Kommuniké fra KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Odalsgata
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2008
    • 10

Opprinnelig skrevet av Simeone
    Men det er noen fitter i klubben, det er det ingen tvil om. Årets dolk i ryggen går til LSK-sikkerhet, dog ikke ved frodethai som er en ressurs.
    Du veit godt hva klubben syns om undergruppene i KFL. Dette har pågått over tid, og klbuben har sagt klart fra om hva den synes om symbol og ordbruken, den verbale aggressiviteten m.m. til ufc, mb osv.

Stolødeleggelsene på TIL-kampen og bråket på nadderud var nok dråpen. Jeg skjønner hvertfall godt at klubben har fått nok. Ser ikke at klbuben kan kritiseres for å sette foten ned. KFL må rydde opp i eget reir. I den grad noen har dolka noen, har ufc og mb dolket seg selv over lang tid. Som en annen sa, det fins en veldig god grunn til at klubben har gåt til dette steget, me nde det går utover ser det ikke sjøl.

Kommentar

• mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

Kollektiv avstraffelse er en uting i alle sammenhenger, uavhengig av forbrytelsens alvorlighet. Faren for å straffe uskyldige kun på bakgrunn av deres opprinnelse, hudfarge eller politiske tilknyttning er overhengende.

Jeg er med bakgrunn i dette mildt sagt svært skeptisk til LSK ledelsens avgjørelse og støtter fullt ut de som føler seg urettferdig behandlet i denne saken.

Det er imidlertid trist at gruppene innad i KFL tydeligvis ikke godt nok motarbeider holdninger som fører til uønskede hendelser slik som på søndag. LSK ledelsen sier derfor nå fra, men på en litt vel grov og klønete måte rent politisk.
      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• PubFugl
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Sep 2006
        • 27

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        Bondekanari har kommet med det mest meningsfylt innlegg jeg har lest på lenge.
        Fortsatt ikke skrevet mye i forumet, men har lest i mange år.

Dette innlegget var BRA!

Kommentar

• Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

Opprinnelig skrevet av Odalsgata
          Du veit godt hva klubben syns om undergruppene i KFL. Dette har pågått over tid, og klbuben har sagt klart fra om hva den synes om symbol og ordbruken, den verbale aggressiviteten m.m. til ufc, mb osv.

Stolødeleggelsene på TIL-kampen og bråket på nadderud var nok dråpen. Jeg skjønner hvertfall godt at klubben har fått nok. Ser ikke at klbuben kan kritiseres for å sette foten ned. KFL må rydde opp i eget reir. I den grad noen har dolka noen, har ufc og mb dolket seg selv over lang tid. Som en annen sa, det fins en veldig god grunn til at klubben har gåt til dette steget, me nde det går utover ser det ikke sjøl.
          Ikke en stol, var skiftet ut på felt c etter Tromsø kampen. Vi var oppe å så på felt c igår. Vi hadde klistremerkene våre på alle stolene o gingen av de var fjernet.

Nok engang farer Grønlund med løgn. Ta med deg "sikkerhetsgruppa" og gå av!!

Inkompetanse har et navn...
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

Så du mener altså en ytring skal føre til utestengelse? Det er ok?
            Ja, ACAB har ingenting på en LSK-match å gjøre. Dersom du (eller noe andre) mener det, kan dere skrike det så mye dere ønsker ved andre anledninger, så lenge det ikke drar klubben vi elsker ned i søla samtidig.

Kommentar

• Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

Morsomt du sier det. Seneste søndag kveld fikk jeg skryt av LSK sikkerhetssjef for at vi UFC hadde roet ned gemyttene. Gjorde en bra jobb sa han. Tydeligvis ikke bra nok herr sikkerhetssjef.

Det samme sa han igår til ett medlam av UFC han møtte tidligere pådagen.

Løgn, løgn og løgn. Det er dere kan LSK sikkerhet.
              para gritarle a la FIFA:

Kommentar

• OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

Opprinnelig skrevet av fuglungen
                Så du er plutselig enig i at når politet entrer tribunen så blir bråket eskalert???
                Nei... folke var allrede sinna. Hva skullet politiet har gjørt? Folk med knyttning til LSK har allrede tente på bluss og kastet smokebomber. Bare står og venter? Da betyr det at LSK-ere kunne gjøre hva de ville.

Nei. Politiet hadde rett å gripe inn når de grep inn.

Så enkelt er det.

Uansett hvor mye disse 40stk elsker LSK, så må de forstår at de må holde seg innenfor reglene og Norges Lover. De har ikke gjørt det, og nå er de utestengt.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Kdlnor
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Feb 2003
                  • 76

Simeone

Jeg spør igjen:

Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                  Hva er løgn ved det jeg har skrevet?

Jeg kommer på torsdag ja!
                  ?

Kommentar

• Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

Simeone

Jeg spør igjen:

?
                    At du sier dette er undergruppene sin skyld er ren og skjær løgn.
                    para gritarle a la FIFA:

Kommentar

• fuglungen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2004
                      • 195

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Nei... folke var allrede sinna. Hva skullet politiet har gjørt? Folk med knyttning til LSK har allrede tente på bluss og kastet smokebomber. Bare står og venter? Da betyr det at LSK-ere kunne gjøre hva de ville.

Nei. Politiet hadde rett å gripe inn når de grep inn.

Så enkelt er det.

Uansett hvor mye disse 40stk elsker LSK, så må de forstår at de må holde seg innenfor reglene og Norges Lover. De har ikke gjørt det, og nå er de utestengt.
                      Seriøst mann!!

Du er jo enig at bråket tar helt overhånd når politiet entrer tribunen. Som Petter skrev i en annen utrolig unødvendig å gå opp å eksalere situasjonen, når den er såpass urolig. Dette kan vi gjerne diskutere i den andre tråden eller på pm.

Du skriver at de 40 må holde seg innen regelverket. DE GJØR JO DET. Har du ikke lest at det var 6 som ble arrestert. Hvorfor ble ikke de 34 andre arrestert hvis de gjorde noe galt. Jeg synes du skal bli utestengt så kan du også føle deg urettferdig behandlet

Kommentar

• skjetten
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 40

Opprinnelig skrevet av fuglungen
                        Seriøst mann!!

Du er jo enig at bråket tar helt overhånd når politiet entrer tribunen. Som Petter skrev i en annen utrolig unødvendig å gå opp å eksalere situasjonen, når den er såpass urolig. Dette kan vi gjerne diskutere i den andre tråden eller på pm.

Du skriver at de 40 må holde seg innen regelverket. DE GJØR JO DET. Har du ikke lest at det var 6 som ble arrestert. Hvorfor ble ikke de 34 andre arrestert hvis de gjorde noe galt. Jeg synes du skal bli utestengt så kan du også føle deg urettferdig behandlet
                        Denne utestengelsen kommer ikke som en reaksjon kun på det som hendte søndag. Dette kommer på grunn av det som LSK betegner som en ukultur blant supporterne.

Ergo kan en som ikke var på kamp på søndag meget godt ha bidratt til at LSK nå velger å reagere som de gjør.

Noen bør slutte å fokusere på sin egen navle og fakstisk se konsekvensene av det de aller fleste som holder med LSK mener er uønsket oppførsel (og til tider ulovelig oppførsel).

Kommentar

• veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

Jeg mener det er på tide å få bort Grønlund! Den fyren har vist gjennom flere år at han ikke evner å sette seg inn i situasjonen til supporterne.
                          Få inn en fornuftig fyr med bakgrunn i KFL istedenfor.

Nå får jeg sikkert mye pes, men det driter jeg i. Mannen har irritert meg med sin arroganse lenge.

Kommentar

• Kdlnor
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Feb 2003
                            • 76

At du sier dette er undergruppene sin skyld er ren og skjær løgn.
                            Problemene startet etter at det ble dannet en masse undergrupperinger, så da kan man jo velge å tolke det slik man vil. LSK som klubb følger nok godt med på hva som skjer og har jo lenge ønsket undegrupperingene bort. Lurer på hva årsaken til det kan være? Jeg tror det har en sammenheng med situasjonene som har oppstått, men jeg regner ikke med at noen av undergrupperingene vil vedstå seg noe som helst.

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Ser at det kommer noen reaksjoner på at KFL nå trykker på pauseknappen. Dette er selvfølgelig ingen boikott av LSK fra KFL sin del, men rett og slett en konsekvens av utestengelsene.

De to nevnte styremedlemmene samt medlemmene i UFC og MB er alle personer som KFL er helt avhengig av for å gjennomføre tribunearrangement slik vi er blitt vant til de siste årene.

1. Synging. UFC og MB er to sterke forsangerfelt med ditto forsangere som folk følger. De etablerte forsangerene som er igjen har ikke noe ønske om å ta på seg denne jobben uten støtte fra de nevnte grupperingene. Det betyr ikke at KFL oppfordrer til stillhet mot klanen, men ingen av de etablerte forsangerene vil initiere sang.

2. Turer. Turgruppa er 100% avhengig av flere av de utestengte og det lar seg ikke gjøre å erstatte de i en håndvending.

3. Tifo. FuglaTifo har en meget stor andel av sine medlemmer fra undergruppene MB, UFC og Råholt Kanaris. FT føler at de resterende medlemmene som ikke er utestengt rett og slett ikke kan håndtere en tifo av de dimensjonene som er tenkt mot vålerengens if ikke lar seg gjennomføre uten at de fleste i FT er med på det.

4. KFL-sikkerhet. Uten noe planlagt tribunearrangement, er KFL-sikkerhets tilstedeværelse av mindre behov.

Det er også verdt å nevne at ett av de to utestengte styremedlemmene i KFL er blitt utestengt på et grunnlag som bokstavelig talt stinker. Vedkommede ble anholdt av politiet for urinering på offentlig sted. Altså noe enhver person i KFL og LSK trolig har gjort en eller annen gang i sitt liv.

Det andre styremedlemmet i KFL forsøkte, på en rolig og avbalansert måte, å megle i en kjekling mellom LSK-supportere på Nadderud, men det resultat at han ble anholdt. Altså han forsøkte å roe gemyttene, men var på feil tid, til feil sted med feil politi rundt seg.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Odalsgata
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Apr 2008
                                • 10

Løgn, løgn og løgn. Det er dere kan LSK sikkerhet.
                                Hittil i dag har jeg lest at klubben er en gjeng fitter og løgnere.
                                Hvorfor vil du ha noe med en sånn gjeng å gjøre?

Kommentar

• Kdlnor
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Feb 2003
                                  • 76

Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Jeg mener det er på tide å få bort Grønlund! Den fyren har vist gjennom flere år at han ikke evner å sette seg inn i situasjonen til supporterne
                                  Hva er egentlig dette med "situasjonen til supporterne"? Hva er det med oss som gjør det så vanskelig å støtte klubben uten å måtte bryte lover og regler og påføre klubben negativ mediaomtale?

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Hittil i dag har jeg lest at klubben er en gjeng fitter og løgnere.
                                    Hvorfor vil du ha noe med en sånn gjeng å gjøre?
                                    Nå får du roe ned dusteoppførselen din. Skinke har beklaget ordbruken sin, og det blir latterlig at samtlige skal trekke fram det som et argument i evigheten. Den saken er lagt bak seg, og hvis det er dine beste argumenter, gjør du best for forumet og deg selv ved å holde kjeft.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Storgata
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Apr 2008
                                      • 122

Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Jeg mener det er på tide å få bort Grønlund! Den fyren har vist gjennom flere år at han ikke evner å sette seg inn i situasjonen til supporterne.
                                      Få inn en fornuftig fyr med bakgrunn i KFL istedenfor.

Nå får jeg sikkert mye pes, men det driter jeg i. Mannen har irritert meg med sin arroganse lenge.
                                      Jeg synes man bør holde persondebatten på et minimum. Det er vel et par personer fra KFL-styret som gjerne ønsker dette selv i første omgang? Eller bør kanskje de få navnet sitt smørt utover forumet?

Det er ikke LSK som har gjort noe galt i denne situasjonen. Derfor er det på tide at KFL kommer klubben i møte.
                                      *Jacta est alea*

Kommentar

• veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

Hva er egentlig dette med "situasjonen til supporterne"? Hva er det med oss som gjør det så vanskelig å støtte klubben uten å måtte bryte lover og regler og påføre klubben negativ mediaomtale?
                                        Hva snakker du om?? Jeg har aldri i mitt liv brutt noen regler eller lover, bortsett fra å pisse på offentlig sted. Dette gjelder nok mange andre også. Men det føles jævlig urettferdig at styret i LSK skal rive ned det KFL har bygget opp gjennom flere år. Det har blitt veldig bra på tribunen. Hvorfor straffe HELE UFC og MB?? Latterlig!

Jeg husker godt hvor jævlig urettferdig behandlet jeg følte meg da vi ble kollektivt straffet og utestengt på midten av 90-tallet. Også den gang for noe et mindretall hadde gjort.

Kommentar

• sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1826

Åssen blir stemninga på vif kampen nå dA?

Kommentar

Working...