Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Jeg er litt spent på hva du mener de tre resterende medlemmene av styret kan gjøre av konkrete tiltak for å få best mulig stemning mot klanskallene.
    Oppheve stansen i aktiviteter ville vært et bra sted å begynne. Gi andre muligheten til å ta over ansvaret for tifo og forsangere.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Oppheve stansen i aktiviteter ville vært et bra sted å begynne. Gi andre muligheten til å ta over ansvaret for tifo og forsangere.
      Om noen vil prøve seg som forsangere så er det vel bare å prøve.. Vil tro at grunnen til at KFl "legger ned" forsangerfeltet var at personene på 2 av 3 felt var utestengt..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Kjelstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 352

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Om noen vil prøve seg som forsangere så er det vel bare å prøve.. Vil tro at grunnen til at KFl "legger ned" forsangerfeltet var at personene på 2 av 3 felt var utestengt..
        Det samme gjelder vel tifon. Det er bare starte å lage banner, flag etc også. Ingen som stopper dere. Men dette skjer ikke i regi av KFL, før saken ang styremedlemmene er avklart!
        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          Lillestrøm, bye bye
          09/04/08 20:14 | Styret
          Styret i Kjernen følger med interesse det som de siste dagene har skjedd i supportermiljøet rundt Lillestrøm SK. Selv om LSK generelt og deres supportere spesielt er personer vi sportslig sett har et noe anstrengt forhold til, finner vi det riktig nok en gang å presisere Kjernens forhold til alternativ supporterkultur i forbindelse med denne saken.

          For det første har vi selvfølgelig ikke kjennskap til detaljene i det som har skjedd. Vår oppfatning av saken er dannet gjennom referater i media og diverse diskusjonsfora, så noen synsing om den konkrete saksbehandlinga kommer vi ikke til å gi. Like fullt kan vi ikke hjelpe for å sitte med inntrykket av at riksmedias dekning av en sak som omhandler supporterbråk nok en gang har en viss slagside. Og denne slagsiden går ikke i supporternes favør. Vi anser det ikke som ekstremt usannsynlig at enkelte av de straffede supporterne med en viss rett kan hevde at de ikke har blitt helt rettferdig behandlet i denne saken.

          Oppfatningen synes å være at subkulturen "ultras" representerer trøbbel og generell jævelskap. Dette er en særdeles urettferdig og feilaktig forenkling av de faktiske forhold. Å være en ultra handler om engasjement på stadion, å synge høyt for laget sitt og å stå for en litt annen supporterkultur enn supportersegmentet som i ytterste fall ifører seg drakt og skjerf. Mange ultrasgrupperinger har en liberal holdning til bruk av effekter som store bannere og pyroteknikk, gjerne i kombinasjon. De krever ikke at alle skal være som dem, men de ber om å få signalisere klubbsympatiene sine på den måten de ønsker og gjør ellers ingen fortred. I dette ligger altså ingen oppfordring til slåssing eller hærverk.

          Kjernen er i utgangspunktet en tolerant supporterklubb. Vi ønsker over hodet ingen beskaffenhet med voldelige og/eller diskriminerende miljøer, og vil bekjempe tilløp til organisert voldsbruk eller hærverk med alle tilgjengelige midler. Vi er ikke en ultrasgruppering, men vi ønsker ultras hjertelig velkommen til å stå med oss. Det er ønskelig for oss å komme i dialog med politiet og fotballforbundet, da vi er av den oppfatning at konfrontasjonsstrategien som stadig velges utelukkende forverrer, og ikke utbedrer, problemet med supporterbråk.

          Kjernen tror at det å behandle alternative supportergrupperinger som organiserte kriminelle representerer en unødig provokasjon. Vi tror at å imøtegå disse miljøene som de voksne menneskene de er ville være en langt mer effektiv taktikk, og sette en stopper for den tiltakende forakten som disse personene tilsynelatende bygger opp overfor sikkerhetsvakter og politi. Selvfølgelig ser vi at det tidvis kan være nødvendig å være mer direkte i håndteringen av problemene som oppstår, men veldig mange av de uheldige episodene som norsk fotball har gjennomgått de siste årene burde kunne forebygges gjennom dialog og samarbeid - samt en god porsjon forståelse.

          Det er også medias ansvar å nyansere bildet av fotballsupportere. Dessverre synes det å eksistere en bilateral forståelse hos politi og riksmedia om at bråk rundt fotballkamper må slås ned med alle tilgjengelige midler, og så lenge dette er tilfelle frykter vi en stadig tiltakende spiral som til slutt vil ende opp i tilstander like de man har i Sverige. Vi er tvilende til konklusjonen om at det er fotballklubbenes og politiets proaktive holdning overfor all alternativ supporterkultur som er grunnen til at vi foreløpig har vært skånet for de styggeste sakene. Vi tror det er tvert imot, nemlig at det foreløpig ikke har vært mange nok konfrontasjoner mellom supportere og opprørspoliti til at de verste miljøene har fått grobunn til å vokse seg store.

          Kjernen ønsker en forståelse for at fotballsupportere er forskjellige, men at ingen ekte supporter bevisst ville gjøre noe som skader ryktet til laget man støtter. Vi ønsker en dialog mellom klubber, NFF, supportere og politi, slik at alle kan få luftet sine synspunkter og man kanskje kunne lære noe av hverandre. Hvis man ikke ønsker å imøtekomme et slikt initiativ oppnår man ikke annet enn å bekrefte den forutinntatte holdningen vi mistenker at eksisterer. Hva har vi egentlig å tape på å snakke sammen?

          Flere stående, syngende og frihet for ultras!
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Oppheve stansen i aktiviteter ville vært et bra sted å begynne. Gi andre muligheten til å ta over ansvaret for tifo og forsangere.
            Igjen, det er ingen som hindrer noen i å gjøre noe for å jobbe med tifo eller stille som forsangere. Please, be my guest. Pauseknappen er satt på fordi det er ikke kapasitet til å gjennomføre et arrangement fullt ut og da har det lite for seg med halvveis løsninger.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              Jeg vil sammenligne det å "overta" forsangerfelta, med den bussinga Maggie Thatcher drev med av britiske gruvearbeidere på 80 tallet.

              For å presiere hvilken side eg står på i denne saken, har jeg ikke spesielt mye sans for gamle Maggie..

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                Jeg har holdt kjeft i denne diskusjonen siden jeg ikke har hatt noe å tilføye , men etter over 100sider med diskusjon som ikke fører noe vei så er det tydelig at det er en splittelse blandt KFL sine medlemmer.

                Det å stanse all aktivitet er jo forståelig mtp på at man er avhengi av utestengte personer for å gjennomføre ,men hva med de over 6000 andre betalende medlemmer i Kanarifansen? For den utenforstående supporter som ikke er ultra sympatisør så er det sansynlig at han ser på kronene sine bli brukt til Blussing og ødeleggelse av stoler. Dette skjer jo på feltet og da må det være kanarifansen? Han har jo også betalt for noe, og når han ikke får noe igjen så spørs det om han vil være medlem av samme organisasjon som ødelegger stoler og bryter loven ved blussing og andre ting.

                Det burde være hevet OVER ENHVER TVIL at disse personene som er utestengt har bidratt kraftig til stadionstemningen de siste årene og har gjort mye bra for KFL og klubben. Dette er personer som synger og skaper liv. Vi trenger flere slike supportere som bidrar like mye til den gode stemningen på åråsen!.

                Det vi derimot ikke tro at jeg støtter ACAB rop , hetsing av politifolk, motstille seg arrest , tenne opp bluss (han var tydeligvis ikke medlem av KFL slik som jeg forstod det) og rett og slett skape kvalme, men å tro at personer skal tyste på personer de de sikkert anser som kamerater er utrolig kvalmt! De personene som skapte bråk inne på stadion bør melde seg for politiet og for klubben.
                En slik kollektiv avstraffing av personer som er helt uskyldige er latterlig og jeg håper klubben tar til vettet og retter sinnet sitt mot personer som faktisk har gjort noe. Fortjener ikke personer en ny sjanse? Melder personene som oppfordrer til tysing kameratene dine til politiet for piratkopiering av dataprogrammer??

                Et annet spørsmål jeg har lurt på er hvordan disse personene skal bli tatt , det er jo ikke noe medlemsregister og slik som jeg har forstått det så er det nok å bli sett på som sympatisør for disse personene for å bli nektet en kamp på åråsen? Jeg (og sikkert de fleste andre sympatiserer med uskyldige personer som har blitt utestengt!. Skal vi også nektes adgang på stadion? Straffet fordi vi ser personer som er uskyldige bli straffet for noen andre har gjort?

                Hvis det ikke er en LSK supporter som fyrte opp blusset (Som noen har sagt) starter starter jeg gjerne en kronerulling slik at han får nok penger under bordet for å melde seg slik at LSK dropper kollektiv straff. La oss få uskyldige personer tilbake på ÅRÅSEN!

                Ja til Ultras , Ja til god Stemning på Åråsen og borteturer , ja til en levende supporterkultur , NEI til lovbrudd og bråk!
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • Ranakanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 488

                  Att uskyldige blir utesteng er jeg mot. Man skal da ikke bli straffet for det noen andre gjør galt. For hvis det var slik ellers så ville jo f.eks. samtlige muslimer blitt putta i fengsel for volds/terrorhandlinger som en annen muslim hadde gjennomført.

                  Så hvis jeg hadde vært den som hadde sørget for att mine kompiser ikke slapp inn på kamp, ja da hadde jeg i det minste hatt baller nok til å gå ned til åråsen og bedt dem utestenge meg for det jeg gjorde, og dermed skånet mine kompiser for denne lidelsen det må være å ikke få se LSK knuse vålerengen. Og hadde en kompis klart å fått meg utesteng på grunn av hans dumheter så hadde jeg blitt rimelig forbannet på vedkommende.

                  Men det er opp til enhver, vil dere dra med dere uskyldige inn i en straff fordi du gjorde noe dumt og ikke har baller nok til å innrømme det ovenfor LSK så for du ta det på din egen samvittighet. Jeg hadde ikke klart det.

                  Ta ditt ansvar, ta din straff som en mann.
                  PS!! dersom du veit du er skyldig da.

                  Kommentar

                  • Kjelstad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 352

                    Når LSK kommer uttalelser som dette:

                    - Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
                    - De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.
                    Hva da med disse "supporterne" fra søpla?

                    Espen Knutsen er talsmann og sikkerhetsansvarlig for Klanen. Han avviser at gruppen Isko Boys kommer til Åråsen for å lage bråk i forbindelse med kampen mellom LSK og Vålerenga.
                    – Jeg kjenner flere av dem. De kommer til Lillestrøm for å se kampen. Det er ingen ting som tilsier at det vil bli bråk på Åråsen fra Vålerengasupportere.
                    Da innbærer vel denne uttalelsen fra LSK at disse "supporterne" fra søpla, at de ikke kommer inn og vil bli utestengt på åråsen på ubestemt tid dersom de stiller i noen form for uniformering, eller med bannere, flagg og annet mot NFF og politiet?
                    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                    Kommentar

                    • Jon André
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Sep 2007
                      • 60

                      overkant av 20 personer utestengt
                      Tirsdag kveld hadde LSK-styret et nytt møte med Kanarifansen i forhold til bråket før og under kampen på Nadderud søndag.

                      Av: Ole Kristian Bakkene

                      </EM>Etter bråket før og under kampen mot Stabæk på Nadderud søndag kveld ble det mandag varslet utestengelser fra LSKs arrangementer. Tirsdag kveld møttes LSK-styret og Kanarifansen for å diskutere dette.
                      - Vi har vedtatt å utestenge de som bråket, og vi utestenger også de som sto bak dette bråket og urolighetene, sier LSK-leder Per Mathisen til LSK.NO.
                      - De to styremedlemmene i Kanarifansen som ble arrestert er også utestengt. Dette gjelder fra førstkommende kamp.

                      20-25 personer utestengt
                      Mathisen anslår at det dreier seg om 20-25 personer, og dette er en avgjørelse som man har kommet fram i samarbeid med Kanarifansen.
                      - De vil ikke få anledning til å komme inn på Åråsen i forbindelse med våre kamper. Dette gjelder ut året, men for de to styremedlemmene har vi avtalt at de vil få omfanget av utestengelsen i neste uke.
                      - Vi har hatt en diskusjon med Kanarifansen, og politiet på dette. LSK og Politiet skal sammen kunne plukke ut de som vi vet står bak dette her, og dermed rammes ikke de som er uskyldige.

                      Likevel er det flere elementer man ikke ønsker på Åråsen.
                      - Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
                      - De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.

                      Ødeleggelser og hærverk
                      Et av argumentene Mathisen trekker fram er ødeleggelser både på egen stadion, og ikke minst også på privat eiendom i Skedsmo kommune.
                      - Vi har fått beskjed både fra Strømmen Storsenter og Lillestrøm Torv om at det er klistret opp flere hundrevis av ultras-merker på deres eiendom. De har brukt mye ressurser, og tid på å fjerne det, og slik kan vi ikke ha det. Dette er barnestreker, sier Mathisen.
                      - Vi har også hatt ødeleggelser av flere stoler på våre hjemmekamper. Det kan ikke tolereres på vår egen hjemmebane.

                      Kanarifansen er enig i dette, forteller Mathisen.
                      - Kanarifansen er helt enig, og ønsker å få tatt de som står bak bråket. De ønsker å få orden i sine rekker.
                      - Med dette vil også Kanarifansen ha en litt annen struktur på bortekampene. Oppførselen vil bli fulgt opp av vår egen vaktstyrke. Skjer det ting vil dette bli slått hardt ned på i forhold til våre arrangementer hjemme på Åråsen.

                      Enighet med Kanarifansen
                      Mathisen er glad for at man har kommet til en enighet med Kanarifansen.
                      - Vi føler at vi har hatt en god dialog med Kanarifansen, og at de personene som de mener står bak dette skal få straffen og at de som er uskyldige skal slippe straff.

                      Han ønsker likevel å presisere at det er trygt å gå på Åråsen.
                      - Vi har alltid hatt god sikkerhet på Åråsen, og det skal det også være i framtiden. Vi skal ha en hjemmebane hvor det er hyggelig å være, og at også våre bortesupportere skal få en opplevelse som de husker.
                      Ultras Lillestrøm

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Jeg er litt spent på hva du mener de tre resterende medlemmene av styret kan gjøre av konkrete tiltak for å få best mulig stemning mot klanskallene.
                        Hva med de to siste styremedlemmene? Selvom om de ikke har adgang på Åråsen på søndag, sitter de fortsatt i styret i KFL, og kan således være med på en best mulig planlegging og tilrettelegging. Jeg synes det er skremmende dersom utelstengelgse av 30 personer kan velte hele opplegget mot Enga. Finnes det ingen backup til folk som kan slå på tromma, og folk som fungere som forsanger?

                        Dersom det viser seg at man har prøvd alt, men at det ikke rakk til, så har man hvertfall prøvd. Dersom man setter seg ned med henda i kors med boikott for øyet, da svikter de sin viktigste oppgave, nemlig å støtte laget på banen.

                        De fleste vanlige medlemmer synes villig til å bidra litt ekstra på søndag, for å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon. Da føles det jævlig bittert dersom man blir motarbeidet av sitt eget styre.
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av blue
                          Hva med de to siste styremedlemmene? Selvom om de ikke har adgang på Åråsen på søndag, sitter de fortsatt i styret i KFL, og kan således være med på en best mulig planlegging og tilrettelegging. Jeg synes det er skremmende dersom utelstengelgse av 30 personer kan velte hele opplegget mot Enga. Finnes det ingen backup til folk som kan slå på tromma, og folk som fungere som forsanger?

                          Dersom det viser seg at man har prøvd alt, men at det ikke rakk til, så har man hvertfall prøvd. Dersom man setter seg ned med henda i kors med boikott for øyet, da svikter de sin viktigste oppgave, nemlig å støtte laget på banen.

                          De fleste vanlige medlemmer synes villig til å bidra litt ekstra på søndag, for å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon. Da føles det jævlig bittert dersom man blir motarbeidet av sitt eget styre.
                          Det er litt vanskelig å planlegge noe som helst når man ikke har full oversikt over hva slags folk man har til rådighet.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Ranakanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 488

                            Opprinnelig skrevet av blue
                            Hva med de to siste styremedlemmene? Selvom om de ikke har adgang på Åråsen på søndag, sitter de fortsatt i styret i KFL, og kan således være med på en best mulig planlegging og tilrettelegging. Jeg synes det er skremmende dersom utelstengelgse av 30 personer kan velte hele opplegget mot Enga. Finnes det ingen backup til folk som kan slå på tromma, og folk som fungere som forsanger?

                            Dersom det viser seg at man har prøvd alt, men at det ikke rakk til, så har man hvertfall prøvd. Dersom man setter seg ned med henda i kors med boikott for øyet, da svikter de sin viktigste oppgave, nemlig å støtte laget på banen.

                            De fleste vanlige medlemmer synes villig til å bidra litt ekstra på søndag, for å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon. Da føles det jævlig bittert dersom man blir motarbeidet av sitt eget styre.
                            Det er da ingen i styret som sier att du ikke skal få slå på tromma, lage tifo eller synge. Det er mer eller mindre opp til enhver hvor mye man vil bidra. Og jeg kan forstå att man legger ned arbeidet i protest når man synes man er blitt urettferdig behandlet.

                            Kommentar

                            • FC Lillestrøm
                              I karantene
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 198

                              Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                              Når LSK kommer uttalelser som dette:



                              Hva da med disse "supporterne" fra søpla?



                              Da innbærer vel denne uttalelsen fra LSK at disse "supporterne" fra søpla, at de ikke kommer inn og vil bli utestengt på åråsen på ubestemt tid dersom de stiller i noen form for uniformering, eller med bannere, flagg og annet mot NFF og politiet?
                              Ja det er jo ganske utrolig at MB, UFC og SKF er utestengt pga 7-8 personer som var involvert i blussing og håndgemeng med politiet.
                              Mens isko boys som ved gjentatt anledninger har vært innvolvert i vold ser ut til å kunne gli rett gjennom portene på Åråsen.

                              Kommentar

                              • scages
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1292

                                Opprinnelig skrevet av Loddet
                                For å presiere hvilken side eg står på i denne saken, har jeg ikke spesielt mye sans for gamle Maggie..
                                Hvilket normalt oppegående menneske uten sosiale eller moralske dysfunksjoner liker det kjerringpakket der?

                                Forøvrig håper jeg det kan gå en liten djevel over kanari-feltet på søndag, der samtlige tar i et tak for å få tilbake trua og snu skuta. Jeg tror det kommer til å gå bra. Håper dette vrøvle og forslaget om boikott blir kjørt på Grønmo avfallsdeponi etter møtet i morgen kveld. Synes det er håpløst defensivt å mene at vi har tapt tribunkampen på forhånd. Om det blir stille, og ingen tar ansvar, kommer iallefall jeg og min click til å dra igang og da er det bare å henge seg på! Opp på noe forsanger stol blir det dog ikke. . .

                                Kom igjen kanaris!

                                Kommentar

                                • Kjelstad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 352

                                  Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                  Ja det er jo ganske utrolig at MB, UFC og SKF er utestengt pga 7-8 personer som var involvert i blussing og håndgemeng med politiet.
                                  Mens isko boys som ved gjentatt anledninger har vært innvolvert i vold ser ut til å kunne gli rett gjennom portene på Åråsen.
                                  Skal LSK følge opp sin nye "regel" må den også gjelde bortelaget. Så regner med at Disko boys( høres ut som et dårlig danse/disko band fra 1990) ikke kommer inn på kampen.
                                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av blue
                                    Hva med de to siste styremedlemmene? Selvom om de ikke har adgang på Åråsen på søndag, sitter de fortsatt i styret i KFL, og kan således være med på en best mulig planlegging og tilrettelegging. Jeg synes det er skremmende dersom utelstengelgse av 30 personer kan velte hele opplegget mot Enga. Finnes det ingen backup til folk som kan slå på tromma, og folk som fungere som forsanger?

                                    Dersom det viser seg at man har prøvd alt, men at det ikke rakk til, så har man hvertfall prøvd. Dersom man setter seg ned med henda i kors med boikott for øyet, da svikter de sin viktigste oppgave, nemlig å støtte laget på banen.

                                    De fleste vanlige medlemmer synes villig til å bidra litt ekstra på søndag, for å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon. Da føles det jævlig bittert dersom man blir motarbeidet av sitt eget styre.
                                    Styret har da ikke motarbeidet noen. Dersom folk melder seg til å danne forsangerfelt på de forskjellige feltene, så er det ingen som hindrer dere i det. Synes det er mange som har uttalt at man klarer seg fint uten UFC og MB, så da burde det jo være mulig for disse å bevise at de kan klare på egenhånd. Det eneste som er sikkert, er at det aldri vil fungere uten forsangerfelt. Poenget her er at man ikke gidder å jobbe for noe som man veit blir halvveis, da er det bedre å bare la være.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                      Det er da ingen i styret som sier att du ikke skal få slå på tromma, lage tifo eller synge. Det er mer eller mindre opp til enhver hvor mye man vil bidra. Og jeg kan forstå att man legger ned arbeidet i protest når man synes man er blitt urettferdig behandlet.
                                      Jeg er ikke helt enig i det, fordi man som styremedlem har et ansvar for de 5975 andre som har betalt den samme medlemskontigenten. Man kan gjerne bli provosert og forbanna av LSKs avgjørelse, men jeg synes ikke det er fair at man skal boikotte eller protestere på en slik måte at det går ut over støtten til spillerne!

                                      Funker det ikke, så funker det ikke, men man må hvertfall prøve!

                                      Og igjen, hvis 25 mann velter hele lasset til KFL, så synes jeg man - med respekt å melde - i etterpåkloksapens lys må revurdere det opplegget som foreligger.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • blue
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2004
                                        • 1429

                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Styret har da ikke motarbeidet noen. Dersom folk melder seg til å danne forsangerfelt på de forskjellige feltene, så er det ingen som hindrer dere i det. Synes det er mange som har uttalt at man klarer seg fint uten UFC og MB, så da burde det jo være mulig for disse å bevise at de kan klare på egenhånd. Det eneste som er sikkert, er at det aldri vil fungere uten forsangerfelt. Poenget her er at man ikke gidder å jobbe for noe som man veit blir halvveis, da er det bedre å bare la være.
                                        Jeg er av de som tror at KFL klarer seg fint uten UFC og MB, fordi jeg tror de samme menneskene kan gjøre en god jobb uten å være medlem av undergrupperinger. Men nok om det, det er en annen debatt.

                                        Det er så mange som her på forumet og andre steder som snakker om boikott, derfor spør jeg. Men hvordan kan folk vite at det blir halvveis fordi man mangler 25 mann? Hvis alle løfter seg 10% tror jeg vi kan pisse på Klanen på søndag!

                                        Please: Ha trua, syng for Fugla!
                                        Fugla 4 Life!

                                        Kommentar

                                        • Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 488

                                          Opprinnelig skrevet av blue
                                          Jeg er ikke helt enig i det, fordi man som styremedlem har et ansvar for de 5975 andre som har betalt den samme medlemskontigenten. Man kan gjerne bli provosert og forbanna av LSKs avgjørelse, men jeg synes ikke det er fair at man skal boikotte eller protestere på en slik måte at det går ut over støtten til spillerne!

                                          Funker det ikke, så funker det ikke, men man må hvertfall prøve!

                                          Og igjen, hvis 25 mann velter hele lasset til KFL, så synes jeg man - med respekt å melde - i etterpåkloksapens lys må revurdere det opplegget som foreligger.
                                          Tror nok du også ville ha lagt ned arbeidet ditt ble utestengt fra åråsen og viste med 100% sikkerhet att du var uskyldig og er urettferdig behandlet av LSK.

                                          Sier som en gang en kennedy sa: Ikk spør hva KFL/LSK kan gjøre for deg, spør heller hva kan du gjøre for KFL/LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...