Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skjetten
    Medlem
    Hoffnarr
    • Nov 2006
    • 40

    #21
    Skjerpings!!!

    Hvilke krav er det LSK, politiet og samfunnet forøvrig setter til kanarifansen?

    Jo:

    At de skal oppføre seg som folk! Det innebærer å holde seg unna vold/bråk, følge regler på stadion (ikke tenne bluss, ikke herpe seter) og generelt oppføre seg sånn noenlunde skikkelig (blant annet ikke komme kanon dritings på kamp, ikke hetse politiet, ikke hetse homser).

    Er det så forbanna vanskelig å oppføre seg som folk? Det er tross alt fotballen som er i sentrum, ikke enkeltmenneskers syke trang til å bryte normer og regler.

    Jeg gremmes over at kfl nå skal legge ned all positiv virksomhet. Skjerpings!

    Kommentar

    • Odalsgata
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Apr 2008
      • 10

      #22
      Opprinnelig skrevet av Skinke
      MB & UFC er Undergrupper av Kanari-Fansen. Altså det vil si at, mb og ufc er medlemmer kanari-fansen.
      Boikott mot LSK fører uansett bare mere vondt med seg, dialofg er den eneste løsningen. En supporterklubb gjør ikke sånn mot klubben sin.

      Kommentar

      • Kdlnor
        Medlem
        Møteplager
        • Feb 2003
        • 76

        #23
        LSK tar grep og det er bra, slik det er pr. i dag skades klubbens rykte på grunn av fansens oppførsel.

        Hva er årsaken til problemet? Undergrupperinger! Hvorfor i helvete skal det dannes mange grupper i en fan klubb? Det er jo slike grupperinger som fører til splittelse innad i supportergruppa fordi man aldri blir enig om hvilke regler som bør gjelde.

        Etter min mening bør det være 2 grupperinger KFL og KFL juniorer, thats it! Da fremstår supporterne som en gruppe utad med et felles ansikt. Blir det bråk, så går dette på KFL samlet og ikke på diverse undergrupper som har gjort slik eller slik, eller at bare deler av gruppene har gjort slik eller slik.

        Ved bråk utestenges da de medlemmene som har vært aktive i bråket, og er det noen som ikke er medlemmer i KFL så kjeppjages disse av en indre justis.

        Så må man selvsakt ha et styre i supporterklubben som ikke oppfordrer til lovbrudd (som blussingen på cupfinalen), og som skjønner at det aller viktigste er å støtte klubben LSK fremfor å drive aktiviteter som motarbeider klubben.

        For utenforstående sees det nå på som positivt at LSK tar grep og utestenger egne fans, en supportergruppe som fotballnorge nå oppfatter som bråkmakere. For det blir vi nå oppfattet som hele gjengen, uansett gruppering.

        Kommentar

        • FC Lillestrøm
          I karantene
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 198

          #24
          Opprinnelig skrevet av Arind
          Stoppe aktivitet, hva er det for no tull?
          Da må vi stoppe opp litt og spørre oss selv.....hva er det vi er?
          Vi er supportere for fortballaget vårt og vår oppgave er å støtte gutta som best vi kan for at laget vinner fotballkamper!
          Bråk og faenskap er ikke en del av dette og det må fjernes. Da er utestengelse et godt virkemiddel. KFL bør støtte alt som gjøres for å fjerne disse elementene som er pøbler og lager bråk.

          Hvis det er styremedlemmer som uforskyldt har kommet i trøbbel for å ha forsøkt å hindre bråk, så finnes det smartere måter å løse dette på enn å oppfordre til noe boikott.
          At vi er LSK supportere og støtter laget betyr nødvendigivs ikke at vi skal finne oss i all dritt som blir bestemt av styret.
          Når folk blir behandlet som søppel så må det jo faen meg være lov å vise sin avsky.

          Kommentar

          • FC Lillestrøm
            I karantene
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 198

            #25
            Opprinnelig skrevet av Odalsgata
            Boikott mot LSK fører uansett bare mere vondt med seg, dialofg er den eneste løsningen. En supporterklubb gjør ikke sånn mot klubben sin.
            En klubb gjør ikke sånn mot sine supportere så lenge de er uskyldige.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

              #26
              Interessant at KFL ved å legge ned all organisert virksomhet (kan vel i grunn kalles "streik"), bryter sin egen formålsparagraf.

              Opprinnelig skrevet av Vedtektene § 1: Formål
              Foreningen er til for å støtte Lillestrøm SK på alle mulig måter. Foreningen er upolitisk og uavhengig.

              Kommentar

              • Dandy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 346

                #27
                Opprinnelig skrevet av Simeone
                Kom på Martins på torsdag og si din mening. Forum kommer ikke til å veie tungt i denne saken, det er helt sikkert.
                Helt enig. Syntes det blir for dumt at folk skal sitte å fortelle her hva som er rett og galt, syntes heller alle kan komme å åpne kjeften sin på møtet på martins!!!
                UFC 05!

                Kommentar

                • Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                  LSK tar grep og det er bra, slik det er pr. i dag skades klubbens rykte på grunn av fansens oppførsel.

                  Hva er årsaken til problemet? Undergrupperinger! Hvorfor i helvete skal det dannes mange grupper i en fan klubb? Det er jo slike grupperinger som fører til splittelse innad i supportergruppa fordi man aldri blir enig om hvilke regler som bør gjelde.

                  Etter min mening bør det være 2 grupperinger KFL og KFL juniorer, thats it! Da fremstår supporterne som en gruppe utad med et felles ansikt. Blir det bråk, så går dette på KFL samlet og ikke på diverse undergrupper som har gjort slik eller slik, eller at bare deler av gruppene har gjort slik eller slik.

                  Ved bråk utestenges da de medlemmene som har vært aktive i bråket, og er det noen som ikke er medlemmer i KFL så kjeppjages disse av en indre justis.

                  Så må man selvsakt ha et styre i supporterklubben som ikke oppfordrer til lovbrudd (som blussingen på cupfinalen), og som skjønner at det aller viktigste er å støtte klubben LSK fremfor å drive aktiviteter som motarbeider klubben.

                  For utenforstående sees det nå på som positivt at LSK tar grep og utestenger egne fans, en supportergruppe som fotballnorge nå oppfatter som bråkmakere. For det blir vi nå oppfattet som hele gjengen, uansett gruppering.
                  Din kunnspaksløshet lyser utrolig i godt igjennom. Hadde du hatt litt peiling så hadde du visst at disse gruppene er de som har bidratt aller mest i Tifo-gruppa og Tribune-gruppa.

                  Det er du og dine meningsfeller som kommer itl å lage splittelse, men det skjønner du nok ikke for det er forsent. Men , vær se god. Scenen er nå din. Gleder meg til å se hva du får til med dine venner.
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                  Kommentar

                  • PubFugl
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Sep 2006
                    • 27

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Skikanari
                    Forstår at KFL ønsker å markere sin uenighet, og jeg mener de skal og bør være uenige i en kollektiv avstraffelse. Jeg har for liten innsikt ift de to utestengte styremedlemmene, så den lar jeg ligge.

                    Men å legge ned alt?

                    Er det en klok beslutning?

                    Er KFLs uenighet med LSKs styre større og viktigere enn støtten til klubben?

                    Har jeg en bedre idé?
                    Om den er bedre er selvsagt subjektivt, men en idé har jeg nå. Lag et helvetes leven mot bydelslaget søndag. Vis hva KFL kan og bør være! Lag gjerne et kjempebanner som protesterer mot LSKs styre! Hva med å vise forskjellen mellom glade og ikke missfornøyde supportere (f.eks. ved å holde helt kjeft i en periode, for å så lage en vanvittig stemning og så tilbake). I den "stille" perioden kunne eksempelvis ovennevnte banner/tilsvarende vises.

                    Er det noe jeg liker ved KFLs kommuniké?
                    JA! De viser at Kanarifansen står samlet! Det er noe jeg har etterlyst i tidligere innlegg, og noe jeg mener MÅ til for at vi kommer styrket ut av dette!

                    Legge ned alt eller ikke? Godt spm. Føler det viktigste nå er att KFL står sammlet, uansett hva som blir bestemt. Det er på høy tid att det blir slått ned på uønsket oppførsel for de 2 siste årene har det gått litt over stokk og stein, men dette, det var drøyt! Man kan ikke utestenge alle i en gruppe som har fått lov til å "opperere" og plutselig, SORRY dere er UTE! Nei, enten eller. LSK har tidligere godkjent grupper som UFC og da må de stå for det.

                    Helt greit att de som fyra opp bluss og var mest aktive mot poletiet blir utestengt for å sette en standard, men alle... Nei, dette er feil LSK!

                    Kommentar

                    • Kdlnor
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2003
                      • 76

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Din kunnspaksløshet lyser utrolig i godt igjennom. Hadde du hatt litt peiling så hadde du visst at disse gruppene er de som har bidratt aller mest i Tifo-gruppa og Tribune-gruppa.
                      Herremin, mener du virkelig at disse personene ikke kan gjøre den samme jobben i disse gruppene dersom de ikke kan kan stå frem i grupperinger som kaller seg UFC MB og SKF?

                      Kommentar

                      • Hedonist
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Apr 2008
                        • 8

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Odalsgata
                        Boikott mot LSK fører uansett bare mere vondt med seg, dialofg er den eneste løsningen. En supporterklubb gjør ikke sånn mot klubben sin.
                        En supporterklubb vil alltid være lojal mot sin klubb, men det betyr ikke at man skal trekke ned buksa og snu ræva til bare fordi den midlertidige ledelsen i klubben ber deg om det. Når man blir pisset på av ledelsen, må man naturligvis vise sin avsky mot dette. Da kan man ikke stille opp og late som at ingenting har skjedd. Da må man vise sin uenighet og for en supporterklubb av KFL' størrelse, som så til de grader dominerer på Åråsen - er den beste måten å vise dette på å sette seg ned og holde kjeft.

                        Dere skal bare vite at supportere i alle landets kriker og kroker støtter de som er rammet av dette idiotvedtaket.
                        UN'99

                        Kommentar

                        • Realisten
                          -VIF-supporter-
                          Møteplager
                          • May 2004
                          • 73

                          #32
                          Er denne boikotten satt i gang hovedsaklig for å få de to styremedlemmene tilbake?

                          Fem stykker ble arrestert og det er i hvert fall fem stykker som bør bli utestengt. Men det virker som at siden to av dem er sentrale skikkelser så ønsker resten av KFL-styret å se gjennom fingrene med disse.

                          Det var mange på kampen, men INGEN tok ansvar da bluss ble fyrt opp. Derfor er alle som var på kampen skyldige. Kanskje selvjustis blir tatt i bruk neste gang?

                          Resten av KFL-styret bør jobbe for å frifinni de som ikke var på kampen. Men her skal man redde sine nærmeste først...

                          Kommentar

                          • Pablo
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Apr 2008
                            • 1

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                            For utenforstående sees det nå på som positivt at LSK tar grep og utestenger egne fans, en supportergruppe som fotballnorge nå oppfatter som bråkmakere. For det blir vi nå oppfattet som hele gjengen, uansett gruppering.
                            Som utenforstående kan jeg ikke annet enn å riste oppgitt på hodet av LSKs håpløse kollektivstraff som rammer langt flere enn de involverte i bråket. Det er trist, men desverre ikke sjokkerende, å observere at medsupportere attpåtil støtter dette fjaset. Din bekymring om hvordan KFL fremstår utad er rettet mot feil problemstilling.
                            TT 05

                            Kommentar

                            • Simeone
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 761

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                              Herremin, mener du virkelig at disse personene ikke kan gjøre den samme jobben i disse gruppene dersom de ikke kan kan stå frem i grupperinger som kaller seg UFC MB og SKF?
                              Jeg mener at de ikke gidder dette. Dugnadsånden er svært begrenset, Fugla Tifo sliter alltid med å få med folk.
                              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                              para gritarle a la FIFA:
                              ¡Que ellos son el gran ladrón!

                              Kommentar

                              • Simeone
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 761

                                #35
                                50-60 personer utestengt:

                                Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                para gritarle a la FIFA:
                                ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Det som er pinlig for hele debatten nå er at fokus dreies over mot LSKs vedtak, og bort fra det som er vesentlig - nemlig: Hvorfor ble det bråk på puben i Sandvika, og hvorfor ble det bråk på Nadderud? Hva har skjedd i medlemsmassen vår som gjør at uønskede elementer fritt får utløp for sitt syke adferdsmønster?
                                  Det må debatten framover handle om, ikke hvorvidt en eller annen er blitt uskyldig utestengt. Har det skjedd, så har jeg full tiltro til at LSK ordner opp i det bare de får litt bedre oversikt over totalbildet.
                                  I mens bør vi konsentrere all vår fokus på hvordan kfl kan gjenoppbygges til å bli en supporterklubb som støtter LSK!
                                  Det trenger de mer enn noen gang akkurat nå.

                                  Mvh
                                  Gammer`n
                                  Veldig enig her,dette var utrolig bra skrevet av Gammer`n.

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Veldig enig her,dette var utrolig bra skrevet av Gammer`n.
                                    Da håper jeg dere begge har anledning til å komme på Martins på torsdag og si ifra.
                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      Etter og fått vite at jeg har blitt utestengt etter å ikke har gjort en dritt har gjort så mista all lyst til å gå på lsk kamper fremover. Akkurat nå føler jeg at jeg blir pissa på av den klubben jeg har brukt alt av penger på alt av tid på, vært på så å si alle kampene siden 05..
                                      Leit å høre, men burde du ikke være forbanna på de som lager bråk & kvalm istedet for å være forbanna på klubben?

                                      Kommentar

                                      • fuglungen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2004
                                        • 195

                                        #39
                                        Godt tiltak.

                                        Trykket på Åråsen er en stor del av inntrykket en ordinær tilskuer sitter igjen med på åråsen. Dette har nokvært en av faktorene som har hjulpet LSK med tilskuersnitt økningen de siste sesongene.

                                        Hele KFL burde stille seg bak sine uskyldige dømte.
                                        Jeg kommer til å støtte en stille aksjon denne søndagen, neste søndag.. Med andre ord er det plass til å sitte på feltet setter jeg meg ned i tillegg.

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Simeone
                                          Da håper jeg dere begge har anledning til å komme på Martins på torsdag og si ifra.
                                          Jeg kommer - garantert.

                                          Mvh
                                          Gammer`n
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...