Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    Vi må ikke la dette bli en sånn diskusjon igjen, der vi "voksne" anklager "drittungene" for alt og ingenting. Nå må vi finne en løsning. Å presse Ufc opp til veggen nå ved å slenge med kjeften vil bare føre til at Ufc svarer surt og dust tilbake og DET TRENGER VI IKKE NÅ! Det vi trenger nå er å finne løsninger på hvordan engasjementet i KFL kan holdes ved like, uten å flørte med casualskulturen.

    Jeg vil også nevne innlegget til KFL109 som et glimrende innlegg i denne DEBATTEN (for det er det det må være).

    Skrev dette i en annen tråd også; Dette handler om KFL sin fremtid. ALLE må kompromisse og finne tilbake til hverandre nå, ellers blir dette jævlig traurig fremover.

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      Opprinnelig skrevet av Skinke
      Faktisk uenig. De burde ha en tysk løsning som gjør at du kan slå sammen sete for å så kunne bruke det som ståtribune. Den dagen vi skal ut i europa så kan vi slå de opp og stå på det samme stedet.
      er en fantastisk god løsning og bør sendes til styret i LSK umiddelbart..

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
        Du skjønner jo ikke problemet her. Det er jo akkurat dette som er saken her. Når dere sier at ingenting var ødelagt også kommer dere med "ok kanskje vi ødela litt da.. men ikke så mye". Hvordan skal dere da oppnå troverdighet på at det dere forteller om episoder som den på nadderud stemmer med dere virkelighet?

        Mener du at hvis stolryggen på et sete er litt bøyd er det samme som at setet er ødelagt så er vi nok uenige ja.

        Hadde du vært tilstede så hadde du sluppet å synse om ting som ikke skjedde.

        Jeg var der, edru (igjen), og så med egne øyne at det ikke var noen krig som sofasitterne her inne hevder.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • cave
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2006
          • 108

          Er det ikke på tide å se framover enn å skape enda mer splid.
          Det viktigste er vel at det som skjedde i Sandvika før kamp og under kamp ikke skal skje igjen og det bør vel være det målet alle bør ha. Spytting på egne vakter, blussing etc er ikke holdbart om det nå er kåtekanaris eller ABC som har gjort det spiller ingen rolle, det må ryddes opp i.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av MoBee
            Å presse Ufc opp til veggen nå ved å slenge med kjeften vil bare føre til at Ufc svarer surt og dust tilbake og DET TRENGER VI IKKE NÅ!
            UFC har vel (med enkelte unntak) svart surt og inntatt skyttergravsposisjon fra første øyeblikk og svart surt og dust tilbake.

            Jeg etterlyser igjen en viss selvransakelse og vurdering av egne handlinger, i motsetning til å innta "alle er i mot oss"- og "vi er uskyldige uansett" -holdninger.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              Opprinnelig skrevet av Simeone
              Det er veldig sterke beskyldninger du kommer med der, vet du det?
              Har du dekning for dette?

              Var selv oppe og så på stolene på felt c på mandag, ingen av stolene der UFC sto var ødelagt.
              Hvordan vet jeg det?
              Det var klistremerker på stolene vi sto ved og ingen av disse var byttet ut.

              Du sitter og lyver og beskylder oss for herværk. Fy faan så lavt noen kan synke.
              Hva er definisjonen på hærverk?

              Du skal ikke se bort fra at LSK ser på disse klistremerkene som hærverk, på samme måte som Strømmen Storsenter (en stor sponsor av LSK) ikke liker å få tilfeldige klistremerker overalt på sin eiendom.

              Vet at jeg hvertfall ikke hadde likt hvis noen satt klistremerker på mine ting.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                Med tanke på at "Lederskikkelsene" i undergruppene både er viktige medlemmer i sanggruppen, er forsangere selv og er ledere i Tifo gruppen regner jeg med at det fortsatt blir rimelig vanskelig å gjennomføre noe som helst mot vålerenga på søndag.
                Jeg synes ikke det er noen vits i å male fanden på veggen fordi 25 personer ikke kommer inn på Åråsen. Vi som er igjen klarer vel å gjøre en brukbar jobb mot Enga??

                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                Det er også viktig å nevne at alt som blir gjort i UFC skjer demokratisk og blir stemt over. Hvor hvert medlems stemme betyr like mye og at det dermed egentlig ikke finnes noen ledere i UFC. Det finnes derimot folk som er ansvarlige for de forskjellige satsningsområdene i UFC. Som for eksempel. Hjemmeside, Tifo, turer, design og produktutvikling og annet. Alt dette må derimot også stemmes over gjennom en demokratisk prosess.
                Jeg kjenner ikke til hvordan UFC hierarkisk er bygd opp, men det er i hvertfall ingen selvfølge at det ikke finnes ledere fordi det er demokratisk. De sier hvertfall det er demokrati i Norge, og her har vi en statsminister
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • Fæssundrånern
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2007
                  • 53

                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                  Mener du at hvis stolryggen på et sete er litt bøyd er det samme som at setet er ødelagt så er vi nok uenige ja.

                  Hadde du vært tilstede så hadde du sluppet å synse om ting som ikke skjedde.

                  Jeg var der, edru (igjen), og så med egne øyne at det ikke var noen krig som sofasitterne her inne hevder.

                  Nå var det strengt tatt ikke disse stolene som var mitt poeng her, så jeg gidder ikke gå videre med den. Men jeg mener at det viktig å se løsninger på problemene og hvordan vi skal skape et fellesskap i kfl som helhet og hvilke holdninger vi ønsker å ha.

                  Og vær snill og spar deg for utsagn om at jeg er en hjemmesitter når fugla spilelr kamp. For du vet tydligvis ikke hva du snakker om. Men jeg er en av de som støtter LSK og ikke legges mye merke til når jeg er på kamp.. Uansett.. jeg har opplevd kfl fra den gang alle sto samlet som en enhet uten undergrupper og jeg må si jeg savner det... og ja!! jeg vet at vi har vokst siden den gang..

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    Opprinnelig skrevet av blue
                    Jeg kjenner ikke til hvordan UFC hierarkisk er bygd opp, men det er i hvertfall ingen selvfølge at det ikke finnes ledere fordi det er demokratisk. De sier hvertfall det er demokrati i Norge, og her har vi en statsminister
                    Som tidligere medlem av UFC er jeg ganske sikker på hvordan dette er bygd opp..

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                      - Synger, så og si alltid
                      - Lager mye bra tifo
                      - Skaper engasjement fra andre steder på romerike, der det ellers ville vært lite kanarifugler
                      - 75 % av de som er med på borteturer er med i en gruppe.

                      Bare for å nevne noen....


                      Må man være i en undergruppe for å få til dette?

                      Kommentar

                      • general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

                        les resten av tråden..
                        Seriegull 2016!!!

                        Kommentar

                        • Ballkunstneren
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 780

                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Må man være i en undergruppe for å få til dette?
                          Alle er frie til å gjøre det selv.. men det kan virke som om det er det.. Grunnen til at dette er sånn i dag er fordi disse gruppene har engasjerte folk i posisjoner til å gjøre noe i KFL. Disse gruppene har alledere drivende krefter i KFL og andre som er engasjerte blitt dratt til disse gruppene eller blir også aktive medlemmer i KFL sine TIFO og sanggrupper gjennom sitt medlemskap i undergruppene.

                          Dette er mye enklere når man kjenner eller har noen rundt seg som driver med dette..

                          Kommentar

                          • blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Mener du seriøst at vi supportere ikke skal kunne uttrykke oss om fotballens utvikling eller hvordan vi ønsker at det skal være tilrettelagt for oss på Åråsen uten å måtte gå gjennom klubben?

                            Konsekvensen av det vil være at LSK vil få full rett til å stoppe meningene i sine organer hvis de er uenige.

                            Forresten, ikke så forbanna langt unna den sensuren de pålegger store deler av Kanari-Fansen ved å nekte undergruppene sin visuelle utrykksform.

                            Jeg vil tro at det store flertallet av Kanari-Fansens stående og/eller hoppende medlemmer ikke ville godta et forbud mot å stå på kamp uten protester selv om dette skulle vedtas i LSKs styre.
                            I utgangspunktet mener jeg at LSK er sjefen over sitt eget produkt, og at KFL skal operere som en støttespiller til LSK.

                            Bannere som "FØKK NFF" har ingen hensikt, og minner mer om pubertalt opprør. Litt usikker på hvordan man får presentert KFLs syn saker bare ved å ha bannere under kampen. Jeg er hvertfall rimelig sikker på NFF gir blanke i hva som måtte være av bannere (med mindre det er noe de kan bøtelegge LSK for).

                            Den rette måten å kjempe en sak på mener jeg er at KFL presenterer sitt syn for LSK, og at LSK tar dette videre.
                            Fugla 4 Life!

                            Kommentar

                            • norskpoker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 399

                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              Mener du seriøst at vi supportere ikke skal kunne uttrykke oss om fotballens utvikling eller hvordan vi ønsker at det skal være tilrettelagt for oss på Åråsen uten å måtte gå gjennom klubben?

                              Konsekvensen av det vil være at LSK vil få full rett til å stoppe meningene i sine organer hvis de er uenige.

                              Forresten, ikke så forbanna langt unna den sensuren de pålegger store deler av Kanari-Fansen ved å nekte undergruppene sin visuelle utrykksform.

                              Jeg vil tro at det store flertallet av Kanari-Fansens stående og/eller hoppende medlemmer ikke ville godta et forbud mot å stå på kamp uten protester selv om dette skulle vedtas i LSKs styre.
                              Det er en tid og et sted for alt, og LSK er i sin fulle rett til å hindre det de definerer som uønsket oppførsel på Åråsen. KFL burde jo være de første til å applaudere dette når en ser på hvor fort en får advarsler fra moderatorer her inne på om en poster noe i feil forum eller bryter reglene på annen måte....

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                Som tidligere medlem av UFC er jeg ganske sikker på hvordan dette er bygd opp..
                                Da stoler jeg på deg, og regner med at ingen fra UFC blir utestengt ettersom de ikke har noen ledere.

                                Ettersom LSK likevel kommer til å utestenge noen, går du vel i bresjen for å få disse frigjort?
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  Nå har denne saken egentlig gått helt ut av det den først handlet om. Nå har all fokus gått over på oss som liker å kalle oss Ultras noe som er helt feil. Av en eller annen grunn har dette blitt en slags greie i KanariFansen at når noe skjer og ett medlem eller flere fra en Ultras gruppering er i 1mils omkrets så skal hele gruppa få gjennomgå så det svir av på forumet.

                                  UFC var i frankfurt på hore tur i 06 der enkelte grupperinger hadde fans som var utestengte, ingen grupperinger som var utestengte. Kun enkelt medlemmer. Også andre medlemmer i klacken var utestengt. Jeg er en tribunerunker som leser på franske forumer, greske forumer osv. Aldri fått med meg at klubber har gitt en kollektiv straff, en ting er å gi enkeltmedlemmer som har gjort noe galt straff, men å gi hele gruppen straff. Er for meg helt bak mål.

                                  Vi i UFC ser selvsagt alvorlig på denne saken og kommer til å gjøre det vi kan for å komme i dialog med LSK og KFL for å komme inn igjen på åråsen. Først må se hvordan møte i morgen går før vi gjør noe mer.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                    I setedebatten må det også være sagt det har blitt kommunisert at det ikke bør være stoler på at ståfelt, men at dette ikke har blitt tatt hensyn til..
                                    Så fordi de som står på stolene har sagt fra at de ikke vil ha seter, men ikke fått det som de ville, er det greit at de står på dem?

                                    Kommentar

                                    • jonniboi
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • May 2007
                                      • 7

                                      Er det mulig?

                                      Over lengre tid, så har Ultras og andre mentalitet grupper fått styre fritt på fortrindsvis borte kamper.
                                      Og jeg er totalt enig med LSK i hvordan de behandler saken som har oppstått.
                                      Hvis ikke LSK gjør noe nå så vil det bare eskalere videre, og da vil det gå utover ALLE. Da vil til slutt LSK bli nødt til å spille for tomme tribuner.
                                      Nå MÅ Ultras og de andre mentalitet grupperingen roe seg ned.
                                      Jeg er ikke villig til å miste en hjemme kamp på grunn av de.
                                      Og de VET det blir konsekvener når de gjør noe sånn, og det VET det blir konsekvenser for alle, så derfor må de jo ville alle KFL'ere vondt.
                                      Jeg ble flau og forbanna når jeg så hva som skjedde på nadderud.
                                      Og jeg syns de fortjener straffen sin.
                                      jeg syns riktignok at ikke de som ikke hadde noe med det å gjøre fortjener straff, men det vil jeg ikke legge på LSK, for de reagerer bare som de MÅ.
                                      Så dette må Ultras ta på seg selv.
                                      Vi hverken vil ha, eller trenger den mentaliteten.
                                      Vi som elsker Fugla, vi synger og støtter fugla uansett.
                                      Og jeg synes det er dumt at KFL skal "straffe" Fugla. Iallefall nå, som de trenger støtten vår som mest.
                                      Og jeg personlig kommer til å stå og synge uansett. Uansett om det er Tifo'er der.
                                      Skjerp dere Ultras, skjerp dere KFL og heia fugla<3

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Så fordi de som står på stolene har sagt fra at de ikke vil ha seter, men ikke fått det som de ville, er det greit at de står på dem?
                                        Ingen i ufc som har sagt vi ikke vil ha stoler. Synes denne stol diskusjonen går helt på jordet. Ja det ble ødelagt seter på ullevåll. NEI det ble ikke ødelagt seter på åråsen. Så får du selv velge om du vil tro på det eller ikke.
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        • blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

                                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                                          Faktisk uenig. De burde ha en tysk løsning som gjør at du kan slå sammen sete for å så kunne bruke det som ståtribune. Den dagen vi skal ut i europa så kan vi slå de opp og stå på det samme stedet.
                                          Helt enig med deg, og jeg ønsker å understreke at jeg ikke er imot ståplasser på tribunen. Men jeg er opptatt av hva slags ytringer og visuelle effekter som kommer fra denne ståtribunen. For meg er det bare 1 ting som gjelder, og det er å støtte Sportsklubben!
                                          Fugla 4 Life!

                                          Kommentar

                                          Working...