Kommuniké fra KFL
Collapse
X
-
-Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!Kommentar
-
Et bra og velreflektert innlegg, men jeg er litt forundret over at dere ønsker å fortsette å bli uglesett og komme i konflikter med vakter, politi, og andre supportere.
I Stavanger må nok vaktene som slapp flagget igjennom kontrollen ta sin del av skylden, men de som valgte å vifte med flagget til tross for at sikkerhetsansvarlig på forhånd hadde advart mot det må jo og ta sin del av skylden. Her er det jeg føler at mange i UFC svikter. I stedet for å akseptere at de skapte en situasjon, så skylder de på politi og vakter. UFC har liksom aldri gjort noe galt, men allikevel er mange av deres medlemmer i nærheten av begivenhetenes sentrum.Kommentar
-
Kommentar
-
Nå får man først se om man får lov å gå på kamp da. Det sies jo at lederskikkelsene skal taes så får vi se hva dette innebærer.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg ser at de går etter "lederskikkelsene" i UFC og MB.
Hva skjer med forsangerfeltene på søndag nå? Blir det fortsatt "pause" fra KFL sin side?
Blir spennende å høre hva som sies på møtet i morra!Kommentar
-
Det er jo LSK som er grunnen til at dere vil være på Åråsen vel?Kommentar
-
Tviler på at LSK vil kompromisse noe mer enn dette. Kjernen i budskapet er at de ikke vil ha ultrasgrupper på Åråsen, men at man kommer inn i "sivil". Det synes jeg UFC og MB1917 bør være fornøyd med.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Av 20 flagg er det vel ett det står UFC på. Resten er gule svarte med hvite stripper. Men ser poenget ditt.Daukjøtt Felt CKommentar
-
Kommentar
-
UFC og MB kan vel uansett ha hjemmesidene sine og støtte på lik linje som før, og de kan fortsette å stå samlet også. Men de kan ikke bruke symboleffekter som viser til gruppa si. Det er slik jeg tolker situasjonen.
Personlig synes jeg de burde få lov å "reklamere" for seg selv med bannere o.l., men det viktigste må jo være å kunne komme inn på kampene og støtte LSK under felles banner i KFL.Kommentar
-
Det de selvfølgelig skulle ha gjort var å legge lokk på saken, iallefall et par dager til, og diskutert grundig, gått i dialog og forhandlet seg frem til fornuftige løsninger. Hensynet til de glupske og sikklende bikkjene på gjerdet (media) skulle vært ignorert så langt det lot seg gjøre; en kort kommentar om at man selvsagt tar avstand fra den type pøbelhandling hadde vært på sin plass, men å snakke om straffeutmåling, som man innerst inne visste ville bli omgjort, er for å si det kort; svært lite gjennomtenkt. Enhver som har levd noen år vet at man tenker mer rasjonellt og klart med ting litt på avstand. Forøvrig et beklagelig trekk ved samtida: Alt skal skje fort, uten snev av tid for refleksjon, ettertanke og analyse. Bare se på media der pri en er å være først ute med en sak, der paragrafen om kildekritikk i beste fall er sovende. Takket være denne formen for udugelig og slett journalistisk arbeid er det nå f.eks. skapt "sannheter" om at det ble fyrt av bluss inne på en pub i Sandvika og at en buss med LSK fans ble beordret øst i led, før kampen.Kommentar
-
UFC og MB kan jo uansett ha hjemmesidene sine og støtte på lik linje som før. De kan stå samlet også. Men de kan ikke bruke symboleffekter som viser til gruppa si.
Personlig synes jeg de burde få lov å "reklamere" for seg selv med bannere o.l., men det viktigste må jo være å kunne komme inn på kampene og støtte LSK under felles banner i KFL.Daukjøtt Felt CKommentar
-
Jeg reagerer på noen ting:
1. At noen klister klistremerker på Lillestrøm Torv skal ikke ha en dritt å si.
Hvis det skal bli sånn at hva follk gjør på fritiden sin har noen avgjørende betydning så er det en del i KFL som skal være forisktige med den fordømmende tonen.
2. Lederskikkelsene skal taes, hvis skal man bli tatt kun fordi man er en sentral person i UFC eller MB er det igjen uskyldige som blir dømt.
Jeg venter spent på hvem som konkret skal bort her.
3. De to styremedlemmene vil få sin nøyaktig starff etter vålerenga kampen.
Det ene styremedlemmet gjorde nøyaktig det samme som han ene som ble kastet på glattcella. De meglet faktisk sammen i samme situasjon, blir de tulik starff for disse er det også blodig uretterdig etter min mening.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Jeg reagerer på noen ting:
1. At noen klister klistremerker på Lillestrøm Torv skal ikke ha en dritt å si.
Hvis det skal bli sånn at hva follk gjør på fritiden sin har noen avgjørende betydning så er det en del i KFL som skal være forisktige med den fordømmende tonen.
.
Jeg lurer på hva ledelsen i LSK gjør om det klistres opp hundrevis av LSK merker?? Blir sinte på alle??
Ps. jeg har klistra LSK logoer på Bohemen. Jeg er litt redd for å bli utestengt fra Åråsen pga. dette.Kommentar
-
Ett lag - én fans!Fugla 4 Life!Kommentar
-
Her har jeg en kjepphest. Denne formen for affekt handling bør aldri forekomme! Forum og shitsnakk er nå en ting, men fra LSK sentralt bør man kunne forvente og forlange mer profesjonalitet. Her har LSK styret mye å lære. For meg lå det i korta at denne reduksjonen på straff ville komme, noe som også ble antydet fra Grønlund og co allerede i det første tv-intervjuet. Da blir det etter min oppfatning grunnlegende på tryne å handle slik de her har gjort. Skaden er skjedd, hvorfor da invitere til NM i vedbæring, fremfor å prøve å begrense (ikke bagatilisere) ringvirkningene? Resultatet av dette hastevedtaket er splid (hat!!), fortvilte supportere, bikkjemat for media, sammenligning med diverse diktatorer m.m. I det hele tatt ett skadelig omdømme som vil henge ved sportsklubben, - sannsynligvis i årevis. Det er bare å gratulere. Amatørhåndtering på øverste hylle.
Det de selvfølgelig skulle ha gjort var å legge lokk på saken, iallefall et par dager til, og diskutert grundig, gått i dialog og forhandlet seg frem til fornuftige løsninger. Hensynet til de glupske og sikklende bikkjene på gjerdet (media) skulle vært ignorert så langt det lot seg gjøre; en kort kommentar om at man selvsagt tar avstand fra den type pøbelhandling hadde vært på sin plass, men å snakke om straffeutmåling, som man innerst inne visste ville bli omgjort, er for å si det kort; svært lite gjennomtenkt. Enhver som har levd noen år vet at man tenker mer rasjonellt og klart med ting litt på avstand. Forøvrig et beklagelig trekk ved samtida: Alt skal skje fort, uten snev av tid for refleksjon, ettertanke og analyse. Bare se på media der pri en er å være først ute med en sak, der paragrafen om kildekritikk i beste fall er sovende. Takket være denne formen for udugelig og slett journalistisk arbeid er det nå f.eks. skapt "sannheter" om at det ble fyrt av bluss inne på en pub i Sandvika og at en buss med LSK fans ble beordret øst i led, før kampen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar