Bytte av tribune. (Ny tråd)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

Bytte av tribune. (Ny tråd)

Her får vi komme med SAKLIGE, GODE ARGUMENTER, LES GJERNE POSTEN DIN FØR DU POSTER DEN;

Jeg vil gjerne PRØVE å stå på OKS en gang, vi taper ikke noe på det?

-Robo fordi jeg vil SE fotball, og vil ikke at det blir som på nadderud (og fra robo ser vi jo tross alt begge mål, veldig godt noe som kan bidra til stemmning, fordi det da blir mer "liv i kampen"

-Oks Fordi den er ut mot banen, og lyden da høres bra, bedre enn når vi står på robo. Dårligere sikt, men bedre lyd, vansklig valg, kom med deres argumenter.
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

det feltet som er nå har vel bare en fordel , og det er vel at man ser kampen bedre derfra ??? bakdelene er vel : KFL høres utrolig dårlig derfra både på TV og resten av tribunene , selv om bortesupporterne er få som møter opp så høres de så godt pga plasseringen i forhold til det nåværende feltet KFL har, en annen ting er at feltet er så komprimert og lite at set ser ut som KFL ikke er så mange som det faktisk er der (sild i tønne)

ved å bytte felt ville man kunne få større plass det vil også si at folk får bedre plass samtidig som det ser ut som vi er så mange som vi faktisk er , noen argumenterte med at det ville bli flaut hvis vi ikke klarte å fylle feltet slik at det ser ut som vi har mere plass enn det vi trenger og at vi på den måten ser glissen ut , det tror jeg ikke er noe problem , skulle det bli "lite" folk på feltet er det bare å spre seg godt , på den måten vil det fortsatt se ut som feltet fylles opp.
    et annet godt argument er jo lyden , TENK hvilket trøkk det ville bli hvis vi hadde en slik plassering som bortesupporterne har , både på TV og på resten av tribunene , OG for spillerne ...... dette er viktig , for alle vet jo at spillerne blir påvirket av supporterne . en annen fordel kan jo være TIFO , ville vel synes bedre fra OKS ??? mulig jeg tar feil men....
    bakdelen med nytt felt er vel ikke mange , men den bakdelen som er veier jo litt da , og det er selve kampbildet som blir dårligere , dårligere utsikt over banen og målet på andre siden.

så er det bare å finne ut hvilken av disse tingene som veier tyngst, bedre trøkk\liv , større felt , bedre utgangspunkt for TIFO og bannere og større volum , mot dårligere utsikt , hva er best da ?
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4400

jeg så at ODD'rane har gjort det som vi BURDE.. De har flytta bak den ene goalen, men de var jo egentlig ganske dumme, for bak målet der så er det jo ikke tak og da blir lyden naturligvis dårligere..

vet ikke om de måtte flytte eller om de valgte det for å se flere ut..

jeg mener at; i 1.seriekamp 2005 (usannsynlig at det kan bli noe før) bør vi PRØVE å stå på OKS.. det skader da absolutt ikke.. man SER selvom man står bak et mål..

Hvis noen er redd for at vi ikke skal klare å fylle feltet, så er ikke det noe problem.. vi vil aldri blir så få at det ser "dumt" ut
      ..................

Kommentar

• Baron
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Nov 2003
        • 187

Jeg vil for evig være en Robo patriot, uansett hva folk sier eller mener.
        Baron!

Kommentar

• ErikB
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 360

Jeg kommer til å bli på RoBo. Det at vi ikke kan lage trøkk derfra er jo bare tull, det det virkelig skorter på er sangviljen hos de som står på feltet! De gangene vi tar i er det suverent på RoBo! En lav bred tribune er mye vanskeligere å få samstemt, og det preiket om at vi synger ut Klanen på Ullevål er jo bare tullprat. De er dobbelt så mange som oss, og det er det ikke så mye å gjøre med.
          I det hele tatt blir det fokusert veldig på Klanen fra enkelte her, jeg personlig driter i Klanen, hvis vi konser om oss sjæl greier vi fint å gjøre oss hørt fra RoBo. Og så har vi den evinnelige frykten for at vi ikke skal høres på tv! Hva betyr det da, så lenge spillera er fornøyd med støtten, og vi hører sjøl at det er bra trøkk. For det er vel støtte vi skal, eller er dette bare en latterlig "faren min er sterkere enn faren din" konkurranse??

-erik
          Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4400

Opprinnelig skrevet av ErikB
            Jeg kommer til å bli på RoBo. Det at vi ikke kan lage trøkk derfra er jo bare tull, det det virkelig skorter på er sangviljen hos de som står på feltet! De gangene vi tar i er det suverent på RoBo! En lav bred tribune er mye vanskeligere å få samstemt, og det preiket om at vi synger ut Klanen på Ullevål er jo bare tullprat. De er dobbelt så mange som oss, og det er det ikke så mye å gjøre med.
            I det hele tatt blir det fokusert veldig på Klanen fra enkelte her, jeg personlig driter i Klanen, hvis vi konser om oss sjæl greier vi fint å gjøre oss hørt fra RoBo. Og så har vi den evinnelige frykten for at vi ikke skal høres på tv! Hva betyr det da, så lenge spillera er fornøyd med støtten, og vi hører sjøl at det er bra trøkk. For det er vel støtte vi skal, eller er dette bare en latterlig "faren min er sterkere enn faren din" konkurranse??

-erik
            det er godt noen har lyst til å utvikle seg her da :roll:

jeg snakket med mange som satt andre steder på ullevaal og de sa faktisk at vi var bedre enn klanen, og det var nøytrale supportere

det med at det blir vansklig å samstemme synginga er et latterlig argument.. vi er ikke en gjeng mongiser som ikke klarer og synge i samstemt.. det har da aldri vært noe problem på ullevaal eller andre steder.. og dere har faen ikke noen ORDENTLIGE argumenter enn "jeg blir på robo uansett!" eller "da ser jeg bedre"

når folk som sitter på adidas tribunen (nærmest robo) mellom lsk-rbk sier at de hører kjernen best, ja da må det gjøres noe!
            ..................

Kommentar

• ErikB
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 360

Joner'n.

Jeg mener det har vært et problem på Ullevål, ja.
              Og jeg er ikke uenig i at vi av og til har vært BEDRE enn Klanen, men vi synger dem ikke ut hvis de tar i på Ullevål!
              Men hovedgrunnen til at jeg ikke vil til OKS, er at jeg tror synginga vil bli dårligere der! Det er VELDIG mange på feltet som ikke synger nå, og sprer vi oss blir det i alle fall ikke lettere å få dem med.
              Om du synes argumentene mine er latterlige, så får det så være. Det er mine meninger, og jeg står for dem.

-erik

Kommentar

• scages
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1292

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                vi er ikke en gjeng mongiser som ikke klarer og synge i samstemt..
                Er vi ikke :!: :?:

Kommentar

• Liakanari
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2004
                  • 181

Det er VELDIG mange på feltet som ikke synger nå
                  Og det er veldig synd
                  På mange hjemmekamper må Tommy stå og skrike spesielt til den ytterste delen av feltet for at de skal skjerpe seg og slikt. Synes det er trist at mange bare står der og ikke gidder å åpne munnen sin. Får håpe at det ikke vil bli slik til evig tid.

Kommentar

• _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4400

Det er VELDIG mange på feltet som ikke synger nå
                    der er jeg enig ja.. spesielt på sidene.. kjipe folk altså :cry:

men jeg husker en kamp i fjor.. det var mot lyn hjemme.. jeg tror faktisk vi aldri har vært bedre enn på den kampen der.. det var langt ifra fullt på feltet men jeg tror ALLE var med den dagen

synd at det ikke er sånn hver kamp
                    ..................

Kommentar

• CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

-erik

Hvis du skal være med i diskusjonen så er det en stor fordel at du gidder og lese igjennom de andre innleggene.
                      Det er ingen av oss som har sagt vi synger ut klanen på Ullevål, bare så du vet det.
                      Det jeg og mange andre har sagt er at det trykket/livet/Volumet på synginga som klanen får til fra Adidas tribunen er mye bedre enn det vi klarer å få ut av Robo`n enda vi faktisk er flere enn de er.
                      Hvis du mener det trykket vi lager fra Robo er like bra, så tar du feil, enkelt og greit superfeil. Tror du meg ikke så får du sette deg på en hvilken som helst tribunedel mot VIF den 16 så får du høre etter.

vil gratulere deg med 2 innlegg tilsammen :roll:

1. Om vi steller oss på OKS så har vi det trykket som klanen klarer å lage fra Adidas. Uten at vi må ta i noe mer enn vanlig.

2. De andre tribunene hører mye bedre og klarere så det blir lettere for dem å synge med oss.

3. Tifo er til for laget, det er de som helst skal se det og de feteste tifoene skal normalt komme fra vårt felt. Blir litt rart om spillerne løper baklengs ut på banen og ser til høyre for å se hva vi gjør.

4. Spillerne hører oss synge mye bedre og er det ikke dem vi synger for så veit ikke jeg.

5. Mye lettere med kontroll av kfl medlemskap.

6 Motstandernes keeper må stå med ryggen til oss i 45 minutter og høre brølet på lik linje med Baron.

7. Vi vil bli kjent i hele landet for trøkket og mengden av suportere på Åråsen, ekke så ofte de filmer oss oppi kroken der, da vi står bak mål har de ikke noe valg.

8. Da trykket og livet på Åråsen blir så bra som jeg mener det blir så vil rekrutteringen av kanaris bli lettere.

9.Vi slipper alle medgangsuportere som kommer på storkamper eller om LSK gjør det bra, stående på feltet vårt uten å synge og oppta plass samt gjøre det ganske sild i tønne aktig.

10 Alle ser like bra uansett hvor de står hen på OKS så da slipper vi å slite med at bare den høyre delen av KFL feltet synger.

Men samme hva om vi skal stå på OKS eller Robo`n så mener jeg vi burde ha ihvertfall 3 forsangere.
                      Tommy gjør en kongejobb han, og det veit han jeg mener ,men han kan ha en dårlig dag, han kan være sliten, vodt i hue, forbanna eller drittlei av å mase på folk som ikke synger, resultatet av det sier seg egentlig selv, men da blir han sliten.
                      Vi blitt så mange nå at vi sliter med å dra igang feltet på likt og det hender at det blir starta sanger som ikke passer og lignende, tror ikke de tullinga som starta Koren sangen etter at Sungodt ble kåret til dagens kanari-fugl hadd klart å fått med så mange hvis det var flere forsangere strategisk plassert å ba dem holde skikkelig kjeft.

Håper noen har en ny Sungodt sang på gang forresten. :idea:

Kommentar

• ErikB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 360

Greit å vite at du ikke har rett til å diskutere her med bare to innlegg da Jerry.... :lol: Setter meg ned og venter til antallet stiger litt før jeg prøver meg igjen. :roll:

Forøvrig er jeg enig med deg ang. forsangere.

-erik

Kommentar

• Thomas fugl
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2003
                          • 137

kunne det vært en ide og spre forsangere litt rundt på feltet. vet at høylytte kanaris står flere steder på feltet men akkurat rundt tronen til tommy har det en tendens til å samle seg endel ivrige fuglatilhengere. det hjelper ikke å skrike på de mongisene som står stille som østers borterst på feltet. de dreper rett og slett stemninga!!!

er du så uheldig å måtte stelle deg der føler du deg ganske dum når du synger for full hals. kunne vi ikke hatt vakter som hadde pælma ut de fordømte svina!!!
                          - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

Greit å vite at du ikke har rett til å diskutere her med bare to innlegg da Jerry.... :lol: Setter meg ned og venter til antallet stiger litt før jeg prøver meg igjen. :roll:

Forøvrig er jeg enig med deg ang. forsangere.

-erik
                            Nå legger du ord i munnen min, sa ikke at du ikke fikk lov til å diskutere, men siden du registrerte deg og skreiv dine 2 første innlegg idag så synes jeg det var verdt å ta med :?

Kommentar

• Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

-erik
                              ??? nå bor jeg i Tromsø og er ikke den som kommer meg mest til Åråsen , men jeg har vært der noen ganger og jeg VET at fra nåværende felt klarer ikke vi å lage det trøkket som skal til for å slå bortesupporterne i lyd\volum , og de trenger ikke engang å være mange !!! når jeg ser kamper på web-tv eller vanlig tv så trenger det ikke være mange bortesupportere før de høres dobbelt så bra , DA MÅ man tenke seg om, så her tar du helt feil, slik som KFL er plassert i dag kommer ikke lyden til sin rett , det er ikke noe å krangle på engang, den som sier noe annet kan jo ikke ha fulgt med i det hele tatt !!!, lyden fra kfl må ta en 90 graders sving og til og med gå bakover igjen for å nå den andre siden av banen (litt overdrevet) det KAN ikke bli bra , tenk å komme bak målet da , lyden går rett frem og fordeler seg over hele stadion , trykket fra KFL blir 2 x bedre, det er ikke tull engang, men er folk villige til å fordoble trykket , få større felt, større volum på kanarifansen (folk vil se at vi ER mange fordi vi slipper å stå som sild i tønne) , bedre område for TIFO i bytte for litt dårligere sikt ???
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

Kommentar

• Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

ser nå at jeg formulerte meg utrolig dårlig i dette inlegget , hehe :-)
                                men dere forstår det kansje likevel , vi er jo trossalt KFL
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

Kommentar

• Fuglen
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • May 2004
                                  • 52

Må si meg helt enig i lydnivået angående ROBO og OKS !

Jeg pleier normalt å sitte på C feltet og da er det ingen tvil om hvem man hører mest - KANARIS ! Derimot har jeg sittet noen ganger på Adidas og på G feltet på ROBO, og da høres vi alt for dårlig. Sist jeg satt på G feltet var mot FFK, og da kunne jeg nesten ikke høre oss i det hele tatt.

Det blir feil å måtte sitte nærmest kanarifeltet for i det hele tatt høre noe - derfor flytt til OKS !

Håper det er noen i Kanaristyret som tar dette seriøst opp med ledelsen i klubben slik at det blir en realitet. Ikke bare løst snakk i et debattforum!
                                  Fuglen - LSK fan siden 76

Kommentar

• ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                                    kunne det vært en ide og spre forsangere litt rundt på feltet. vet at høylytte kanaris står flere steder på feltet men akkurat rundt tronen til tommy har det en tendens til å samle seg endel ivrige fuglatilhengere. det hjelper ikke å skrike på de mongisene som står stille som østers borterst på feltet. de dreper rett og slett stemninga!!!

er du så uheldig å måtte stelle deg der føler du deg ganske dum når du synger for full hals. kunne vi ikke hatt vakter som hadde pælma ut de fordømte svina!!!

og der var diskusjonen om noe annet enn oks/robo igang, også i den nye tråden.

Kommentar

• CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl

Det kunne vært en ide, det er bare det at vi har ikke flere forsangere enn 1, selv om det kan se sånn ut noen ganger. Og effekten ville ikke blitt på langt nær det samme som å flytte alle til OKS.
                                      Det at folk står rundt Tommy og at det er lite folk som synger ytterst på feltet vårt, kommer av at folk helst vil se best mulig :lol:

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

ingen som har tenkt på at oks ikke tar mer enn 1500-2000 tilskuere?
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...