Kommuniké fra KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

Opprinnelig skrevet av MortenA
    Jeg var riktignok ikke i Stavanger, men jeg føler jeg fikk belyst saken ganske godt. Vær vennlig å korriger meg der jeg tar feil:

-Sikkerhetsansvarlig på stadion hadde gitt klar beskjed om at Ultras symboler ikke ville bli akseptert på tribunen.
    -Sikkerhetsvaktene i porten gjør ikke jobben sin og tar ifra UFC hettemann to-stangen deres.
    -Hettemann to-stangen blir heist opp.
    -Sikkerhetsansvarlig sender politi og vakter opp på tribunen for å kaste ut han som holdt to-stangen.
    -Bråk oppstår, og et medlem av UFC blir arrestert.

Er det noe jeg har glemt? Forøvrig ble vel samme person kastet av toget til Sandvika for å ha teipet igjen en jernbanevogn?
    Det var ikke en logo som ble tatt opp men bokstavene UFC på et vifteflagg, dette var godkjent i døra. Et stykke ut i matchen ombestemmer de seg og sender inn politi.

Den siste gidder jeg ikke kommentere en gang. Sjekk opp fakta før du slenger ting ut på forumet.
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Hva med på Nadderud i fjor da?

Da var det litt aggressivitet inn på Onkel Blaa før kampen når noen av dere hadde kommet inn og begynte å synge "Alle Stabækk jenter er til salgs"

Mener ikke at det var UFC, men to Stabækker som satt ved siden av meg mener at de hadde mistet respekt for oss den dagen (og det var FØR 1-3 og to rode kort).
      Uffda.. sang de virkelig det? Utesteng dem på livstid!

Mistet 2 stabææækfans respekt for oss? Ikke bra.

Jeg foreslår å også utestenge alle som var med i kfl under "bobilsaken". Sånn for sikkerhets skyld. Best å være føre var.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

Kommentar

• KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

Opprinnelig skrevet av Rønnern
        I likhet med LSK, ville UFC tjent massivt på å konferere seg med en medierådgiver.
        Om ikke annet så ha et par faste talspersoner som kunne kommunisere det gruppa som enhet står for. De gangene Lars uttalte seg på vegne av UFC førte det til et bedre diskusjonsklima sjøl om uenigheten kunne være like stor.

Jeg regner med at det i UFC finnes ressurspersoner som kan være like saklige uten å måtte kompromisse med det gruppa står for.

Det finnes mange eksempler på lite elegante vendinger fra UFC-medlemmene i de siste dagers diskusjoner (eller drittslenginger), men gud hjelpe hvor mange pinlige innlegg det har vært å lese fra mange av de som ønsker undergruppene til helvete også!

For noen virker dessverre forumet slik at grunnleggende folkeskikk og respekt for andres meninger glatt settes til side. Man er faktisk ikke nødt til å ta alt som blir skrevet opp i verste mening!
        Vidar Evje

Kommentar

• general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

Episoden slik du gjenforteller den stemmer veldig bra. Det jeg mente men min kommentar er at det er som i Stavanger, som så mange andre steder også.

Vi møter en skepsis og oppgjort mening der vi kommer som skaper veldig mange problemener (nå skal det sies at med episoder som på Nadderud så vil vi mest sannsynlig møte mye mer skepsis på bortebane. Dette er en spiral som drar det andre med seg). Les slik du skriver om den episoden, kort sammenfattet blir en person erklært uønsket og hentet av politiet fordi han har ett flagg. Er ikke det ganske ille tilstander. Bor vi i Nord-Korea?
          Ble selv hentet ut av stadion fordi jeg kommenterte at Vaktene åpnet lommeboken min som lå i jakken min bak, samt å gå i gjennom hele jakken og alt jeg hadde med meg uten mitt samtykke. jeg følte meg tråkket på. Rart, men de kunne jo bare spurt meg så hadde det jo vært greit.

Og derfor syns jeg det er så trist og se at våre egne så mer enn gladelig er klare for å ofre de som er uskyldig utestengt uten å si ifra mot overmakten.

Kan vi ikke heller stå sammen mot vedtaket og blussing og for de uskyldige?
          Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Kvittre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 265

Men kan ikke noen forsøke overbevise meg.. HVORFOR trenger vi undergrupper?? Gi meg alle de positive grunnene..

Kommentar

• El_Cabron
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2007
              • 218

Opprinnelig skrevet av Mynten
              Hvorfor skal KFL godta å ha med UFC som sine medlemmer når ett av UFCs ønsker er å bruke pyro på kamp, slik de skriver på sine hjemmesider. Pyro er ikke lov, ergo man sier noe om at man ønsker å gjøre noe ulovlig. Når KFL da vet dette og ikke gjør noe, så sier man egentlig at det er ok å ha medlemmer som oppfordrer til lovbrudd.
              Det er ikke ulovlig å ønske, men å gjøre. Du har helt sikkert hatt en og annen ulovlig tanke i hodet ditt i løpet av livet du også (som resten av befolkningen), men politiet kan da ikke bure deg inne av den grunn.

UFC, MB og alle de andre undergrupperingene burde fått klar beskjed om hva LSK godtok og hva som var uønsket for lang tid siden av LSK for lenge siden, og har også muligens fått denne beskjeden (hva vet vel jeg?). Deretter burde de blitt kastet ut hvis dette ikke ble overholdt... jeg tviler nemlig på om de ville blitt kastet ut kun fordi de kaller seg noe annet, men antar at LSK har sett handlinger de ikke ønsker og deretter følt at nok er nok!

Hvis LSK derimot ikke har gitt klar nok beskjed er deres utestengelser i denne saken absurd, med mindre de kun utestenger de som faktisk beviselig var innblandet i bråk, pyro el.

Av en eller annen grunn har klubben fått som policy at de skal gjøre ting i omvendt rekkefølge og direkte overilt... Saken med Påsan/Danton, reaksjoner mot dommere og andre ting i hele fjor + nå denne saaken føyer seg inn rekken av inkompetente, overilte, lite gjennomtenkte avgjørelser og handlinger. Man skulle tro at folk som er godt voksne mennesker med lederstillinger i store organisasjoner var ganske oppegående, men jeg begynner å tvile på om det er noen hjemme fra tid til annen!

Hvis noen i LSK-styret leser dette, så er dere hjertlig velkomne til å sende meg en PM med forklaring på endel handlinger for jeg føler at dere fryser jævlig om dagen, og velger å pisse i buksa istendenfor å gå inn.
              |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

Ser av nyhetstråden at Per Mathisen uttaler følgende:

- Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
                - De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.

Meget bra, Mathisen.

Hva vil MB og UFC gjøre med dette?
                Bølerkanaris

Kommentar

• Kjelstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 352

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                  Men kan ikke noen forsøke overbevise meg.. HVORFOR trenger vi undergrupper?? Gi meg alle de positive grunnene..
                  - Synger, så og si alltid
                  - Lager mye bra tifo
                  - Skaper engasjement fra andre steder på romerike, der det ellers ville vært lite kanarifugler
                  - 75 % av de som er med på borteturer er med i en gruppe.

Bare for å nevne noen....
                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Opprinnelig skrevet av chrissp

- Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
                    - De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.

Meget bra, Mathisen.

Vi vil kjempe for å komme inn igjen som MB og UFC. LSK sa det samme etter Molde episoden. Da hadde vi ett møte med dem, og fikk forklart dem hva vi står for. Etter det har det ikke vært noen episoder som gir LSK noen god grunn til å skulle nekte oss dette nå. Derfor vil vi komme i dialog med dem for å se hva som kan gjøres.
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Kjelstad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 352

Meget bra, Mathisen.

Bedre enn å ta alle under en og samme kam! Men å nekte folk å komme inn pga klesskode er vel kanskje litt feil. Men absolutt et steg i riktig retning.
                      Last edited by Kjelstad; 09.04.2008, 11:47. Begrunnelse: leste gjennom dette engang til... endret synspunkt

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Meget bra, Mathisen.

Hvorfor synes du det er ok?

Jeg regner med at styret i kfl ikke står bak dette!
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris

Du er jo åpenbart en eksponent for det som LSK vil ha vekk fra stadion, ref. Avatar og link i signatur.

Kanskje det kan være på tide med litt selvransakelse her og vurdere om alle utsagn og all oppførsel har vært smart?
                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

Meget bra, Mathisen.

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Vi vil kjempe for å komme inn igjen som MB og UFC. LSK sa det samme etter Molde episoden. Da hadde vi ett møte med dem, og fikk forklart dem hva vi står for. Etter det har det ikke vært noen episoder som gir LSK noen god grunn til å skulle nekte oss dette nå. Derfor vil vi komme i dialog med dem for å se hva som kan gjøres.
                            Det er bra. Jeg tror vel ikke velviljen er like stor denne gangen, men dere for nå ha lykke til. Personlig håper jeg Mathisen står på sitt også etter møte med dere.
                            Bølerkanaris

Kommentar

• Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

Har personen som blusset blitt utestengt?

Jeg trenger ikke å vite navn, men jeg spør av ren nysgjerrighet.
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3492

Opprinnelig skrevet av general
                                Episoden slik du gjenforteller den stemmer veldig bra. Det jeg mente men min kommentar er at det er som i Stavanger, som så mange andre steder også.

Vi møter en skepsis og oppgjort mening der vi kommer som skaper veldig mange problemener (nå skal det sies at med episoder som på Nadderud så vil vi mest sannsynlig møte mye mer skepsis på bortebane. Dette er en spiral som drar det andre med seg). Les slik du skriver om den episoden, kort sammenfattet blir en person erklært uønsket og hentet av politiet fordi han har ett flagg. Er ikke det ganske ille tilstander. Bor vi i Nord-Korea?
                                Ble selv hentet ut av stadion fordi jeg kommenterte at Vaktene åpnet lommeboken min som lå i jakken min bak, samt å gå i gjennom hele jakken og alt jeg hadde med meg uten mitt samtykke. jeg følte meg tråkket på. Rart, men de kunne jo bare spurt meg så hadde det jo vært greit.

Og derfor syns jeg det er så trist og se at våre egne så mer enn gladelig er klare for å ofre de som er uskyldig utestengt uten å si ifra mot overmakten.

Kan vi ikke heller stå sammen mot vedtaket og blussing og for de uskyldige?
                                Et bra og velreflektert innlegg, men jeg er litt forundret over at dere ønsker å fortsette å bli uglesett og komme i konflikter med vakter, politi, og andre supportere.

I Stavanger må nok vaktene som slapp flagget igjennom kontrollen ta sin del av skylden, men de som valgte å vifte med flagget til tross for at sikkerhetsansvarlig på forhånd hadde advart mot det må jo og ta sin del av skylden. Her er det jeg føler at mange i UFC svikter. I stedet for å akseptere at de skapte en situasjon, så skylder de på politi og vakter. UFC har liksom aldri gjort noe galt, men allikevel er mange av deres medlemmer i nærheten av begivenhetenes sentrum.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• frkristi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 283

Denne dukket opp akkurat nå:

Tre grupperinger

Det er i første rekke tre grupperinger i Kanari-Fansen LSK-ledelsen er ute etter å «avvæpne»:
                                  • «Sportsklubbens fineste»
                                  – Disse vet vi hvem er. Hele blir hele grupperingen på rundt 15 personer utestengt, opplyser Mathisen.
                                  • «Mental Boys»
                                  – Her er vi i første rekke ute etter å identifisere lederskikkelsene. Det er disse som er drivkraften, sier Mathisen.
                                  I alt er det snakk om under ti personer fra denne gruppa.
                                  • «Ultras felt C»
                                  – Også her er det lederskikkelsene vi vil utestenge. Her dreier det seg også om under ti personer, forklarer Mathisen.

Ingen hjemmekamper

De aktuelle personene vil bli utestengt fra samtlige hjemmekamper på Åråsen ut denne sesongen.

Kommentar

• chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

Meget bra, Mathisen.

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris

Av samme grunn som jeg har påpekt ved flere anledninger de siste dagene. Dere er velkomne, men da ikke med den uniformeringen, symbolbruken og budskapene dere har lagt opp til.

Nei, styret i KFL har vel kanskje ikke vært med på avgjørelsen - hva vet jeg - men de burde stå bak.
                                    Bølerkanaris

Kommentar

• Kjelstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 352

Opprinnelig skrevet av Seb.R

ja, tror nok det. Han ble tatt av politiet og alle de som ble tatt på søndag er utestengt.

Kommentar

• Arind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2006
                                        • 459

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                        Ja, jeg er også der......hvorfor er ikke Kanarifansen nok?? Ville ikke en samlet kanarifans med èn felles strategi være det beste?

Nå er jeg lei diskusjonen og jeg ser ikke helt poenget lenger. Politiet er satt til å sørge for av et lovverk følges. Vi kan mene og diskuttere mye om NFF, men det er helt feil å leke apekatt og rope slagord og oppføre seg provoserende som en protest. Et vi ikke på kamper for å se på forball og støtte laget vårt da, ikke for å bråke??
                                        For meg blir dette bare teit.....
                                        Last edited by Arind; 09.04.2008, 11:52. Begrunnelse: mer utfyllende
                                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

Opprinnelig skrevet av Seb.R

Han er en av de som ble tatt av politiet, så jeg antar at han er utestengt ja.
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

Working...