Kanarifansen legges ned?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PubFugl
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Sep 2006
    • 27

Truer med å legge ned Kanari-Fansen

OSLO: LSK-leder Frank Grønlund har gått i krigen mot egne supportere.

Av: Øyvind Nordli
    Publisert: 10.04.2008 kl. 07:29
    Endret: 10.04.2008 kl. 08:03
    I hvert fall den delen av supportere han mener ikke vil innrette seg etter gjeldende kjøreregler. Flere overtramp vil ikke aksepteres.

Kommentar

• waalekr
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Oct 2007
      • 114

her kan du se alle nyhetene som har vært i media den siste tiden
      Kim R

FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
      ---------------------------

Kommentar

• Fuglefar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 202

Ledelsen tenker vel på denne måten.
        De som er medlemmer av KFL er de med mest interesse for laget. De vil fortsette å komme på kampene samme om KFL eksisterer eller ikke.
        I det store og hele har de rett. Jeg vil fortsette å komme på kamper selv om KFL er nedlagt.
        Det store spørsmålet er hva klubben vil tjene på å legge ned supporterklubben sin. Vi har vel pr dags dato mange flere medlemmer enn LSK.
        Det er noe å tenke på. Ja jeg vet at vi er en organisasjon som skal støtte laget og klubben. Hvordan vil det fungere hvis de ikke støtter oss. Kan vi sette hardt mot hardt uten at det går utover prestasjonen til laget?

Jeg kan ikke se noen grunn til å legge ned KFL. Har det hvert gjordt før. Har noen klubber utestengt en hel velfungerende supporterklubb? Hvis det har hvert gjordt, vike konsekvenser har det da fått for klubben/laget?
        Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Om ikke Kanarifansen kvitter seg med disse bråkmakerne nå, må hele gruppen tas. Da må, etter min mening, Kanarifansen oppløses og starte på nytt
          Lurer på hva de andre innad i LSK tenker om Grønlund sine solo utspill i media. Utrolig klønete gjort.

Kommentar

• Frodo Baggins
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • May 2007
            • 5

Opprinnelig skrevet av veiron
            Det har dem ikke råd til økonomisk sett!
            Og dessuten er KFL en av merkevarene til LSK som klubb.
            Og bygge opp en merkevare tar lang tid, å ødelegge en merkevare er fort gjort. Jeg er stygt redd for at merkevaren KFL har fått kraftige riper.

Nå ser jeg ting utenifra (er TIL supporter) så jeg skal ikke og har ingen forutsetning til å komme med bastante konklusjoner, men Grønlund går i dag relativt hardt ut i pressen, det har han gjort noen ganger i løpet av uken. Jeg tror at ledelsen i LSK har fått klare meldinger fra sponsorer og pengefolket om å rydde opp og det rimelig fort. Ingen bedrifter som sponser vil bli forbundet med scener som de vi så på Nadderud mandag, og etter cupfinalen i fjor.
            Jeg tror nok at f.eks Nordea er lite happy med at idioter slåss med politiet, og lager kvalme med en stor Nordealogo på brystet.

Intern i KFL må man gjerne ha meninger om hva som har skjedd, og så videre. Men justisen mot de lille mindretallet som lager bråk må være knallhard. Verken KFL eller LSK tåler flere hendelser a la Nadderud.

Kommentar

• veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

Etter nazianklager og trusler om nedlegging av KFL, så mener jeg virkelig at det er på tide å få den mannen bort fra styre og stell!
              Man trenger alltid litt friskt blod etterhvert, og man kan med fordel få nettopp dette inn i styret til LSK. På tide å igjen få med en fornuftig mann med supporterbakrunn inn i styret!

Det kan virke som om Grønlund er dritsur pga. det han har lest om seg selv her inne, og lar dette vises på et alt for personlig plan når han uttaler seg til media. Rett og slett lite profesjonelt!
              Han jobber i et yrke der han må tåle å høre at ikke alle liker det han står for.

Kommentar

• UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

spørs om så mange vil sponse ett lag som for det første spiller RÆVA om dagen, men som også får hele fansen lagt ned. Hvem vil spille på ett lag uten supportere(kanari-fansen)? Litt overdrevet men er for å sette ting på spissen, for ett mildt sagt tilbakestående utsagn fra Franky.
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

Opprinnelig skrevet av Frodo Baggins
                  Nå ser jeg ting utenifra (er TIL supporter) så jeg skal ikke og har ingen forutsetning til å komme med bastante konklusjoner, men Grønlund går i dag relativt hardt ut i pressen, det har han gjort noen ganger i løpet av uken. Jeg tror at ledelsen i LSK har fått klare meldinger fra sponsorer og pengefolket om å rydde opp og det rimelig fort. Ingen bedrifter som sponser vil bli forbundet med scener som de vi så på Nadderud mandag, og etter cupfinalen i fjor.
                  Jeg tror nok at f.eks Nordea er lite happy med at idioter slåss med politiet, og lager kvalme med en stor Nordealogo på brystet.
                  Dette er bare bagateller i forhold til hva f.eks. Vålerenga har måttet slite med opp gjennom årene! utallige slosskamper rundt omkring pga. Isko Boys, Nazihilsener i Bergen med slossing osv osv. I tillegg lar VIF casuals få lov til å følge VIF på Ullevål og rundt omkring i landet. Ikke legger de ned forbud mot Ultras heller.

Merkevaren KFL står like sterkt som før!

Kommentar

• CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

Grønlund en forbanna sviker

Så fort vi har løst denne saken så synes jeg vi bør jobbe med å få Grønlund vekk fra alt som har med styr og stell i Lillestrøm SK.

Kommentar

• blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

Dette er bare bagateller i forhold til hva f.eks. Vålerenga har måttet slite med opp gjennom årene! utallige slosskamper rundt omkring pga. Isko Boys, Nazihilsener i Bergen med slossing osv osv. I tillegg lar VIF casuals få lov til å følge VIF på Ullevål og rundt omkring i landet. Ikke legger de ned forbud mot Ultras heller.
                      Jeg synes dette sier mest om Søpla!
                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                        Så fort vi har løst denne saken så synes jeg vi bør jobbe med å få Grønlund vekk fra alt som har med styr og stell i Lillestrøm SK.
                        Regner med at alle som ikke har tillit til Grønlund stiller på neste årsmøte i LSK.
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

Opprinnelig skrevet av blue
                          Jeg synes dette sier mest om Søpla!
                          Joa, men poenget er jo at de fortsatt har sponsorer, eller hva?

Kommentar

• KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

Opprinnelig skrevet av Frodo Baggins
                            Intern i KFL må man gjerne ha meninger om hva som har skjedd, og så videre. Men justisen mot de lille mindretallet som lager bråk må være knallhard. Verken KFL eller LSK tåler flere hendelser a la Nadderud.
                            Dette er garantert 99 % av Kanari-Fansens medlemmer enige i. Vi ønsker ikke bråk og slossing rundt kampene våre, verken på Åråsen eller på bortebane.

Styret i KFL har selvfølgelig tatt avstand fra det som skjedde.

Uenigheten innad i fansen går på om det er riktig å blande det som skjedde på Nadderud med hvordan Kanari-Fansens medlemmer er organisert. Her er min høyst personlige oppfatning at en del medlemmer tillegger de navngitte undergruppene UFC og MB et ansvar for uønskede hendelser de etter min mening ikke skal svare for.

Styret i LSK har gått ennå lenger og utestenger sentrale lederskikkelser i vårt supportermiljø for å komme ultras-kulturen til livs. Her er fortsatt min personlige oppfatning av at det handler om et føre var-prinsipp mer enn at Kanari-Fansen er en negativ faktor rundt kampene på Åråsen.

Kampen mot ultras-kulturen blandes dessverre sammen med hendelsen på Nadderud. La meg presisere at jeg synes det er helt legitimt å jobbe mot at ultras-kulturen får fotfeste og utvikler seg, og at det å ha ulike syn på hva som er god tribunekultur er naturlig.

Sjøl om jeg ikke liker det mener jeg det også er legitimt av styret i LSK å ha et negativt syn på ultras-kulturen. Her mener jeg derimot at denne typen synspunkter hadde vært naturlig å drøfte videre med Kanari-Fansens styre og representanter for de nevnte undergruppene. Med fordel kunne de ha venta med dette en to-tre uker til for å ikke sause ting sammen.

LSK burde tatt et kraftig oppgjør med hendelsen på Nadderud. Enkeltpersoner burde blitt nekta adgang til Åråsen. Det hadde vært lett å fått Kanari-Fansen med på både uttalelser og handling, og ingen ville vært i tvil om at bråk rundt kamper vil ha personlige konsekvenser. Dette tror jeg ville hatt en god og preventiv virkning.

I stedet har man fått en situasjon hvor dedikerte fans er utestengt, uten mulighet til å svare for seg, en - tilsynelatende på nettet i hver fall - splittet supportergruppe og enkeltpersoner som er i harnisk over ledelsen av klubben.

En svært beklagelig håndering av saken, og at klubbledelsen har et enormt behov for å bruke media gjør vondt verre. Mange helt vanlig publikummere på Åråsen vil nå ha et helt feilaktig bilde av Kanari-Fansen, noe som er trist både for oss og klubben.

Kanari-Fansen har plutselig blitt synonymt med bråk, og om det bildet lar seg forandre ved å utestenge et par undergrupper er vel heller ikke entydig etter min mening.
                            Vidar Evje

Kommentar

• pal
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 422

På tide å legge ned KFL og starte opp igjen gode gamle Bøffelberget!
                              hilsen pål

Kommentar

• Kjelstad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 352

Merkevaren KFL står like sterkt som før!

Disse disko boys kommer vel ikke lengre inn på LSK de heller da, etter den nye "regelen" til Grønlund og LSK.
                                -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7154

Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                  Grønlund har garantert ikke kjørt sololøp i denne saken.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Har fått det bekreftet at det er et sololøp. Det kommer forhåpentligvis noe i media i løpet av dagen.

Petter

Kommentar

• ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Det fremgår jo slik. Les litt nøyere så ser du at han stadig presiserer at jeg mener.

Dog kan han ikke mene en dritt som privatperson, mens han sitter i styret i LSK, da alle hans uttalelser uansett vil bli satt på LSK.

Kommentar

• Kjelstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 352

Opprinnelig skrevet av petter
                                        Har fått det bekreftet at det er et sololøp. Det kommer forhåpentligvis noe i media i løpet av dagen.

Petter

Var det ikke sånne mediautspill LSK skulle slutte med? Får jo så jævlig mye negativ PR. Hvor er hue ditt Grønlund?

Regner med at du må gå på dagen etter dette utspillet!
                                        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

Opprinnelig skrevet av Nordby
                                          Det fremgår jo slik. Les litt nøyere så ser du at han stadig presiserer at jeg mener.

Dog kan han ikke mene en dritt som privatperson, mens han sitter i styret i LSK, da alle hans uttalelser uansett vil bli satt på LSK.
                                          Han sitter ikke i styret i LSK, han er daglig leder i klubben LSK.

Its gotta end!

Petter
                                          Last edited by sniper; 10.04.2008, 10:17.

Kommentar

Working...