Kommuniké fra KFL

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3564

Siden sitat er inn, så er vel Edmund Burke vel så relevant:

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."

At folk som ikke var på kampen er skuffet og sinte forstår jeg godt, men det har ligget i kortene at det snart ville komme en reaksjon. Det har vært mange episoder hvor undergruppene har vært innvolvert. Episoden i Stavanger er friskt i minnet for mange av oss. I tillegg kommer skadene etter cupfinalen, og kasting av gjenstander under Brann-kampen. At bare seks personer ble arrestert skal vi være glad for. Vold mot offentlige tjenestemenn, som mange på feltet utførte, er straffbart og politiet kunne fort ha dratt med seg flere til arresten. At de ikke gjorde det går jeg utifra at har med kapasitet å gjøre, samt/evt. unngå ytterligere eskalering.

Jeg er skuffet over de som kritiserer politiet for å gå opp på tribunen. Hadde supporterene kastet blusseren over gjerdet ned til politiet, så hadde aldri politiet hatt noen grunn til å gå opp på tribunen. I stedet velger folk å dytte og spytte. Det hadde vært enda bedre om folk unnlot å blusse.

Jeg er skuffet over KFL-styrets avgjørelse i denne saken. Å legge ned alle aktiviteter er feil måte å handle på.

Til slutt håper jeg undergruppene benytter tiden til å finne ut hvordan de ønsker å fremstå. LSK har gjort det tydelig at dagens symbolbruk ikke er akseptabel, og utfordringen for undergruppene blir å revurdere hvordan de ønsker å fremstå i fremtiden.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

Til dere som er skuffet over KFLs "streik":

Er dere villige til å legge ned all fritid resten av uka på å mekke tifo til vif-kampen? Og gjøre det samme til kamp etter kamp utover våren?
      Kommer dere til å stille som forsangere på søndag? I så fall; mange nok til å dekke tre (helst flere) forsangerfelt?

Uten MB og UFC er nemlig disse områdene om ikke døde, så i hvert fall sterkt skadeskutte. Medlemmene er stort sett vanlige KFL-medlemmer som dere og meg, men med større vilje og evne til å ordne disse tingene for oss som er glade i høy synging og fete tifoer. Såvidt jeg har forstått det er det dette som er hovedårsaken til at KFL reagerer som de gjør - de illustrerer at LSK spenner bein på oss (Kanari-Fansen, that is) ved å utestenge flere av de største ressurspersonene i KFL.

Kommentar

• KanariEngel
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jun 2006
        • 154

Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Ser at det kommer noen reaksjoner på at KFL nå trykker på pauseknappen. Dette er selvfølgelig ingen boikott av LSK fra KFL sin del, men rett og slett en konsekvens av utestengelsene.

3. Tifo. FuglaTifo har en meget stor andel av sine medlemmer fra undergruppene MB, UFC og Råholt Kanaris. FT føler at de resterende medlemmene som ikke er utestengt rett og slett ikke kan håndtere en tifo av de dimensjonene som er tenkt mot vålerengens if ikke lar seg gjennomføre uten at de fleste i FT er med på det.
        Man kan vel lage tifo selvom man er utestengt fra Åråsen på kampdagen??
        Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Opprinnelig skrevet av KanariEngel
          Jepp. I tillegg synes jeg UFC og MB skal leie et profesjonelt lydstudio og lage et 90-minutters sangopplegg som kan spilles over anlegget på Åråsen i de kommende kampene for å dra igang oss ikke-utestengte på tribuna.
          Vidar Evje

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Opprinnelig skrevet av KanariEngel

Tifo er en gave til klubben, tror du virkelig folk gidder å motivere seg til å stå på dag og natt for dette når klubben gir så faen i hele gjengen som de nå gjør...
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3564

Hvis tifo-gruppa åpner for det skal jeg forsøke å gjøre en innsats. Jeg har et liv som krever en del tid, men passer det så stiller jeg.

Når det gjelder synging, så regner jeg med å synge like høyt som den mest rabiate på tribunen. Det skal ikke stå på min innsats om vi taper tribunekampen på søndag. Det får de som boikotter kampen ta på sin kappe.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

vel.... hvis man skal se denne saken fra både klubbens og supporternes side så er det en kinkig sak, jeg ser det er planlagt et møte av KFL snarest, jeg håper noen fra LSK blir med på dette og at det fort som faen kan komme til en løsning som begge deler kan leve med. Her bør det jobbes hardt for å oppnå resultater, for ingen av partene er vel tjent med situasjonen slik den er nå.
                Håper å se fullsatt felt og et helvetes liv på tribunen på kampen, håper inderlig at det kan komme til en løsning, ville vært synd om klanen skulle få herje på Åråsen.
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

Kommentar

• skjetten
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2006
                  • 40

Opprinnelig skrevet av janne
                  Det ble begått et regelbrudd med bluss, men det er vel faen meg ikke noen her inne som ikke noen gang har kjørt for fort, lastet ned mp3 og film, drukket i parken osv..
                  Hva man gjør av ulovlige ting som privatpersoner må den enkelte svare for. Det spiller ingen rolle i denne diskusjonen.

Når man er på kamp, eller på pub før kamp, så er man en del av LSK. Da må man oppføre seg på en skikkelig måte slik at man ikke bringer LSK i dårlig lys. Da er det ikke greit å tenne bluss, slenge dritt til snuten osv osv. Klubben har da rett til å si hva som er greit og ikke greit, og her synes jeg LSK har vært tålmodig ganske lenge.

At det rammer en del uskyldige er ikke greit, her kan kfl samarbeide med LSK for å kjappest mulig peke ut de som er problemet slik at resten kan få komme tilbake på kamp.

Kommentar

• Storgata
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2008
                    • 122

Opprinnelig skrevet av xeR
                    Tifo er en gave til klubben, tror du virkelig folk gidder å motivere seg til å stå på dag og natt for dette når klubben gir så faen i hele gjengen som de nå gjør...
                    Så. UFC og MB har aldri gjort noe galt, og har heller ikke noe skyld i denne situasjonen?
                    *Jacta est alea*

Kommentar

• King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

Opprinnelig skrevet av Storgata
                      Så. UFC og MB har aldri gjort noe galt, og har heller ikke noe skyld i denne situasjonen?
                      Skal vel ikke skryte på meg at jeg er flink til å lese mellom linjene, men hva er det Xer skriver som får deg til å tolke det på den måten?
                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                        Til dere som er skuffet over KFLs "streik":

Er dere villige til å legge ned all fritid resten av uka på å mekke tifo til vif-kampen? Og gjøre det samme til kamp etter kamp utover våren?
                        Kommer dere til å stille som forsangere på søndag? I så fall; mange nok til å dekke tre (helst flere) forsangerfelt?

Uten MB og UFC er nemlig disse områdene om ikke døde, så i hvert fall sterkt skadeskutte. Medlemmene er stort sett vanlige KFL-medlemmer som dere og meg, men med større vilje og evne til å ordne disse tingene for oss som er glade i høy synging og fete tifoer. Såvidt jeg har forstått det er det dette som er hovedårsaken til at KFL reagerer som de gjør - de illustrerer at LSK spenner bein på oss (Kanari-Fansen, that is) ved å utestenge flere av de største ressurspersonene i KFL.
                        Jeg får melde meg da. Min innsats er sikkert ikke nok, men alle bekkker små vet dere...

Men jeg vil først påpeke én ting. Tidligere i tråden har jeg rost innsatsen til blant annet UFC på det de gjør på tribunen. I denne sammenheng må det likevel bli underordnet, fordi de negative sidene på lang sikt er mer skadelig for KFL og LSK.

Så. Jeg kan delta hele fredag og hele lørdag. Hvis noen mener jeg kan bidra, så gi meg beskjed.

Jeg kommer uansett til å stille på kamp, og vil gjøre alt jeg kan for å ta i litt ekstra denne gangen og få med folk rundt meg.
                        Bølerkanaris

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Alle har vi noen svin på skogen.

men jeg er tilhenger av å straffe de som er skyldige i noe... I dette tilfellet har man straffet flere uskyldige enn skyldige.. Det er en tankegang jeg ikke liker. Hva blir det neste? Det er naivt å tro at det aldri vil oppstå uheldige situasjoner igjen i fremtiden. Hva skal man gjøre da? Utestenge hele KFL siden man da ikke har noen undergrupper å legge skylda på?

Kommentar

• Skikanari
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Oct 2007
                            • 19

Løsning! (mitt forslag i det minste)

(i alle fall på kort sikt)
                            LSK og KFL møtes og indentifiserer de personene som skapte denne situasjonen gjennom sin oppførsel søndag (jeg har også fått med meg de andre episodene, men det er nå søndagen man har tatt tak i her). Disse personene får sin velfortjente (og spesifiserte) straff, som både KFL og LSK mener er riktig.

De øvrige utestengelsene oppheves umiddelbart, da de skyldige nå er tatt.

På lengre sikt må rett og slett internjustisen i hele KFL bli så god at slikt ugress lukes bort. Da kan LSK stole på at de rette til enhver tid blir tatt og må ta sin straff. Da blir det også helt unødvendig å ta slike drastiske skritt som nå er gjort.

Jeg gjentar gjerne at jeg mener LSK har gjort feil slik de nå har reagert, men det er vel ingen tvil om at alle i KFL også har en jobb å gjøre.....eller?

Kommentar

• Arind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2006
                              • 459

Som jeg har sakt tidligere her.....alt annet enn full innsats på søndag, fra oss som elsker klubben vår......det er ynkelig så totalt på jordet.

For alle andre en kanarifansen selv, er det totalt likegyldig hvem som laget bråk - "DET VAR KANARIFANSEN SOM LAGET BRÅK".
                              Dette skiller ikke på enkelt personer, det er det vi selv som må sørge for, og når så ikke har skjedd så kommer det slike drastiske og kanskje urettferdige(?) tiltak som vi nå opplever.

Syng for Fugla, ja for faen!
                              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• Storgata
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2008
                                • 122

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Skal vel ikke skryte på meg at jeg er flink til å lese mellom linjene, men hva er det Xer skriver som får deg til å tolke det på den måten?
                                Tar UFC og MB nå seg selv i nakken og spør seg selv om de er en del av problemet? Eller går de i den sedvanlige forsvarsposisjonen? Ransaker man seg selv i forhold til holdninger, og personer de bruker tid sammen med?
                                *Jacta est alea*

Kommentar

• Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

noe jeg stusser på nå. Mener dere faktisk at klubben fortjener en gave etter at de rett og slett pisser på sine egne supportere? Sært
                                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Storgata
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2008
                                    • 122

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Alle har vi noen svin på skogen.
                                    Ja. Når grupper ødelegger stoler på hjemmebane. Da snakker vi svin på skogen. Er man på Åråsen bør man også vise litt respekt.
                                    *Jacta est alea*

Kommentar

• xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

Ja. Når grupper ødelegger stoler på hjemmebane. Da snakker vi svin på skogen. Er man på Åråsen bør man også vise litt respekt.

Det er så jævli offside å legge skylda på ufc og mb alene for ødelegging av stoler... På cupfinalen var det en haug med ødelagte stoler som ikke var i nærheten av der hverken ufc eller mb oppholdt seg..

Kommentar

• Storgata
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Apr 2008
                                        • 122

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                        noe jeg stusser på nå. Mener dere faktisk at klubben fortjener en gave etter at de rett og slett pisser på sine egne supportere? Sært
                                        Pisser på sine egne supportere? Jeg synes du tar det helt ut av kontekst. De stenger ute grupper som de mener forsurer og lager en ukultur på Åråsen. De ønsker å komme noe til livs som er voksende. Når UFC og MB ikke viser holdningsendringer er jeg helt enig med klubben.
                                        *Jacta est alea*

Kommentar

• general
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 1150

Støtter vedtaket om "streik" fra vår side 100%.

Det verste er alle våre egne som er for opptatt med å kritisere, slik at de ikke ser at vi mister mange av våre ivrigste fans grunnet en "nå tar vi alle over en kam", bestemmelse fra LSK. Mange er uskyldige, mange av våre ivrigste er uskyldig utestengt og nektet inngang på deres store livskjærlighet og dere mener at det er greit. Vil aldri støtte en fotballklubb som tråkker på sine egne på denne måten. Kjære LSk; konsentrer dere om latterlige prestasjoner på banen så skal vi ta oss av våre problemer.

Til alle dette gjelder: skulle dere bli utestengt lenge, vil jeg takke dere for alt dere har gjort for KFL. De siste årene har utviklingen vært utrolig og det er mange av dere ildsjeler som vi skylder en takk. Dere bidrar stor
                                          Seriegull 2016!!!

Kommentar

Working...