Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    Opprinnelig skrevet av KFL109
    Mener du seriøst at vi supportere ikke skal kunne uttrykke oss om fotballens utvikling eller hvordan vi ønsker at det skal være tilrettelagt for oss på Åråsen uten å måtte gå gjennom klubben?

    Konsekvensen av det vil være at LSK vil få full rett til å stoppe meningene i sine organer hvis de er uenige.

    Forresten, ikke så forbanna langt unna den sensuren de pålegger store deler av Kanari-Fansen ved å nekte undergruppene sin visuelle utrykksform.

    Jeg vil tro at det store flertallet av Kanari-Fansens stående og/eller hoppende medlemmer ikke ville godta et forbud mot å stå på kamp uten protester selv om dette skulle vedtas i LSKs styre.
    Hvordan tror du "kampen mot den moderne fotballen" selges til massene når den knyttes til ACAB og symboler meningmann forbinder med hooliganisme og opptøyer (som 'hettemannen')? I tillegg har de som fronter saken sterkest en forbausende evne til å "alltid" stå rett ved siden av der det smeller og viser generelt liten evne til å avstand fra hendelsene annet enn ved "det var ikke oss som gruppe".

    Gruppe-unnskyldningen er også brukt ved tagging av gruppelogo og -navn i Stavanger og ved Ullevål, samt ved spredning av gruppas klistremerke på alle tenkelige og utenkelige steder.

    Dersom man faktisk har et reellt ønske om å vinne gehør for sitt syn om hvor fotballen er på vei hen, er man nødt til å selge fanesaken på en positiv måte. Når man gang på gang i media kobles til negative hendelser, samtidig som man omringer seg med "fiendtlige" symboler, da holder folk avstand. Da oppnår man aldri at folk er villige til å komme nær nok til å se det positive man faktisk står for.

    Som noen sa i en eller annen tråd idag - "Det er ikke bare LSK som har et stort behov for en medierådgiver."

    Skal "Kampen mot den moderne fotballen" lykkes må man selge den, og seg selv, på en positiv måte. Dersom man kun ønsker å oppnå "martyrdøden", så er det bare å kjøre på i samme retning som før...
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      Opprinnelig skrevet av KFL109
      Jeg vil tro at det store flertallet av Kanari-Fansens stående og/eller hoppende medlemmer ikke ville godta et forbud mot å stå på kamp uten protester selv om dette skulle vedtas i LSKs styre.
      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Nå er det vel ingenting som tyder på at LSK skal komme med et slikt forbud, men i det hypotetiske scenarioet at de gjør det får du bruke medlemskapet i LSK til å møte opp på årsmøte og gjøre noe med det.
      Nei, ingen ting tyder på dette. Av og til må man imidlertid bruke et hypotetisk eksempel på noe et stort flertall ville være imot i håp om at det kan føre til refleksjon rundt et svært viktig prinsipp: Kan KFL være en uavhengig supporterklubb framover eller er vi nødt til å la oss diktere av den til enhver tid sittende administrasjon i klubben.

      Jeg er selvfølgelig medlem av LSK og ville uten tvil latt min stemme høres på klubbens årsmøte, men hovedpoenget mitt er at jeg er uenig med de som hevder at det er uriktig av en supporterklubb å tilkjennegi sin mening på tribuna eller andre organer uten først å gå om klubbens styre.

      Jeg har stått under kamp på hovedtribuna på Nadderud på oppfordring fra Kanari-Fansen. Vi fikk vel bot den gangen også, men det var et viktig prinsipp for oss. Det er sånne ting jeg mener ikke kan fremlegges for klubbens styre for godkjenning på forhånd.

      Spørsmålet i dag er jo om en slik handling i år kunne medføre risiko for utestengelse fra Åråsen for de involverte. Og eventuelt hvor mange av våre medsupportere som hadde ment at det hadde vært en helt grei reaksjon fra LSKs side.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

        Opprinnelig skrevet av Skinke
        Ingen i ufc som har sagt vi ikke vil ha stoler. Synes denne stol diskusjonen går helt på jordet. Ja det ble ødelagt seter på ullevåll. NEI det ble ikke ødelagt seter på åråsen. Så får du selv velge om du vil tro på det eller ikke.
        Jeg kommenterte Ballkunstnerens argumentasjon, ikke fakta i saken. Jeg har ingen forutsetning til å mene noe om helst om stolene ble ødelagt eller ikke.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Opprinnelig skrevet av Skinke
          Ingen i ufc som har sagt vi ikke vil ha stoler. Synes denne stol diskusjonen går helt på jordet. Ja det ble ødelagt seter på ullevåll. NEI det ble ikke ødelagt seter på åråsen. Så får du selv velge om du vil tro på det eller ikke.
          Unskyld at det blei stille fra meg et øyeblikk måte bare ta meg en tur ned på Åråsen (felt c) og ganske riktig 11 jeg sier 11 seter er bøyd og ødelagt alle er i omerådet der ufc står mange med ufc klistremerker. Så da kan dere kalle meg hva dere vil. Håper at noen som er i nærheten av åråsen kan stikke opp dit og se så det blir bekrefta fra andre også........ og jeg har ikke sakt at noen stoler er knekt ,men for meg er en stol som ryggen er bøyd på ødelagt. .Er jo ikke noe rart at klubben faktisk får nok

          Kommentar

          • norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

            Opprinnelig skrevet av erlando
            Skal "Kampen mot den moderne fotballen" lykkes må man selge den, og seg selv, på en positiv måte. Dersom man kun ønsker å oppnå "martyrdøden", så er det bare å kjøre på i samme retning som før...
            Jeg tror mye av problemet ligger i hvordan en tolker begrepet "positiv måte". En del av de som er mest opptatt av tribunekultur ser ut til å mene at den måten det offisielle fotball-Norge arrangerer fotballkamper på ikke er bra og positiv. De kjemper mot en system ut fra en eller annen romantisk tankegang omkring den mytiske supporterkulturen hvor en del elementer som i dag er forbudt inngår.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              Opprinnelig skrevet av norskpoker
              Jeg kommenterte Ballkunstnerens argumentasjon, ikke fakta i saken. Jeg har ingen forutsetning til å mene noe om helst om stolene ble ødelagt eller ikke.
              Jeg argumenterer bare for at det ikke bare er vi som bør oppfordres til å bruke hodet, men kanskje også ledelsen i LSK.

              Du kan ikke motsi logikken i at det ikke er direkte klokt å sette ut seter på et ståfelt, spessielt nå som de gamle skulle fjernes uansett?

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Unskyld at det blei stille fra meg et øyeblikk måte bare ta meg en tur ned på Åråsen (felt c) og ganske riktig 11 jeg sier 11 seter er bøyd og ødelagt alle er i omerådet der ufc står mange med ufc klistremerker. Så da kan dere kalle meg hva dere vil. Håper at noen som er i nærheten av åråsen kan stikke opp dit og se så det blir bekrefta fra andre også........ og jeg har ikke sakt at noen stoler er knekt ,men for meg er en stol som ryggen er bøyd på ødelagt
                Uansett uenig. Ett blyd sete er for meg ikke ødelagt på en stå tribune. Hadde sete vært bøyd på en sitte tribune der det til vanlig ville sittet folk er jeg enig, men nå er det en gang sånn at her står det folk på alle kamper og om sete er litt bøyd så går ikke verden under av den grunn. De røde\rosa setene var også bøyde men ikke knekt. Altså ikke ødelagt i mine øyne.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • PubFugl
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Sep 2006
                  • 27

                  Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                  Jeg argumenterer bare for at det ikke bare er vi som bør oppfordres til å bruke hodet, men kanskje også ledelsen i LSK.

                  Du kan ikke motsi logikken i at det ikke er direkte klokt å sette ut seter på et ståfelt, spessielt nå som de gamle skulle fjernes uansett?
                  Det er regler for hvor stort ståfelt vi har lov til å ha på Åråsen. Når det er stoler på det regnes det ikke som ett ståfelt,
                  Dersom jeg ikke tar helt feil da.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Er det noen regler for hvor stor andel av stadion som må være sitteplasser, og at LSK må ha seter der for å nå den grensen?

                    Kommentar

                    • PubFugl
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Sep 2006
                      • 27

                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Er det noen regler for hvor stor andel av stadion som må være sitteplasser, og at LSk må ha seter der for å nå den grensen?
                      Mener den er maks nå, antall ståplasser altså

                      Kommentar

                      • norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                        Jeg argumenterer bare for at det ikke bare er vi som bør oppfordres til å bruke hodet, men kanskje også ledelsen i LSK.

                        Du kan ikke motsi logikken i at det ikke er direkte klokt å sette ut seter på et ståfelt, spessielt nå som de gamle skulle fjernes uansett?
                        Jeg skjønner at dere gjerne vil ha dem bort, men når klubben har latt dem være der må dette respekteres. Enhver eventuelle ødeleggelse av dette er hærverk, enkelt og greit.

                        Forøvrig er argumentasjonen på linje med å klage på å bli tatt i fartskontroll fordi du har etterlyst høyere fartsgrenser.

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                          Er det noen regler for hvor stor andel av stadion som må være sitteplasser, og at LSk må ha seter der for å nå den grensen?
                          Det er vel ikke det uten at jeg skal si noe sikkert(mulig jeg tar fryktlig feil), men jeg tenker at lsk kanskje tenker europa . Hvis lsk kommer til europa så er det ikke lov med ståfelt uten seter. Derfor er det bedre med den tyske løsningen jeg nevnte i ett tidligere innlegg.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • Ballkunstneren
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 780

                            Opprinnelig skrevet av PubFugl
                            Det er regler for hvor stort ståfelt vi har lov til å ha på Åråsen. Når det er stoler på det regnes det ikke som ett ståfelt,
                            Dersom jeg ikke tar helt feil da.
                            Da håper jeg i så fall ledelsen i LSK har vært så kloke at de har kontaktet NFF, med tanke på at seter på et ståfelt fort kan bli ødelagt noe som vil føre til ekstra utgifter på klubben i form av ødelagte seter. Noe jeg regner med at de har tenkt på.

                            Jeg regner også med at NFF så NEI til dette, og dermed ødelegger for LSK og KFL ved å tvinge klubben til å sette opp seter på et ståfelt og dermed også skaper en konflikt mellom klubb og fans, og klubb og NFF. Selv om dette kanskje ikke var ideen bak forslaget som egentlig er et forslag som skal bedre sikkerhet på stadioer.

                            Kommentar

                            • Ballkunstneren
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 780

                              Opprinnelig skrevet av norskpoker
                              Jeg skjønner at dere gjerne vil ha dem bort, men når klubben har latt dem være der må dette respekteres. Enhver eventuelle ødeleggelse av dette er hærverk, enkelt og greit.

                              Forøvrig er argumentasjonen på linje med å klage på å bli tatt i fartskontroll fordi du har etterlyst høyere fartsgrenser.
                              Bortsett fra at dette er en situasjon som kan løses gjennom megling og logikk, hvis partene ønsker det.

                              Mens fartsgrenser er satt og må følges etter norsk lov.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3438

                                Opprinnelig skrevet av KFL109
                                Mener du seriøst at vi supportere ikke skal kunne uttrykke oss om fotballens utvikling eller hvordan vi ønsker at det skal være tilrettelagt for oss på Åråsen uten å måtte gå gjennom klubben?
                                Det er prosedyrer man må følge når man ønsker å ta opp en sak. Har KFL noen saker de ønsker å ta opp med NFF, så må dette gå igjennom LSK evt. NSU.

                                Opprinnelig skrevet av KFL109
                                Nei, ingen ting tyder på dette. Av og til må man imidlertid bruke et hypotetisk eksempel på noe et stort flertall ville være imot i håp om at det kan føre til refleksjon rundt et svært viktig prinsipp: Kan KFL være en uavhengig supporterklubb framover eller er vi nødt til å la oss diktere av den til enhver tid sittende administrasjon i klubben.
                                Det er vel KFL-styrets manglende reaksjon som fremprovoserte hele problemstillingen. Etter min mening burde styret vært samlet allerede søndag kveld, og kommet med en uttalelse. Å vente i over 24 timer etter en slik sak uten å uttale seg er uakseptablet.

                                Når KFL-styret viser manglende evne til å fatte tiltak, så må vi forvente at LSK kommer inn og tar avgjørelser. Håper styret vårt har lært noe av denne saken. Og appropos, hvor er vår talsmann for tiden? Det er vel ikke Frode sin oppgave å uttale seg til media?
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7080

                                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                                  Uansett uenig. Ett blyd sete er for meg ikke ødelagt på en stå tribune.
                                  Men LSK, som må erstatte setene, definerer åpenbart setene som ødelagt hvis de er bøyde.

                                  Det er jo hele poenget. UFC har skiti i eget reir. Hvor framfusenheten deres kommer fra, sliter jeg i så måte med å se. Mellom linjene leser man tydelig at LSK har valgt å gi dere en siste sjanse til å rette dere etter klubbens krav.

                                  Det blir spennende å se om medlemmene i UFC og MB nå velger å rette seg etter påleggene fra klubben, eller om de velger å fortsette konfrontasjonslinja og dyrke (den fra LSKs side tydelig uønskede) ultraskulturen. Jeg håper ultrasgjengen ser det store bildet, dvs. klubbens beste, og ikke tviholder på sine egne kjepphester.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                    Bortsett fra at dette er en situasjon som kan løses gjennom megling og logikk, hvis partene ønsker det.

                                    Mens fartsgrenser er satt og må følges etter norsk lov.
                                    Og privat eiendom skal etter norsk lov respekteres. Alt annet er lovbrudd. Men, nok om dette. Jeg tror jeg skal la denne debatte ligge til dere som faktisk går på fotballkamper og er opptatt av tribunekultur. Jeg hadde sesongkort på Åråsen i 2003, men fornyet det ikke da jeg rett og slett mangler det genet som gjør folk i stand til å nyte denne fellesskapsfølelsen som mange opplever på kamper og andre arrangementer. Jeg trives veldig mye bedre foran tv-skjermen enn på tribunen. Jeg er ikke noe mindre opptatt av LSK enn dere andre av den grunn, men uttrykker det på en annen måte. Jeg har derfor ikke så mye å komme med i denne debatten annet enn at jeg ikke klarte å la være å kommentere det jeg opplever som ulogisk argumentasjon.

                                    Kommentar

                                    • LSK N/B
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 830

                                      Ta stoldebatten og ståplassproblematikk i en annen tråd, dette er ën tråd om kommuniket fra KFL styret.
                                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                      Nei til NFF!

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Og privat eiendom skal etter norsk lov respekteres. Alt annet er lovbrudd. Men, nok om dette. Jeg tror jeg skal la denne debatte ligge til dere som faktisk går på fotballkamper og er opptatt av tribunekultur. Jeg hadde sesongkort på Åråsen i 2003, men fornyet det ikke da jeg rett og slett mangler det genet som gjør folk i stand til å nyte denne fellesskapsfølelsen som mange opplever på kamper og andre arrangementer. Jeg trives veldig mye bedre foran tv-skjermen enn på tribunen. Jeg er ikke noe mindre opptatt av LSK enn dere andre av den grunn, men uttrykker det på en annen måte. Jeg har derfor ikke så mye å komme med i denne debatten annet enn at jeg ikke klarte å la være å kommentere det jeg opplever som ulogisk argumentasjon.
                                        Selvfølgelig ser jeg at det ikke er lov å ødelegge privat eiendom. Men at LSK selger et produkt som bør ta hensyn til kundene er vel riktig. Noe de i dette tilfellet ikke har gjort. Markedsundersøkelsen har vært ukomplett..

                                        Kommentar

                                        • chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

                                          Dette kan ikke bli en diskusjon om hvem som er best supporter, og ei heller trusler om av tribunelivet osv. osv. vil forsvinne fordi UFC og MB gjør det.

                                          Det vil nok kanskje merkes den første tiden, men så vil det ta seg opp igjen.

                                          Faren for et dårlig trøkk på tribunen med UFC og MB borte, er vel heller motsatt slik jeg ser det. På lang sikt vil tribunelivet slik vi(?)/jeg ønsker det, forsinne hvis man ikke får bukt med UFC og MB.

                                          De siste innleggene i denne tråden viser jo atter en gang hvilket merkelig syn en enkelte medlemmer i UFC har på definisjonen av hærverk. De nekter altså for å ha ødelagt stolseter, så kommer Tullebukk å viser til at jo visst, på felt c er det flere bøyde stolseter. Så nekter UFC å kalle dette for hærverk, men i stedet vikler seg inn i en tåpelig argument om at det likevel er en ståtribune og et bøyd stolsete ikke er en ødelagt stol. Ingenting lært med andre ord.
                                          Bølerkanaris

                                          Kommentar

                                          Working...