sesongen av vi er nesten halt ufarlig forran mål. lange baller opp mot en ensom ocean som ikke når noen av dem er totalt bortkasta, vi kan ikke leve av lange baller, og kontringer, vi utfører det for dårlig til å gjøre det bra enn så langt
                        Det er vel faktisk ingenting som fungerer så langt i år, keeperplassen er vel eneste lyspunkt.
                        Jeg har et håp om at ting skal snu KJAPT, men hvis det ikke snur snart er det fordi vi ikke er bedre enn det vi viser, og da er det i så fall skummelt for det vi har vist så langt er ikke tippeligakvalitet.
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

Kommentar

• Laksen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 287

Opprinnelig skrevet av heidar
                          Jeg ser en reprise av seriestarten i 98: Latterliggjort i de to første rundene, før Kjetil Nilsen reddet oss mot søpla i runde 3. Måtte det samme skje igjen!

Kampen idag er glemt, men Essediri må starte neste kamp!
                          Jeg er jævlig glad for at det er vif i neste runde. En god mulighet til å snu dette.
                          Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1509

Greit at vi slipper Mohueli neste runde spør du meg. Greit nok at han ikke er kjempefornøyd med å spille på venstre, men han han var rimelig ræva igår.
                            Samma med Myklebust
                            .

Men det som slår meg litt er at det ikke blir gjort noen endringer tidligere. Myklebust kom ikke akkurat til sin rett igår. Mohueli var håpløs. Greit at vi kanskje ikke har super-benken akkurat nå, men hvorfor kunne vi ikke f.eks. lagt om til 4-4-2 med sundgot og occean på topp? Og med Brenne og essidiri på hver sin side. Tror det kunne funka bedre i denne bedrite møkka kampen.
                            Syntes hele laget og trener-teamet var merkverdige passive...
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2428

Et annet trekk man kunne gjort var å tatt ut Myklebust og flyttet
                              JML opp på vingen der han etter altsigende skal høre hjemme.
                              Så kunne vi fått inn Husar på backplass.
                              Ut med Kiko og ned med Brenne som indreløper, og Karim
                              som ving.

Kommentar

• LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

Hvertfall på tide å sette Myklebust ut av laget han har ikke prestert på 10 måneder nå.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Hvertfall på tide å sette Myklebust ut av laget han har ikke prestert på 10 måneder nå.
                                  Helt enig. Og dette trodde jeg ikke jeg ville si, men mener Essediri bør starte neste kamp. Først da kom det noen innlegg fra høyrekanten. Han har hvert assist på noen treningskamper også.
                                  Jeg trekker tilbake ting jeg har sagt om den mannen. Nå mener jeg han fortjener og starte mot enga. Venstre kanten tror jeg Gundersen kan ta.
                                  Han er ung og varierende, men det løsner snart for den gutten.

Kommentar

• Batman
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Apr 2006
                                    • 11

Ja, dette er for jævlig. Det virker som om fotball er et vanskligere spill for LSK enn for alle andre lag. Forstår ikke at det går an å gå slik opp i liminga. Aldi har rammebetingelsene vært bedre for LSK. Nordli har fått spillerene han har bedt om, treningsfasilitetene er på topp og aldri har publikumsinteressen vært større. Men hvor blir det av spillet, Nordlistilen som skulle forfines og viderutvikles i år. Men hva skjer, aldri har LSK vært så dårlige og dette er ingen overaskelse; laget har ikke prestert i hele sesongoppkjøringen. LSK har vært kjent for vinnerkultur og guts. Nå er alt borte. Jeg stiller et stort spørsmålstegn med både spillestil og spillekjøpene som er gjort de siste årene. I mine øyne er det kun Riise som har innfridd forventningene. Det blir ikke god fotball av et lag med bare "sluggere" og maratonløpere. I fjor hadde vi et angrepsvåpne i Shane, som ble skremt bort av en 7-millioners handel med en Marius Johnsen uten fart. Brenne synes jeg fortsatt har mye å bevise. Bjørkøy må få tid, men stiller seg vel i køen sammen med de såkalte allroundspillere som kan spille på flere plasser. LSK trenger spillere med fart og kreativitet. Enkeltspillere med teknikk og gjennombruddskraft som kan skape sjanser og score mål når kollektivet svikter; og det gjør det jo stadig vekk. Essidire er faktisk den eneste som har klart å skape noe i de to siste kampene, men han har ikke tillit hos Nordli. Og hvorfor skal LSK-spillerene være utstyrt med så lite selvtillit i forhold til andre lag. laget består jo nesten kun av spillere som har vært eller er i nærheten av landslagsnivå? Jeg tror krav til spillesstil ødelegger mer enn det skaper. Det låser kreativiteten når det butter. Derfor tror jeg også LSK på det svakeste er dårligst i tippeligaen, og derfor lot det seg gjøre å tape mot Karhjang i fjor. Nei her må det drastiske tiltak til, ellers går det veldig galt.

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2428

Noen mener vi er heldige at det rykker ned bare ett lag iår,
                                      andre mener det er utenkelig at LSK skulle rykket ned.
                                      Tar Godset poeng hjemme mot RBK idag er vi sist, så umulig
                                      er det ikke.

Er veldig enig analysen over, over at systemet hemmer oss
                                      når det butter. På lik linje med Odd, som på død og liv skulle
                                      trille ball.
                                      Det som har forundret meg, og som jeg fortsatt finner meget besynderlig
                                      er hvorfor det ikke er blitt kjøpt inn kantspillere med hurtighet,
                                      da dette er alfa omega hvis man skal spille på den måten Nordlie
                                      vil. Dessuten burde det drilles mye mer i basiske tekniske ferdigheter.
                                      Fortsatt sliter jo flere av våre med de enkleste ting.
                                      Vi har fortsatt noen ess i ermet, Riise og Kiesen. Må innrømme at
                                      jeg ikke har allverden av forventing til denne østerrikeren, men
                                      man kan jo håpe på mirkaler. Marius Johnsen kan jeg vanskelig
                                      se for meg komme skikkelig tilbake, men håper jeg tar feil.
                                      En konklusjon er at LSK har sløst utrolig mye penger på feil spillere.
                                      Mener vi kunne fått samme, og kanskje bedre kvalitet for en mye
                                      billigere penge.

Kommentar

• Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

Vi spiller faktisk ikke så dårlig i 1 omgang. De 20 min har Stabæk knapt ballen og 1-0 målet kommer etter en forsvarsfeil av Kippe/Kiko. 2-1 scoringen kommer også som et resultat av at Kippe ikke er i ryggen på Nannskog som får flikket ballen til Andersson som setter den sikkert i mål. 2 omgang er et sorgens kapitel av Lillestrøm SK. Nå håper jeg alle er klar til å støtte gutta sikkelig mot Vif til søndag. Nå trenger gutta 110 % støtte gjennom hele kampen og det forventer jeg at vi gir dem.

Kommentar

• mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

Dette ser ut til å fortsette med samme bilde som i treningskampene.

Jeg observerte ikke et vellykket regissert angrep i går, men jeg fikk med meg en episode der fem (5) ! lsk spillerene angrep ballfører samtidig.

Ingen samhandling fremover og markeringsglipper bak. Dette er fordi LSK er pr. nå ikke et lag, men en samling enkeltspillere. Ingen av spillerene ser tilsynelatende ut til å vite hva de andre tenker.

Stallen trenger en real innsprøyting av "hvordan samhandle" serumet ellers vil dette kunne bli dystert utover sommeren. Håper gutta får en morsom uke frem mot VIF kampen og at de begynner å forstå hverandre. Tvi, tvi!

Dessuten har jeg en bønn når det gjelder laguttak; bruk talenter (ved skader ol.) istedenfor omplassering av faste spillere. Et talent (Husar, Cisse eller TAG) vil kanskje ikke alltid gjøre en god kamp, men en slipper den "doble smerte" som påføres ved å plassere f.eks Brenne på kanten (Brenne er ingen kantspiller samt at vi mister en god indreløper). Dette vil dessuten gi talente trening (Husar kan bli en riktig god beck).
                                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

Working...