Du har skjønt det. Den som måtte tro at det finnes sponsorer der ute som ønsker å bli identifisert med bildene av LSK supportere som nå ligger ute på diverse nettsteder, bør ta en ringe runde til sponsoransvarlig i bedriftene som støtter LSK.
Kommuniké fra KFL
Collapse
X
-
Crew, Ultra, Osv..
Et annet godt poeng. Mener at disse folke har sett for mye "Hooligans" programmer og tror det er faktisk Portsmouth 6.57, Leeds United's Transit Crew eller Argentina's Barrabravas.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Merkelig at folke som har tommet ned til mitt forrige innlegg mener det blir bedre hvis bråkmakere er til stede mot Søpla og Rusmisburkene.Nå bosatt på Rasta !!!!!
-
-Synd om hele kanarifansen skulle bli utestengt fordi 10 pers havna i bråk med politiet???- Blir det samme med undergrupperingene.Kommentar
-
Kommentar
-
Ser at det kommer noen reaksjoner på at KFL nå trykker på pauseknappen. Dette er selvfølgelig ingen boikott av LSK fra KFL sin del, men rett og slett en konsekvens av utestengelsene.
De to nevnte styremedlemmene samt medlemmene i UFC og MB er alle personer som KFL er helt avhengig av for å gjennomføre tribunearrangement slik vi er blitt vant til de siste årene.
1. Synging. UFC og MB er to sterke forsangerfelt med ditto forsangere som folk følger. De etablerte forsangerene som er igjen har ikke noe ønske om å ta på seg denne jobben uten støtte fra de nevnte grupperingene. Det betyr ikke at KFL oppfordrer til stillhet mot klanen, men ingen av de etablerte forsangerene vil initiere sang.
2. Turer. Turgruppa er 100% avhengig av flere av de utestengte og det lar seg ikke gjøre å erstatte de i en håndvending.
3. Tifo. FuglaTifo har en meget stor andel av sine medlemmer fra undergruppene MB, UFC og Råholt Kanaris. FT føler at de resterende medlemmene som ikke er utestengt rett og slett ikke kan håndtere en tifo av de dimensjonene som er tenkt mot vålerengens if ikke lar seg gjennomføre uten at de fleste i FT er med på det.
4. KFL-sikkerhet. Uten noe planlagt tribunearrangement, er KFL-sikkerhets tilstedeværelse av mindre behov.
Det er også verdt å nevne at ett av de to utestengte styremedlemmene i KFL er blitt utestengt på et grunnlag som bokstavelig talt stinker. Vedkommede ble anholdt av politiet for urinering på offentlig sted. Altså noe enhver person i KFL og LSK trolig har gjort en eller annen gang i sitt liv.
Det andre styremedlemmet i KFL forsøkte, på en rolig og avbalansert måte, å megle i en kjekling mellom LSK-supportere på Nadderud, men det resultat at han ble anholdt. Altså han forsøkte å roe gemyttene, men var på feil tid, til feil sted med feil politi rundt seg.
Takk for oppklarende innlegg. Greit å ite bakgrunnen, og forstå hvorfor, selv om man er aldri så uenige..Kommentar
-
Det er også verdt å nevne at KFL fullt ut støtter utestengelsen av medlemmene av SKF (Sportsklubbens Fineste). Voldelige fotballsupportere har ingen fremtid på KFL sine tribuner.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Takk for opplysningenKommentar
-
Det beste supporterne som kommer inn på matchen mot VIF kan gjøre, er å lage en h.... stemning med masse synging, for å vise for allverden at man ikke er avhengig av en masse undergrupper for å lage god stemning på matchen.
Det er for mange som skylder på "teite slemme onkel blå" De gjorde jobben sin.
Faktum er at det ble utført kriminelle/ulovlige handlinger på NadderudKommentar
-
Kan virkelig ikke fatte at folk kan stille seg bak denne avgjørelsen, har dere virkelig ingen rettferdighetssans?
Dette er en straffemetode som på ingen måte ville vært godkjent i norske rettssystemer, men som klubben kan benytte fordi det er ett privat arangement.
Greit at de har loven på sin side, men de etiske rettningslinjene er det noe alvorlig galt med!
Personlig har jeg også vært noe uenig i enkelte av tingene de aktuelle gruppene har gjort tidligere og/eller gjør fremdeles (eks: Ølegge seter, provoserende flagging,ACAB etc.) MEN, det positive bidraget har da utvilsomt vært overveldene og de har til tider fått urettferdig mye pepper. At enkelte nå benytter anledningen til å trekke disse gruppene enda lenger ned er rett og slett bare trist.
Det å være supporter betyr IKKE at man skal støtte styret i alt det foretar seg, vi er da for faen ikke en saueflokk gjetet av Grønlund og Co.
Jeg for min del kommer ikke til å ikle meg supporter utstyr eller synge før de som er urettmessig utestengt er tilbake på feltet.Kommentar
-
Har fulgt denne debatten og anser meg for å ha god innsikt i sitasjonen, selvom jeg ikke heier på LSK. Bare fikk lyst til å skrive tilbake til noen av dere som tydeligvis synes det er helt greit at uskyldige blir utestengt.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv"
Vi bor i et demokrati, der grunnstenen i samfunnet er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Ok. Det ble begått et regelbrudd med bluss, men det er vel faen meg ikke noen her inne som ikke noen gang har kjørt for fort, lastet ned mp3 og film, drukket i parken osv.. Høres ut som noen er drept.. Blir helt dårlig av å se sånne som dere som ikke tar 5 flate for å vende deres egne ryggen og med overlegg ser uskyldige blir stengt ute. Hva hadde dere sagt om hele KFL ble utestengt da? "Jammen jeg var jo ikke der en gang", "jammen jeg gjorde jo ikke noe". Nettopp!
Dere har min fulle sympati!
Kommentar
-
Ikke alle de utestengte er bråkmakere. Jeg foreslår at du opparbeider deg et mer nyansert syn på de gjeldende undergruppene og deres bidrag til KFL før du uttaler deg videre i denne saken (forøvrig ikke ment som personangrep, beklager om det oppfattes slik).
PS: Jeg har ingenting med noen KFL-undergrupper å gjøre.Kommentar
-
Re. Macho-Morten.
Dette er da ikke rart i det hele tatt. Bla et par sider tilbake til Rønnerns lange innlegg om hvor viktige (mange av) de utestengte er for både stemning, turer og tifo, så sier det seg selv at stemninga ikke "vil bli bedre" med disse ute.
Ikke alle de utestengte er bråkmakere. Jeg foreslår at du opparbeider deg et mer nyansert syn på de gjeldende undergruppene og deres bidrag til KFL før du uttaler deg videre i denne saken (forøvrig ikke ment som personangrep, beklager om det oppfattes slik).
PS: Jeg har ingenting med noen KFL-undergrupper å gjøre.
Det er synd. Synd at de uskyldige har blitt offret pga drittsekkene som er skyldige. Og ja, de skyldige er drittsekker. De har ødelagt alt og noen uskylidige betaler for det.
Men... det finnes andre løsninger.
Jeg og en venn tar toget til mange bortekamper. Å ta toget til Hamar, Frederikstad, osv er en like god løsning som å busser eller å biler med de utestengte.Nå bosatt på Rasta !!!!!
-
3. Tifo. FuglaTifo har en meget stor andel av sine medlemmer fra undergruppene MB, UFC og Råholt Kanaris. FT føler at de resterende medlemmene som ikke er utestengt rett og slett ikke kan håndtere en tifo av de dimensjonene som er tenkt mot vålerengens if ikke lar seg gjennomføre uten at de fleste i FT er med på det.-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Å nå dette! Denne saken tar helt av.
VIL IKKE LAGE BRÅK: Klanens Espen Knutsen mener de vil være rolige på Åråsen. Dette bildet er fra kampen på Åråsen i fjor. FOTO: SCANPIX
Avviser casual-bråk
– Vi er mer bekymret for hva noen av de 70 frustrerte utestengte kanarifans kan finne på utenfor arenaen, sier Espen Knutsen.Kommentar
-
uansett hva saken angår eller omhandler hva hjelper det KFL at klanen vinner på tribunen og at Enga føler de har hjemmebane?
En stille tribune og event tap mot Enga hjeper vel ikke særlig mye for KFL?
ikke det at jeg tror det blir stille uansett, men enkelte ser jo ut til å ønske det. å legge ned all aktivitet fra KFL til kampen mot Enga synes jeg er en merkelig måte å protestere på, ikke det at jeg har noen bedre idè, men for mange er dette årets høydepunkt og KFL blir vel kanskje selv mere skadelidende enn LSK i så måte?
Jeg håper i alle fall på grusing av Klanen og at det blir skikkelig liv på tribunen.Kommentar
-
uansett hva saken angår eller omhandler hva hjelper det KFL at klanen vinner på tribunen og at Enga føler de har hjemmebane?
En stille tribune og event tap mot Enga hjeper vel ikke særlig mye for KFL?
ikke det at jeg tror det blir stille uansett, men enkelte ser jo ut til å ønske det. å legge ned all aktivitet fra KFL til kampen mot Enga synes jeg er en merkelig måte å protestere på, ikke det at jeg har noen bedre idè, men for mange er dette årets høydepunkt og KFL blir vel kanskje selv mere skadelidende enn LSK i så måte?
Jeg håper i alle fall på grusing av Klanen og at det blir skikkelig liv på tribunen.Kommentar
-
For enkeltpersoner - ja. Men for effektivt å få med masse folk på turer - absolutt ikke. Mange er med på KFL-turer like mye pga. kameraderiet, festen og alt rundt som selve kampen. Disse frykter jeg nå vil bli hjemme dersom det ikke er noe organisert reisetilbud for KFLs medlemmer framover. KFL er ikke blant de beste på borteoppmøte fra før, og om det nå kun blir de som selv tar initiativ til å finne reisemetoder og -opplegg som dukker opp borte, blir nok dette rimelig syltynt.Kommentar
Kommentar