Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kdlnor
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2003
    • 76

    #41
    Opprinnelig skrevet av Simeone
    Jeg mener at de ikke gidder dette. Dugnadsånden er svært begrenset, Fugla Tifo sliter alltid med å få med folk.
    Vel, da får man klare seg uten dersom det ikke er godt nok for dem å fremstå som medlem av KFL alene.

    Ingen er tjent med å ha supportere som står med faner av ett ansikt dekket til med skjerf som gir et klart inntrykk av at dette er pøbler, og det er ikke klubben LSK tjent med. Enkelt og greit.

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #42
      Opprinnelig skrevet av Kdlnor
      Vel, da får man klare seg uten dersom det ikke er godt nok for dem å fremstå som medlem av KFL alene.

      Ingen er tjent med å ha supportere som står med faner av ett ansikt dekket til med skjerf som gir et klart inntrykk av at dette er pøbler, og det er ikke klubben LSK tjent med. Enkelt og greit.
      Ingen er tjent med "supportere" som deg også som sitter og sprer løgn. Kom på torsdag og sin din mening, så kan vi ha en saklig diskusjon.

      Ses vi på Martins?
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • Kdlnor
        Medlem
        Møteplager
        • Feb 2003
        • 76

        #43
        Opprinnelig skrevet av Skinke
        forbannet på det også jeg, men nå er jeg mest fly forbannet på fitte klubben som klarer å utestenge helt feil personer helt uten grunn. Meldt meg ut av LSK i dag som følge av det som har skjedd. Å det sa jeg tydlig i fra også.
        Tror ikke LSK ble så veldig lei seg når man som supporter klarer å lire av seg noe slikt. Da tenker de nok bare at "ja ja, der ble vi kvitt enda ett av problemene".

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          #44
          Opprinnelig skrevet av Skinke
          forbannet på det også jeg, men nå er jeg mest fly forbannet på fitte klubben som klarer å utestenge helt feil personer helt uten grunn. Meldt meg ut av LSK i dag som følge av det som har skjedd. Å det sa jeg tydlig i fra også.
          Det er det dummeste du kan gjøre. Skal vi noengang kunne påvirke, så foregår det på årsmøtet, og der mister du stemmeretten ved å melde deg ut. Jeg oppfordrer heller folk til å melde seg innn i LSK, stille på årsmøtet og bruke stemmeretten sin.
          Synes styret i LSK kunne trengt noen fra KFL igjen, LSK mangler folk som er unge og som har bakgrunn fra supportermiljøet.

          Petter

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #45
            Jeg er irritert på alle som kaster gjenstander på spillere, spytter på politiet og egne vakter, blusser ulovelig, ødelegger seter grunnet "overlegent engasjement", ytrer ACAB verbalt eller skriftlig i forbindelse med kamper og dermed setter klubben min i dårlig lys.

            Er det noen av de utestengte som ikke har vært med på det håper jeg de fort kommer tilbake, alle andre håper jeg blir utestengt.
            Last edited by Henrik; 08.04.2008, 09:12. Begrunnelse: spelling

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              #46
              Opprinnelig skrevet av Kdlnor
              Tror ikke LSK ble så veldig lei seg når man som supporter klarer å lire av seg noe slikt. Da tenker de nok bare at "ja ja, der ble vi kvitt enda ett av problemene".
              Nei, men dem liker nok heller sånne folk som deg. Etterdiltere som aldri er kritisk til klubben uansett, det får dem nok aldri nok av.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #47
                mulig det er sinne som tar overhånd akkurat nå petter.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • Kdlnor
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Feb 2003
                  • 76

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Ingen er tjent med "supportere" som deg også som sitter og sprer løgn. Kom på torsdag og sin din mening, så kan vi ha en saklig diskusjon.

                  Ses vi på Martins?
                  Hva er løgn ved det jeg har skrevet?

                  Jeg kommer på torsdag ja!

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Jeg er irritert på alle som kaster gjenstander på spillere, spytter på politiet og egne vakter, blusser ulovelig, ødelegger seter grunnet "overlegent engasjement", ytrer ACAB verbalt eller skriftlig i forbindelse med kamper og dermed setter klubben min i dårlig lys.

                    Er det noen av de utestengte som ikke har vært med på det håper jeg de fort kommer tilbake, alle andre håper jeg utestengt.
                    Så du mener altså en ytring skal føre til utestengelse? Det er ok?
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      #50
                      Bra gjørt !!! Moden beslutning !!!

                      Det var på tide at noe har blitt gjørt.

                      Nå kan klubben går fremover.

                      Det finnes en grunn fordi at disse folk har blitt utestengt. Bare synd at de ikke klarer å se det selv.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • skjetten
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 40

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Skinke
                        forbannet på det også jeg, men nå er jeg mest fly forbannet på fitte klubben som klarer å utestenge helt feil personer helt uten grunn. Meldt meg ut av LSK i dag som følge av det som har skjedd. Å det sa jeg tydlig i fra også.
                        Hvorfor har klubben reagert med å utestenge så mange (inkludert uskyldige) mennesker?

                        Jo. Fordi en del supportere har over tid utført handlinger som klubben ikke kan akseptere. Det er meget mulig klubben overreagerer, men dette kommer som en konsekvens ene og alene på grunn av uønsket oppførsel fra såkalte supportere.

                        Hvem er det som ene og alene kan endre på det? Jo, det er dere. Det er ikke vanskeligere enn at dere begynner å oppførere dere noenlunde skikkelig.

                        Ikke skyld på LSK, legg skylden på de som ikke klarer å representere kanarifansen og LSK på en skikkelig måte! Det er de som er skyld i alt dette.

                        Kommentar

                        • Kdlnor
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2003
                          • 76

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Simeone
                          Nei, men dem liker nok heller sånne folk som deg. Etterdiltere som aldri er kritisk til klubben uansett, det får dem nok aldri nok av.
                          Det kan så være, men jeg har desverre litt vondt for å kritisere klubben for å handle i den situasjonen de har havnet i. Vi som fans har nå faktisk i de 3 siste offisielle kampene LSK har deltatt i brutt lov og regler, ramponert seter (til og med på egen stadion), laget kvalme og slåss med politiet både på og utenfor arenaene. Klubben er desperat etter å vise fotball norge at de mener alvor med denne utviklingen noe jeg har full forståelse for.

                          Kommentar

                          • Harix
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • May 2006
                            • 118

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                            Når folk blir behandlet som søppel så må det jo faen meg være lov å vise sin avsky.
                            Når vi oppfører oss som søppel blir vi behandlet som det også.


                            Jeg skjønner at de som er utestengt uten grunn kan føle seg urettferdig behandlet. Vi har hatt muligheten til å rydde opp internrt, men ikke klart å forhindre det som skjedde på Nadderud. LSK som klubb måtte gjøre noe, siden vi ikke har klart det selv. Husk at dette ikke er første gang, selv om de tidliger kun har vært snakk om PYRO.

                            Kommentar

                            • Bondekanari
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2004
                              • 146

                              #54
                              Hva er styrets meninger om hvordan man skal få bukt med problemene? Det ser for meg ut som om all energi blir brukt på boikott i forbindelse med utestengelse, mens det viktige er å finne en løsning på hvordan man skal få kontroll over ukulturen som har vokst frem.

                              For meg var det ikke blussingen på Nadderud som var det værste. Det var å se hvordan folk mistet besinnelsen når politiet entret tribunen. Det var spytting, hetsing, dytting osv av offentlige tjenestemenn. Det som burde vært gjort var å slippe politiet frem, og la dem ta med seg han som blusset. Da hadde ikke situasjonen vært som den er i dag. (Hundene skulle imidlertid aldri vært tatt med opp på tribunen!)

                              Det er desverre ikke første gangen jeg har sett dette, det skjer stort sett hver gang politiet kommer for å ta tak i en situasjon som skjer på tribunen hvor vi står. Da involverer en stor gruppe seg, uavhengig av tilhørighet, for å beskytte lovbryteren. Min mening er at den som bryter loven får ta konsekvensen av det, og andre skal ikke blande seg inn.

                              Jeg mener den kollektive utestengelsen er feil, da den rammer folk som ikke var tilstede. Jeg vil også tro at med litt kommunikasjon med LSK, vil det være lettere å slippe disse som ikke var involvert tilbake på tribunen tidligere, enn de som faktisk var involvert.

                              Jeg er imot boikott, da jeg mener at det heller bør jobbes mot en løsning sammen med LSK, enn å sette hardt mot hardt. 1% av fansen er utestengt. 99% blir av styret i KFL nå hindret fra noe dem faktisk betaler for å være en del av, samt at laget, som bør være det aller viktigste, blir fratatt sin støtte.

                              Kommentar

                              • fuglungen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2004
                                • 195

                                #55
                                Er det mulig å spørre LSK om de kan utestenge alle nye forumidioter med under 30 innlegg (odalskanari, oppsalkanari, pubjon....) som tydeligvis ikke skjønner en dritt. Vi kan si at de er en undergruppe. Mulig de ikke har brutt noen regler, MEN DET ER FAEN MEG MANGE ANDRE SOM IKKE HAR GJORDT HELLER!!!!

                                Kommentar

                                • Gullars
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 355

                                  #56
                                  De som er utestengt kan vel fortsatt gå på bortekamper? Eller vil LSK jobbe med andre klubber for å også hindre disse å komme inn på bortebane?

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    #57
                                    Utestenger 100 fans

                                    LSK-SJEFENE: Daglig leder Frank Grønlund og styreleder Per Mathisen har reagert knallhardt etter den siste tidens trøbbel i Kanari-fansen. Foto: Erlend Aas ( Scanpix )

                                    Dramatisk på Åråsen. Det er fullt brudd mellom Lillestrøm og fansen.

                                    Av Dag Langerød

                                    Mandag kveld bestemte Lillestrøm seg for å utestenge 40 medlemmer av Kanari-fansen. Tar man med ikke-medlemmer dreier det seg om en utestengelse av cirka 100 personer fra Åråsen. Og det på ubestemt tid.
                                    Utestengelsen skjer etter alt bråket før og under LSKs kamp mot Stabæk søndag. I tillegg opplevde romerikingene at egne fans herpet en del seter i forbindelse med klubbens første hjemmekamp mot Tromsø.
                                    Blant de 40 Kanari-fans-medlemmene var også de to profilerte lederne av Kanari-fansen - som Nettavisen skrev om mandag. Fansen reagerer imidlertid med vantro på beslutningen om å utestenge så mange. Som en konsekvens har de lagt ned all organisert aktivitet.
                                    Alt er fryst
                                    Bli det ikke en umiddelbar løsning på saken, vil fansen ikke gjennomføre noe organisert aktivitet under kampen mot Vålerenga.
                                    - Det er snakk om en utestengelse av om lag 100 personer. Vi har trykket på pauseknappen, og fryser alle aktiviteter, sier sikkerhetsansvarlig for Kanari-fansen, Frode Johansen, til Nettavisen.
                                    - Betyr det at kampen mot VIF kan gå uten synging?
                                    - Det vet jeg ikke. Men det blir i alle fall ingenting som er organisert, sier han.
                                    Ønsker dialog
                                    - Hva må til for at det blir en løsning?
                                    - Ved å gi en felles straff, bare fordi folk bare er med i en undergruppe, og ved å utestenge våre beste supportere, så viser klubben at de ikke har skjønt hva problemet er, sier Johansen.
                                    - Derfor ønsker vi nå dialog. Vi mener vi sitter på fasiten her. De mener at alt som er av undergrupper i Kanari-fansen må stoppes. Nå må det kommunikasjon til. LSK-styret må ned på grasrota. Vi som er på grasrota, må få komme litt opp. Så må vi snakke sammen. Vi håper å få til et møte i løpet av tirsdagen, sier Johansen.
                                    Som oppsummerer situasjonen på følgende vis:
                                    - LSK-styret skyter kanarifugl med kanon.

                                    Fakta:

                                    Fansen legger ned:
                                    Tifogruppa
                                    Turgruppa
                                    Tribunegruppa
                                    Sanggruppa
                                    KFL Sikkerhet
                                    Forsangerfelt
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #58
                                      1000 prosent riktig !!!

                                      Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                                      For meg var det ikke blussingen på Nadderud som var det værste. Det var å se hvordan folk mistet besinnelsen når politiet entret tribunen. Det var spytting, hetsing, dytting osv av offentlige tjenestemenn.
                                      Det er desverre ikke første gangen jeg har sett dette, det skjer stort sett hver gang politiet kommer for å ta tak i en situasjon som skjer på tribunen hvor vi står. Da involverer en stor gruppe seg, uavhengig av tilhørighet, for å beskytte lovbryteren. Min mening er at den som bryter loven får ta konsekvensen av det, og andre skal ikke blande seg inn. .
                                      Bondekanari har kommet med det mest meningsfylt innlegg jeg har lest på lenge.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • fuglungen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2004
                                        • 195

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Bondekanari har kommet med det mest meningsfylt innlegg jeg har lest på lenge.
                                        Så du er plutselig enig i at når politet entrer tribunen så blir bråket eskalert???

                                        Kommentar

                                        • OJ
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • May 2005
                                          • 31

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                                          forbannet på det også jeg, men nå er jeg mest fly forbannet på fitte klubben som klarer å utestenge helt feil personer helt uten grunn. Meldt meg ut av LSK i dag som følge av det som har skjedd. Å det sa jeg tydlig i fra også.

                                          Latterlig.. bidra heller til noe konstruktivt. Vær forbannet på de personene som har fått deg utestengt, og ikke på klubben, som etter miin og mange andres mening er nødt til åta tak for å få ordnet opp i denne ukulturen!!

                                          Dette er ikke LSKs feil, men noen av dine/våre tankesløse emd suppotere, som ikke klarer å følge lovr og regler..

                                          Kommentar

                                          Working...