Etter Stabæk- LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #81
    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    To kampers karantene på Mouelhi. Bedre enn på ubestemt tid iallfall.
    Skandale! Han gjorde jo ingen ting. Antony Annan burde blitt utestengt for filming og slag mot Steinar Pedersen. Hipp hurra for NFF!!

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      #82
      Opprinnelig skrevet av VK
      Skandale! Han gjorde jo ingen ting. Antony Annan burde blitt utestengt for filming og slag mot Steinar Pedersen. Hipp hurra for NFF!!
      Det hadde vært interessant å se Disiplinærutvalgets begrunnelse. Dommeren, som tydeligvis vurderte det slik at Kiko slo så hardt at det var naturlig at Annan tok telling til noenogførti, har utvalget ikke fulgt. Det skulle i så fall gitt 4-6 kampers karantene. Kiko kan i det hele tatt ikke være dømt for slag, ettersom det etter retningslinjene skal gis tre kamper for "å sparke eller slå hvis spiller er avbrutt".Antakelig har de dømt ham for " voldsom opptreden mot motspiller" eller "forsøk på slag". Det er de eneste aktuelle alternativene som gir to kamper. Dermed kan vi trygt fastslå at også utvalget vurderer situasjonen slik at Annans opptreden er tarvelig filming.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #83
        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Det hadde vært interessant å se Disiplinærutvalgets begrunnelse. Dommeren, som tydeligvis vurderte det slik at Kiko slo så hardt at det var naturlig at Annan tok telling til noenogførti, har utvalget ikke fulgt. Det skulle i så fall gitt 4-6 kampers karantene. Kiko kan i det hele tatt ikke være dømt for slag, ettersom det etter retningslinjene skal gis tre kamper for "å sparke eller slå hvis spiller er avbrutt".Antakelig har de dømt ham for " voldsom opptreden mot motspiller" eller "forsøk på slag". Det er de eneste aktuelle alternativene som gir to kamper. Dermed kan vi trygt fastslå at også utvalget vurderer situasjonen slik at Annans opptreden er tarvelig filming.
        Noen ganger så tror jeg NFF bare stikker en finger i været og setter en karantene på måfå. Har de regler, så får de vel følge dem da.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #84
          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          To kampers karantene på Mouelhi. Bedre enn på ubestemt tid iallfall.
          Ikke overraskende. Jeg ønsker ikke at hele "tribune-debatten" skal blusse opp i denne tråden, men en ting må frem. Denne straffingen av Kiko, samt hele det absurde, usammenhengende og inkonsistente systemet med karantener fra NFF viser en ting:

          Markeringer mot NFF, herunder bannere/flagg/tostangs har en høyst rettmessig plass på tribunen!

          Slik jeg ser det burde bannere mot NFF være tillatt fordi:
          * Dette er saker som omhandler fotball, herunder LSK
          * Det må anses å være apolitisk, i motsetning til veldig mye annet rart, også ting jeg ser på Åråsen til stadighet som tydeligvis er "akseptabelt" (ingen nevnt, ingen glemt)
          * NFF fortjener det!

          Jeg mener dog at markeringer mot NFF bør være saklige og helst elegante. "Føkk-NFF" etc. blir primitivt, mens tostangs med "NFF" med forbud over er en fin markering.

          Anekdote: Jeg hadde med en Lyn-supporter på SS-tribunen mot TIL. En av de få gangene under den begredelige forestillingen vi smilte var når vi fikk øye på en anti-NFF-tostangs.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #85
            Opprinnelig skrevet av petter
            Noen ganger så tror jeg NFF bare stikker en finger i været
            Fingeren i været og hue i sanda.

            Kommentar

            • ForZaFugLa
              Medlem
              Møteplager
              • Oct 2005
              • 78

              #86
              Beslutninger i Disiplinærutvalget

              9.4.2008
              Disiplinærutvalget i NFF har i dag fattet beslutninger i tre saker som omhandler spillere i Tippeligaen.

              Khaled Mouelhi, Lillestrøm SK, ilegges 2 kampers karantene for sin opptreden i
              Tippeligakampen mellom Stabæk Fotball og Lillestrøm SK den 6.april 2008.


              Hva driver NØFF med nå da :evil:
              * LSK 1917 *

              * Gulsvarte Brødre *

              -- Frihet for ultras --

              Kommentar

              • André
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2006
                • 419

                #87
                ingen som skjønner hvorfor det er bannere mot nff. fordi nff gjør jo alt riktig. HATER NFF!
                Your life
                A game
                turn it up, turn it up!

                Kommentar

                • Kjelstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 352

                  #88
                  En av de pågrepne var ikke en LSK-supporter. På puben James i Sandvika hevdet han å være Vålerenga-supporter, klarte å hisse på seg LSK-fansen og måtte hentes ut da det var lynsjestemning blant de andre på utestedet.
                  Dette irriterer meg grenseløst! Hva faen gjør en søplesupporter på en pub med LSK supportere før en kamp mellom LSK og stabæk? Håper han også blir straffet på lik måte(helst mer) som de andre som er straffet. Den er jo denne personen som er grunnlaget for bråket. Hadde ikke han vært der, hadde ikke det blitt bråk på puben.

                  Alt blir så mye bedre når man kan skylde på en enga-supporter
                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                    Fingeren i været og hue i sanda.
                    Eventuelt hue i sanda og fingern i ræva. Videodømming skal tydeligvis kun brukes dersom det går i Lillestrøm sin disfavør.
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • MoBee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 958

                      #90
                      Vet at det er igang en protest fra vår kant



                      Blir spennende å følge denne utviklingen, og håper på protester hvis de prøver å hysje.

                      Har snakket med mange kompiser etter Heinz-saken og også Hulsker, som mente at dette var en fin utvikling (at NFF kan gå inn i ettertid). Mitt argument da var at "jeg håper de vet hva de har åpnet for og klarer å følge det opp..."

                      Vi får se...

                      Kommentar

                      • cave
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2006
                        • 108

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                        Det hadde vært interessant å se Disiplinærutvalgets begrunnelse. Dommeren, som tydeligvis vurderte det slik at Kiko slo så hardt at det var naturlig at Annan tok telling til noenogførti, har utvalget ikke fulgt. Det skulle i så fall gitt 4-6 kampers karantene. Kiko kan i det hele tatt ikke være dømt for slag, ettersom det etter retningslinjene skal gis tre kamper for "å sparke eller slå hvis spiller er avbrutt".Antakelig har de dømt ham for " voldsom opptreden mot motspiller" eller "forsøk på slag". Det er de eneste aktuelle alternativene som gir to kamper. Dermed kan vi trygt fastslå at også utvalget vurderer situasjonen slik at Annans opptreden er tarvelig filming.
                        Er ikke helt riktig dette.
                        Utelukkelse i 2 kamper gis ved noe grovere forseelser enn det som gir 1 kamp, blant annet "for å forsøke å sparke eller slå eller å dytte hvis spillet er avbrutt eller foregår på annet sted på banen." som nok er den paragrafen Mouhli er felt under.

                        Greit at man sliter med NFF, men at Mouhli ble utvist var hans egen "idiotiske" feil. Og karantenen er etter deres regelverk, og antagelig etter det dommeren noterte på kortet. De har neppe brukt noe annet enn dommerens råd her for de bruker bare video når klubben eller spilleren som har blitt utvist ber om eller har klare bevis på at dommen er feil.
                        Last edited by cave; 11.04.2008, 02:41. Begrunnelse: tilegg

                        Kommentar

                        Working...