Kommuniké fra KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjelstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 352

Opprinnelig skrevet av Simeone
    3. De to styremedlemmene vil få sin nøyaktig starff etter vålerenga kampen.
    Hvor fikk du vite dette hen?
    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

Opprinnelig skrevet av blue
      Man trenger da vitterlig ikke være medlem av en undergruppering for å utføre disse tingene!
      !

Nei, men disse gruppene har jo dette som KRAV ettersom jeg har skjønt, og det tyder vel på at det er over gjennomsnittet innbitte fans?

Kommentar

• Kjelstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 352

Man trenger da vitterlig ikke være medlem av en undergruppering for å utføre disse tingene!

Ett lag - én fans!
        Nope... men det er som regel de som gjør dette!

Kommentar

• blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
          Bedre enn å ta alle under en og samme kam! Men å nekte folk å komme inn pga klesskode er vel kanskje litt feil. Men absolutt et steg i riktig retning.
          Det er jo ikke snakk om kleskode, men holdninger!

Folk må gjerne gå i klovnekostyme for min del!
          Fugla 4 Life!

Kommentar

• King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

Ett lag - én fans!
            Jeg hører du sier det. Men lurer litt på hvorfor 90% av tifo gruppa består av folk fra undergrupper da.
            Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
              Nope... men det er som regel de som gjør dette!
              Forklar meg hvorfor de ikke kan utføre disse oppgavene i regi av KFL!

Hadde de kun vært ute etter å støtte klubben, hadde det ikke vært noe problem.
              Fugla 4 Life!

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                Jeg hører du sier det. Men lurer litt på hvorfor 90% av tifo gruppa består av folk fra undergrupper da.
                Og de kunne ikke vært med i TIFO-gruppa om de ikke var med i undergruppene?
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                  Det tviler jeg ikke på, men jeg savner en forklaring på hvorfor de samme menneskene ikke kunne utført disse oppgavene som vanlige KFL-medlemmer uten tilknytning til andre grupper.

Mitt tips: Undergruppa er viktigst for de, ikke LSK.
                  Fugla 4 Life!

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Jeg sliter litt med å forstå hva LSK mener med ordet "uniformering".

Skal det da bli en liste med klær som er bannlyst? Det burde kommet tydelig frem hva de mener med dette. Synes veldig mange av kommentarene til LSK er fryktelig diffuse.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• erlando
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 858

Opprinnelig skrevet av Skinke
                      Av 20 flagg er det vel ett det står UFC på. Resten er gule svarte med hvite stripper. Men ser poenget ditt.
                      Du får unnskylde om det har skjedd store forandringer i utvalget siden 23. serierunde, men at det kun eksisterer ett UFC-relatert flagg/banner/etc stemte hvertfall ikke da.
                      Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Og de kunne ikke vært med i TIFO-gruppa om de ikke var med i undergruppene?
                        Eh...jo. Er flere som også var med I FT før de ble med i UFC. Felles interesse for tifo og tribunekultur.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Kjelstad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 352

Hadde de kun vært ute etter å støtte klubben, hadde det ikke vært noe problem.
                          Dette gjøres jo i regi av KFL, men de fleste som er med å bidrar for KFL/LSK er med i undergrupper også!

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                            Men kan ikke noen forsøke overbevise meg.. HVORFOR trenger vi undergrupper?? Gi meg alle de positive grunnene..
                            Etter min mening synes jeg det er utrolig viktig at man skal kunne utrykke meninger på tribunen på samme måte som spillere gjør det på banen med t-skjorter, armbånd eller scoringsfeiringer. Dette er en del av ytringsfriheten i det landet vi lever i.
                            Hvis en gruppe mennesker i KFL har en felles mening ift til at tribunekulturen og fotballen i Norge går i helt feil retning, da bør man også kunne vise dette ved bannere, flagg og rop. (Vold og hærverk er selvfølgelig ikke ett akseptabelt virkemiddel)
                            Jeg personlig er ikke med i noen av disse undergruppene, men synes det er fint at noen står opp i mot den moderne fotballen som blir mer og mer styrt av TV og penger og tar mindre hensyn til supporterne. Jeg har sett noen Premier League kamper i år, og sett hvor mye dårligere stemningen har blitt på tribunene bare iløpet av få år.
                            Forbudet mot ståplasser tror jeg desverre bare er få år unna hvis ikke ett samlet supporternorge står opp imot NFF, TV og klubbene.

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan LSK kan nekte noen å ha ett banner, flagg eller skjerf mot NFF. Etter min mening skyter de da seg selv i foten med tanke på alle utspillene de hadde på TV og i mediene forrige sesong ovenfor forbundet og dommere ift Brenne saken og bortekampen mot Brann.
                            Last edited by Totti21; 09.04.2008, 12:38. Begrunnelse: Skrivefeil

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av Simeone
                              Eh...jo. Er flere som også var med I FT før de ble med i UFC. Felles interesse for tifo og tribunekultur.
                              Nettopp. Hvorfor er da undergruppene så viktige for FT?
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

Opprinnelig skrevet av erlando
                                Du får unnskylde om det har skjedd store forandringer i utvalget siden 23. serierunde, men at det kun eksisterer ett UFC-relatert flagg/banner/etc stemte hvertfall ikke da.
                                http://www.ultrasfeltc.com/bilder/vi...if-lsk07_2.jpg
                                det er ikke flagg men 2-stangs. Jeg snakket om flagg....
                                Daukjøtt Felt C

Kommentar

• André
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 419

uniformert som ultras ?? hva faen er det for noe? så vis jeg kommer i mine vanlige klær har jeg ikke noe på åråsen å gjøre ?. jeg er ikke med i noen gruppering men går ikke med skjerf og drakt fordet. så da har jeg ikke noe på åråsen å gjøre.

Kleskode på kamp, hah latterlig.

vis ufc og mb gå med på detta syns jeg det er svakt av dem.
                                  Your life
                                  A game
                                  turn it up, turn it up!

Kommentar

• KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

Det har ikke mangla oppfordringer fra tifo-gruppa om å møte opp og hjelpe til. Jeg regner med at mange har gjort som meg sjøl: Aldri møtt opp, men kjøpt litt god samvittighet ved å legge en seddel i bøtta i ny og ne.

Generelt i samfunnet er det vanskelig å samle folk til dugnader og frivillig arbeid, og at denne trenden går i feil retning kan de fleste av oss som bor i borettslag skrive under på.

Hvis anslaget om at Kanari-Fansen har 6.000 medlemmer stemmer er det svært lett å være anonym i mengden når det gjelder å ta i et tak. Vi betaler tross alt kontingent, ikke sant? Da er det vel noen andres ansvar å ordne opp.

Jeg er takknemlig for de få som legger ned timesvis av frivillig, ulønna innsats for Kanari-Fansen, både de som er med i noen av undergruppene og de som "bare" er KFL-medlemmer. Allikevel er det ikke vanskelig å se at samhold i en mindre gruppe gir en større forpliktelse.

Vi mennesker har lett for å organisere oss med likesinnede, ikke bare når det gir oss fordeler. At de som ønsker å jobbe for en bestemt utvikling når det gjelder for eksempel tribunekultur gjør dette ser jeg på som helt naturlig.

At det i en slik sammenheng trenges noen retningslinjer og kjøreregler ser jeg også på som naturlig, men som medlem av en uavhengig supporterklubb mener jeg at det er "vår" oppgave å gå i bresjen for dette - og derfor har vi et demokratisk valgt styre basert på medlemmenes tillit. Reint diktat fra styret i LSK er jeg svært skeptisk til å ukritisk akseptere.
                                    Vidar Evje

Kommentar

• erlando
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 858

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      det er ikke flagg men 2-stangs. Jeg snakket om flagg....
                                      Ja, men når veiron (i sine 2 innlegg om temaet) snakker generelt om alle visuelle effekter (altså flagg, bannere, etc (her går typisk 2-stangs under 'etc') ), så er det naturlig å liste opp hele sortimentet og ikke snevre det inn for å kunne vise "penere" tall.
                                      Ja til pause i pausen!

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Et lite spørsmål til Ufc,på forrige hjemmekamp mot Tromsø greide dere kunstykke og ødelegge 11 stoler på feltet har dere tenkt og erstatte dem eller skal klubben som dere sier at dere elsker betale?

Kommentar

• Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

Opprinnelig skrevet av André
                                          uniformert som ultras ?? hva faen er det for noe? så vis jeg kommer i mine vanlige klær har jeg ikke noe på åråsen å gjøre ?. jeg er ikke med i noen gruppering men går ikke med skjerf og drakt fordet. så da har jeg ikke noe på åråsen å gjøre.

Kleskode på kamp, hah latterlig.
                                          De mener vel om du går med ultras symboler eller ACAB t-skjorter/gensere så blir du nektet. Så du kan komme i vanelige klær uten å bli nektet adgang.

Kommentar

Working...