Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Hvorfor synes du det er ok?

    Jeg regner med at styret i kfl ikke står bak dette!
    Jeg håper KFL-styret er godt fornøyd med denne avgjørelsen. Tror ikke de vil klare å forhandle frem en bedre avtale.

    Nå er det opp til UFC og MB å vise hva som er viktig? Gå på kamp og støtte LSK eller forsvare symbolbruken sin.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Kjelstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 352

      WHY????

      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Et bra og velreflektert innlegg, men jeg er litt forundret over at dere ønsker å fortsette å bli uglesett og komme i konflikter med vakter, politi, og andre supportere.

        I Stavanger må nok vaktene som slapp flagget igjennom kontrollen ta sin del av skylden, men de som valgte å vifte med flagget til tross for at sikkerhetsansvarlig på forhånd hadde advart mot det må jo og ta sin del av skylden. Her er det jeg føler at mange i UFC svikter. I stedet for å akseptere at de skapte en situasjon, så skylder de på politi og vakter. UFC har liksom aldri gjort noe galt, men allikevel er mange av deres medlemmer i nærheten av begivenhetenes sentrum.
        Vaktene "slapp" ikke flagget igjennom kontrollen. Det ble nøye vurdert av ansvarlig for borteseksjonen. Så jeg forstår ikke hvordan du kan si at vi skapte den situasjonen. Nok om det, tror jeg har forklart deg det endel ganger nå. Har man ikke evne til å forstå er det lite å gjøre med.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • koppen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 456

          leser på rb.no at de vil stenge ute ledersklikkelsene i ufc og mb.. jeg forventer at styret i kfl fortsatt ikke godtar dette!
          "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            Opprinnelig skrevet av koppen
            leser på rb.no at de vil stenge ute ledersklikkelsene i ufc og mb.. jeg forventer at styret i kfl fortsatt ikke godtar dette!
            Det avhenger vel kun om disse lederskikkelsene har gjort noe galt eller ikke?

            Man kan naturligvis ikke få et frikort fordi man er en ledertype.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Jeg håper KFL-styret er godt fornøyd med denne avgjørelsen. Tror ikke de vil klare å forhandle frem en bedre avtale.

              Nå er det opp til UFC og MB å vise hva som er viktig? Gå på kamp og støtte LSK eller forsvare symbolbruken sin.
              Nå får man først se om man får lov å gå på kamp da. Det sies jo at lederskikkelsene skal taes så får vi se hva dette innebærer.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • cave
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2006
                • 108

                Og disse personene er altså utestengt for resten av sesongen så da er det ikke ubestemt tid lenger.

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  Opprinnelig skrevet av cave
                  Og disse personene er altså utestengt for resten av sesongen så da er det ikke ubestemt tid lenger.
                  Ettersom UFC og MB blir nektet å bruke flagg/bannere osv så er utestengelsen i realiteten fortsatt på ubestemt tid...
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267



                    Jeg ser at de går etter "lederskikkelsene" i UFC og MB.
                    Hva skjer med forsangerfeltene på søndag nå? Blir det fortsatt "pause" fra KFL sin side?

                    Blir spennende å høre hva som sies på møtet i morra!

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Ettersom UFC og MB blir nektet å bruke flagg/bannere osv så er utestengelsen i realiteten fortsatt på ubestemt tid...
                      ok, her må det da gå ann å finne en mellomting? dere kan jo bruke flagg til ære for LSK, og ikke UFC eller MB!!
                      Det er jo LSK som er grunnen til at dere vil være på Åråsen vel?

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7080

                        Tviler på at LSK vil kompromisse noe mer enn dette. Kjernen i budskapet er at de ikke vil ha ultrasgrupper på Åråsen, men at man kommer inn i "sivil". Det synes jeg UFC og MB1917 bør være fornøyd med.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          ok, her må det da gå ann å finne en mellomting? dere kan jo bruke flagg til ære for LSK, og ikke UFC eller MB!!
                          Det er jo LSK som er grunnen til at dere vil være på Åråsen vel?
                          Av 20 flagg er det vel ett det står UFC på. Resten er gule svarte med hvite stripper. Men ser poenget ditt.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • Fæssundrånern
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2007
                            • 53

                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Ettersom UFC og MB blir nektet å bruke flagg/bannere osv så er utestengelsen i realiteten fortsatt på ubestemt tid...

                            Ingen kommer noen gang til å nekte dere bruk av bannere og flagg hvor dere frehever Lillestrøm SK som faktisk er klubben vi støtter

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              UFC og MB kan vel uansett ha hjemmesidene sine og støtte på lik linje som før, og de kan fortsette å stå samlet også. Men de kan ikke bruke symboleffekter som viser til gruppa si. Det er slik jeg tolker situasjonen.

                              Personlig synes jeg de burde få lov å "reklamere" for seg selv med bannere o.l., men det viktigste må jo være å kunne komme inn på kampene og støtte LSK under felles banner i KFL.

                              Kommentar

                              • scages
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1292

                                Opprinnelig skrevet av Gullars
                                Igjen oppserverer jeg at klubben gjør dårlige valg, man kan velge om man er enig eller ikke, men når klubben går så hardt ut, for så og moderere seg, så der det ikke heldig.
                                Her har jeg en kjepphest. Denne formen for affekt handling bør aldri forekomme! Forum og shitsnakk er nå en ting, men fra LSK sentralt bør man kunne forvente og forlange mer profesjonalitet. Her har LSK styret mye å lære. For meg lå det i korta at denne reduksjonen på straff ville komme, noe som også ble antydet fra Grønlund og co allerede i det første tv-intervjuet. Da blir det etter min oppfatning grunnlegende på tryne å handle slik de her har gjort. Skaden er skjedd, hvorfor da invitere til NM i vedbæring, fremfor å prøve å begrense (ikke bagatilisere) ringvirkningene? Resultatet av dette hastevedtaket er splid (hat!!), fortvilte supportere, bikkjemat for media, sammenligning med diverse diktatorer m.m. I det hele tatt ett skadelig omdømme som vil henge ved sportsklubben, - sannsynligvis i årevis. Det er bare å gratulere. Amatørhåndtering på øverste hylle.

                                Det de selvfølgelig skulle ha gjort var å legge lokk på saken, iallefall et par dager til, og diskutert grundig, gått i dialog og forhandlet seg frem til fornuftige løsninger. Hensynet til de glupske og sikklende bikkjene på gjerdet (media) skulle vært ignorert så langt det lot seg gjøre; en kort kommentar om at man selvsagt tar avstand fra den type pøbelhandling hadde vært på sin plass, men å snakke om straffeutmåling, som man innerst inne visste ville bli omgjort, er for å si det kort; svært lite gjennomtenkt. Enhver som har levd noen år vet at man tenker mer rasjonellt og klart med ting litt på avstand. Forøvrig et beklagelig trekk ved samtida: Alt skal skje fort, uten snev av tid for refleksjon, ettertanke og analyse. Bare se på media der pri en er å være først ute med en sak, der paragrafen om kildekritikk i beste fall er sovende. Takket være denne formen for udugelig og slett journalistisk arbeid er det nå f.eks. skapt "sannheter" om at det ble fyrt av bluss inne på en pub i Sandvika og at en buss med LSK fans ble beordret øst i led, før kampen.

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  UFC og MB kan jo uansett ha hjemmesidene sine og støtte på lik linje som før. De kan stå samlet også. Men de kan ikke bruke symboleffekter som viser til gruppa si.

                                  Personlig synes jeg de burde få lov å "reklamere" for seg selv med bannere o.l., men det viktigste må jo være å kunne komme inn på kampene og støtte LSK under felles banner i KFL.
                                  Helt klart, ufc har jo i lengre til hatt bannere som: "Hjemmebane" "Norgesmestere" "Sportsklubben" "Flisbyenskrigere" "Fjørtofts Army" er det flere? Så har vi vårt eget med "Ult(logo)ras" på. UFC hadde også en egen tifo som var laget kun av ufc på siste hjemmekamp i fjor med flagg og lsk logo.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    Jeg reagerer på noen ting:

                                    1. At noen klister klistremerker på Lillestrøm Torv skal ikke ha en dritt å si.
                                    Hvis det skal bli sånn at hva follk gjør på fritiden sin har noen avgjørende betydning så er det en del i KFL som skal være forisktige med den fordømmende tonen.

                                    2. Lederskikkelsene skal taes, hvis skal man bli tatt kun fordi man er en sentral person i UFC eller MB er det igjen uskyldige som blir dømt.

                                    Jeg venter spent på hvem som konkret skal bort her.

                                    3. De to styremedlemmene vil få sin nøyaktig starff etter vålerenga kampen.
                                    Det ene styremedlemmet gjorde nøyaktig det samme som han ene som ble kastet på glattcella. De meglet faktisk sammen i samme situasjon, blir de tulik starff for disse er det også blodig uretterdig etter min mening.
                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                                      Jeg reagerer på noen ting:

                                      1. At noen klister klistremerker på Lillestrøm Torv skal ikke ha en dritt å si.
                                      Hvis det skal bli sånn at hva follk gjør på fritiden sin har noen avgjørende betydning så er det en del i KFL som skal være forisktige med den fordømmende tonen.
                                      .
                                      Jeg reagerte også på dette, og skjønner ikke hva det har med Åråsen/LSK å gjøre.
                                      Jeg lurer på hva ledelsen i LSK gjør om det klistres opp hundrevis av LSK merker?? Blir sinte på alle??

                                      Ps. jeg har klistra LSK logoer på Bohemen. Jeg er litt redd for å bli utestengt fra Åråsen pga. dette.

                                      Kommentar

                                      • blue
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2004
                                        • 1429

                                        Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                                        - Synger, så og si alltid
                                        - Lager mye bra tifo
                                        - Skaper engasjement fra andre steder på romerike, der det ellers ville vært lite kanarifugler
                                        - 75 % av de som er med på borteturer er med i en gruppe.

                                        Bare for å nevne noen....
                                        Man trenger da vitterlig ikke være medlem av en undergruppering for å utføre disse tingene!

                                        Ett lag - én fans!
                                        Fugla 4 Life!

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3438

                                          Opprinnelig skrevet av scages
                                          Her har jeg en kjepphest. Denne formen for affekt handling bør aldri forekomme! Forum og shitsnakk er nå en ting, men fra LSK sentralt bør man kunne forvente og forlange mer profesjonalitet. Her har LSK styret mye å lære. For meg lå det i korta at denne reduksjonen på straff ville komme, noe som også ble antydet fra Grønlund og co allerede i det første tv-intervjuet. Da blir det etter min oppfatning grunnlegende på tryne å handle slik de her har gjort. Skaden er skjedd, hvorfor da invitere til NM i vedbæring, fremfor å prøve å begrense (ikke bagatilisere) ringvirkningene? Resultatet av dette hastevedtaket er splid (hat!!), fortvilte supportere, bikkjemat for media, sammenligning med diverse diktatorer m.m. I det hele tatt ett skadelig omdømme som vil henge ved sportsklubben, - sannsynligvis i årevis. Det er bare å gratulere. Amatørhåndtering på øverste hylle.

                                          Det de selvfølgelig skulle ha gjort var å legge lokk på saken, iallefall et par dager til, og diskutert grundig, gått i dialog og forhandlet seg frem til fornuftige løsninger. Hensynet til de glupske og sikklende bikkjene på gjerdet (media) skulle vært ignorert så langt det lot seg gjøre; en kort kommentar om at man selvsagt tar avstand fra den type pøbelhandling hadde vært på sin plass, men å snakke om straffeutmåling, som man innerst inne visste ville bli omgjort, er for å si det kort; svært lite gjennomtenkt. Enhver som har levd noen år vet at man tenker mer rasjonellt og klart med ting litt på avstand. Forøvrig et beklagelig trekk ved samtida: Alt skal skje fort, uten snev av tid for refleksjon, ettertanke og analyse. Bare se på media der pri en er å være først ute med en sak, der paragrafen om kildekritikk i beste fall er sovende. Takket være denne formen for udugelig og slett journalistisk arbeid er det nå f.eks. skapt "sannheter" om at det ble fyrt av bluss inne på en pub i Sandvika og at en buss med LSK fans ble beordret øst i led, før kampen.
                                          Faren er vel at om ikke LSK hadde kommet så fort på banen ville NFF sett nærmere på saken, og da hadde vi hatt en helt ny klasse med bråk, kaos og straffeutmålinger.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...