Kommuniké fra KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    Opprinnelig skrevet av Skinke
    jaja for alldel. Men tror du virkelig noen av de utestengte vil gi noe til klubben sin når det eneste de får tilbake er å bli utestengt?
    Han skrev vel ikke noe om at de utestengte skulle være med å gjøre den ferdig, han skrev at de som vil kan være med å gjøre den ferdig.

    Kommentar

    • Jon André
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2007
      • 60

      Opprinnelig skrevet av Skinke
      jaja for alldel. Men tror du virkelig noen av de utestengte vil gi noe til klubben sin når det eneste de får tilbake er å bli utestengt?

      Jeg skjønner hva du mener, men nå er det jo kun få som er utestengt(som je har skjønt). Da kan jo alle som ikke er det støtte klubben og ikke minst laget vi elsker Samle sammen masse folk, så lager vi ferdig tifoen er min mening.
      Ultras Lillestrøm

      Kommentar

      • Bondekanari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2004
        • 146

        Opprinnelig skrevet av Skinke
        jaja for alldel. Men tror du virkelig noen av de utestengte vil gi noe til klubben sin når det eneste de får tilbake er å bli utestengt?
        Er det noen som ber dere om det? Alle forstår da at det ikke er interessant for dere.

        Kommentar

        • André
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 419

          jeg sier igjen, jeg er ikke medlem i noen undergruppering men:
          Jon andré : det du mener er at du vil at de i ufc og mb som ikke er utestengt skal hjelpe til med tifoen? vis du hadde vært med i en gruppe og halvparten ble utestengt hadde du da giddi å brukt tid på en tifo når halvparten av kompisa dine ikke får opplevd det?
          Your life
          A game
          turn it up, turn it up!

          Kommentar

          • stian
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2004
            • 156

            Opprinnelig skrevet av Skinke
            JA! Jeg er utestengt derfor vil jeg være med å lage ferdig noe jeg skal gi som gave til klubben som utestenger meg. Skjer ikke.
            Vis du ikke er uskyldig utestenkt syns jeg virkelig at du burde ta i som F***, dette var ikke ment direkte mot deg, men mot de som ikke er uskyldig utestengt, de som faktisk tente bluss og gjorde kvalme.
            stian;);)

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3438

              Må innrømme at jeg ikke hadde ventet at de som var utestengt og de som boikotter lar andre fullføre tifoen deres. Det står det respekt av. Hadde fryktet/regnet med at vi måtte starte ifra bunn.

              At dere ikke ønsker å fullføre jobben er synd, men utifra situasjonen ikke uventet. Jeg har forståelse for deres syn, selv om jeg ikke deler det.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Fuglefar
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2006
                • 202

                Opprinnelig skrevet av André
                jeg sier igjen, jeg er ikke medlem i noen undergruppering men:
                Jon andré : det du mener er at du vil at de i ufc og mb som ikke er utestengt skal hjelpe til med tifoen? vis du hadde vært med i en gruppe og halvparten ble utestengt hadde du da giddi å brukt tid på en tifo når halvparten av kompisa dine ikke får opplevd det?
                Lager man tifo for at kompisa sine skal se på, eller lages den for å støtte laget? Jeg for min del har aldrig sett en hel tifo på Åråsen. Blir altid stående under.
                Men for all del, Det er jo fantastisk at folk legger så mye arbeid i å pynte opp stadioen til kamp.
                Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                Kommentar

                • Storgata
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2008
                  • 122

                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                  jaja for alldel. Men tror du virkelig noen av de utestengte vil gi noe til klubben sin når det eneste de får tilbake er å bli utestengt?
                  Nei. Men la nå andre få lov til å bidra for det. Ikke bruk hver eneste mulighet til å si at du ikke har lyst til å bidra.
                  *Jacta est alea*

                  Kommentar

                  • Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

                    Opprinnelig skrevet av stian
                    Vis du ikke er uskyldig utestenkt syns jeg virkelig at du burde ta i som F***, dette var ikke ment direkte mot deg, men mot de som ikke er uskyldig utestengt, de som faktisk tente bluss og gjorde kvalme.
                    Jepp skjønner det stian. Jeg som leste litt fort, beklager det. Men jeg er uskyldig utestengt. Det er jo enda bedre grunn for å IKKE gjøre det egentlig. Hadde jeg faktisk gjort noe galt så skulle jeg tatt i ett tak. Men forumrunkere, på tide å sove er det ikke?
                    Daukjøtt Felt C

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      Angående tifoen som er påbegynt så er det en veldig stor tifo. Det er fortsatt mye jobb som gjenstår med denne, pluss at man trenger rundt 60 mann til å gjennomføre det på kampdag. Det er brukt en del titusener på denne tifoen, og det er en tifo som ikke er myntet mot Vålerenga så den kan brukes igjen senere istedenfor. Derfor mener jeg det er best at denne tifoen ikke blir benyttet på Søndag ettersom jeg ikke trur det er nok kapasitet til å gjennoføre en så stor tifo uten de personene som har mest peiling på tifo (det er ikke ment som at vi er bedre enn dere) er med på det.

                      De av dere som vil lage tifo står selvfølgelig fritt til å gjøre det. Det er mange enkle og lite tidkrevende ting man kan fikse på kort tid som ser helt ok ut, og som ikke koster mye penger.

                      PS: Jeg anbefaler å ikke bruke bluss i tifo arrangementet.
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • Kjelstad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 352

                        Opprinnelig skrevet av Storgata
                        Nei. Men la nå andre få lov til å bidra for det. Ikke bruk hver eneste mulighet til å si at du ikke har lyst til å bidra.
                        Jeg har LYST til å bidra. Men har desverre ikke tid. Kjipt å tenke på at hele helgen(forrige helg) var borttkastet dersom det ikke blir ferdig.
                        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3438

                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          Angående tifoen som er påbegynt så er det en veldig stor tifo. Det er fortsatt mye jobb som gjenstår med denne, pluss at man trenger rundt 60 mann til å gjennomføre det på kampdag. Det er brukt en del titusener på denne tifoen, og det er en tifo som ikke er myntet mot Vålerenga så den kan brukes igjen senere istedenfor. Derfor mener jeg det er best at denne tifoen ikke blir benyttet på Søndag ettersom jeg ikke trur det er nok kapasitet til å gjennoføre en så stor tifo uten de personene som har mest peiling på tifo (det er ikke ment som at vi er bedre enn dere) er med på det.
                          Da kan det kanskje være greit å spare den til en annen anledning. Har en ide som kan slå ut ganske bra imot enga og er åpen for andre ideer, men vi får se hvor mange som er villige til å hjelpe til.

                          Håper også at noen i tifo-gruppa er villige til guide nybegynnerne igjennom ilddåpen. Spesielt en med kreative evner ville verdt sin vekt i gull da i hvertfall jeg er evneveik som tegner.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            PS: Jeg anbefaler å ikke bruke bluss i tifo arrangementet.
                            Ikke tinnsoldat heller?

                            Kommentar

                            • Storgata
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Apr 2008
                              • 122

                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              De av dere som vil lage tifo står selvfølgelig fritt til å gjøre det. Det er mange enkle og lite tidkrevende ting man kan fikse på kort tid som ser helt ok ut, og som ikke koster mye penger.

                              PS: Jeg anbefaler å ikke bruke bluss i tifo arrangementet.
                              Jeg foreslår banner: VI ELSKER LSK!
                              *Jacta est alea*

                              Kommentar

                              • Per Arne
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2347

                                Til alle som har engasjert seg i debatten etter søndag, og til alle som har fulgt med: Møt opp på medlemsmøtet på Martins torsdag kl 18.30 i kjelleren på Martins. For medlemmer. Ta med medlemskortet.
                                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                                  Jeg har LYST til å bidra. Men har desverre ikke tid. Kjipt å tenke på at hele helgen(forrige helg) var borttkastet dersom det ikke blir ferdig.
                                  All arbeidet med denne tifoen var ikke bortkastet. Den blir ikke kastet før den er ferdig. Det kommer flere kamper. Og det er ikke sjans i havet å fullføre denne nå. Vi hadde tifodugnad hver kveld, jeg gjentar: HVER kveld forrige uke. Det samme hadde nok måttet til denne uka selv om det er måneder siden vi satte igang arbeidet med den. At folk har lyst til å lage tifo nå ser jeg på som bare positivt, håper de da velger å kontakte tifogruppa senere for å melde seg for dugnad også senere i sesongen.
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    Etter å ha lest nyhetstråden på morrakvisten er jeg rimelig forbanna over måten Grønlund og Mathisen ordlegger seg i media.

                                    Det er vanskelig å skjønne hvordan det skal være mulig å kommunisere med en klubbledelse som hele uka har vist at det viktigste er å sørge for sensasjonelle mediaoppslag.

                                    Jeg kjenner styret i Kanari-Fansen som både engasjerte, handlekraftige og med et udiskutabelt hjerte for LSK. Det er uforståelig for meg at disse som er demokratisk valgt som våre representanter ikke kan tas noen runder med i stedet for å brenne alle broer i avisene.

                                    Jeg regner med at Grønlund og Mathisen ønsker å stå fram som handlekraftige, men hvor mange av den stadig økende publikumsmassen på Åråsen har hatt grunn til å reagere på hvordan Kanari-Fansen har opptrådd som tilskuere de siste to-tre åra egentlig? Jeg kan ikke huske annet enn at vi har fått masse skryt og ros.

                                    Når Grønlund i 100 % fotball-intervjuet truer med å legge ned Kanari-Fansen skjønner man jo at ledelsen av klubben mener at vi er dem underlagt og ikke en samarbeidspartner.

                                    Sitat: "- Om ikke Kanari-Fansen kvitter seg med disse nå (UFC og MB, min presisering), må hele gruppen tas. Da må, etter min mening, Kanari-Fansen oppløses og starte på nytt igjen. Så får dem bruke de to, tre årene det tar å bygge opp en ny supportergruppe uten bråkmakerne, sier han."

                                    Altså LSK supporterklubb, med vedtekter bestemt av LSK-styret. Mon tro hvordan man tenker seg ledelsen. Åremål eller ansatt av klubben? Demokratiske valg kan jo sørge for en svak ledelse som i dag, og en medlemsønsket utvikling som ikke passer klubben.

                                    Det Grønlund sier om cupfinalen er tett opp mot historieforfalskning:
                                    "- Cupfinalen i fjor var hyggelig helt til slutten. Da vi mottok kongepokal og premier etter seieren, ble det fyrt opp bluss i LSK svingen og seter ble knust. Foreldre måtte ta med seg vettskremte barn og forlate Ullevaal stadion. De turte ikke se seiersseremonien. Slik kan vi ikke ha det, sier Frank Grønlund."

                                    Jeg kan ikke huske noe annet enn en svært engasjert og positiv feiring av cupgullet i teltet i Lillestrøm. Om bota som kom flere måneder etterpå husker jeg at Grønlund ordla seg noe i nærheten av at det skulle bli spennende å se om forbundet (NFF) ville bruke bilder av blussene i sin markedsføring - noe jeg mener ikke kan tolkes annet enn at det var en positiv visuell effekt. Men nå snus tydeligvis kappa etter vinden.

                                    Intervjuet med Mathisen i Romerikes Blad gjorde ikke akkurat dagen bedre. Det skal "ryddes opp i ukulturen som har ridd klubben som en mare i lengre tid."

                                    Lederne i MB og UFC vil ikke slippe inn på Åråsen, men "noen som er dratt med vil bli ansett som uskyldige".

                                    Uskyldige i hva? Har disse to navngitte undergruppene av Kanari-Fansen truet sikkerheten på Åråsen og skapt opptøyer? Er disse grunnen til det lave publikumsoppmøtet og det elendige sesongkortsalget?

                                    Jeg er enig med alle dem som mener at det kan settes regler for hva som er akseptabel oppførsel, og at rop og flagg/bannere a la ACAB er uønsket, men i stedet for å gå i dialog med KFL om dette, endog sette det fram som krav, går man rett på "Ut med svina"-taktikken.

                                    Jeg har aldri vært medlem i noen undergruppe, men jeg føler meg krenka av framstillinga av Kanari-Fansen - en gruppe som har betydd svært mye for meg i mange år!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • PubFugl
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Sep 2006
                                      • 27

                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond

                                      PS: Jeg anbefaler å ikke bruke bluss i tifo arrangementet.
                                      Fantastisk komentar, det fremprovosert første smilet på lenge

                                      Kommentar

                                      Working...