Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    Opprinnelig skrevet av Kvittre
    Fordi det gang på gang viser seg at en del av disse gruppene ikke klarer å følge reglene... Hvorfor må man være medlem av disse gruppene, så lenge hjertet banker LSK burde vel KFL være nok? Da slipper sportsklubben "skråblikk" og man fremstår som en felles gruppe med felles interesse: LSK!
    Så du mener at vanlige KFL medlemmer ikke kunne finne på å gjøre noe faenskap?
    Om man går tilbake i tid og nevner "bobilsaken", så var det ikke noe som het undergrupper den gangen.

    På tide å innse at med så mange medlemmer vil det alltid finnes folk som går over streken. Da tar man disse individene etterhvert som problemene oppstår. Man skylder ikke på hele grupper av folk!

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Fra 50 til 25 KFL medlemmer. Øvrige utestengte er ikke KFL medlemmer.
      Hva skjer med disse andre folka da? Og hvorfor i helvete er de ikke medlemmer av KFl om de står på tribunen vår!
      Igjen: MEDLEMSSJEKK!!!!

      Kommentar

      • Kjelstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 352

        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        LSK kunne vel spøre deg et sånne spørsmål.

        "Hvis ditt hjerte banker for LSK, hvorfor ville ikke dere legge ned gruppen din"?
        Mange av gruppene er jo kameratgjenger som står sammen på kampene. de gjør jo de fleste i KFL, men ikke alle kameratgjengene kaller seg for noe. Det gjør der imot disse nevnte. Er jo ingen grunn til å legge ned for det...

        Og selv om man hadde gjort det, hadde de fortsatt stått sammen og gjort det samme som i dag.
        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

        Kommentar

        • Mynten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 484

          Hvorfor skal KFL godta å ha med UFC som sine medlemmer når ett av UFCs ønsker er å bruke pyro på kamp, slik de skriver på sine hjemmesider. Pyro er ikke lov, ergo man sier noe om at man ønsker å gjøre noe ulovlig. Når KFL da vet dette og ikke gjør noe, så sier man egentlig at det er ok å ha medlemmer som oppfordrer til lovbrudd.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Skinke
            hva har undergruppene gjort galt da? UFC har vært i en episode og det var molde, og da tok ufc fult ansvar for det de gjorde og ville ta straff og bot om det kom. Utenom vet jeg at ufc ikke har vært med i noe mer bråk. MB har ikke ekksistert så veldig lenge så de har vel ikke gjort noe galt enda heller....
            tror ikke det spiller noen rolle hva dere har gjort og ikke gjort.. Om dere stiller opp i rosa balettkjoler og deler ut godteri til småunga så vil folk hate dere. Det virker som om en del har bestemt seg for at dere er en sykdom som må bort. Og pga dette så velger de å overse alt det fantastiske arbeidet dere gjør. supportercupen, tifo, stemmning m.m og kanskje det viktigste av alt er den støtten dere gir til junioravdelingen i form av deler av inntektene for skjerfa dere selger. Sånne flotte ting passer dårlig inn i argumentasjonen dems når det gjelder å forsøker å svartmale dere.

            Dere som gruppe har sikkert svakheter som alle andre forsamlinger og det er sikkert en del ting dere kan gjøre annerledes også. Der velger jeg å tro at dere har nok selvinnsikt til å finne ut av det sjøl. Min oppfatning er at dere er en kjempepositiv gruppe som står for veldig mye positivt. Det håber jeg kommer til å fortsette. Det er jeg egentlig sikker på at dere kommer til å gjøre. Gleder meg til å se alle tilbake på Åråsen.

            Rasshøl finnes overalt. Det trenger ikke nødvendigvis å ha noe med grupperinger å gjøre.

            mvh Bo
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              Opprinnelig skrevet av veiron
              Folk må snart innse at med 6000 medlemmer kan vi ikke være en monogam gruppe. Det er snakk om 6000 individer med forskjellig syn på det å støtte LSK. Det som samler oss er nettopp at vi elsker samme lag. Jeg synes det bare er positivt med engasjementet til undergruppene, så lenge de holder seg innenfor KFL´s regelverk for oppførsel på tribunen!
              Folk som ikke tåler at det finnes andre meninger enn sine egne har ikke noe å gjøre ute blandt folk.
              Jeg synes også at ALLE som skal stå på Kanari-tribunen må være medlemmer av KFL, og dermed underlagt KFL. På tide med grundig sjekk av medlemskort fremover!
              Det er vel ikke så mange som er uenig med deg her, Veiron. Saken er vel heller at KFL må enten lage noen nye oppdaterte retningslinjer og / eller i det minste håndheve de man har.

              Jeg er også positiv, og dette har jeg nevnt flere ganger, til engasjementet undergruppene viser. Men Team Scooter og Råholt kanaris er også en undergruppe, så UFC og MB er ikke alene om sitt engasjement.

              Jeg vil heller ikke glemme alle de som IKKE er medlem av noen undergruppe, men likevel bidrar på tribunen.

              Jeg tåler i alle høyeste grad andres meninger. Men på tribunen støtter vi Sportsklubben. Meninger og budskap som ACAB og føkk NFF er vel nærmere en politisk mening. Det har i hvert fall ikke noe med å støtte Sportsklubben.

              Derfor må man finne en form for tribunelivet som de alle fleste kan stå bak. Jeg støtter ikke ACAB og tror vel heller ikke at majoriteten gjør det. Likevel kan man oppleve å stå på kanarifeltet med slike budskap rett foran seg. Hvis man ikke vil gi slipp på dette, så får man heller finne en annen plassering da for denne gjengen.

              Jeg, og jeg tror mange med meg, vil ikke assosieres med slikt tøv. Vi innser at dette skader klubben og skader fansen. Vi innser også at det er fullt mulig å være en undergruppe og vise "ultrasmentalitet" på helt andre måter.

              Jeg lurer virkelig på hva de 90 prosentene av medlemsmassen som ikke er til stede her på forumet tenker...
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av xeR
                Dere som gruppe har sikkert svakheter som alle andre forsamlinger og det er sikkert en del ting dere kan gjøre annerledes også. Der velger jeg å tro at dere har nok selvinnsikt til å finne ut av det sjøl.
                Her er mitt største ankepunkt mot UFC, selvinnsikten deres er tilnærmet ikke-eksisterende. De evner ikke å se at det er små ting med hensyn til hvordan de kommuniserer her på forumet, som også kan snu en del av de som har en torn i siden til UFC.

                I likhet med LSK, ville UFC tjent massivt på å konferere seg med en medierådgiver.

                Synd, fordi UFC i bunn og grunn har blitt en meget viktig og positiv del av KFL. Men, de sitter med nøkkelen til løsningen selv.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • masta
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2004
                  • 143

                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Hva skjer med disse andre folka da? Og hvorfor i helvete er de ikke medlemmer av KFl om de står på tribunen vår!
                  Igjen: MEDLEMSSJEKK!!!!

                  Nå er det vel sånn at man ikke vet hvor alle disse menneskene som er utestengt oppholder seg når man er på åråsen? Er jo ikke sikkert at hoveddelen av de utestengte som ikke er medlemmer, oppholder seg på kanari-feltet under kamp?
                  På bortebane blir det jo noe annet, for der samler alle lsk supportere seg på ett sted, uavhengig om man er medlem i kfl eller ikke.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Her er mitt største ankepunkt mot UFC, selvinnsikten deres er tilnærmet ikke-eksisterende. De evner ikke å se at det er små ting med hensyn til hvordan de kommuniserer her på forumet, som også kan snu en del av de som har en torn i siden til UFC.

                    I likhet med LSK, ville UFC tjent massivt på å konferere seg med en medierådgiver.

                    Synd, fordi UFC i bunn og grunn har blitt en meget viktig og positiv del av KFL. Men, de sitter med nøkkelen til løsningen selv.
                    Når det gjelder UFC så tror jeg ikke det hjelper uansett hva de gjør.. Mange har bestemt seg for å misslike dem, tror ikke de forandrer mening uansett. Om UFC fjerner logoen sin og om alle dukker opp i lskdrakt så vil folk bare finne nye ting som er feil med dem..
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Hva skjer med disse andre folka da? Og hvorfor i helvete er de ikke medlemmer av KFl om de står på tribunen vår!
                      Igjen: MEDLEMSSJEKK!!!!
                      Medlemssjekk er ikke nok i seg selv.

                      Idag kan hvem som helst være medlem, selvom de står for helt andre verdier enn det å kun støtte Sportsklubben. ACAB og bluss har ikke noe på en tribune å gjøre, og dette burde vært nedfelt i KFLs retningslinjer. Dessverre godtar styret i KFL altfor mye, og mister totalt fokus i denne saken.
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3438

                        Opprinnelig skrevet av Skinke
                        hva har undergruppene gjort galt da? UFC har vært i en episode og det var molde, og da tok ufc fult ansvar for det de gjorde og ville ta straff og bot om det kom. Utenom vet jeg at ufc ikke har vært med i noe mer bråk. MB har ikke ekksistert så veldig lenge så de har vel ikke gjort noe galt enda heller....
                        Det var vel en episode i Stavanger i fjor hvor i hvertfall ett medlem var innvolvert?
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Kjelstad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 352

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Det var vel en episode i Stavanger i fjor hvor i hvertfall ett medlem var innvolvert?
                          Det var en meget tvilsom situasjon... Men ja UFC var med der. Hvem som har skylden i denne saken, vil jeg ikke komme borti...
                          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                          Kommentar

                          • general
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 1150

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Det var vel en episode i Stavanger i fjor hvor i hvertfall ett medlem var innvolvert?
                            Var du i stavanger i fjor????

                            Min bestemor på 86 år hadde vært involvert i en episode i Stavanger, hadde hun vært der.
                            Seriegull 2016!!!

                            Kommentar

                            • Kvittre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 265

                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Så du mener at vanlige KFL medlemmer ikke kunne finne på å gjøre noe faenskap?
                              Om man går tilbake i tid og nevner "bobilsaken", så var det ikke noe som het undergrupper den gangen.

                              På tide å innse at med så mange medlemmer vil det alltid finnes folk som går over streken. Da tar man disse individene etterhvert som problemene oppstår. Man skylder ikke på hele grupper av folk!
                              Selvsagt vet jeg at vanlige medlemmer kan finne på faenskap også.. Jeg ser samtidig at grupper/klikker som vil stå utenfor felleskapet og ha sine egne regler og tolkninger av hva som er lov og ikke lov har en tendens til å "hause" hverandre opp.. og jeg har ikke sagt at det ikke skal finnes sånne grupper, men vi tenger dem ikke i KFL! Ser ikke hvorfor man ikke kan vise samme engasjement ovenfor sportsklubben, om man kun er en del av KFL.
                              Og du kan ikke komme fra at "vanlige" folk assosierer ultras grupper med tribunebråk.. er det nødvendig å serevere de dette på et gullfat?
                              Jeg kan på ingen måte fatte at det er viktigere med "undergruppa" og deres egne standpunkt og meninger, enn hva KFL står for.. Da får man melde seg ut da og kjøre sitt eget løp.. Men undergruppene trenger KFL, det er tydelig nå, ettersom man stadig tar de inn i varmen igjen..
                              Og igjen: Hvor var den "alle for en" mentaliteten, når en hel gruppe ble utestengt?? Da var det mere: Det var ikke MIN skyld.. JEG var ikke der.. Dette er urettferdig osv.. samtidig forlanger de at de skal bli tatt på alvor som en ENHET??

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                Og igjen: Hvor var den "alle for en" mentaliteten, når en hel gruppe ble utestengt?? Da var det mere: Det var ikke MIN skyld.. JEG var ikke der.. Dette er urettferdig osv.. samtidig forlanger de at de skal bli tatt på alvor som en ENHET??
                                Utdyp takk.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  Skjønner dere ikke at det ikke er ultraskulturen vi forsvarer (selv jeg personlig støtter disse gruppene fullt ut)..

                                  grunnen til at så mange reagerer over det som har skjedd nå, er det at LSK har rammet som mange uskyldige opg deretter stiller opp på blant annet et intervju på fxt.no som hånlige og lite samarbeidsvillige. At de som klubb kan kjøre sånn over oss, etter alt vi gjør. Det er det jeg finner så utrolig. Derfor mener jeg det er helt riktig at KFL reagerer.

                                  All støtte til de uskyldig utestengte
                                  Last edited by general; 09.04.2008, 11:12. Begrunnelse: per berg jr hadde ett poeng=)
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • Kvittre
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 265

                                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                    Utdyp takk.
                                    Må jeg virkelig gå igjennom alle innleggene etter Stabækk-kampen eller kan du gå å se selv?
                                    Det er svært tydelig at det var mange som følte seg urettferdig behandlet etter at det ble kjent at grupperinger var uøsnket på åråsen etter denne episoden.. selv om de er med i en gruppering, ville de ikke finne seg i å bli stengt ute på denne måten, ettersom de ikke hadde tatt del i gruppas "aktiviteter" denne kvelden.. Er det sånn at noen bare "skummer fløten" av å kunne identifisere seg ( at det er kult, tøft, respektabelt i noen miljøer) med disse gruppene? Men når det får konsekvenser for uakseptabel oppførsel, så er de plutselig ikke med lenger?

                                    Kommentar

                                    • Kjelstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 352

                                      Opprinnelig skrevet av general
                                      All støtte til de utestengte
                                      All støtte til de uskyldige utestengte
                                      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3438

                                        Opprinnelig skrevet av general
                                        Var du i stavanger i fjor????

                                        Min bestemor på 86 år hadde vært involvert i en episode i Stavanger, hadde hun vært der.
                                        Jeg var riktignok ikke i Stavanger, men jeg føler jeg fikk belyst saken ganske godt. Vær vennlig å korriger meg der jeg tar feil:

                                        -Sikkerhetsansvarlig på stadion hadde gitt klar beskjed om at Ultras symboler ikke ville bli akseptert på tribunen.
                                        -Sikkerhetsvaktene i porten gjør ikke jobben sin og tar ifra UFC hettemann to-stangen deres.
                                        -Hettemann to-stangen blir heist opp.
                                        -Sikkerhetsansvarlig sender politi og vakter opp på tribunen for å kaste ut han som holdt to-stangen.
                                        -Bråk oppstår, og et medlem av UFC blir arrestert.

                                        Er det noe jeg har glemt? Forøvrig ble vel samme person kastet av toget til Sandvika for å ha teipet igjen en jernbanevogn?
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                                          Det var en meget tvilsom situasjon... Men ja UFC var med der. Hvem som har skylden i denne saken, vil jeg ikke komme borti...
                                          Hva med på Nadderud i fjor da?

                                          Da var det litt aggressivitet inn på Onkel Blaa før kampen når noen av dere hadde kommet inn og begynte å synge "Alle Stabækk jenter er til salgs". Før vi kom inn på Nadderud, så var det sjenking fra ølboks og pissing ved siden av bilparkeringsplass.

                                          Mener ikke at det var bare UFC som var ansvarlig i det hele tatt, men to Stabækker som satt ved siden av meg mener at de hadde mistet respekt for oss den dagen (og det var FØR 1-3, to rode kort og TV2 begynte å skjelle oss ut).
                                          Last edited by OppsalKanari; 09.04.2008, 11:20. Begrunnelse: Litt bedre forklaring
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...