Kommuniké fra KFL
Collapse
X
-
Fokus nå må være å stoppe den negative utviklingen vi har sett i en tid - og som kuliminerte i forbindelse med Stabæk-kampen - med en en type oppførsel som etter min mening er uforenelig med det å være LSK-supporter.
For hvordan kan en støtte klubben ved å oppføre seg på en måte som kun slår tilbake på klubben og KFLs omdømme?
Fra kommunikéet:
Kanari-Fansen Lillestrøm tar sterk avstand fra episodene i Bærum, og beklager det som har skjedd. Dette er ikke representativt for vår supporterklubb, som tvert i mot jobber for et positivt engasjement på tribunen og i lokalmiljøet.
Vi tar sjølkritikk på at uønska elementer har fått utarte. Dette tar slutt nå.
Uten å dramatisere - starten på sesongen, både sportslig og ellers - kunne knapt ha vært verre. Selv har jeg nettopp kommet hjem etter et par dagers jobbreise på Vestlandet, og jeg kan bekrefte at episodene i Bærum på søndag er blitt lagt merke til.
Jeg håper at det er mulig å finne en felles plattform for fansen. Jeg er tilhenger av stor frihet, stor takhøyde - med dette må kombineres med noen enkle og tydelige kjørerelger som gjelder for alle som vil støtte LSK på tribunen. Vi kommer veldig langt med: Vanlig folkeskikk, nei til pøbelopptreden og hærverk, nei til ACAB- og andre typer symobler som kun er egnet til å splitte og skape destruktivitet.Kommentar
-
Så lenge de gir ut Humbug, har en fungerene hjemmeside med forum og medlemsskapet gir rett til å kjøpe rabatterte billetter på KFL-feltet, så har de gjort jobben som rettferdiggjør kontigenten. Men dette blir kanskje en avsporing.
Nå står man i en situasjon hvor man er 5 dager unna kampen og da sier det seg selv at det krever enorme mengder med innsats for å skulle erstatte nøkkelpersoner i alle de rollene som skal besettes og det kan man ikke pålegge folk som har jobb og familie å ta vare på ved siden av dette vervet.
Nettopp derfor har styret en tribunegruppe på rundt 12 kjernemedlemmer som skal avlaste styret i det daglige arbeidet. Tribunegruppa er barbert med minst 6 personer, kanskje fler...Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg forstår hvor du vil, men det er viktig å påpeke at vervet er frivillig og uten betaling. Hvor mye ansvar man skal kunne pålegge disse? Husk også at dette er et verv hvor man hvert år nærmest må overtale folk til å ta gjenvalg. Man leter med lys og lykter etter personer som vil inn i de tilfellene operasjon overtalelse ikke fungerer.
Så lenge de gir ut Humbug, har en fungerene hjemmeside med forum og medlemsskapet gir rett til å kjøpe rabatterte billetter på KFL-feltet, så har de gjort jobben som rettferdiggjør kontigenten. Men dette blir kanskje en avsporing.
Opplegget er veldig sårbart, fordi noen ytterst få personer tar på seg en stor del av organiseringen og jobbingen rundt et slikt arrangement. Altså tar man vekk deler av "ledelsen" i tifo-gruppa, er det åpenbart at dette går utover både motivasjonen og muligheten til de som står igjen. Det er klart at man kan ønske seg flere ildsjeler som engasjerer seg, men det er vanskelig å rekruttere dem.
Nå står man i en situasjon hvor man er 5 dager unna kampen og da sier det seg selv at det krever enorme mengder med innsats for å skulle erstatte nøkkelpersoner i alle de rollene som skal besettes og det kan man ikke pålegge folk som har jobb og familie å ta vare på ved siden av dette vervet.
Nettopp derfor har styret en tribunegruppe på rundt 12 kjernemedlemmer som skal avlaste styret i det daglige arbeidet. Tribunegruppa er barbert med minst 6 personer, kanskje fler...
I rest my case.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Etter min mening har styret sviktet ved ikke søke andre løsninger, men bruke disse aktivitetene som pressmiddel imot LSK.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Kan jeg forvente å få tilbakebetalt eventuelle utlegg for materialer ifra tifo-kassa? Er det noen budsjett vi evt. må holde oss innenfor? Hvor kan vi samles? Det er ikke bare å begynne å lage en tifo. Det kreves en del planlegging og forarbeid, og styrets stans på mandag og mangel på informasjon siden har kostet evt. andre ildsjeler flere kvelder.
Etter min mening har styret sviktet ved ikke søke andre løsninger, men bruke disse aktivitetene som pressmiddel imot LSK.-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
er vell snakk om ganske mye mer enn halv ferdig, og 2 dager, da skal du male fra 9 - 21/22 tiden begge dagene bare sånn at du er klar over detUFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Vet, derfor han må få med seg en god del for å få ferdig tifon. Var med å streket opp og malet på lørdan. Er det gjort mer etter det?-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
At vi ikke har tifo er vel det minste problemet etter min mening. Det vi kan gjøre er og synge og lage stemning. Dette har jo blitt nevnt tidligere.
Men regner/forventer at mye går som vanlig på søndag.
( KANSKJE BORTSETT FRA TIFOEN DA. )
Men her er det rom for gjenbruk.
Kanskje noen tifo som kan brukes igjen .
HVA MED OG FORESLÅ EN TIFODUGNAD PÅ FREDAG KVELD OG LØRDAGKommentar
-
OBS! Det blir tribunemøte i kjelleren på Martins søndag 13. april kl. 17.00! - Jeg tror ikke at kanarifansen er avhengig av UFC og Mental Boys for å skape god stemning på Åråsen. Jeg vil bevise at vi, oss supportere som tar avstand fra ACAB, knyttnevner i logoen, blussing når det minst passer seg (and the list goes on),-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
Desverre....-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar