Først av alt: Dette innlegget er mine personlige meninger som jeg ikke har snakket med noen andre om. Jeg legger det i en egen tråd, så diskusjonen bare kan dreie seg om innholdet av møtet.
Jeg har tenkt en del på hva jeg håper kommer ut av møtet i morgen, og har funnet ut hva jeg ønsker meg. Styret i Kanari-Fansen har sikkert diskutert dette, og har opplegget klart, men her er allikevel noen forslag:
Jeg har tenkt en del på hva jeg håper kommer ut av møtet i morgen, og har funnet ut hva jeg ønsker meg. Styret i Kanari-Fansen har sikkert diskutert dette, og har opplegget klart, men her er allikevel noen forslag:
- Jeg håper møtet kan holdes i konsertdelen og at musikken blir slått av i bardelen, eventuelt at møtet holdes i kjelleren. Det må for all del ikke holdes inni puben, med vanlige gjester rundt og fotball på TV.
- Det bør være minst en mikrofon, så alle kan høre hva som sies.
- Det bør være en møteleder som ikke er innblandet i saken, og som kan styre det like stramt som årsmøtene.
- Alle bør være enige om før møtet starter at de som prater skal få snakke ferdig uten å bli avbrutt.
- Enda viktigere: Ingen buer, piper eller slenger dritt til noen som snakker. Vil vi ha fram de forskjellige meningene (jeg vil det), så må vi la folk få komme med dem uten å bli trakassert.
- Ingen innendørs røykbomber mens møtet pågår.
- Det bør være en agenda, en dagsorden. Dette er punkter jeg gjerne ser er med:
- Orientering fra styret. Hva skjedde egentlig på søndag? Det er mange rykter, og spesielt de som ikke var med på turen bør få høre styrets versjon og gjerne andres versjoner av hva som foregikk.
- Hvorfor skjedde det? Var det bare overdreven fyll? Hvorfor var folk så aggressive, også mot Kanari-Fansens egne vakter?
- Hvem er utestengt akkurat nå? Hvilke krav har LSK-styret stilt?
- Hva vil vi være? Greier vi å holde alle samlet i én supporterklubb, eller er det uungåelig med oppsplittingen vi ser i en del andre klubber?
- Forslag til løsning. Går det an å finne på noe som både LSK-styret, KFL-styret og undergruppene kan godta - så Ultras kan fortsette å være Ultras-lignende, men allikevel være spiselige for Grønlund?
Kommentar