Kanarifansen legges ned?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomas fugl
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2003
    • 137

støtte fra ss

Overkill i Lillestrøm

Per Berg i aksjon på Åråsen
    LSK utestenger opp mot hundre supportere. Er det riktig?
    Kanarifansen må få løse dette selv!
    Noen Lillestrømfans gikk over streken før og under kampen på Nadderud. Det er nok det store flertalls oppfatning.

LSKs styre har svart med å utestenge flere titalls supportere basert på denne og enkelte tidligere episoder.

Vi har ikke nok detaljkunnskap om denne saken til at vi kan uttale oss sikkert om hva som faktisk har skjedd, og hvem som eventuelt har stått for hva. Det har vi imidlertid grunn til å tro at LSK-styret heller ikke har. Det virker som en avgjørelse fattet mer på bakgrunn av følelser enn av fakta. Det er sjelden klokt.

På den bakgrunn synes vi at en slik kollektiv avstrafning, som med stor sannsynlighet treffer personer som ikke har brutt regler, blir helt galt, og kan virke fullstendig mot sin hensikt.

I en slik situasjon må Kanarifansens medlemmer selv få muligheten til å løse problemene, selv om det selvsagt ikke er en enkel affære med mange ulike oppfatninger.

Uten at vi foreslår noen løsning i en sak vi vet for lite om, vil vi likevel hevde at den valgte vei fra LSKs styre er gal, og vi gir Kanarifansen vår støtte i denne saken.

Kanarifansen har gjennom mange år vært et av våre forbilder ift. stemning, frammøte, tifo etc., og det har ikke vært nevneverdige konflikter mellom Stabæksupportere og Kanarifans. Vi håper og tror at dette skal fortsette. Derbyene mot LSK er noe spesielt, og da først og fremst på grunn av stemningen på tribunen.

Vi håper dette løser seg snarest for KanariFansen - på en adskillig bedre måte enn den som nå ligger på bordet.

Blir det fred på Gaza av at Israel bruker bulldosere på hjemmene til familiene til selvmordsbombere fra Hamas?
    - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2131

Hvor blir det av spillernes reaksjoner?? Trenger en ny Gud nå som kan gå ut og støtte fansen....
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

Opprinnelig skrevet av hoyt
        Grønlund beklager

Frank Grønlund beklager uttalelser om trussel om nedleggelse av Kanarifansen.

Med bakgrunn i det siste konstruktive møtet med styret i Kanarifansen skulle svaret på spørsmålet om hva som skjer om vi ikke får bukt med problemene: ” Spørsmålet er hypotetisk og jeg er sikker på dette blir løst til beste for klubb og fansen”

Naziantydninger har jeg heller intet grunnlag for å antyde.

Jeg må understreke at uttalesene står for egen regning og er ikke noe som noen gang er tatt opp i Per Mathisens styre.
        Nå håper jeg at dette roer seg ned fort som faen, vi trenger ikke mere dritt nå!!!
        håper på enighet,samspill og god kommunikasjon nå, og full forbanna guffe mot enga til helga !

Styret er sterkt opptatt av å ha en fargerik og levende supporterklubb og vil fortsatt forsøke å legge til rette for en positiv drift.

10.04.2008
        Frank Grønlund
        nå har han da beklaget en del ting her, tatt fra nyhetstråden.
        så nå ser det ut til at noen begynner å ta litt til vett her, er det enda håp for engakampen ?
        vi trenger ikke mere dritt nå!! jeg håper nå på sammarbeid og løsningsorientert retning i stedet for mere bråk, vi trenger sammarbeid, kommunikasjon og full forbanna guffe mot enga til helga !! og at han fremover holder kjeften sin igjen og ikke slenger ut slike uttalelser før han har snakka med styret og event KFL..... jeg håper du lærte litt nå Grønlund!
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
          nå har han da beklaget en del ting her, tatt fra nyhetstråden.
          så nå ser det ut til at noen begynner å ta litt til vett her, er det enda håp for engakampen ?
          Det har alltid vært håp for Engakampen. Folk som sier noe annet gidder jeg ikke høre på.

Det viktigste her at man ikke skyver hele debatten over til å handle om Frank. KFL er i dypere møkk enn som så. Ber om at alle holder fokus frem til møtet i kveld, og diskuterer det som er viktig: Nemlig hvordan KFL ønsker å opptre i fremtiden.
          Fugla 4 Life!

Kommentar

• KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
            Nå av slutter vi all drittkasting mot Frank. Han har beklaget !
            Drittkasting er en uting uansett!

Beklagelsen var god å få. Dessverre er slike ikke like interessante for NTB og nettavisene som spissformulerte sensasjonsutspill.
            Vidar Evje

Kommentar

• Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

nå har vi sittet her og bedt og forbant det han sa ang nazitilhørlighet og nedleggelse av KFL, vi krevde en unskyldning.... det har vi nå fått og bør da i det minste være litt fornøyd med at han kommer med det , og sier at dette var en solouttalelse og ikke noe som kom fra styret.
              det er jo en selvfølge at det fortsatt er en del jobb å gjøre når det gjelder KFL fremover. Jeg er i alle fall glad for at den beklagelsen kom nå og synes det er bra. I det minste ser det ut som saken går litt fremover nå.
              Så får vi kanskje roe oss litt til dette møtet er over og høre hva som kommer ut av det før vi tar helt av.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

Kommentar

• PubFugl
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Sep 2006
                • 27

Håper og ber om att dette møtet vil dreie seg om utestengelsen av div folk og ellementer og att det ikke blir en drittkaste konkurranse mot Frank Grønnlund.

Vi må ha fokuset på hva dette faktisk dreier seg om og det er KFL, dens undergrupper og hvordan det skal bli i fremmtiden! Hva skjer nå.., ikke hva som har skjedd.

Kommentar

• maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1308

...og de som fortsatt er uenige i at LSK trenger nye ledere kan rekke opp hånden.
                  Jeg skrev for noen uker siden med henvisning til Pål Strand saken at jeg venter spent på neste urolighet og at det bare kommer til å bli værre og værre fremover. Jeg fikk selvsagt rett. Det er ikke noen snøball som ruller men en f... bulldozer som er i ferd med å utslette en kultur som har gjort oss til den klubben som har vært lengst av samtlige i Norges toppserie.
                  Jeg retter en personlig oppferdring til alle i KFL, ledere og spillere på Åråsen at nå er det nok. Alle må vi se oss i speilet og begynne å dra i samme retning igjen.

Kommentar

• Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

Opprinnelig skrevet av heidar
                    Hvor blir det av spillernes reaksjoner?? Trenger en ny Gud nå som kan gå ut og støtte fansen....
                    Spillerne burde holde seg unna denne saken, ble overasket over at Søgård støttet klubbens handlinger i denne saken (Tror jeg leste det i RB, husker ikke)

Kommentar

• blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      ...og de som fortsatt er uenige i at LSK trenger nye ledere kan rekke opp hånden.
                      Blir altfor enkelt å hevde at LSK trenger nye ledere.

Kan gjerne ta en debatt på hvem som skal ut, hvorfor, og hvilke personer som skal erstatte disse, men da må dette tas i en egen tråd.

Synes det har vært nok sutring i denne tråden. På tide å se fremover.
                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• Ballen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2004
                        • 227

Jeg synes det blir utrolig mye sutring her...hvis du ikke har gjort noe galt så ikke ta det som blir skrevet i media personlig, for det er faktisk NOEN som har oppført seg idiotisk og startet dette faenskapet, DE har heller INGEN grunn til å sutre, men burde heller unnskylde seg overfor klubb, fans og spesielt de som har blitt utestengt uten grunn.

Forøvrig synes jeg det er helt riktig å utestenge personer som følge av dette som er blitt et voksende problem. Folk klarer tydeligvis ikke å oppføre seg og når heller ikke lederskikkelser klarer å gå inn å rydde opp og fortelle folk at dette hører ikke hjemme her så må det nødvendigvis bli en straff som virker som et slags signal samtidig. Dette er en ukultur som ingen er tjent med bortsett fra de som gir faen i fotball og er mer interessert i å lage faenskap.

Virker som mange nå er mer opptatt av å krangle med fotballforbundet, lsk-styret, politi og andre som står i veien for deres (ulovlige)aktviviteter i steden for å støtte LSK som faktisk er inne i en dårlig periode og trenger all den støtte de kan få.

Jeg står forøvrig ikke blant kanari-fansen men har vært på Åråsen siden jeg var ca 5 år. Jeg har blant annet opplevd seriemesterskapet i 89 og alt jeg vil er å oppleve det igjen og jeg gir forøvrig blanke faen i om det blir med synging eller ikke!!

Hilsen en som er glad i fotball og LSK

Kommentar

• Jaren-kanari
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 185

[

Jeg står forøvrig ikke blant kanari-fansen men har vært på Åråsen siden jeg var ca 5 år. Jeg har blant annet opplevd seriemesterskapet i 89 og alt jeg vil er å oppleve det igjen og jeg gir forøvrig blanke faen i om det blir med synging eller ikke!!

Hilsen en som er glad i fotball og LSK[/quote]

Problemet er vel at det vanskelig lar seg gjøre uten fansens støtte. Håper likevel vi velger å støtte gutta i neste match. Vi heier på laget vårt og ikke oss selv gjør vi vel? Det finnes også andre virkemidler som kan tas i bruk for å markere hvis man føler det er nødvendig. Fansen i Liverpool oppfordere supporterene til ikke å kjøpe supporterartikler (drakter o.a.), eller legge igjen penger på stadion. Dette vil også LSK merke på søndag hvis det gjennomføres. Hevder ikke at dette er det rette å gjøre, men at det kan være et alternativ til ikke å synge for laget. Det syns JEG blir feil....
                          Jaren-kanari
                          Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Ballen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2004
                            • 227

"Problemet er vel at det vanskelig lar seg gjøre uten fansens støtte. "

Her er jeg helt uenig. Det er viktig med liv på tribunen men det er tross alt ute på banen at kampene blir vunnet. Fansen har helt klart en betydning men å si at KFL er nødvendig for at LSK skal vinne serien er noe stort tull. Synes det er viktig at ikke det vokser fram en holdning om at fansen er viktigere enn klubben. Fansen skal tross alt være der for å støtte klubben ikke omvendt!
                            ps..var ikke noe som het KFL i 89
                            Last edited by Ballen; 10.04.2008, 15:40. Begrunnelse: edit

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Ser av nyhetstråden at VIF tilbyr LSK hjelp med supporterbråket. Da lurer jeg virkelig på hva slags hjelp man skal få? Er det hjelp til å utvide antall casualselementer i miljøet? Hjelp til å akseptere vold utenfor stadion? Eller hjelp til å dysse ned og feie under teppet?

VIF er verst i klassen mtp vold og problemer i supportermiljøet, med hyppige oppslag om vold og uro. Jeg tror neppe de har noe å bidra med, for å si det mildt.

Kommentar

• Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

Opprinnelig skrevet av reka
                                Ser av nyhetstråden at VIF tilbyr LSK hjelp med supporterbråket. Da lurer jeg virkelig på hva slags hjelp man skal få? Er det hjelp til å utvide antall casualselementer i miljøet? Hjelp til å akseptere vold utenfor stadion? Eller hjelp til å dysse ned og feie under teppet?

VIF er verst i klassen mtp vold og problemer i supportermiljøet, med hyppige oppslag om vold og uro. Jeg tror neppe de har noe å bidra med, for å si det mildt.
                                Enig.

Jeg tror dessuten det kan provosere unødvendig mye dersom disse vaktene er profilert slik som våre egne vakter er på vestene bak. Jeg tror ikke veldig mange er spesielt "keen" på å bli dirigert rundt av Klanens vakter (hvis det så er tilfelle) på vår egen hjemmebane.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Ballen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2004
                                  • 227

Det er kanskje nettopp derfor de har noe å bidra med. De har erfaring med mye bråk og uroligheter blant supporterne sine. De har også taklet dette på en langt bedre måte enn KFL har klart hittil.

Kommentar

• Loddet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 325

Dette understreker vel egentlig bare hvor langt på bærtur LSKs ledelse nå er. De har tilsynelatende mistet fulstenig kontrollen. Nazibeskyldninger, legge ned KFL og hjelp fra VIF som virkelig er innkompetente på området fotballvold bare understreker den ekstremt dårlige ledelsen i klubben. Hvis man legger til all annen dritt (Pål Strand saken mm) som har skjedd det siste året er det umulig å ikke kalle det en skandale. Nå må noe skje.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Ballen
                                      Det er kanskje nettopp derfor de har noe å bidra med. De har erfaring med mye bråk og uroligheter blant supporterne sine. De har også taklet dette på en langt bedre måte enn KFL har klart hittil.
                                      Jeg trodde målet var å bli kvitt dem, ikke å gi dem fritt løyve. Klanen tar i følge RB med seg en koselig gjeng med casuals til kampen - de samme folkene som truet vanlige tilskuere og begikk voldhandlinger mot kanarifans i fjor. Vi har nettopp gjort det søpla burde gjort for flere år siden, og nå skal vi plutselig lære av dem? Kan du forklare meg HVA vi skal lære?

Jeg synes at når dette har lagt seg at vi bør gå ut i media og oppfordre klanen til å gjøre det samme. Å se flere av disse apene stå og true unger og bestemødre på torget før kamp er rett og slett uholdbart.

Kommentar

• Jaren-kanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2004
                                        • 185

Opprinnelig skrevet av Ballen
                                        "Problemet er vel at det vanskelig lar seg gjøre uten fansens støtte. "

Her er jeg helt uenig. Det er viktig med liv på tribunen men det er tross alt ute på banen at kampene blir vunnet. Fansen har helt klart en betydning men å si at KFL er nødvendig for at LSK skal vinne serien er noe stort tull. Synes det er viktig at ikke det vokser fram en holdning om at fansen er viktigere enn klubben. Fansen skal tross alt være der for å støtte klubben ikke omvendt!
                                        ps..var ikke noe som het KFL i 89
                                        Ser poenget ditt, men i 89 var det heller ikke rare greiene med de andre supporterklubbene, eller hva ??? . Tror ikke man skal undervurdere fansens betydning i klubben. Både pr.messig og økonomisk, har de i tillegg til den vokale støtten meget stor betydning. Hvis man opptrer på skikkelig "supporter-vis" vel og merke....
                                        Jaren-kanari
                                        Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

Ser av nyhetstråden at VIF tilbyr LSK hjelp med supporterbråket. Da lurer jeg virkelig på hva slags hjelp man skal få?
                                          Sånn jeg leste det der er det vel VIF ledelsen som skal gi tips til LSK ledelsen. Uansett hva det medfører så kan det jo øyensynlig ikke bli værre enn hva det allerede er med tanke reaksjoner og kommentarer fra den kanten i det siste.
                                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

Working...