Mifsud på rundens lag i VG

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Mifsud på rundens lag i VG

    Michael Mifsud er på rundens lag i VG ! Kjempebra: VG beskriver han som en spiller med en "uortodoks spillestil".. La oss håpe at dette var hans endelige gjennombrudd for LSK.
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #2
    ...og Fetsund-råner'n er på Rundens lag i både Aftenposten og vifs menighetsblad, bedre kjent som "Dagbladet".

    Dagbladet skriver i tillegg til at Søgård har stor arbeidskapasitet og er en god ballvinner også at Espen er "hurtig, tør å utfordre én-mot-én". Det er vel ikke farta og dribleferdighetene "Søggen" har vært mest kjent for, men han har jobba både med å bli roligere med ballen, holde litt lenger på den, og disse ferdighetene, så jeg håper vi ser mer til dette, særlig i kantspiller- og indreløper-rollene. Espens innlegg (med begge bein) er faktisk ganske gode, men pasningene kan og må blir langt mer presise både i hardhet og retning. (Hvis dere er enig med meg om forskjell på innlegg og pasninger.) Dessuten drømmer jeg om den dagen Espen tør å avslutte med større selvsikkerhet sjøl, og får til i kamp slike avslutninger han oftere og oftere får til på trening (som mot Lyn i 2003).....

    gilbert

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #3
      Re: Mifsud på rundens lag i VG

      Opprinnelig skrevet av RSP
      Michael Mifsud er på rundens lag i VG ! Kjempebra: VG beskriver han som en spiller med en "uortodoks spillestil".. La oss håpe at dette var hans endelige gjennombrudd for LSK.
      Jeg har aldri helt forstått om "uortodoks" skal leses som positiv eller negativ omtale, men fy f... så deilig at Mifsud endelig fikk det til.

      Så får vi krysse fingrene for at kampen mot Lyn var det som skulle til for at han leverer mange gode kamper heretter.
      Knurr...

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #4
        Når en spiller betegnes som "uortodoks" betyr det vel dels at han er uforutsigbar, motspillerne (og noen ganger medspillerne) veit sjelden hva han kan finne på å gjøre med og uten ball. Det skaper som regel større muligheter for overraskelser, selv om det selvsagt også kan være dårligere valg enn et kjent (men forutsigbart) trekk.

        I dette tilfellet, med Mifsud som LSK-spiller, kan det vel også ligge under at Mifsud ikke er en typisk LSK-spiss av Powell/Sundgot/Helguson/Zane-typen (og det er jo heller ikke Myklebust). Det vil si at han er "uortodoks" i forhold til LSK-stilen de siste åra, under Erlandsen. Det er vel nettopp hensikten fra Röslers side, at LSK spiller mer variert med mer varierte spillertyper, f.eks. en stor spiss og en rask spiss. Alt dette tar jeg som positivt, så lenge Mifsud finner rollen sin; Myklebust er jeg sikrere på. Det ser det heldigvis ut til at han er i ferd med nå.

        For øvrig kom malteserfalken også på Rundens Lag i Nettavisen.

        gilbert

        Kommentar

        Working...