Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    Kommuniké fra KFL

    kfl.no:

    Kommuniké fra KFL

    Etter episodene i Bærum søndag 6. april har LSKs styre vedtatt følgende:

    Utestengelse på ubestemt tid av rundt 40 KFL-medlemmer samt et antall ikke-medlemmer, fra alle arenaer i eliteserien.

    KFL-medlemmene dette gjelder er to styremedlemmer, undergruppene UFC og MB.


    Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

    Kanari-Fansen Lillestrøm tar sterk avstand fra episodene i Bærum, og beklager det som har skjedd. Dette er ikke representativt for vår supporterklubb, som tvert i mot jobber for et positivt engasjement på tribunen og i lokalmiljøet.
    Vi tar sjølkritikk på at uønska elementer har fått utarte. Dette tar slutt nå. Uoffiselle grupper som står utenfor KFL og LSK kommer ikke inn på våre tribuner, våre arrangement, hverken nå eller i framtida.

    De utestengte undergruppene er en organisert og integrert del av KFL, deltar aktivt i supporterklubbens arrangement og tribuneaktiveteter, og er medlemmer som står på for LSK.

    Som det har kommet fram på nyhetene i media, er KFL uenig i straffen vi er ilagt av klubben vår, LSK, fordi vi mener den rammer uskyldige medlemmer som ikke hadde noe med episodene å gjøre. Til og med medlemmer som prøvde å forhindre dem. Vi ønsker likevel å fortsette dialogen, for å finne en felles løsning.

    Inntil straffen for de to styremedlemmene blir et eksakt antall kamper, og utestengelsen av undergruppene UFC og MB trekkes tilbake, har styret i samråd med alle formelle instanser i KFL bestemt i full enighet å stoppe all aktivitet utenom primærfunksjoner.

    Tifogruppa
    Turgruppa
    Tribunegruppa
    Sanggruppa
    KFL Sikkerhet
    Forsangerfelt

    Alt er stoppet.

    ALLMØTE FOR MEDLEMMER I KANARI-FANSEN PÅ MARTINS, TORSDAG 10. APRIL KL 18.30!

    Møt opp og si din mening.

    Mvh KFL
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #2
    er en drøss av medlemmer i Kanarifansen som har blitt utestengt på ubestemt tid for noe de ikke har gjort. Jeg mener dette er helt uakseptabelt av klubben og det er ikke mulig for KFL å se på at dette skjer uten å reagere. KFL representerer jo disse uskyldige medlemmene like mye som de representerer alle andre. Alle er like verdifulle medlemmer uansett om de er medlem av disse undergruppene eller ikke.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • OJ
      Medlem
      Bøffel
      • May 2005
      • 31

      #3
      Eller?

      Er vi en supporterklubb for klubben, eller for våre undergrupper og latterlig gruperinger som fyrer opp bengalske lys inne på en pub?

      Syens dette blir en teit reaksjon fra oss fansen. undertegnede støtter klubben, og skjønner godt at klubben reagerer(og MÅ reagere). Selvfølgelig ønsker LSK ett godt samarbeid med kanarifansen, men slike episoder som dette må man slå ned på. Skader Klubben når slikt skjer.

      Og det er iallefall ikke derfor jeg er medlem kanarifansen.

      Kan ikke fatte og begripe enlsik kommunikè som nå har gått ut.. Noen blnt oss dreit seg ut,nåfårvi vår straff, og da "boikotter" vi klubben i vårt hjerte?

      Unnskyld meg..

      Men for meg så skurrer dette..

      Kommentar

      • Odalsgata
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Apr 2008
        • 10

        #4
        stiller KFL ultimatum til LSK?

        har bare en ting å si: hva f...??! trodde KFL var supporterklubben til LSK jeg, ikke MB, UFC og SKF.

        Kommentar

        • Tobben
          Jeg elsker å kjøre trikk
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2005
          • 1666

          #5
          Så du mener at det er greit at det er et titalls personer som ikke har gjort en dritt er utestengt? Det er faktisk folk som ikke var på kampen en gang som er utestengt nå.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            #6
            Opprinnelig skrevet av kfl.no
            Som det har kommet fram på nyhetene i media, er KFL uenig i straffen vi er ilagt av klubben vår, LSK, fordi vi mener den rammer uskyldige medlemmer som ikke hadde noe med episodene å gjøre.
            Hvorfor uttaler da Frode Johansen seg som sikkerhetsansvarlig i Kanari-Fansen i media og sier at KFL står bak LSKs avgjørelse?

            Dette intervjuet så ut til å være gjort i møtelokalene på Åråsen. Jeg trodde faktisk KFL-styret og folk som uttaler seg på vegne av supporterklubben i media snakket sammen. I hvert fall når de befinner seg i de samme lokalene...

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #7
              Opprinnelig skrevet av OJ
              Kan ikke fatte og begripe enlsik kommunikè som nå har gått ut.. Noen blnt oss dreit seg ut,nåfårvi vår straff, og da "boikotter" vi klubben i vårt hjerte?
              Noen blant oss dreit seg ut. De burde fått sin straff.

              For å forstå de som ikke hadde noe med bråket i Bærum å gjøre men som nå er utestengt går det an å gjøre følgende mentale øvelse:

              Hvordan ville du som medlem av KFL reagere på følgende tenkte styrevedtak i LSK: "Derfor utestenges medlemmer av Kanari-Fansen fra våre arrangementer på ubestemt tid."

              Er vi kollektivt ansvarlige? Nei, men noen av KFL-medlemmene er pålagt det ansvaret. Høres det logisk ut?
              Vidar Evje

              Kommentar

              • MoBee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 958

                #8
                Opprinnelig skrevet av Tobben
                Så du mener at det er greit at det er et titalls personer som ikke har gjort en dritt er utestengt? Det er faktisk folk som ikke var på kampen en gang som er utestengt nå.

                Det er nettopp grunnen til at jeg reagerer; Folk som ikke var der har blitt utestengt for noe andre har gjort... Og det tjener ingen på.
                __________________

                Kommentar

                • OJ
                  Medlem
                  Bøffel
                  • May 2005
                  • 31

                  #9
                  Men hva er grunnen til at disse er utestengt da? Må jo ha noe med saken å gjøre?

                  Omde ikke har noe fobindelse til de eller det som skjedde,så er det ikke rettferdig. Me anr joat det er en grunn til at akkurat de personene er utestengt..


                  Og da får de ta sin straff..

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av OJ
                    Er vi en supporterklubb for klubben, eller for våre undergrupper og latterlig gruperinger som fyrer opp bengalske lys inne på en pub?

                    Syens dette blir en teit reaksjon fra oss fansen. undertegnede støtter klubben, og skjønner godt at klubben reagerer(og MÅ reagere)..

                    Det som er pinlig for hele debatten nå er at fokus dreies over mot LSKs vedtak, og bort fra det som er vesentlig - nemlig: Hvorfor ble det bråk på puben i Sandvika, og hvorfor ble det bråk på Nadderud? Hva har skjedd i medlemsmassen vår som gjør at uønskede elementer fritt får utløp for sitt syke adferdsmønster?
                    Det må debatten framover handle om, ikke hvorvidt en eller annen er blitt uskyldig utestengt. Har det skjedd, så har jeg full tiltro til at LSK ordner opp i det bare de får litt bedre oversikt over totalbildet.
                    I mens bør vi konsentrere all vår fokus på hvordan kfl kan gjenoppbygges til å bli en supporterklubb som støtter LSK!
                    Det trenger de mer enn noen gang akkurat nå.

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • MoBee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 958

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gj
                      Hvorfor uttaler da Frode Johansen seg som sikkerhetsansvarlig i Kanari-Fansen i media og sier at KFL står bak LSKs avgjørelse?

                      Dette intervjuet så ut til å være gjort i møtelokalene på Åråsen. Jeg trodde faktisk KFL-styret og folk som uttaler seg på vegne av supporterklubben i media snakket sammen. I hvert fall når de befinner seg i de samme lokalene...

                      http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/128056

                      Han ble visst intervjuet FØR han visste at flere enn skf var utestengt... (Ifølge Rønnern i en annen tråd.)

                      Tribunekultur, tifo, stemningstråder og diskusjoner om utvikling av Kanari-Fansen.
                      Last edited by MoBee; 08.04.2008, 07:39. Begrunnelse: link

                      Kommentar

                      • Skikanari
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Oct 2007
                        • 19

                        #12
                        hmmmm

                        Forstår at KFL ønsker å markere sin uenighet, og jeg mener de skal og bør være uenige i en kollektiv avstraffelse. Jeg har for liten innsikt ift de to utestengte styremedlemmene, så den lar jeg ligge.

                        Men å legge ned alt?

                        Er det en klok beslutning?

                        Er KFLs uenighet med LSKs styre større og viktigere enn støtten til klubben?

                        Har jeg en bedre idé?
                        Om den er bedre er selvsagt subjektivt, men en idé har jeg nå. Lag et helvetes leven mot bydelslaget søndag. Vis hva KFL kan og bør være! Lag gjerne et kjempebanner som protesterer mot LSKs styre! Hva med å vise forskjellen mellom glade og ikke missfornøyde supportere (f.eks. ved å holde helt kjeft i en periode, for å så lage en vanvittig stemning og så tilbake). I den "stille" perioden kunne eksempelvis ovennevnte banner/tilsvarende vises.

                        Er det noe jeg liker ved KFLs kommuniké?
                        JA! De viser at Kanarifansen står samlet! Det er noe jeg har etterlyst i tidligere innlegg, og noe jeg mener MÅ til for at vi kommer styrket ut av dette!

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Odalsgata
                          stiller KFL ultimatum til LSK?

                          har bare en ting å si: hva f...??! trodde KFL var supporterklubben til LSK jeg, ikke MB, UFC og SKF.
                          MB & UFC er Undergrupper av Kanari-Fansen. Altså det vil si at, mb og ufc er medlemmer kanari-fansen.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • OJ
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2005
                            • 31

                            #14
                            Selvfølgelig skal ikke alle straffes for noe som enkelte ha gjort.. Men prinsppet er at dette må ryddes opp i...

                            Og uansett hvor uavhengige vi er så asossieres kanarifansen med LSK, og bråk i Kanarifansen er ved på bålet for vår kjære TV2 og andre..


                            LSK må selvfølgelig slå ned på dette, og ja, muligens det til nå har rammet noen uskyldige, men står bak vedtaket til klubben, til kanarfansen selv har fått ryddet opp i egne medlemmer. Det har vi ikke per dags dato, og da må vi ta ansvar for det, om det er meg eller andre. Dette er ikke no som plutselgi skje di forbindelse med Stabæk kampen.. Tendensene har vært der lenge, og nå fikk vi får straff for å la det skure å gå

                            Kommentar

                            • Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av OJ
                              Men hva er grunnen til at disse er utestengt da? Må jo ha noe med saken å gjøre?

                              Omde ikke har noe fobindelse til de eller det som skjedde,så er det ikke rettferdig. Me anr joat det er en grunn til at akkurat de personene er utestengt..


                              Og da får de ta sin straff..
                              Grunnen er vel fordi de er medlemmer i UFC, MB og SKF. Blir som å utestenge hele klasse 9a fordi Per og Pål sloss i friminuttet. Latterlig.

                              Kommentar

                              • Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

                                #16
                                Etter og fått vite at jeg har blitt utestengt etter å ikke har gjort en dritt har gjort så mista all lyst til å gå på lsk kamper fremover. Akkurat nå føler jeg at jeg blir pissa på av den klubben jeg har brukt alt av penger på alt av tid på, vært på så å si alle kampene siden 05. Selv har jeg ikke gjort en dritt, var ikke med på bråket i Sandvika stod ett stykke unna der blusset ble fyrt av, men allikvel blir jeg utestengt. Er det riktig?

                                Denne avgjørelsen vil jeg påstå går under en rekke innkompetente avgjørelser LSK driver med om dagen. Det å utestenge personen som har blusset etter tribunereglemange hadde vært en ting, men å utestenge 50-60 (utrolig mye flere hvis mann tenker hangarounds) som lsk ikke vet har vært på kampen engang, det blir for latterlig.

                                Opprinnelig skrevet av Skikanari
                                Har jeg en bedre idé?
                                Om den er bedre er selvsagt subjektivt, men en idé har jeg nå. Lag et helvetes leven mot bydelslaget søndag. Vis hva KFL kan og bør være! Lag gjerne et kjempebanner som protesterer mot LSKs styre! Hva med å vise forskjellen mellom glade og ikke missfornøyde supportere (f.eks. ved å holde helt kjeft i en periode, for å så lage en vanvittig stemning og så tilbake). I den "stille" perioden kunne eksempelvis ovennevnte banner/tilsvarende vises.
                                Nei. Først når Kanari-Fansen plutselig ikke er der lenger da skjønner kanskje lsk hvilken innkompetent avgjørelse de har klart og fått til. Hvis vi gjør det du sier der så gjør du som lsk vil, det at folk skal bare overse det som har skjedd og fortsette som tidligere. Nå er det på tide å sette ned foten å vise hvor KFL står!


                                Nå får vif hjemmebane til søndag, (gratulerer klanen) Merker jeg gir litt faen i hvordan det går med lsk nå, og bli behandlet som filledukke av lsk er noe jeg ikke finner meg i lenger.
                                Daukjøtt Felt C

                                Kommentar

                                • Arind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2006
                                  • 459

                                  #17
                                  Stoppe aktivitet, hva er det for no tull?
                                  Da må vi stoppe opp litt og spørre oss selv.....hva er det vi er?
                                  Vi er supportere for fortballaget vårt og vår oppgave er å støtte gutta som best vi kan for at laget vinner fotballkamper!
                                  Bråk og faenskap er ikke en del av dette og det må fjernes. Da er utestengelse et godt virkemiddel. KFL bør støtte alt som gjøres for å fjerne disse elementene som er pøbler og lager bråk.

                                  Hvis det er styremedlemmer som uforskyldt har kommet i trøbbel for å ha forsøkt å hindre bråk, så finnes det smartere måter å løse dette på enn å oppfordre til noe boikott.
                                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                  Kommentar

                                  • Arind
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2006
                                    • 459

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                                    Grunnen er vel fordi de er medlemmer i UFC, MB og SKF. Blir som å utestenge hele klasse 9a fordi Per og Pål sloss i friminuttet. Latterlig.
                                    .....men det funker og det oppfordrer alle til å vise ansvar og utvise litt selvjustis her. Hadde alle gjort det så hadde vi sluppet denne driten....
                                    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                    Kommentar

                                    • Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

                                      #19
                                      Kom på Martins på torsdag og si din mening. Forum kommer ikke til å veie tungt i denne saken, det er helt sikkert.
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                      Kommentar

                                      • Skikanari
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Oct 2007
                                        • 19

                                        #20
                                        [quote=Skinke;252381]
                                        Nei. Først når Kanari-Fansen plutselig ikke er der lenger da skjønner kanskje lsk hvilken innkompetent avgjørelse de har klart og fått til. Hvis vi gjør det du sier der så gjør du som lsk vil, det at folk skal bare overse det som har skjedd og fortsette som tidligere. Nå er det på tide å sette ned foten å vise hvor KFL står!
                                        quote]

                                        Poenget mitt var nettopp å skape en kontrast mellom det å ha Kanarifansen i "glaform" og det å praktisk talt ikke ha de der i det hele tatt. Er jo enig i at kontrasten vil bli ennå større dersom feltet er tomt, men er usikker på om det er en fornuftig reaksjon.

                                        Jeg synes LSKs styre har handlet overilt og galt, er bare opptatt av at ikke KFL skal gjøre det samme.

                                        Kommentar

                                        Working...