Kommuniké fra KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Sitat Grønlund:
    - Vi skal forholde oss til styret av Kanari-fansen, men i det styret er det to mann som ble arrestert i forbindelse med Stabæk-kampen. Det er altså de som hevder at de sitter på løsningen. Jeg føler at de har mistet litt troverdighet, og vi kan ikke la oss styre av trusler om boikott, sier LSKs daglige leder, Frank Grønlund, til Nettavisen.
    - Men det er vel trist at de legger ned all aktivitet?
    - Det er opp til dem om de lar Vålerenga ta tribunen og dominere på den. Det der får de styre med.
    ---

FY FAEN!! Her opptrer han som et rasshøl for å være helt ærlig!
    Skal man godta sånne kommentarer fra en leder i klubben??

Kommentar

• skjetten
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2006
      • 40

Opprinnelig skrevet av Kenneth
      Vi oppløser IKKE gruppene! å tro meg, vi kommer tilbake
      Hvordan?

Grønlund sier jo klart at så lenge dere opptrer i såkalte ultrasgrupper kommer dere ikke inn på Åråsen. Men at dere som enkeltpersoner er mer enn velkommen (i alle fall de fleste).

Kommentar

• André
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 419

Grønlund kan bare pakke sakene sine å gå. virker som lsk tror at det bare å utestenge folk litt også er alt bra igjen. dette er jo et drapsforsøk på kfl. Møkkamann.!
        Your life
        A game
        turn it up, turn it up!

Kommentar

• Storgata
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Apr 2008
          • 122

Opprinnelig skrevet av pistage
          Ja tydelig at du har det ihvertfall. Registrert deg her kun for å provosere? aldr sett deg aktiv på dette fora før...

Som forklart maaange ganger før hadde hverken mb eller ufc noe med blussinga å gjøre, heller ikke spytting og slåssing.
          Det er tydelig på tv-bildene at UFC-folk forsvarer blusseren. Hytter med never, og provoserer politet. Bortforklar den!
          *Jacta est alea*

Kommentar

• FC Lillestrøm
            I karantene
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 198

Opprinnelig skrevet av veiron
            Sitat Grønlund:
            - Vi skal forholde oss til styret av Kanari-fansen, men i det styret er det to mann som ble arrestert i forbindelse med Stabæk-kampen. Det er altså de som hevder at de sitter på løsningen. Jeg føler at de har mistet litt troverdighet, og vi kan ikke la oss styre av trusler om boikott, sier LSKs daglige leder, Frank Grønlund, til Nettavisen.
            - Men det er vel trist at de legger ned all aktivitet?
            - Det er opp til dem om de lar Vålerenga ta tribunen og dominere på den. Det der får de styre med.
            ---

Han sier vel mer eller mindre rett ut at kfl ikke betyr en dritt for han, og at det er det samma om vi møter opp på stadion eller ikke.

Tar selvfølgelig forbehold om feilsitering fra nettavisen som for øyeblikket kjører denne saken for alt den er verdt.

Kommentar

• Storgata
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2008
              • 122

Det er det som er probblemet. Viktigst for dere er gruppen deres. Ikke LSK.
              *Jacta est alea*

Kommentar

• OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

Altfor seint, desverre.

Opprinnelig skrevet av skjetten
                At det rammer en del uskyldige er ikke greit, her kan kfl samarbeide med LSK for å kjappest mulig peke ut de som er problemet slik at resten kan få komme tilbake på kamp.
                Hadde vi vært flinkere til det så hadde vi IKKE befant oss\havnet i denne situasjon.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

Tryggere å være Lommemann enn LSK-supporter!

Notorisk pedofile får herje i årtier. Heier man på Lillestrøm Sportsklubb, kan man å bli straffet på mistanke. Heia Norge! Heia Fugla!

Dagens Lyskespark sendes noen mil nordover, og går under kategorien utenriks.

Jeg får ta et lite forbehold. Det er at disse rundt 100 supporterne har fått grundige, individuelle vurdering av sine saker. Om det er innrømmet eller utover rimelig tvil bevist grove eller gjentatte lovbrudd for hver og én av dem, så kan man forstå den ekstreme reaksjonen. Om så ikke er tilfelle, må man regne med at en hel haug uskyldige fans er i ferd med å bøte for et system, som nok er nærmere Bejing enn Oslo i sin tankegang. Da har vondt blitt verre.
                  Derfor gjør styret i Kanarifansen så inderlig rett når de går inn for å legge all organisert supportervirksomhet på is inntil det tas til fornuft. I en anledning som denne kan man vel innrømme at LSK-supporterne har vært landets best organiserte og desidert mest høylytte de siste årene. Derfor bør det blinke varsellamper også utenfor den lille stasjonsbyen, når de går så drastisk til verks.
                  I styrerommet på Åråsen er de nok veldig fornøyde med seg selv. De har fått utestengt alle bråkemakerne. De ti, tjue eller femti uskyldige supporterne, som i samme slengen er utestengt på mistanke, trynefaktor, eller bare for sikkerhets skyld, vil sikkert virke avskrekkende og allmenn preventivt. (Ironi-varsel)
                  Kanari-styret har helt andre hensyn å ta. De vet at for hver og én supporter som blir utestengt uten en reell grunn, vil det engasjere et antall sympatisører. Dette er snakk om helt vanlige, lovlydige fans, som aldri har hatt en vond intensjon. Men de har baller og moral nok, til heller å ende opp som en slags systemfiende, enn å la kameraten sin bli uskyldig utestengt. En konsekvens av at lojaliteten til klubben og medsupportere, er uendelig mye større enn lojaliteten til folk som for øyeblikket er ansatt eller besitter en styreplass i AS’et som drifter klubben.
                  Det er sikkert en hel haug av gutta som med rette bør få reaksjoner, enten for bråket på Nadderud eller andre episoder. Men når prosessen foregår på denne måten, blir det en enkel jobb for dem å hevde at de er blant de mange som uskyldig er skåret over en kam.
                  Det er bare å ønske Kanari-styret lykke til i sin kamp for at de spilleregler som gjelder ellers i samfunnet, også skal gjelde fotballsupportere.

Kilde: http://www.bastionen.no/FastSpalte.asp?id=1357
                  Last edited by Skinke; 08.04.2008, 13:09. Begrunnelse: kilde
                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Storgata
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2008
                    • 122

Opprinnelig skrevet av veiron
                    At to av personene som ble arrestert er styremedlemmer, og at LSK-styret nekter å forhandle med disse? Er Grønlund et rasshøl da? Jeg mener han har tatt en voksen avgjørelse. Skal man forhandle med noen så kan ikke disse også være en del av problemet.
                    *Jacta est alea*

Kommentar

• Kenneth
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Oct 2005
                      • 51

Hvordan?

Grønlund sier jo klart at så lenge dere opptrer i såkalte ultrasgrupper kommer dere ikke inn på Åråsen. Men at dere som enkeltpersoner er mer enn velkommen (i alle fall de fleste).
                      de kan ikke utestenge 100 stk for alltid, å vi kommer inn igjen som vi var, det er jeg ganske sikker på! hvor mange andre klubber stenger ut de mest ivrige supporterne sine? (flere som er bra supportere, ikke det jeg sier)

Kommentar

• Storgata
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2008
                        • 122

de kan ikke utestenge 100 stk for alltid, å vi kommer inn igjen som vi var, det er jeg ganske sikker på! hvor mange andre klubber stenger ut de mest ivrige supporterne sine? (flere som er bra supportere, ikke det jeg sier)
                        Det er jo nettopp det som er holdningene deres. At dere er verdensmestere i å støtte LSK. Rart at klubben har vært så lenge oppe i toppen uten dere.

Patetisk!
                        *Jacta est alea*

Kommentar

• OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

Hmm.

Opprinnelig skrevet av general
                          Noen av de som nå er utestengt, var kanskje ikke en gang på kamp sist. Men sånn er det. Velger man å være tilknyttet en gruppe som bråker, da er du utestengt. Men er du en vanlig Kanari-fan, som forkaster Ultras, da er du hjertelig velkommen.

Tatt fra intervjuet på fxt.no

LSK som den fine klubben de er, så prøver de å splitte oss.
                          Nei... de prøver å bli kvitt av de skyldige drittsekker og bevare de "ekte LSK'ere"
                          Last edited by OppsalKanari; 08.04.2008, 13:19. Begrunnelse: Ikke splitt, men siler vekk dritta
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

fans?

Jeg synes nå at "norges beste supportergjeng" burde være litt mere ihugga fans og drite litt mere i sitt eget ego..

spiller mot vif på åråsen, årets hjemmekamp, så legger vi ned alt av virksomhet pågrunn av at noen få var totalt idioter, og noen få ble tatt emd i dragsuget?!?!
                            JA, det er kjipt
                            JA, vi må fortsette dialog med LSK om å finne en løsning

men... er det noen grunn til å la gutta våre gå ut på banen uten den støttet de fortjener og (spes med tanke på oppkommende motstander og antall rasshøl de har med seg på tribunen) trenger!

synes det virker som om kfl har vokst seg sterke på medgangs supportere og sutrehuer.

-eLSKe-
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• skjetten
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 40

Jo, det kan de. Så lenge dere opptrer i grupper som kaller seg ultras.

Men hvis dere endrer profilen, bruker andre navn og symboler, så slipper dere sikkert inn igjen, forhåpentligvis ganske kjapt.

Kommentar

• Kenneth
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2005
                                • 51

Jo, det kan de. Så lenge dere opptrer i grupper som kaller seg ultras.

Men hvis dere endrer profilen, bruker andre navn og symboler, så slipper dere sikkert inn igjen, forhåpentligvis ganske kjapt.
                                men hvorfor skal vi gjøre det? vi har jo ikke gjort noe galt?

Kommentar

• OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

Dere er hjertelige velkommen i Søpla, da. "Little dick syndrome" er ganske vanlig der også.
                                  Last edited by OppsalKanari; 08.04.2008, 13:18. Begrunnelse: Irritert av 17åringer som tror de er Hooligans.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

Opprinnelig skrevet av Storgata
                                    At to av personene som ble arrestert er styremedlemmer, og at LSK-styret nekter å forhandle med disse? Er Grønlund et rasshøl da? Jeg mener han har tatt en voksen avgjørelse. Skal man forhandle med noen så kan ikke disse også være en del av problemet.
                                    At disse ble arrestert uten å ha gjort noe galt spiller ingen rolle?
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Kenneth
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2005
                                      • 51

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                      Dere er hjertelige velkommen i Søpla, da. "Little dick syndrome" er ganske vanlig der også.
                                      ja det vet vel du alt om Grise Eva

Kommentar

• skjetten
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Nov 2006
                                        • 40

men hvorfor skal vi gjøre det? vi har jo ikke gjort noe galt?
                                        ikke noe som helst? er alt en eneste stor misforståelse?

uansett om dere har gjort noe galt eller ikke så ønsker ikke klubben at dere bruker navn og symboler som forbindes med fotballbråk fra andre europeiske land. og der tror jeg de kommer til å være sta.

Kommentar

• general
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 1150

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                          For så vidt du også. Hadde heller sett deg der.
                                          Seriegull 2016!!!

Kommentar

Working...