Kommuniké fra KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
    Tror nok du også ville ha lagt ned arbeidet ditt ble utestengt fra åråsen og viste med 100% sikkerhet att du var uskyldig og er urettferdig behandlet av LSK.

Sier som en gang en kennedy sa: Ikk spør hva KFL/LSK kan gjøre for deg, spør heller hva kan du gjøre for KFL/LSK.
    Jeg vet hvertfall hva jeg skal gjøre; synge alt jeg klarer på søndag!
    Fugla 4 Life!

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Fokus nå må være å stoppe den negative utviklingen vi har sett i en tid - og som kuliminerte i forbindelse med Stabæk-kampen - med en en type oppførsel som etter min mening er uforenelig med det å være LSK-supporter.
      For hvordan kan en støtte klubben ved å oppføre seg på en måte som kun slår tilbake på klubben og KFLs omdømme?

Fra kommunikéet:
      Kanari-Fansen Lillestrøm tar sterk avstand fra episodene i Bærum, og beklager det som har skjedd. Dette er ikke representativt for vår supporterklubb, som tvert i mot jobber for et positivt engasjement på tribunen og i lokalmiljøet.
      Vi tar sjølkritikk på at uønska elementer har fått utarte. Dette tar slutt nå.
      Støttes.

Uten å dramatisere - starten på sesongen, både sportslig og ellers - kunne knapt ha vært verre. Selv har jeg nettopp kommet hjem etter et par dagers jobbreise på Vestlandet, og jeg kan bekrefte at episodene i Bærum på søndag er blitt lagt merke til.

Jeg håper at det er mulig å finne en felles plattform for fansen. Jeg er tilhenger av stor frihet, stor takhøyde - med dette kombineres med noen enkle og tydelige kjørerelger som gjelder for alle som vil støtte LSK på tribunen. Vi kommer veldig langt med: Vanlig folkeskikk, nei til pøbelopptreden og hærverk, nei til ACAB- og andre typer symobler som kun er egnet til å splitte og skape destruktivitet.

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Opprinnelig skrevet av blue
        Jeg er ikke helt enig i det, fordi man som styremedlem har et ansvar for de 5975 andre som har betalt den samme medlemskontigenten.
        Jeg forstår hvor du vil, men det er viktig å påpeke at vervet er frivillig og uten betaling. Hvor mye ansvar man skal kunne pålegge disse? Husk også at dette er et verv hvor man hvert år nærmest må overtale folk til å ta gjenvalg. Man leter med lys og lykter etter personer som vil inn i de tilfellene operasjon overtalelse ikke fungerer.

Så lenge de gir ut Humbug, har en fungerene hjemmeside med forum og medlemsskapet gir rett til å kjøpe rabatterte billetter på KFL-feltet, så har de gjort jobben som rettferdiggjør kontigenten. Men dette blir kanskje en avsporing.

Opprinnelig skrevet av blue
        Og igjen, hvis 25 mann velter hele lasset til KFL, så synes jeg man - med respekt å melde - i etterpåkloksapens lys må revurdere det opplegget som foreligger.
        Opplegget er veldig sårbart, fordi noen ytterst få personer tar på seg en stor del av organiseringen og jobbingen rundt et slikt arrangement. Altså tar man vekk deler av "ledelsen" i tifo-gruppa, er det åpenbart at dette går utover både motivasjonen og muligheten til de som står igjen. Det er klart at man kan ønske seg flere ildsjeler som engasjerer seg, men det er vanskelig å rekruttere dem.

Nå står man i en situasjon hvor man er 5 dager unna kampen og da sier det seg selv at det krever enorme mengder med innsats for å skulle erstatte nøkkelpersoner i alle de rollene som skal besettes og det kan man ikke pålegge folk som har jobb og familie å ta vare på ved siden av dette vervet.

Nettopp derfor har styret en tribunegruppe på rundt 12 kjernemedlemmer som skal avlaste styret i det daglige arbeidet. Tribunegruppa er barbert med minst 6 personer, kanskje fler...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Jeg forstår hvor du vil, men det er viktig å påpeke at vervet er frivillig og uten betaling. Hvor mye ansvar man skal kunne pålegge disse? Husk også at dette er et verv hvor man hvert år nærmest må overtale folk til å ta gjenvalg. Man leter med lys og lykter etter personer som vil inn i de tilfellene operasjon overtalelse ikke fungerer.

Så lenge de gir ut Humbug, har en fungerene hjemmeside med forum og medlemsskapet gir rett til å kjøpe rabatterte billetter på KFL-feltet, så har de gjort jobben som rettferdiggjør kontigenten. Men dette blir kanskje en avsporing.

Opplegget er veldig sårbart, fordi noen ytterst få personer tar på seg en stor del av organiseringen og jobbingen rundt et slikt arrangement. Altså tar man vekk deler av "ledelsen" i tifo-gruppa, er det åpenbart at dette går utover både motivasjonen og muligheten til de som står igjen. Det er klart at man kan ønske seg flere ildsjeler som engasjerer seg, men det er vanskelig å rekruttere dem.

Nå står man i en situasjon hvor man er 5 dager unna kampen og da sier det seg selv at det krever enorme mengder med innsats for å skulle erstatte nøkkelpersoner i alle de rollene som skal besettes og det kan man ikke pålegge folk som har jobb og familie å ta vare på ved siden av dette vervet.

Nettopp derfor har styret en tribunegruppe på rundt 12 kjernemedlemmer som skal avlaste styret i det daglige arbeidet. Tribunegruppa er barbert med minst 6 personer, kanskje fler...
          Takk for utdypende og informativt svar.

I rest my case.
          Fugla 4 Life!

Kommentar

• mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

Opprinnelig skrevet av Rønnern
            ...men det er viktig å påpeke at vervet er frivillig og uten betaling.
            Jeg trodde det var en form for styrehonorar. Tar jeg feil?
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Ranakanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 499

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Styrehonorar betales i natura fra bøffelen

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Både ja og nei. Jan Jensen får noe godtgjørelse fordi han styrer medlemsregister og økonomien, noe som egentlig er en fulltidsstilling, mens de resterende ikke har noen godtgjørelser.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3492

Opprinnelig skrevet av xeR
                  Det er litt vanskelig å planlegge noe som helst når man ikke har full oversikt over hva slags folk man har til rådighet.
                  Styret gikk aldri ut og etterlyste folk til å hjelpe til. De vedtok å stanse all aktivitet uten å se om det var folk som var klare til å gjøre et forsøk.

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                  Det er da ingen i styret som sier att du ikke skal få slå på tromma, lage tifo eller synge. Det er mer eller mindre opp til enhver hvor mye man vil bidra. Og jeg kan forstå att man legger ned arbeidet i protest når man synes man er blitt urettferdig behandlet.
                  At folk legger ned arbeidet i protest er helt greit. At styret gjør dette er ikke greit. Hadde styret gått ut og sagt at de trengte folk til å lage tifo pga boikotten hadde nok flere stilt opp. Forøvrig er jeg klar til å stille hele fredag og lørdag hvis noen sier hvor og når jeg skal møte opp.

Opprinnelig skrevet av xeR
                  Om noen vil prøve seg som forsangere så er det vel bare å prøve.. Vil tro at grunnen til at KFl "legger ned" forsangerfeltet var at personene på 2 av 3 felt var utestengt..
                  Igjen er det nok av folk som har gitt uttrykk for at de ønsker å hjelpe til med syngingen på søndag. Å offisielt legge ned forsangerfeltene før de har sjekket om noen er villige til å ta over fremstår for meg som lite samarbeidsvillig.

Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                  Det samme gjelder vel tifon. Det er bare starte å lage banner, flag etc også. Ingen som stopper dere. Men dette skjer ikke i regi av KFL, før saken ang styremedlemmene er avklart!
                  Kan jeg forvente å få tilbakebetalt eventuelle utlegg for materialer ifra tifo-kassa? Er det noen budsjett vi evt. må holde oss innenfor? Hvor kan vi samles? Det er ikke bare å begynne å lage en tifo. Det kreves en del planlegging og forarbeid, og styrets stans på mandag og mangel på informasjon siden har kostet evt. andre ildsjeler flere kvelder.

Etter min mening har styret sviktet ved ikke søke andre løsninger, men bruke disse aktivitetene som pressmiddel imot LSK.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kjelstad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 352

Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Kan jeg forvente å få tilbakebetalt eventuelle utlegg for materialer ifra tifo-kassa? Er det noen budsjett vi evt. må holde oss innenfor? Hvor kan vi samles? Det er ikke bare å begynne å lage en tifo. Det kreves en del planlegging og forarbeid, og styrets stans på mandag og mangel på informasjon siden har kostet evt. andre ildsjeler flere kvelder.

Etter min mening har styret sviktet ved ikke søke andre løsninger, men bruke disse aktivitetene som pressmiddel imot LSK.
                    Ligger mye halvferdig tifo til enga kampen. Tar vel en haug med frivillige + 2 dager å få det ferdig. Spør styret får du sikkert lov å fullføre tifon mot enga
                    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

Ligger mye halvferdig tifo til enga kampen. Tar vel en haug med frivillige + 2 dager å få det ferdig. Spør styret får du sikkert lov å fullføre tifon mot enga
                      er vell snakk om ganske mye mer enn halv ferdig, og 2 dager, da skal du male fra 9 - 21/22 tiden begge dagene bare sånn at du er klar over det
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Kjelstad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 352

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                        er vell snakk om ganske mye mer enn halv ferdig, og 2 dager, da skal du male fra 9 - 21/22 tiden begge dagene bare sånn at du er klar over det
                        Vet, derfor han må få med seg en god del for å få ferdig tifon. Var med å streket opp og malet på lørdan. Er det gjort mer etter det?

Kommentar

• glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1252

At vi ikke har tifo er vel det minste problemet etter min mening. Det vi kan gjøre er og synge og lage stemning. Dette har jo blitt nevnt tidligere.
                          Men regner/forventer at mye går som vanlig på søndag.
                          ( KANSKJE BORTSETT FRA TIFOEN DA. )
                          Men her er det rom for gjenbruk.
                          Kanskje noen tifo som kan brukes igjen .

HVA MED OG FORESLÅ EN TIFODUGNAD PÅ FREDAG KVELD OG LØRDAG

Kommentar

• UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

Vet, derfor han må få med seg en god del for å få ferdig tifon. Var med å streket opp og malet på lørdan. Er det gjort mer etter det?
                            veit ikke, liten tro på det.
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Kjelstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 352

Opprinnelig skrevet av glasgow
                              HVA MED OG FORESLÅ EN TIFODUGNAD PÅ FREDAG KVELD OG LØRDAG
                              OBS! Det blir tribunemøte i kjelleren på Martins søndag 13. april kl. 17.00! - Jeg tror ikke at kanarifansen er avhengig av UFC og Mental Boys for å skape god stemning på Åråsen. Jeg vil bevise at vi, oss supportere som tar avstand fra ACAB, knyttnevner i logoen, blussing når det minst passer seg (and the list goes on),

Kommentar

• Kjelstad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 352

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                veit ikke, liten tro på det.
                                Da gjenstår nok en god del....

Kommentar

• Jon André
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Sep 2007
                                  • 60

hvis dere har begynt å lage en tifo til søndagen, kan vel de som vil lage den ferdig???
                                  Ultras Lillestrøm

Kommentar

• Kjelstad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 352

Opprinnelig skrevet av Jon André
                                    hvis dere har begynt å lage en tifo til søndagen, kan vel de som vil lage den ferdig???
                                    Er vel veldig mye som gjenstår og vi er ikke mange igjen som var med på å lage den som fortsatt har lov til å dra på kamp. Derfor blir den nok ikke ferdig. Da må vi jobbe 24/7, noe som ikke går når man jobber ++

Desverre....

Kommentar

• Skinke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2007
                                      • 3914

Opprinnelig skrevet av Jon André

JA! Jeg er utestengt derfor vil jeg være med å lage ferdig noe jeg skal gi som gave til klubben som utestenger meg. Skjer ikke.
                                      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Storgata
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Apr 2008
                                        • 122

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                        JA! Jeg er utestengt derfor vil jeg være med å lage ferdig noe jeg skal gi som gave til klubben som utestenger meg. Skjer ikke.
                                        Så la de kreftene som faktisk vil bidra positivt til at LSK skal slå VIF få lov til å gjøre det.
                                        *Jacta est alea*

Kommentar

• Skinke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2007
                                          • 3914

Opprinnelig skrevet av Storgata
                                          Så la de kreftene som faktisk vil bidra positivt til at LSK skal slå VIF få lov til å gjøre det.
                                          jaja for alldel. Men tror du virkelig noen av de utestengte vil gi noe til klubben sin når det eneste de får tilbake er å bli utestengt?
                                          Daukjøtt Felt C

Kommentar

Working...