Etter Stabæk- LSK
Collapse
X
-
Kommentar
-
Det hadde vært interessant å se Disiplinærutvalgets begrunnelse. Dommeren, som tydeligvis vurderte det slik at Kiko slo så hardt at det var naturlig at Annan tok telling til noenogførti, har utvalget ikke fulgt. Det skulle i så fall gitt 4-6 kampers karantene. Kiko kan i det hele tatt ikke være dømt for slag, ettersom det etter retningslinjene skal gis tre kamper for "å sparke eller slå hvis spiller er avbrutt".Antakelig har de dømt ham for " voldsom opptreden mot motspiller" eller "forsøk på slag". Det er de eneste aktuelle alternativene som gir to kamper. Dermed kan vi trygt fastslå at også utvalget vurderer situasjonen slik at Annans opptreden er tarvelig filming.Kommentar
-
Markeringer mot NFF, herunder bannere/flagg/tostangs har en høyst rettmessig plass på tribunen!
Slik jeg ser det burde bannere mot NFF være tillatt fordi:
* Dette er saker som omhandler fotball, herunder LSK
* Det må anses å være apolitisk, i motsetning til veldig mye annet rart, også ting jeg ser på Åråsen til stadighet som tydeligvis er "akseptabelt" (ingen nevnt, ingen glemt)
* NFF fortjener det!
Jeg mener dog at markeringer mot NFF bør være saklige og helst elegante. "Føkk-NFF" etc. blir primitivt, mens tostangs med "NFF" med forbud over er en fin markering.
Anekdote: Jeg hadde med en Lyn-supporter på SS-tribunen mot TIL. En av de få gangene under den begredelige forestillingen vi smilte var når vi fikk øye på en anti-NFF-tostangs.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Beslutninger i Disiplinærutvalget
9.4.2008
Disiplinærutvalget i NFF har i dag fattet beslutninger i tre saker som omhandler spillere i Tippeligaen.
Khaled Mouelhi, Lillestrøm SK, ilegges 2 kampers karantene for sin opptreden i
Tippeligakampen mellom Stabæk Fotball og Lillestrøm SK den 6.april 2008.
Hva driver NØFF med nå da :evil:* LSK 1917 *
* Gulsvarte Brødre *
-- Frihet for ultras --Kommentar
-
En av de pågrepne var ikke en LSK-supporter. På puben James i Sandvika hevdet han å være Vålerenga-supporter, klarte å hisse på seg LSK-fansen og måtte hentes ut da det var lynsjestemning blant de andre på utestedet.
Alt blir så mye bedre når man kan skylde på en enga-supporter-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Vet at det er igang en protest fra vår kant
Blir spennende å følge denne utviklingen, og håper på protester hvis de prøver å hysje.
Har snakket med mange kompiser etter Heinz-saken og også Hulsker, som mente at dette var en fin utvikling (at NFF kan gå inn i ettertid). Mitt argument da var at "jeg håper de vet hva de har åpnet for og klarer å følge det opp..."
Vi får se...Kommentar
-
Det hadde vært interessant å se Disiplinærutvalgets begrunnelse. Dommeren, som tydeligvis vurderte det slik at Kiko slo så hardt at det var naturlig at Annan tok telling til noenogførti, har utvalget ikke fulgt. Det skulle i så fall gitt 4-6 kampers karantene. Kiko kan i det hele tatt ikke være dømt for slag, ettersom det etter retningslinjene skal gis tre kamper for "å sparke eller slå hvis spiller er avbrutt".Antakelig har de dømt ham for " voldsom opptreden mot motspiller" eller "forsøk på slag". Det er de eneste aktuelle alternativene som gir to kamper. Dermed kan vi trygt fastslå at også utvalget vurderer situasjonen slik at Annans opptreden er tarvelig filming.
Utelukkelse i 2 kamper gis ved noe grovere forseelser enn det som gir 1 kamp, blant annet "for å forsøke å sparke eller slå eller å dytte hvis spillet er avbrutt eller foregår på annet sted på banen." som nok er den paragrafen Mouhli er felt under.
Greit at man sliter med NFF, men at Mouhli ble utvist var hans egen "idiotiske" feil. Og karantenen er etter deres regelverk, og antagelig etter det dommeren noterte på kortet. De har neppe brukt noe annet enn dommerens råd her for de bruker bare video når klubben eller spilleren som har blitt utvist ber om eller har klare bevis på at dommen er feil.Kommentar
Kommentar