Etter Stabæk- LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

Opprinnelig skrevet av VK
    Vi spiller faktisk ikke så dårlig i 1 omgang. De 20 min har Stabæk knapt ballen og 1-0 målet kommer etter en forsvarsfeil av Kippe/Kiko. 2-1 scoringen kommer også som et resultat av at Kippe ikke er i ryggen på Nannskog som får flikket ballen til Andersson som setter den sikkert i mål. 2 omgang er et sorgens kapitel av Lillestrøm SK. Nå håper jeg alle er klar til å støtte gutta sikkelig mot Vif til søndag. Nå trenger gutta 110 % støtte gjennom hele kampen og det forventer jeg at vi gir dem.
    ja ok, så kanskje vi spiller litt ok i 1 omgang, men som du sier kommer de 2 målene på forsvarsfeil, det er ikke noe bedre enn at dem kommer på andre måter, mål i mot er mål i mot samme pokker.
    Samtidig vil jeg påpeke at forsvarsfeil gjør vi jo hele tiden når for tiden, markeringer svikter totalt bla. forsvarsfeil kan koste jævlig dyrt og må forbedres, om det er forsvarsspill eller hva pokker det er , er det feil en plass må man prøve å rette på det.
    Markeringene våre i egen 16 meter er helt for jævlig om dagen, det er noe galt når 2-3 motspillere til stadighet får stå mutters alene og plenty av tid på seg til å prøve å få mål. samtidig har vi for ofte mangel på fart som gjør at vi kommer på etterskudd gjennom hele kampen.
    Kombiner alle de tingene man kan sette fingeren på så skjønner man at man sliter.
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

Patetisk planløst. Det virker ikke som én eneste av spillerne har noen formening om hva som er hans oppgave på banen og hvordan han skal forholde seg til medspillerne sine. Den enkelte spiller mer eller mindre sin indviduelle kamp - samhandling er det omtrent ikke mulig å se noe til.

I stedet for at Occean har fire gule rundt seg når ballen gang på gang blir kælka i hans retning, så er nærmest medspiller 15-20 meter unna. Dersom OO ikke hadde vært avhengig av å måtte dempe ballen med to stoppere i ryggen og holde på den i fem sekunder hver gang, så hadde vi kanskje klart å etablere ett og annet angrep.

Hvis Myklebust i tillegg hadde truet bakrom nå og da, som Tom mener han er så god på, så hadde LSK kanskje ikke framstått som fullstendig statiske og forutsigbare også - da hadde man kunnet oppnå å trekke forsvarslinja i begge retninger; de hadde hvertfall måtte ta en kollektiv avgjørelse. Slik ting har "fungert" offensivt så langt har vært alle forsvars våte drøm - hodeløse gule kyllinger som kun jobber én og én.

Defensivt ser det ut til at strategien er å ruse inn og takle alt som rører seg - ball eller ikke - fortrinnsvis sklitaklinger for maks effekt. I sterk kontrast til Stabæk, som holder seg på beina og vinner haugevis av baller indirekte som følge av pressede LSK-pasninger. Med regelboka i hånda kunne man forsvart å gi samtlige sentralt på midten rødt igår - de hadde minst to fellinger bakfra alle mann.

Heldigvis er det vif i neste kamp. Der er ikke formasjon og taktikk like nøye som kampene ellers i året og laget med størst innsats kommer stort sett seirende ut av det. Sånn sett har TN nå et par uker på å få orden på det her - mot Molde må laget faktisk være istand til å slå to pasninger etter hverandre på motstanders halvdel for å vinne...
      Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

At vi ble til tider rundspilt av Stabæk kom overhode ikke som noen overraskelse på meg. Jeg drømte om poeng, det ble med drømmen. Faresignalene så jeg allerede da jeg ble klar over startoppstillingen, den ga meg bange anelser om at noe vondt var på vei. Og mye vondt kom. At Gilbert får 9 minutter som innbytter i gårsdagens kamp, er for meg en eneste stor gåte. At Myklebust og Kiko får spille 90 min, er en enda større gåte! Brenne er kanskje tippeligaens dårligste kantspiller og Kippe så ikke ut til å være særlig klar for lettbeinte Stabæk-spillere på en regntung Nadderud.

Nå vil jeg ha endringer. Jeg driter i hvem som var gode i vinter etc etc. Kiko blir automatisk ute av laget, grunnet suspensjon - helt OK for min del. Håper virkelig Riise blir klar og kan ta indreløperplassen. Brenne skal enten spille indreløper i 4-3-3/4-5-1 eller sitte på benken. Jeg vil se han med Riise og Riseth på midtbanen. Klippekortet til Myklebust må klippes i to, gjerne flere deler. Essediri fortjener sjansen til å bevise/motbevise at han faktisk kan tilføre LSK noe offensivt. Å spille midtspiss i LSKs 4-3-3 formasjon må være den kjipeste jobben i landet for tiden, rett og slett en utakknemlig oppgave. Mulig spillerne vet hvordan spillet skal spilles i teorien, i praksis virker evnene til å utføre spillet å være totalt fraværende. Det er en smule skremmende, da dette er noe de trener på hver eneste dag...

Kommentar

• erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

Etter å ha lest uttalelsene til Tom om hvor godt alt fungerer på trening, så tar jeg meg i å lure på hvem det er de gjør det så bra mot der - er det et sammensatt lag av støtteapparatet og kjegler som gang på gang blir rundspilt?

Selv om det kan stilles spørsmålstegn ved Stabæks tenningsnivå og innsats de siste ti minuttene, så var det merkbart hvor mye lettere spissjobben ble når Stabæks midtstoppere måtte ta hånd om én mann hver, i stedet for at de alltid var to mot én. Det var først med Sundgot og Occean sammen på topp at man klarte å slå flere pasninger langs bakken til medspiller på Stabæks tredjedel. ...ikke at man klarte å skape noe voldsomt press, men det var i det minste antydninger til at man hang med og klarte å finne alternativer framover.
          Ja til pause i pausen!

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Opprinnelig skrevet av erlando
            Etter å ha lest uttalelsene til Tom om hvor godt alt fungerer på trening, så tar jeg meg i å lure på hvem det er de gjør det så bra mot der - er det et sammensatt lag av støtteapparatet og kjegler som gang på gang blir rundspilt?
            Det er litt prestasjonsangst ("Vi må få det til i kamp!") og litt mangelen på alternativer når plan A mislykkes. Prestasjonsangsten synes f.eks veldig på Brenne som for tiden gjør ting altfor raskt/vanskelig, dvs. mannen mangler ro. Med flere spillere som er "overtent" på denne måten vil samhandling bli vanskelig fordi det blir mye gale valg og feilpasninger. De gode offansive løpene blir ikke brukt og vil derfor komme sjeldnere og sjeldnere.

Lange baller mot Occean (som nå fort blir eneste angrepsvariant) er veldig vanskelig å gjennomføre. OO er dårlig på mottak og kretivitet, dvs at han sjelden vet hvor han skal levere ballen etter mottak og at han enda sjeldnere får det til. Sundgot er hakket bedre på dette, kanskje TAG også.

Vi hadde trengt en eller to som er i stand til å gjøre ting på egenhånd og dermed skape den roen som skal til slik at de andre på laget presterer.
            Det er også mulig det hadde lønt seg å dra ned tempoet med ball en smule, slik som det er nå blir det litt for langt mellom forsvar og midtbane.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7131

Hvis Myklebust starter mot Vålerenga, klikker jeg. Det samme med Jon Midttun (nei, ikke Midttun Lie. Han har mistet retten til å bruke etternavnet mitt).
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

Hver gang vi taper er det "faen i helvete" på forumet i to dager etterpå før vi så smått begynner å se frem mot neste kamp. Alle skal komme med sine analyser, inkludert undertegnede. Det er ikke måte på hvor rævva enkelte spillere er og hvor håpløse valg Nordlie tar. De fleste skisserer løsninger foran neste kamp og vet selvsagt best. I går ble det hele toppet med dårlig oppførsel på tribunen samt et rødt kort til Kiko. Dette får meg til å tenke på Bjørge Lillelien sitt legendariske utbrudd mot Phil "gris" Neal etter en tackling mot Tom Lund. Fritt sitert: LSK har ramp både på banen og tribunen.

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Et godt fotballag kjennetegnes ved at de har flere strenger å spille på. Da blir det fort vanskeligere for motstanderne å vite hva de skal forsvare seg mot. LSK har de to siste kampene stort sett basert seg på at noen indreløpere skal løpe i ett gitt rom til ett gitt tidspunkt samt at Occean skal vinne noen brytekamper mot midtstopperne til motstander. Begge deler blir for enkelt å forsvare seg mot. De to kampene som vi har spilt har vi manglet spillere som kan utfordre og slå gode innlegg. Fjorårets Brannlag hadde trusler både på høyre og venstre side med både ving og back. Vaagan Moen kunne både gå utvendig og legge inn, eller gå innvendig å skyte. I tillegg hadde han en back som kunne doble. Det samme hadde de på høyresiden. I tillegg har de Helstad. Vi har ikke samme spilletyper som dette, men skal vi få ett større register å spiille på, må vi ha dette.

Mot enga vil jeg ha Riise som indreløper, som kan gå utvendig og doble på kanten eller innvendig for skudd. På vingen vil jeg ha Essidiri som kan utfordre og slår gode innlegg. Gode dødballer slår han også. På venstre back og venstre ving er det egentlig samme hvem som spiller. Vi har ikke noen som holder mål uansett. Jeg har ikke sett Husar siden innbytter under Rösler men det sies at han har potensialet. Istedet for å satse på gråstein som ikke kommer til å bli noe mer, kunne det være verdt å prøve på noe som kan bli gull. Men jeg har ikke sett ham så jeg kan ikke uttale meg. Venstreving kan man nesten trekke lodd om.

Mot enga vil jeg se:
                  Otto
                  Pedersen Kippe PSA ??
                  BHR Riseth Brenne
                  Essidiri OO ??
                  Last edited by KFL41; 07.04.2008, 18:42.

Kommentar

• Kaizer
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2006
                    • 139

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                    Hvertfall på tide å sette Myklebust ut av laget han har ikke prestert på 10 måneder nå.
                    Flytt ubrukelige Occean ut til venstre, sett Sundgot inn i midten og bruk Myklebust til høyre.

Brenne, Bjørkøy og Mouelhi får kjempe om den siste plassen til venstre på midten som blir til overs etter at Riseth og Riise blir soleklare valg sentralt og til høyre.

Vi sliter bakover også og det hjelper ikke mye at Pedersen er treigere enn Kippe, når det gjelder venstre back så tror jeg at Bjørkøy vil bli et alternativ til Johnsen er klar.
                    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Opprinnelig skrevet av Kaizer
                      Flytt ubrukelige Occean ut til venstre, sett Sundgot inn i midten og bruk Myklebust til høyre.

Brenne, Bjørkøy og Mouelhi får kjempe om den siste plassen til venstre på midten som blir til overs etter at Riseth og Riise blir soleklare valg sentralt og til høyre.

Vi sliter bakover også og det hjelper ikke mye at Pedersen er treigere enn Kippe, når det gjelder venstre back så tror jeg at Bjørkøy vil bli et alternativ til Johnsen er klar.

Jeg skjønner tydeligvis ikke mye fotball.. For jeg kan ikke fatte og begripe at vi ikke forsøker 4-4-2. Vi mangler jo helt spillere til å kjøre 4-3-3. Og vi mangler ikke minst TEMPO !!
                      Er stoltheten til trenerne viktigere enn poengfangsten?

Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Kaizer
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2006
                        • 139

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Jeg skjønner tydeligvis ikke mye fotball.. For jeg kan ikke fatte og begripe at vi ikke forsøker 4-4-2. Vi mangler jo helt spillere til å kjøre 4-3-3. Og vi mangler ikke minst TEMPO !!

Mvh
                        Gammer`n
                        4-4-2 er et alternativ, men som du sier så mnagler vi litt tempo.

Myklebust får en del kritikk, men slik jeg ser det så bør han spille ga at han er en av de få spillerne vi har offensivt med litt fart i beina og han er en av de som er en trussel mot mål, viss han slipper unna litt defensive oppgaver tror jeg han vil blomstre litt opp også.

Brenne, Bjørkøy og Mouelhi er ikke flankespillere noen av dem, de er derimot brukbare indreløpere og med Riseth til å balansere midtbanen og med Riise tilbake på plass da tror jeg vi vil få se forbedring.

Sundgot må iallfall inn fra start, det er det eneste som er sikkert.
                        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

Opprinnelig skrevet av gamle-perta

Mvh
                          Gammer`n
                          Før sesongen ønsket Nordlie å trene på andre formasjoner

– Jeg hadde tenkt å bruke vinteren til å trene inn flere alternative formasjoner som kan tas i bruk i løpet av en kamp, ut fra resultatet. Folk tror generelt at jeg bare kan spille 4-3-3. Det er en myte jeg ønsker å avlive.

Mange formasjoner
                          Nordlie mener han har variert mye i formasjoner i sin trenerkarriere.
                          – Tipper det er få trenere som har brukt flere forskjellige formasjoner i løpet av en kamp. I år kan det hende dere får se LSK både i 3-5-2, 5-4-1, 4-5-1 eller 4-1-4-1. Jeg er ikke så opptatt av én formasjon som mange tror. For meg handler taktikk mye mer om hvor mange du angriper med og hvor mange du forsvarer deg med.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3437678.ece
                          Så får vi se om ord blir til handling...

Kommentar

• sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1825

For øyeblikket ligger vi sist på tabellen, det vi viste i går og mot tromsø gjør at det ikke er ufortjent. Ny høyreback, få bort JML, få bort klippekorta, ny venstreving og prøv noe nytt.. Ingen lure løp eller pasninger i går. Alle ble for parallele og stasjonære

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

da leder godset 2-0 og vi ligger på direkte nedrykk fyfaen.

Kommentar

• Kaizer
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2006
                                • 139

Haha slapp av, serien har aldri blitt avgjort etter to serierunder.

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                  Haha slapp av, serien har aldri blitt avgjort etter to serierunder.
                                  med det spillet vi presterer om dagen er det faen ikke lett å slappe av skal jeg si deg

Kommentar

• Kaizer
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2006
                                    • 139

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    med det spillet vi presterer om dagen er det faen ikke lett å slappe av skal jeg si deg
                                    Nei det er monotont og vi mangler spillere som kan skape ubalanse hos motstanderen ved å bringe ballen gjennom ledd ved å utfordre en mot en på egen hånd.

Jeg har fortsatt troen, men nå fikk jeg kun sett 1 omg i går pga en flyreise så jeg kan ikke kommentere for mye om den kampen.

Men Stabæk, Viking, Brann og Rosenborg har alle avgitt 2 og 3 poeng så langt(regner med RBK tap idag), så det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd.

Kommentar

• Geirfugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 561

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Tromsø ledet serien etter 2 runder i 2001, og var utrolig gode. Johnny Hansen var i mediene og snakket om hvor undervurderte dem var. Rykka ned så det sang. Og igjen må jeg minne om 1986, hvor vi hadde en seier og fire tap etter fem kamper. Det betyr IKKE at jeg er fornøyd og tror på seriegull, men det er 24 kamper igjen.

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

vi må legge om til 4 4 2 med Bhr ,Riseth,Brenne og Myklebust med Mykle og Bhr på hver sin kant ,vidar defansivt anker og Brenne som spiss i en diamant spisser bør være metern og legenden .Karim kan kanskje bytte med Mykle. Uten tvil er dette det beste vi kan stille med nå,vi har ikke lag til å spille 4 3 3,midtbanen vår blir løpt tvers igjenom gang etter gang .

Kommentar

• 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

To kampers karantene på Mouelhi. Bedre enn på ubestemt tid iallfall.

Kommentar

Working...