Møtet på Martin's 10/4-08, kl. 18.30 om bråket i Sandvika og på Nadderud.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2505

    Møtet på Martin's 10/4-08, kl. 18.30 om bråket i Sandvika og på Nadderud.

    Først av alt: Dette innlegget er mine personlige meninger som jeg ikke har snakket med noen andre om. Jeg legger det i en egen tråd, så diskusjonen bare kan dreie seg om innholdet av møtet.

    Jeg har tenkt en del på hva jeg håper kommer ut av møtet i morgen, og har funnet ut hva jeg ønsker meg. Styret i Kanari-Fansen har sikkert diskutert dette, og har opplegget klart, men her er allikevel noen forslag:
    • Jeg håper møtet kan holdes i konsertdelen og at musikken blir slått av i bardelen, eventuelt at møtet holdes i kjelleren. Det må for all del ikke holdes inni puben, med vanlige gjester rundt og fotball på TV.
    • Det bør være minst en mikrofon, så alle kan høre hva som sies.
    • Det bør være en møteleder som ikke er innblandet i saken, og som kan styre det like stramt som årsmøtene.
    • Alle bør være enige om før møtet starter at de som prater skal få snakke ferdig uten å bli avbrutt.
    • Enda viktigere: Ingen buer, piper eller slenger dritt til noen som snakker. Vil vi ha fram de forskjellige meningene (jeg vil det), så må vi la folk få komme med dem uten å bli trakassert.
    • Ingen innendørs røykbomber mens møtet pågår.
    • Det bør være en agenda, en dagsorden. Dette er punkter jeg gjerne ser er med:
      • Orientering fra styret. Hva skjedde egentlig på søndag? Det er mange rykter, og spesielt de som ikke var med på turen bør få høre styrets versjon og gjerne andres versjoner av hva som foregikk.
      • Hvorfor skjedde det? Var det bare overdreven fyll? Hvorfor var folk så aggressive, også mot Kanari-Fansens egne vakter?
      • Hvem er utestengt akkurat nå? Hvilke krav har LSK-styret stilt?
      • Hva vil vi være? Greier vi å holde alle samlet i én supporterklubb, eller er det uungåelig med oppsplittingen vi ser i en del andre klubber?
      • Forslag til løsning. Går det an å finne på noe som både LSK-styret, KFL-styret og undergruppene kan godta - så Ultras kan fortsette å være Ultras-lignende, men allikevel være spiselige for Grønlund?
    Mens jeg skriver dette, foregår det nok mye møtevirksomhet, så en del av punktene kan være uaktuelle når møtet starter, men det er i hvert fall mine forslag ett døgn før.
    Last edited by ulfpulf; 09.04.2008, 16:15. Begrunnelse: Rettet skrivefeil
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

    #2
    Veldig enig ulfulf. Vurderte å opprette en tråd om samme temaet, men avventet litt at styret skulle si noe om det.

    Kanskje burde det også være mulighet til korte replikker (30-60 sekunder?) til hovedinnlegg.

    Jeg syns også talere skal presentere seg selv før innlegg og replikk.

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      • Alle bør være enige om før møtet starter at de som prater skal få snakke ferdig uten å bli avbrutt.
      • Enda viktigere: Ingen buer, piper eller slenger dritt til noen som snakker. Vil vi ha fram de forskjellige meningene (jeg vil det), så må vi la folk få komme med dem uten å bli trakassert.
      Disse punktene, samt et par folkeskikk-regler til, er et must for at vi skal komme oss videre i denne prosessen.
      Håper alle er innstilt på det.

      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2505

        #4
        Andre har tipset meg om flere punkter. Først ett om organiseringen av møtet:
        • Ingen bør tvinges til å si noe. De som snakker skal gjøre det av fri vilje.
        Flere punkter som bør tas opp:
          • Alkohol. Til Stabæk var eneste turalternativ pubbussene, fire og en halv time før kampstart på en arena som ligger 25 minutter unna. Potensielle bråkmakere får kickstarten de drømte om.
          • Uniformering. Regler som forbyr etthvert symbol på klær, flagg, skjerf eller lignende som kan assosieres med Ultraskulturen i utlandet.
          • Tiltak for å møte opinionen. Hva gjør vi for å rette opp inntrykket av oss?
        Jeg ble også kritisert for å åpne for Ultras-lignende oppførsel. Jeg lar uttrykket stå i åpningsinnlegget, så får vi heller bruke møtet til å diskutere hva, om noe, som skal tillates.

        En presisering: Meningen min med denne tråden er å diskutere hva møtet i morgen skal brukes til, ikke å diskutere emnene som dukker opp. Synes du uniformering er bra, si det i morgen, ikke her.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            • Tiltak for å møte opinionen. Hva gjør vi for å rette opp inntrykket av oss?
          Her tror jeg du er inne på noe av essensen i situasjonen KFL er i p.t.

          En tommel opp er ikke nok til å understreke dette, og jeg mener vi bør bruke mye tid på dette på i morgen.

          (Det hjelper ikke å være de snilleste gutta i landet om vi ser ut som de slemmeste)
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            #6
            Noe av essensen sånn jeg ser det er ikke å bare sitte og diskutere for eller mot utestengelse i morra. Heller ikke bare om KFL skal "streike" eller ikke på søndag.

            Den overordnede diskusjonen må være hvorfor skjedde det som skjedde siste søndag? Hvorfor gikk det så langt? KFL og LSK har erkjent at vi må få bukt med en ukultur. Hvorfor og hvordan har denne ukulturen fått rom i Kanari-Fansen?

            Vi må klare å ha et stort perspektiv i morra.

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2505

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Her tror jeg du er inne på noe av essensen i situasjonen KFL er i p.t.

              En tommel opp er ikke nok til å understreke dette, og jeg mener vi bør bruke mye tid på dette på i morgen.

              (Det hjelper ikke å være de snilleste gutta i landet om vi ser ut som de slemmeste)
              Jeg skulle gjerne tatt æren for forslaget, men jeg tenkte ikke på det før det ble sagt til meg, og jeg er helt enig med deg, en tommel opp er ikke nok.

              Kommentar

              • Kjelstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 352

                #8
                Håper på et godt å utfyllende referat fra KFL ang dette møtet for oss som ikke har mulighet til å stille... Slik at man ungår rykter, slik som har oppstått hele tiden siden søndag.
                -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  #9
                  Jeg syns også det er viktig å få klarhet i de som (det virker som i følge meldinger på forumet - jeg sprer ikke rykter her, men syns det er viktig) nærmer seg casualkulturen. Er SKF en slik gruppe som har utviklet seg i f.eks UFC sin skygge (altså utnyttet bl.a. Ufc sin tilnærming til denne kulturen - acab, logoer osv... VIKTIG: jeg bebreider ikke ufc for noe...)

                  Det har alltid vært veldig tydelig for meg at vi ikke har casuals - det er det ikke lenger...

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    • Forslag til løsning. Går det an å finne på noe som både LSK-styret, KFL-styret og undergruppene kan godta - så Ultras kan fortsette å være Ultras-lignende, men allikevel være spiselige for Grønlund?


                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    Jeg ble også kritisert for å åpne for Ultras-lignende oppførsel. Jeg lar uttrykket stå i åpningsinnlegget, så får vi heller bruke møtet til å diskutere hva, om noe, som skal tillates.
                    Glimrende åpningsinnlegg i denne tråden som jeg stiller meg fullstendig bak.

                    Jeg forventer også at deltakerne i kveld klarer å føre en debatt, og at det er tid til å drøfte fordeler og ulemper med ting.

                    Jeg ser i en del innlegg i diverse tråder at det prøves å legge føringer på hva som skal debatteres og ikke.

                    Jeg minner om agendaen. Vi er invitert til å påvirke KFLs standpunkt og retning med følgende underpunkter:
                    • Hvem er vi?
                    • Hva er vi?
                    • Hva vil vi?
                    • Hvor vil vi?
                    Jeg ønsker meg en innledning fra styret hvor punktene i ulfpulfs åpningsinnlegg besvares, og deretter en debatt basert på innledningen.

                    Jeg forventer også at innspillene i debatten tas med videre i styrebehandling i KFL. Dette er et allmøte, ikke et ekstraordinært årsmøte.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • Jens
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 157

                      #11
                      Til info: At det skal bli stille på Martins i dag blir vanskelig da det er live band, og de skal ha lydprøve. Så det aller mest viktige bør være unnagjort før kl. 20.00. Møtet skal være i kjelleren, med mikrofoner.

                      Jens
                      I'd rather have a bottle in front of me
                      than a frontal lobotomy.

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Jens
                        Til info: At det skal bli stille på Martins i dag blir vanskelig da det er live band, og de skal ha lydprøve. Så det aller mest viktige bør være unnagjort før kl. 20.00. Møtet skal være i kjelleren, med mikrofoner.
                        Jens
                        Så det kanskje viktigste møtet i KFLs historie må presses gjennom på halvannen time..?
                        Høres ikke bra ut.
                        Men et alternativt lokale nytter vel ikke å få nå?

                        Mvh
                        Gammer`n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Jens
                          Til info: At det skal bli stille på Martins i dag blir vanskelig da det er live band, og de skal ha lydprøve. Så det aller mest viktige bør være unnagjort før kl. 20.00. Møtet skal være i kjelleren, med mikrofoner.

                          Jens
                          Nå vet jeg ikke hvem du representerer, men at dette møtet skal være unnagjort på 2x45 synes jeg virker umåtelig optimistisk.
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #14
                            Har ikke Åråsen plenty med møtelokaler da? Eller er ikke ett slik møte ønsket der?
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • Jens
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 157

                              #15
                              sier ikke at det ikke går an å ha møte der etter kl. 20, men da er det ikke stille fra overetasjen... Noe som var ønsket av trådstarter
                              I'd rather have a bottle in front of me
                              than a frontal lobotomy.

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #16
                                Er det virkelig så lytt at man ikke kan snakke i kjelleren når det spilt musikk i 1.etasje?
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Nå vet jeg ikke hvem du representerer, men at dette møtet skal være unnagjort på 2x45 synes jeg virker umåtelig optimistisk.
                                  Her blir det helt sikkert ekstra omg og straffespark.

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Her blir det helt sikkert ekstra omg og straffespark.
                                    Jeg er skeptisk til straffespark i dette møtet.
                                    Håper heller ting kan løses med debatt.
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • Jens
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2004
                                      • 157

                                      #19
                                      vet ikke hvor lytt det blir, jeg sier bare at det ikke blir stille fra overetasjen. Jeg representerer ingen, jobber på Martins innimellom.

                                      J
                                      I'd rather have a bottle in front of me
                                      than a frontal lobotomy.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Her blir det helt sikkert ekstra omg og straffespark.
                                        Tror ikke denne kampen avgjøres ved ekstraomganger og straffespark. Har mere trua på omkamp.

                                        Jeg tror det er viktig at folk kommer til dette møtet med realistiske forventninger. Alt kommer ikke til å bli løst i kveld. Men om alt går fint så er vi på god vei tror jeg. Dette er en såpass stor sak at her er det mye som skal avklares før man sitter med en endelig konklusjon. Tror også det er viktig at vi skiller klart mellom sakene her. Dette møtet bør dreie seg om hvordan KFL vil fremstå utad. KFL sitt forhold til LSK er også ett viktig tema, men det føler jeg er mere riktig å ta for seg selv på slutten om det blir tid, eller på ett annet møte.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...