Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    Meget bra innlegg av KFL109!!

    Der fikk vel også Kvittre svaret på spørsmålet sitt.

    Kommentar

    • Fæssundrånern
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2007
      • 53

      Opprinnelig skrevet av Skinke
      det er ikke flagg men 2-stangs. Jeg snakket om flagg....

      Ha ha... og forkjellen er.....?
      Her ser du jo noe av grunnen til at UFC ikke er ønsket på Åråsen.. dere må vise litt selvinsikt og være voksne nok til å ta regler som settes til etteretning.
      Så lenge dere skal kverulere med alt dere blir konfrontert med har dere nok ingen fremtid på kanarifeltet.
      dere må gi litt dere som alle andre.. alle av oss må svelge noen kameler av og til..

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Et lite spørsmål til Ufc,på forrige hjemmekamp mot Tromsø greide dere kunstykke og ødelegge 11 stoler på feltet har dere tenkt og erstatte dem eller skal klubben som dere sier at dere elsker betale?
        Det er veldig sterke beskyldninger du kommer med der, vet du det?
        Har du dekning for dette?

        Var selv oppe og så på stolene på felt c på mandag, ingen av stolene der UFC sto var ødelagt.
        Hvordan vet jeg det?
        Det var klistremerker på stolene vi sto ved og ingen av disse var byttet ut.

        Du sitter og lyver og beskylder oss for herværk. Fy faan så lavt noen kan synke.
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

          Opprinnelig skrevet av KFL109
          Det har ikke mangla oppfordringer fra tifo-gruppa om å møte opp og hjelpe til. Jeg regner med at mange har gjort som meg sjøl: Aldri møtt opp, men kjøpt litt god samvittighet ved å legge en seddel i bøtta i ny og ne.

          Generelt i samfunnet er det vanskelig å samle folk til dugnader og frivillig arbeid, og at denne trenden går i feil retning kan de fleste av oss som bor i borettslag skrive under på.

          Hvis anslaget om at Kanari-Fansen har 6.000 medlemmer stemmer er det svært lett å være anonym i mengden når det gjelder å ta i et tak. Vi betaler tross alt kontingent, ikke sant? Da er det vel noen andres ansvar å ordne opp.

          Jeg er takknemlig for de få som legger ned timesvis av frivillig, ulønna innsats for Kanari-Fansen, både de som er med i noen av undergruppene og de som "bare" er KFL-medlemmer. Allikevel er det ikke vanskelig å se at samhold i en mindre gruppe gir en større forpliktelse.

          Vi mennesker har lett for å organisere oss med likesinnede, ikke bare når det gir oss fordeler. At de som ønsker å jobbe for en bestemt utvikling når det gjelder for eksempel tribunekultur ser jeg på som helt naturlig.

          At det i en slik sammenheng trenges noen retningslinjer og kjøreregler ser jeg også på som naturlig, men som medlem av en uavhengig supporterklubb mener jeg at det er "vår" oppgave å gå i bresjen for dette - og derfor har vi et demokratisk valgt styre basert på medlemmenes tillit. Reint diktat fra styret i LSK er jeg svært skeptisk til å ukritisk akseptere.

          Dagens innlegg! Enkelt å greit. Her kan man finne mange positive grunner til å ikke kaste ut undergruppene som mange er så veldig i mot.
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan LSK kan nekte noen å ha ett banner, flagg eller skjerf mot NFF. Etter min mening skyter de da seg selv i foten med tanke på alle utspillene de hadde på TV og i mediene forrige sesong ovenfor forbundet og dommere ift Brenne saken og bortekampen mot Brann.
            LSK mener at en eventuell kritikk mot NFF skal komme fra klubben selv, og ikke supporterne. På denne måten kan de selv bestemme hvilke ting NFF skal kritiseres på.

            Hvis det er viktig for LSK at ståplassene ikke skal forsvinne, forventer jeg at LSK tar dette opp med NFF på en saklig måte. Hvis supportere har denne meningen, foreslår jeg at meningene presenteres for LSK.
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Et lite spørsmål til Ufc,på forrige hjemmekamp mot Tromsø greide dere kunstykke og ødelegge 11 stoler på feltet har dere tenkt og erstatte dem eller skal klubben som dere sier at dere elsker betale?
              UFC knakk ingen stoler, jeg var igjen på feltet etter kampen og ryddet og kunne i se noen seter som var knekt (der vi stod) dog flere seter var bøyd ikke knekt. Der ufc står har vi fult av klistremerker på alle seteryggene, ingen av setene der vi stod er byttet ut. Så ikke legg skylden på ufc for alt som skjer!! Starter å bli lei av folk som skal henge ut ufc uansett hva som skjer eller ikke skjer.
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • Fæssundrånern
                Medlem
                Hoffnarr
                • Aug 2007
                • 53

                Opprinnelig skrevet av Skinke
                UFC knakk ingen stoler, jeg var igjen på feltet etter kampen og ryddet og kunne i se noen seter som var knekt (der vi stod) dog flere seter var bøyd ikke knekt. Der ufc står har vi fult av klistremerker på alle seteryggene, ingen av setene der vi stod er byttet ut. Så ikke legg skylden på ufc for alt som skjer!! Starter å bli lei av folk som skal henge ut ufc uansett hva som skjer eller ikke skjer.

                Hvis setene var bøyd av dere er vel dette strengt tatt mer enn det som er nødvendig å ødelegge under en fotballkamp?

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3461383.ece

                  Jeg ser at de går etter "lederskikkelsene" i UFC og MB.
                  Hva skjer med forsangerfeltene på søndag nå? Blir det fortsatt "pause" fra KFL sin side?

                  Blir spennende å høre hva som sies på møtet i morra!
                  Med tanke på at "Lederskikkelsene" i undergruppene både er viktige medlemmer i sanggruppen, er forsangere selv og er ledere i Tifo gruppen regner jeg med at det fortsatt blir rimelig vanskelig å gjennomføre noe som helst mot vålerenga på søndag.

                  Det er også viktig å nevne at alt som blir gjort i UFC skjer demokratisk og blir stemt over. Hvor hvert medlems stemme betyr like mye og at det dermed egentlig ikke finnes noen ledere i UFC. Det finnes derimot folk som er ansvarlige for de forskjellige satsningsområdene i UFC. Som for eksempel. Hjemmeside, Tifo, turer, design og produktutvikling og annet. Alt dette må derimot også stemmes over gjennom en demokratisk prosess.

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Et lite spørsmål til Ufc,på forrige hjemmekamp mot Tromsø greide dere kunstykke og ødelegge 11 stoler på feltet har dere tenkt og erstatte dem eller skal klubben som dere sier at dere elsker betale?
                    Hvor tar du alt pisset fra? Vi rydda flagg og bannere etter matchen og ikke et eneste sete var ødelagt. Igjen, hvorfor dikter du opp usannheter?
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                      UFC knakk ingen stoler, jeg var igjen på feltet etter kampen og ryddet og kunne i se noen seter som var knekt (der vi stod) dog flere seter var bøyd ikke knekt. Der ufc står har vi fult av klistremerker på alle seteryggene, ingen av setene der vi stod er byttet ut. Så ikke legg skylden på ufc for alt som skjer!! Starter å bli lei av folk som skal henge ut ufc uansett hva som skjer eller ikke skjer.
                      Du sier jo at flere av stolene er bøyd,er dem ikke ødelagte da? eller er det jeg som bare er en Tullebukk. Trodde faktisk at en stol som er bøyd er ødelagt jeg men er faen ikke sikker lenger. Kan dere ikke vere så snill å innrømme ting i steden for og kunn gå i forsvar.

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                        Hvis setene var bøyd av dere er vel dette strengt tatt mer enn det som er nødvendig å ødelegge under en fotballkamp?
                        Såvidt meg bekjent ble 2 seterygger litt bøyd. LSK kan sende meg en regning hvis det er nødvendig så skal jeg betale for begge.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Du sier jo at flere av stolene er bøyd,er dem ikke ødelagte da? eller er det jeg som bare er en Tullebukk. Trodde faktisk at en stol som er bøyd er ødelagt jeg men er faen ikke sikker lenger. Kan dere ikke vere så snill å innrømme ting i steden for og kunn gå i forsvar.
                          Begynn med deg selv. Du juger jo så det renner av deg. Du påstod at 11 seter var ødelagt!
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Opprinnelig skrevet av blue
                            Hvis det er viktig for LSK at ståplassene ikke skal forsvinne, forventer jeg at LSK tar dette opp med NFF på en saklig måte. Hvis supportere har denne meningen, foreslår jeg at meningene presenteres for LSK.
                            Mener du seriøst at vi supportere ikke skal kunne uttrykke oss om fotballens utvikling eller hvordan vi ønsker at det skal være tilrettelagt for oss på Åråsen uten å måtte gå gjennom klubben?

                            Konsekvensen av det vil være at LSK vil få full rett til å stoppe meningene i sine organer hvis de er uenige.

                            Forresten, ikke så forbanna langt unna den sensuren de pålegger store deler av Kanari-Fansen ved å nekte undergruppene sin visuelle utrykksform.

                            Jeg vil tro at det store flertallet av Kanari-Fansens stående og/eller hoppende medlemmer ikke ville godta et forbud mot å stå på kamp uten protester selv om dette skulle vedtas i LSKs styre.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              Etter at den "endelige dommen" (bortsett fra de to styremedlemmene) kom fra LSK i dag, så håpet jeg at debatten ville bli litt mer konstruktiv og analyserende. I stedet synes det som om mange er på vei ned i skyttergrava igjen, mens andre skyter vilt fra hofta på alt og alle.

                              La oss håpe morgendagens møte blir en arena hvor vi kan diskutere det aller viktigste med denne saken;
                              HVORFOR fikk ukulturen grobunn i KFL?
                              HVORDAN skal vi sørge for at elementer som er mer opptatt av å bruke tribunen som en areane for vold og annen aggresiv adferd blir borte for godt?
                              HVA skal KFL gjøre for å ta tilbake tronen som representanter for Norges mest syngende, mest entusiastiske og mest positive supportere?

                              Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Du sier jo at flere av stolene er bøyd,er dem ikke ødelagte da? eller er det jeg som bare er en Tullebukk. Trodde faktisk at en stol som er bøyd er ødelagt jeg men er faen ikke sikker lenger. Kan dere ikke vere så snill å innrømme ting i steden for og kunn gå i forsvar.
                                Greit nok det, men stoler på et stå felt blir gjerne stått på en eller annen gang under kampen. Jeg stod selv på sete en gang på tromsø kampen og det var under målet, sete ble litt bøyd, men ikke ødelagt. Bøyd betyr ikke ødelagt, knekt betyr ødelagt. Mulig jeg er ræva til å formullere meg, beklager det. Men ingen seter ble knekt.
                                Daukjøtt Felt C

                                Kommentar

                                • Fæssundrånern
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2007
                                  • 53

                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  Såvidt meg bekjent ble 2 seterygger litt bøyd. LSK kan sende meg en regning hvis det er nødvendig så skal jeg betale for begge.

                                  Du skjønner jo ikke problemet her. Det er jo akkurat dette som er saken her. Når dere sier at ingenting var ødelagt også kommer dere med "ok kanskje vi ødela litt da.. men ikke så mye". Hvordan skal dere da oppnå troverdighet på at det dere forteller om episoder som den på nadderud stemmer med dere virkelighet?

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                                    Det har ikke mangla oppfordringer fra tifo-gruppa om å møte opp og hjelpe til. Jeg regner med at mange har gjort som meg sjøl: Aldri møtt opp, men kjøpt litt god samvittighet ved å legge en seddel i bøtta i ny og ne.

                                    Generelt i samfunnet er det vanskelig å samle folk til dugnader og frivillig arbeid, og at denne trenden går i feil retning kan de fleste av oss som bor i borettslag skrive under på.

                                    Hvis anslaget om at Kanari-Fansen har 6.000 medlemmer stemmer er det svært lett å være anonym i mengden når det gjelder å ta i et tak. Vi betaler tross alt kontingent, ikke sant? Da er det vel noen andres ansvar å ordne opp.

                                    Jeg er takknemlig for de få som legger ned timesvis av frivillig, ulønna innsats for Kanari-Fansen, både de som er med i noen av undergruppene og de som "bare" er KFL-medlemmer. Allikevel er det ikke vanskelig å se at samhold i en mindre gruppe gir en større forpliktelse.

                                    Vi mennesker har lett for å organisere oss med likesinnede, ikke bare når det gir oss fordeler. At de som ønsker å jobbe for en bestemt utvikling når det gjelder for eksempel tribunekultur gjør dette ser jeg på som helt naturlig.

                                    At det i en slik sammenheng trenges noen retningslinjer og kjøreregler ser jeg også på som naturlig, men som medlem av en uavhengig supporterklubb mener jeg at det er "vår" oppgave å gå i bresjen for dette - og derfor har vi et demokratisk valgt styre basert på medlemmenes tillit. Reint diktat fra styret i LSK er jeg svært skeptisk til å ukritisk akseptere.
                                    Takk for et konstruktivt svar!

                                    Jeg er enig i stort sett alt du skriver i innlegget ditt.

                                    Det som er viktig for meg, er at vi på Åråsen ikke har undergrupperinger som står for holdninger som er på tvers av LSKs verdier. Dersom konklusjonen er at disse personene, som på en samvittighetsfull måte lager TIFO hele sesongen, ønsker å hoppe av dersom de ikke får reklamere for sin undergruppering under kamp, vil LSK være bedre tjent uten TIFO i det hele tatt.
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • Ballkunstneren
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 780

                                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      Greit nok det, men stoler på et stå felt blir gjerne stått på en eller annen gang under kampen. Jeg stod selv på sete en gang på tromsø kampen og det var under målet, sete ble litt bøyd, men ikke ødelagt. Bøyd betyr ikke ødelagt, knekt betyr ødelagt. Mulig jeg er ræva til å formullere meg, beklager det. Men ingen seter ble knekt.
                                      I setedebatten må det også være sagt det har blitt kommunisert at det ikke bør være stoler på at ståfelt, men at dette ikke har blitt tatt hensyn til..

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Jeg vil tro at det store flertallet av Kanari-Fansens stående og/eller hoppende medlemmer ikke ville godta et forbud mot å stå på kamp uten protester selv om dette skulle vedtas i LSKs styre.
                                        Nå er det vel ingenting som tyder på at LSK skal komme med et slikt forbud, men i det hypotetiske scenarioet at de gjør det får du bruke medlemskapet i LSK til å møte opp på årsmøte og gjøre noe med det.

                                        Kommentar

                                        • Skinke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2007
                                          • 3914

                                          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                          I setedebatten må det også være sagt det har blitt kommunisert at det ikke bør være stoler på at ståfelt, men at dette ikke har blitt tatt hensyn til..
                                          Faktisk uenig. De burde ha en tysk løsning som gjør at du kan slå sammen sete for å så kunne bruke det som ståtribune. Den dagen vi skal ut i europa så kan vi slå de opp og stå på det samme stedet.
                                          Daukjøtt Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...