Kommuniké fra KFL
Collapse
X
-
-
Hva med på Nadderud i fjor da?
Da var det litt aggressivitet inn på Onkel Blaa før kampen når noen av dere hadde kommet inn og begynte å synge "Alle Stabækk jenter er til salgs"
Mener ikke at det var UFC, men to Stabækker som satt ved siden av meg mener at de hadde mistet respekt for oss den dagen (og det var FØR 1-3 og to rode kort).
Mistet 2 stabææækfans respekt for oss? Ikke bra.
Jeg foreslår å også utestenge alle som var med i kfl under "bobilsaken". Sånn for sikkerhets skyld. Best å være føre var.Kommentar
-
Jeg regner med at det i UFC finnes ressurspersoner som kan være like saklige uten å måtte kompromisse med det gruppa står for.
Det finnes mange eksempler på lite elegante vendinger fra UFC-medlemmene i de siste dagers diskusjoner (eller drittslenginger), men gud hjelpe hvor mange pinlige innlegg det har vært å lese fra mange av de som ønsker undergruppene til helvete også!
For noen virker dessverre forumet slik at grunnleggende folkeskikk og respekt for andres meninger glatt settes til side. Man er faktisk ikke nødt til å ta alt som blir skrevet opp i verste mening!Vidar Evje
Kommentar
-
Episoden slik du gjenforteller den stemmer veldig bra. Det jeg mente men min kommentar er at det er som i Stavanger, som så mange andre steder også.
Vi møter en skepsis og oppgjort mening der vi kommer som skaper veldig mange problemener (nå skal det sies at med episoder som på Nadderud så vil vi mest sannsynlig møte mye mer skepsis på bortebane. Dette er en spiral som drar det andre med seg). Les slik du skriver om den episoden, kort sammenfattet blir en person erklært uønsket og hentet av politiet fordi han har ett flagg. Er ikke det ganske ille tilstander. Bor vi i Nord-Korea?
Ble selv hentet ut av stadion fordi jeg kommenterte at Vaktene åpnet lommeboken min som lå i jakken min bak, samt å gå i gjennom hele jakken og alt jeg hadde med meg uten mitt samtykke. jeg følte meg tråkket på. Rart, men de kunne jo bare spurt meg så hadde det jo vært greit.
Og derfor syns jeg det er så trist og se at våre egne så mer enn gladelig er klare for å ofre de som er uskyldig utestengt uten å si ifra mot overmakten.
Kan vi ikke heller stå sammen mot vedtaket og blussing og for de uskyldige?Seriegull 2016!!!Kommentar
-
Hvorfor skal KFL godta å ha med UFC som sine medlemmer når ett av UFCs ønsker er å bruke pyro på kamp, slik de skriver på sine hjemmesider. Pyro er ikke lov, ergo man sier noe om at man ønsker å gjøre noe ulovlig. Når KFL da vet dette og ikke gjør noe, så sier man egentlig at det er ok å ha medlemmer som oppfordrer til lovbrudd.
UFC, MB og alle de andre undergrupperingene burde fått klar beskjed om hva LSK godtok og hva som var uønsket for lang tid siden av LSK for lenge siden, og har også muligens fått denne beskjeden (hva vet vel jeg?). Deretter burde de blitt kastet ut hvis dette ikke ble overholdt... jeg tviler nemlig på om de ville blitt kastet ut kun fordi de kaller seg noe annet, men antar at LSK har sett handlinger de ikke ønsker og deretter følt at nok er nok!
Hvis LSK derimot ikke har gitt klar nok beskjed er deres utestengelser i denne saken absurd, med mindre de kun utestenger de som faktisk beviselig var innblandet i bråk, pyro el.
Av en eller annen grunn har klubben fått som policy at de skal gjøre ting i omvendt rekkefølge og direkte overilt... Saken med Påsan/Danton, reaksjoner mot dommere og andre ting i hele fjor + nå denne saaken føyer seg inn rekken av inkompetente, overilte, lite gjennomtenkte avgjørelser og handlinger. Man skulle tro at folk som er godt voksne mennesker med lederstillinger i store organisasjoner var ganske oppegående, men jeg begynner å tvile på om det er noen hjemme fra tid til annen!
Hvis noen i LSK-styret leser dette, så er dere hjertlig velkomne til å sende meg en PM med forklaring på endel handlinger for jeg føler at dere fryser jævlig om dagen, og velger å pisse i buksa istendenfor å gå inn.|01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|Kommentar
-
Ser av nyhetstråden at Per Mathisen uttaler følgende:
- Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
- De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.
Meget bra, Mathisen.
Hva vil MB og UFC gjøre med dette?BølerkanarisKommentar
-
- Lager mye bra tifo
- Skaper engasjement fra andre steder på romerike, der det ellers ville vært lite kanarifugler
- 75 % av de som er med på borteturer er med i en gruppe.
Bare for å nevne noen....-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
- Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
- De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.
Meget bra, Mathisen.
Hva vil MB og UFC gjøre med dette?Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Meget bra, Mathisen.
Hva vil MB og UFC gjøre med dette?Last edited by Kjelstad; 09.04.2008, 11:47. Begrunnelse: leste gjennom dette engang til... endret synspunkt-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
Meget bra, Mathisen.
Hva vil MB og UFC gjøre med dette?
Jeg regner med at styret i kfl ikke står bak dette!Kommentar
-
Kanskje det kan være på tide med litt selvransakelse her og vurdere om alle utsagn og all oppførsel har vært smart?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Meget bra, Mathisen.
Hva vil MB og UFC gjøre med dette?Vi vil kjempe for å komme inn igjen som MB og UFC. LSK sa det samme etter Molde episoden. Da hadde vi ett møte med dem, og fikk forklart dem hva vi står for. Etter det har det ikke vært noen episoder som gir LSK noen god grunn til å skulle nekte oss dette nå. Derfor vil vi komme i dialog med dem for å se hva som kan gjøres.BølerkanarisKommentar
-
Har personen som blusset blitt utestengt?
Jeg trenger ikke å vite navn, men jeg spør av ren nysgjerrighet.Kommentar
-
Episoden slik du gjenforteller den stemmer veldig bra. Det jeg mente men min kommentar er at det er som i Stavanger, som så mange andre steder også.
Vi møter en skepsis og oppgjort mening der vi kommer som skaper veldig mange problemener (nå skal det sies at med episoder som på Nadderud så vil vi mest sannsynlig møte mye mer skepsis på bortebane. Dette er en spiral som drar det andre med seg). Les slik du skriver om den episoden, kort sammenfattet blir en person erklært uønsket og hentet av politiet fordi han har ett flagg. Er ikke det ganske ille tilstander. Bor vi i Nord-Korea?
Ble selv hentet ut av stadion fordi jeg kommenterte at Vaktene åpnet lommeboken min som lå i jakken min bak, samt å gå i gjennom hele jakken og alt jeg hadde med meg uten mitt samtykke. jeg følte meg tråkket på. Rart, men de kunne jo bare spurt meg så hadde det jo vært greit.
Og derfor syns jeg det er så trist og se at våre egne så mer enn gladelig er klare for å ofre de som er uskyldig utestengt uten å si ifra mot overmakten.
Kan vi ikke heller stå sammen mot vedtaket og blussing og for de uskyldige?
I Stavanger må nok vaktene som slapp flagget igjennom kontrollen ta sin del av skylden, men de som valgte å vifte med flagget til tross for at sikkerhetsansvarlig på forhånd hadde advart mot det må jo og ta sin del av skylden. Her er det jeg føler at mange i UFC svikter. I stedet for å akseptere at de skapte en situasjon, så skylder de på politi og vakter. UFC har liksom aldri gjort noe galt, men allikevel er mange av deres medlemmer i nærheten av begivenhetenes sentrum.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Denne dukket opp akkurat nå:
Tre grupperinger
Det er i første rekke tre grupperinger i Kanari-Fansen LSK-ledelsen er ute etter å «avvæpne»:- «Sportsklubbens fineste»
- «Mental Boys»
I alt er det snakk om under ti personer fra denne gruppa.
- «Ultras felt C»
Ingen hjemmekamper
De aktuelle personene vil bli utestengt fra samtlige hjemmekamper på Åråsen ut denne sesongen.Kommentar
-
Meget bra, Mathisen.
Hva vil MB og UFC gjøre med dette?
Av samme grunn som jeg har påpekt ved flere anledninger de siste dagene. Dere er velkomne, men da ikke med den uniformeringen, symbolbruken og budskapene dere har lagt opp til.
Nei, styret i KFL har vel kanskje ikke vært med på avgjørelsen - hva vet jeg - men de burde stå bak.BølerkanarisKommentar
-
Kommentar
-
Nå er jeg lei diskusjonen og jeg ser ikke helt poenget lenger. Politiet er satt til å sørge for av et lovverk følges. Vi kan mene og diskuttere mye om NFF, men det er helt feil å leke apekatt og rope slagord og oppføre seg provoserende som en protest. Et vi ikke på kamper for å se på forball og støtte laget vårt da, ikke for å bråke??
For meg blir dette bare teit.....Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar