Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

Fra styret Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Kommuniké fra KFL 11.04.08

Uttalelse fra styret etter allmøtet igår 10.april

Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

Takk til alle som møtte opp på allmøte, tok til seg andres meninger og kom med innlegg igår. Det var livsviktig for kanarifansen med ett stort oppmøte og engasjement rundt dette møtet. Av allmøtet kom det frem en bre enighet om at vi skal fremstå som en samlet gruppe og at alle medlemmer skal sette KFL og KFL’s vedtekter først.

Styret vil komme med følgene informasjonspunkter:
    - Kun medlemmer vil komme inn på kanarifeltet og bortefeltene. Hvordan dette skal håndheves kommer vi tilbake til.
    - Uoffisielle grupper vil aldri komme inn igjen.
    - LSK har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt.
    - Medlemmer som blir utestengt fra LSK’s kamper vil få saken sin nøye gjennomgått og vurdert. Vi vil ha en dialog med LSK om dette. Dette ble lovet av Per Mathisen på allmøtet igår i tillegg til at de som blir utestengt skal få vite dette før søndag.
    - Kanarifansen forholder seg i framtiden til det valgte lsk styret, ikke Frank Grønlund.
    - Det skal kun være bussturer til bortekampene i regi av kfl.
    - Det vil bli allmøte hver måned ut sesongen på Martins. Her kan man stille spørsmål til styret og fortsette på det positive engasjementet.

Nb. Enhvert forsøk på å omgå eller uthule disse punktene vil bli slått knallhardt ned på.

Kampen på søndag:
    - Billettspørsmål kan rettes mot Sylvi Jensen på tlf 41020683. Restsalg av billetter fra kl10:00 lørdag 12.4 LSK shopen.
    - Det blir ingen planlagte arrangementer på Martins, men vanlig fotballpubdag. Folk oppfordres uansett til å møte opp tidlig og skape en positiv stemning.
    - Etter ett massivt press fra allmøtet oppfordres det til å tråkke til på Åråsen fra 45min før kampstart og til 2x45 er fullført. Siden vi ennå ikke vet navn på de som er utestengt så oppfordres alle til å ta ansvar i tribunelivet. Det ble på allmøtet igår tatt initiativ til forsangerfelt og det vil bli tromme.

Etter en forferdelig uke oppfordrer vi alle til å holde på det positive engasjementet fremover og at vi nå samles rundt det vi alle er enige om: Full støtte av fugla!

NSEG (Nå skal Enga gruses)
    Kanarifansen Lillestrøm
    Last edited by Petter Ø; 11.04.2008, 13:02. Begrunnelse: punkter som var glemt
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
    - LSK har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt.
    Som jeg har nevnt tidligere så forventer jeg at siden de først skal legge seg på denne tullete linja, så gjelder dette også gjestende supportere på Åråsen. Hvis ikke blir det blodig urettferdig mot våre egne ultrasfolk.
    LSK, vaktmannskaper og politi får litt å henge fingrene i.

- Etter ett massivt press fra allmøtet oppfordres det til å tråkke til på Åråsen fra 45min før kampstart og til 2x45 er fullført. Siden vi ennå ikke vet navn på de som er utestengt så oppfordres alle til å ta ansvar i tribunelivet. Det ble på allmøtet igår tatt initiativ til forsangerfelt og det vil bli tromme.
    Dette er gode nyheter, og det er godt å høre at vi samles om å lage knallbra stemning på søndag. Ikke noe er bedre enn det!
    Jeg håper å se tusenvis av Kanarifans som er helt ville i blikket og med fråde rundt kjeften i sin iver på å gi jernet!

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Opprinnelig skrevet av veiron
      Som jeg har nevnt tidligere så forventer jeg at siden de først skal legge seg på denne tullete linja, så gjelder dette også gjestende supportere på Åråsen. Hvis ikke blir det blodig urettferdig mot våre egne ultrasfolk.

Hva har dette med saken å gjøre?
      Vi skal først og fremst rydde i eget reir. Der er det tydeligvis mer enn nok å ta tak i.

Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• trailersmurfen
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Nov 2006
        • 15

ett sted må en begynne og rydde opp, og da ultras og andre undergrupper har noe frynsete rykkte så må man bare begynne der også må en ta andre bråkemakere og pøbler så får undergruppene komme tilbake senere

Kommentar

• meg
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 290

Nå må vi gi oss med den sutringen, "får ikke vi lov, får heller ingen andre lov"

Nå var det våres, LSK/KFL sine grupperinger LSK hadde problemer med, og de har gitt klar beskjed om at de ikke ønsker disse grupperingene, hva andre supportere gjør på Åråsen, så lenge de klarer å oppføre seg, mener jeg at vi bare skal drite i.

Nå må vi bruke tiden på å konsentrer oss om KFL og LSK
          Gul og svart
          Team Wenche Myhre

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Jaha? Så dere mener at andre lag sine ultras er greit, men ikke LSK sine? Skal man kjøre en linje, må man kjøre den fullt ut.

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Jaha? Så dere mener at andre lag sine ultras er greit, men ikke LSK sine? Skal man kjøre en linje, må man kjøre den fullt ut.
              Akkurat det er vel opp til forbund og andre klubber og ikke opp til KFL/LSK? Hadde det vært opp til andre klubber ville vi vært på møte på Onkel Blaa i går kveld, ikke på Martins.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Storgata
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2008
                • 122

Det beste ville vel kanskje vært om du tok tak i dette på medlemsmøtet som var i går? Alle står nå samlet om et mål. Er du med?
                *Jacta est alea*

Kommentar

• meg
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 290

Ja.
                  Hva andre supportergrupperinger velger å gjøre, så lenge de oppfører seg, er det samma for meg.
                  Gul og svart
                  Team Wenche Myhre

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3492

La andre lag finne ut hva som er greit for dem. Vi har nå bestemt hva som er greit for oss.
                    Last edited by MortenA; 11.04.2008, 13:11. Begrunnelse: Skrivefeil
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Akkurat det er vel opp til forbund og andre klubber og ikke opp til KFL/LSK? Hadde det vært opp til andre klubber ville vi vært på møte på Onkel Blaa i går kveld, ikke på Martins.
                      Jeg sa på ÅRÅSEN! Om LSK nekter ultras på Åråsen, så synes jeg det er rart om dette bare skal gå utover våre gutter.

Kommentar

• veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

Opprinnelig skrevet av Storgata
                        Det beste ville vel kanskje vært om du tok tak i dette på medlemsmøtet som var i går? Alle står nå samlet om et mål. Er du med?
                        Jeg er med, men det må da være lov å fortsatt synes at det er enkelte ting som man ikke er helt enig i? Det er min ret som individ.
                        Alt det andre høres bra ut, og jeg stiller meg bak det 100%.
                        Ikke meningen å lage en krangel, det er bare synspunkter.

Var ikke på møtet i går, måtte jobbe sent.

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Jeg sa på ÅRÅSEN! Om LSK nekter ultras på Åråsen, så synes jeg det er rart om dette bare skal gå utover våre gutter.
                          "Gå ut over våre gutter". Hva slags argumentasjon er det du bruker?
                          Tidenes best besøkte medlemsmøte i KFL bestemte i går at vår viktigste oppgave er å støtte spillerne ute på banen.'
                          Det er "våre gutter".

Slutt med sutringen!

Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            "Gå ut over våre gutter". Hva slags argumentasjon er det du bruker?
                            Tidenes best besøkte medlemsmøte i KFL bestemte i går at vår viktigste oppgave er å støtte spillerne ute på banen.'
                            Det er "våre gutter".

Slutt med sutringen!
                            Tja, da er vel forskjellen på deg og meg at jeg også ser på mine medsupportere som "mine folk".
                            Snakk om flisespikkeri på hvordan man ordlegger seg!

Om du legger godviljen til så tror jeg du skjønner hva jeg sikter til.

Og så er vi igang med å anklage folk for å sutre igjen. Det er typisk her på forumet. Er man ikke enig med saueflokken så "sutrer" man.

Kommentar

• trailersmurfen
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Nov 2006
                              • 15

Hva andre klubber og supportere gjør er ikke våres problem vi (KFL) skal støtte laget vårt det er det vi er til for nå må du slutte og suttre og heller støtte laget ditt

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3492

Tja, da er vel forskjellen på deg og meg at jeg også ser på mine medsupportere som "mine folk".
                                Snakk om flisespikkeri på hvordan man ordlegger seg!

Om du legger godviljen til så tror jeg du skjønner hva jeg sikter til.

Og så er vi igang med å anklage folk for å sutre igjen. Det er typisk her på forumet. Er man ikke enig med saueflokken så "sutrer" man.
                                Og er men enig med flertallet, så er man en sau...
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

Jeg er 100% sikker på at KFL vil komme styrket ut av denne saken, mer samlet enn tidligere og med EN felles agenda - Alt for Fugla!
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                  Mr.Jordbakke

Kommentar

• Storgata
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2008
                                    • 122

Hadde du vært på medlemsmøtet i går hadde du brydd deg mer om hvordan man best skal støtte laget. Ikke hvordan vi tar i mot gjestesupportere på!

Heia Sportsklubben!
                                    *Jacta est alea*

Kommentar

• Kdlnor
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2003
                                      • 76

Først så må jeg si at dette er veldig positive tiltak. Bra jobba!

Så må jeg le litt, for noen har vist ikke skjønt en dritt enda og fortsetter å sutre om ultras meg ditt og datt og her og der..... UØNSKET blandt KFL fansen. Kan da ikke være så vanskelig å forstå.

Kommentar

• haavarl
                                        Rbk-Supporter
                                        Bøffelpromp
                                        • Apr 2004
                                        • 15

http://kfl.no/les.php?id=319
                                        - Det skal kun være bussturer til bortekampene i regi av kfl.
                                        Kanarifansen Lillestrøm
                                        Hva med taxi?

Hvor mange seter er maksimalt tillatt?

Er det lov å kjøre tre biler i følge?
                                        Trofast svart & hvit

Kommentar

Working...