Grønlunds nazi-påstander torsdag 10. april

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    #21
    Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
    Tror alle, uansett standpunkt i saken om utestengelsene, er enige om at dette er å gå alt for langt fra LSK sin side, og jeg håper virkelig de enten beklager uttalelsen eller kommer med helt klare bevis for at dette utsagnet har noe rot i virkeligheten.
    Helt enig, og den beste måten å gjøre det på, er å kontakte TV2, Dagbladet, RB eller VG og kreve at Grønlund dokumenterer disse påstandene. Klarer han på noe vis å gjøre det, har KFL en enda verre sak, i motsatt fall (og overveldende mest sannsynlig) renvasker KFL seg fra disse anklagene. TV2 vil garantert kunne spinne noe på en sak som denne.

    Merkelig at Grønlund lar slike påstander forkludre argumentene, som fra LSKs side ellers er fullstendig holdbare. KFL har sine problemer, men jeg har aldri fryktet at vi har nynazister i rekkene. Det er i tilfelle en sjokkerende nyhet.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #22
      Jeg synes like lite om å hive ut Grønlund som å hive ut uskyldige tilhengere. Noen er nødt til å vise hvordan ting håndteres på en voksen måte.

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #23
        For det første bør kanskje hylekoret som vanligvis bedyrer at media vinkler ting feil, også se den lille muligheten for at Grønlund er feilsitert her...

        For det andre er jeg enig med Trigz i at dersom sitatet er korrekt, så må han få en mulighet til å dokumentere dette. Misforstå meg rett, men kan det tenkes at sitatet forveksler UFC og SKF?
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #24
          I dagens Aftenposten intervjue hevder Frank Grønlund at det også var mer bråk i forkant av Stabøk-kampen enn det mediene har referert. Stemmer dette?
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • junior
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 492

            #25
            Det er vel bare og konstantere at vi er supportere av den klubben i Norge med mest klovnete og amatoermessig mediehaandtering...
            ------- Forza Fugla! -------

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              #26
              Opprinnelig skrevet av chrissp
              I dagens Aftenposten intervjue hevder Frank Grønlund at det også var mer bråk i forkant av Stabøk-kampen enn det mediene har referert. Stemmer dette?
              nei, jeg vil heller si motsatt. Det var vel ingen som ble arrestert under det bråket som var i sandvika. (eller ble kanariledern tatt for pissing da?) uansett, så er det selvsagt ikke sånn vi vil ha det på en tur. Men at det var slossing utenfor puben er vel strengt tatt feil det også? Jeg så ingen slag på noen mens jeg var der, mye verbalt og tøff-i-tryne greier men ikke noe fysisk.
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Jeg synes like lite om å hive ut Grønlund som å hive ut uskyldige tilhengere. Noen er nødt til å vise hvordan ting håndteres på en voksen måte.
                Uskyldige tilskuere tjener ikke fett på inkompetanse.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #28
                  Jeg vil advare mot at man tolker alt i "Grønlund-saken" ordrett.
                  Prosessen som nå foregår er på mange måter et spill, og det synes rimelig klart at LSK-ledelsen vil framtvingende en del valg og vedtak i KFL som er i tråd med det klubben mener.
                  I den prosessen kan enkelte, som Frank G, ta i bruk ganske provosernede formulering hvor han setter ting på spissen.
                  Så selv om mange oppfatter dette som sårende, så må vi - for KFL og LSK sin framtids skyld - forsøke å holde oss til sak og ikke person.

                  Og den viktigste saken er fortsatt hvorfor ukultur har fått grobunn i KFL og hvordan den videre kursen skal stakes ut.


                  Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1818

                    #29
                    Hva med å skrive et brev til Grønlund der man gir utrykk for frustrasjon og meninger istedenfor å ikke gjøre noe. Hvis vi oppfører oss seriøst og skriver et seriøst brev til han som hele kfl står bak vil vi kanskje få frem våre synspunkter. Da viser vi hvertfall at vi vil ha en løsning og er større enn han ved at vi tar saken med han og ikke går i media!

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av chrissp
                      I dagens Aftenposten intervjue hevder Frank Grønlund at det også var mer bråk i forkant av Stabøk-kampen enn det mediene har referert. Stemmer dette?
                      Det som skjedde før match i forbindelse med pubbesøket er kraftig overdrevet. Det var ingen slossing engang, ingen slag ble utdelt. Hvis det virkelig var så ille som Grønlund etc. skal ha det til, hvorfor ble ingen arrestert?
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3359

                        #31
                        I motsetning til mange i hylekoret på forumet tok jeg en telefon direkte til Frank Grønlund.

                        Jeg oppfattet ham dithen at han var feilsitert. Grønlund kommer med et oppklarende utspill på lsk.no litt senere i dag.

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #32
                          Herr Quimby bør nå ha sagt sitt i korridorene på Åråsen. Jeg håper dette blir markert på søndag. Det er skremmende at en slik komplett inkompetent tulling skal sitte med så mye påvirkningskraft og kuppe media med sine solo utspill. Han har i forbindelse med Nadderud saken bevist en gang for alle at han er fullstendig ubrukelig, og en medvirkende årsak til krisa som nå rår.
                          Grunnkurspakke i mediekommunikasjon kunne kanskje være noe?

                          Jeg venter i spenning på dokumentasjon og kilder for disse alvorlige og grove påstandene. . .


                          Ved neste opptreden i media foreslår jeg følgende antrekk:


                          Kommentar

                          • uutsi
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Nov 2007
                            • 30

                            #33
                            Hvis du leser innlegget Are så ser du at det ikke er det jeg mener! Jeg sier bare at man bør tenke før man snakker, og at alle har sine "svin på skogen"

                            Kommentar

                            • scages
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1292

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av gj
                              Jeg oppfattet ham dithen at han var feilsitert.
                              Jaha. Skulle det være så vanskelig å gi et entydig JA eller Nei på spørsmålet om han var feilsitert?
                              Forøvrig et prisverdig initiativ.
                              Last edited by scages; 10.04.2008, 10:42. Begrunnelse: Fjerning.

                              Kommentar

                              • Fritz
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 1033

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Så selv om mange oppfatter dette som sårende, så må vi - for KFL og LSK sin framtids skyld - forsøke å holde oss til sak og ikke person.
                                Niks. Når Frank G bruker ordet "nazi" når han snakker om KFL har han gått for langt. Frank G har gjort seg selv til saken, og det bør han få svi for.

                                Ingen skal fortelle meg at Frank ikke har brukt dette ordet under samtalen med journalisten. Selv en som skriver i skoleavisa på ungdomsskolen vet at man ikke planter dette ordet i en artikkel.

                                Frank Grønlund skylder ALLE i KFL en unnskylding. Kommer ikke den begynner vi å bli mange som aktivt kommer til å jobbe for å få fyren kastet.

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  #36
                                  Kanskje han har brukt ordet nazi om andre enn kanarifansen? Også har "journalisten" gjort en litt kreativ vri på det? Alle som har lest aviser siste dagene bør se at media kan koke sammen mye rart.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #37
                                    LSK trenger en moderator!

                                    Mange har etterlyst en medierådgiver til LSK. Jeg mener det ikke holder. Det LSK trenger er en skikkelig moderator, som kan hindre at all mulig møkk og udokumenterte påstander publiseres.

                                    Som invidde har fått med seg (fra et underforum med en litt mer saklig tone), så er verdens beste moderator ledig på makedet. Coincidence, I think not!

                                    LSK bør sporenstreks hyre inn RoyVaadal for å unngå at all kloakken når de lett påvirkbare massene.

                                    Opprinnelig skrevet av Skywalker
                                    Gjennom alle de årene jeg har stått der har jeg ALDRI hørt noen nazistiske utsagn, aldri hørt noen rasistiske utsagn (regner ikke helt med ollies 1 meter lange pikk)
                                    Litt off topic, men dette må selvsagt kommenteres. Som vi har dokumentert solid i en annen tråd, så er dette utelukkende prestasjonsbasert, og har ingenting med etnisk opprinnelse å gjøre. Vi er like rause med å hylle andre store spillere som Kippe og Jan Halvor Halvorsen.

                                    Det er forøvrig en åpenbar motiverende sang, men blir vel nå bannlyst av tribunepolitiet. Neste gang jeg synger "pikk" er det vel på huet og ræva ut av Åråsen.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Fritz
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 1033

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                      Kanskje han har brukt ordet nazi om andre enn kanarifansen? Også har "journalisten" gjort en litt kreativ vri på det?
                                      Når du bruker ordet "nazi" i samtale med en journalist bør du helst forsikre deg om at du uttrykker deg på en måte som ikke er til å misforstå.

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #39
                                        Enig med deg der Fritz. Men det vi ikke vet er om denne journalisten har hatt noen annen interesse enn å missforstå. Jeg foreslår at alle som skal uttale seg til journalister krever å få tape samtalen!
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Fritz
                                          Frank Grønlund skylder ALLE i KFL en unnskylding. Kommer ikke den begynner vi å bli mange som aktivt kommer til å jobbe for å få fyren kastet.
                                          Skjønner sef at Grønlund sårer, og at han skal rette opp feil.

                                          Men mitt i den opphetete debatten så må man heller ikke glemme at også KFL skylder mange en unnskyldning for sin oppførsel i helgen og tidligere.
                                          Mitt hovedpoeng er bare at vi ikke må miste fokus før kveldens møte. Der må vi først og fremst diskutere verdigrunnlaget til KFL og hvordan dette skal utøves i framtiden.
                                          Dette er etter min mening mye viktigere enn enkeltepisoder og enkeltuttalelser som faller i "kampens hete".

                                          Mvh
                                          Gammer`n
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...