Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    #21
    Opprinnelig skrevet av haavarl
    Hva med taxi?

    Hvor mange seter er maksimalt tillatt?

    Er det lov å kjøre tre biler i følge?
    1. Har du råd, regner jeg med at du får lov.

    2. Usikker


    3. Bare hvis onkel ikke ser dere.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • KanariGulFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 454

      #22
      Nå skal det også faktisk være ett medlemsmøte i mnd framover, så da syns jeg uenigheter skal taes opp der, ikke skape negativ stemning her på forumet.. For min del ble jeg meget positiv til hvordan vi skal ha det framover, jeg satt meg selv i ett nytt gir, klar for en ny start, og jeg gleder meg til Åråsen og Kanarifansen skal stå sammen som én og heie gutta fram mot det jeg håper blir en super sesong for LSK! Følg regler og retningslinjer så blir det mye mer trivelig å være LSK-supporter, både på kamp og i hverdagen..

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        #23
        Ett vesentlig punkt synes jeg mangler i dette kommunikeet: Presentasjon av de nye styremedlemmene.
        Vidar Evje

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #24
          Møtet i går er et sikkert bevis på at forumet IKKE er representativt for flertallet av KFL!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #25
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Møtet i går er et sikkert bevis på at forumet IKKE er representativt for flertallet av KFL!
            I tillegg tenker de fleste litt mer over hvordan man uttrykker seg når man må se 150 medkanaris i øya enn når man hamrer løs på tastaturet.

            Medlemsmøtet i går synes jeg var eksemplarisk fritt for unødvendig drittslenging, og jeg ser fram til månedlige møter framover.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Errevs
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2005
              • 200

              #26
              Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
              - Kun medlemmer vil komme inn på kanarifeltet og (1) bortefeltene.
              - LSK har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt.
              - Det skal kun være bussturer til bortekampene i regi av kfl.
              Nb. Enhvert forsøk på å omgå eller uthule disse punktene vil bli slått knallhardt ned på.
              (1) hva skal medlemssjekk hjelper mot bråk på bortebane? det vil heller gjøre at vi blir færre folk. Er jo ikke alle som vil være medlem av kfl. Skal kanarifansen gjøre sjekke alle som melder seg inn? For å være sikre på at de ikke vil gjøre noe ultraslignenede ting, som umotviert flagging og upassende munnbruk.
              (2) ultrasrelatert bekledning, blir Jan Thomas å se på åråsen fremover for å nekte såkalte "moteløver" inngang? Kan vel hende at det også er andre enn ultras/casuals som ikke liker å gå som juletrær på kamp.
              (3) buss i regi av kfl, hvorfor skal kanarifansen ha monopol på bussreiser? idioti. Jeg kommer meg alltid til bortekamper utenom kfl, godt det ikke ble bestemt at biler ble forbudt.

              ja jeg overdriver en smule, men syntes det blir overeskalert til de grader kun grunnet litt slåssing og blussfyring inne på stadion. Må si jeg er oppgitt av lsk men kanskje spesielt over kfl.
              Norsk supporterliv (iallefall hos oss) tok med dette første steg til å bli en 100% kontrollert og kjedelig greie, akkurat som i England. Om noen år så blir det innført forbud mot å stå på tribunene, det er jo det politiet vil. Politiet presset dette igjennom fra første stund i møte med lsk-styret mandag og vil fortsette å tvinge ting på oss (og andre klubber).. bare vent å se.
              Last edited by Errevs; 11.04.2008, 14:08. Begrunnelse: skrivefeil

              Kommentar

              • TwentyThirteen
                Medlem
                Hoffnarr
                • Oct 2007
                • 49

                #27
                Opprinnelig skrevet av Errevs
                (2) ultrasrelatert bekledning, blir Jan Thomas å se på åråsen fremover for å nekte såkalte "moteløver" inngang? Kan vel hende at det også er andre enn ultras/casuals som ikke liker å gå som juletrær på kamp.


                .
                Han vil også gi hudpleietips, det blir nok bra.
                Reagerer litt på dette jeg også, hvis det vil si at noen, ink meg selv må dra å kjøpe "matchtøy" . Hva er egentlig ultrasbekledning? Det har jeg aldri skjønt.
                Last edited by TwentyThirteen; 11.04.2008, 13:51. Begrunnelse: trykkleif

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                  Medlemsmøtet i går synes jeg var eksemplarisk fritt for unødvendig drittslenging, og jeg ser fram til månedlige møter framover.

                  Man slipper sikkert å høre at man sutrer om man sier meningen sin også.

                  Kommentar

                  • Ted Nugent
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 851

                    #29
                    Medlemssjekk på bortefeltet er svært uheldig mener jeg. Jeg er ganske sikker på at det er mange som vanligvis sitter på kamp og ikke er medlemmer som er med og synger med fansen på bortekamper. Vil være dumt å ekskludere denne gruppa.

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Errevs
                      (1) hva skal medlemsskjekk hjelper mot bråk på bortebane? det vil heller gjøre at vi blir mindre folk. Er jo ikke alle som vil være medlem av kfl. Skal kanarifansen gjøre skjekke alle som melder seg inn? For å være sikre på at de ikke vil gjøre noe ultraslignenede ting, som umotviert flagging og upassende munnbruk.
                      Mindre folk, snakker vi Mifsudstørrelse? :-P

                      Poenget er at ikke-medlemmer blir nektet tilgang til bortefeltet på bortebane. Det er fortsatt mulig å kjøp billetter til andre seksjoner. Hvis man ikke vil være medlem i KFL, trenger man heller ikke stille seg sammen med dem!
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • KanariGulFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 454

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                        (1)
                        (2) ultrasrelatert bekledning, blir Jan Thomas å se på åråsen fremover for å nekte såkalte "moteløver" inngang? Kan vel hende at det også er andre enn ultras/casuals som ikke liker å gå som juletrær på kamp.
                        Vil "å gå som juletrær" si å gå med supporterutstyr?

                        Kommentar

                        • trailersmurfen
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Nov 2006
                          • 15

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Errevs
                          (1) hva skal medlemsskjekk hjelper mot bråk på bortebane? det vil heller gjøre at vi blir mindre folk. Er jo ikke alle som vil være medlem av kfl. Skal kanarifansen gjøre skjekke alle som melder seg inn? For å være sikre på at de ikke vil gjøre noe ultraslignenede ting, som umotviert flagging og upassende munnbruk.
                          (2) ultrasrelatert bekledning, blir Jan Thomas å se på åråsen fremover for å nekte såkalte "moteløver" inngang? Kan vel hende at det også er andre enn ultras/casuals som ikke liker å gå som juletrær på kamp.
                          (3) buss i regi av kfl, hvorfor skal kanarifansen ha monopol på bussreiser? idioti. Jeg kommer meg alltid til bortekamper utenom kfl, godt det ikke ble bestemt at biler ble forbudt.

                          ja jeg overdriver en smule, men syntes det blir overeskalert til de grader kun grunnet litt slåssing og blussfyring inne på stadion. Må si jeg er oppgitt av lsk men kanskje spesielt over kfl.
                          Norsk supporterliv (iallefall hos oss) tok med dette første steg til å bli en 100% kontrollert og kjedelig greie, akkurat som i England. Om noen år så blir det innført forbud mot å stå på tribunene, det er jo det politiet vil. Politiet presset dette igjennom fra første stund i møte med lsk-styret mandag og vil fortsette å tvinge ting på oss (og andre klubber).. bare vent å se.
                          hvorfor skal du blusse og slåss når du går på fotballkamp når det er forbudt!

                          Kommentar

                          • Ted Nugent
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 851

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                            Reagerer litt på dette jeg også, hvis det vil si at noen, ink meg selv må dra å kjøpe "matchtøy" . Hva er egentlig ultrasbekledning? Det har jeg aldri skjønt.
                            Jeg er rimelig sikker på at de bare mener klær det står ultras på eller navnet på en gruppering. Hvis de skal utestenge folk med bestemte merkeklær bør de legges inn på mentalsykehus ASAP.

                            Kommentar

                            • Kdlnor
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Feb 2003
                              • 76

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Errevs
                              ja jeg overdriver en smule, men syntes det blir overeskalert til de grader kun grunnet litt slåssing og blussfyring inne på stadion. Må si jeg er oppgitt av lsk men kanskje spesielt over kfl.
                              Norsk supporterliv (iallefall hos oss) tok med dette første steg til å bli en 100% kontrollert og kjedelig greie, akkurat som i England. Om noen år så blir det innført forbud mot å stå på tribunene, det er jo det politiet vil. Politiet presset dette igjennom fra første stund i møte med lsk-styret mandag og vil fortsette å tvinge ting på oss (og andre klubber).. bare vent å se.
                              Vel jeg mener faktisk det motsatte. Det er livsfarlig å bagatellisere slik du gjør nå. "Litt slåssing og blussfyring inne på stadion" var nettopp slik hooligans perioden startet i england. Til slutt ble dette regelen fremfor unntaket og det bare eskalerte til det ble voldsomme opptøyer. Engelskmennen tok grep og er i dag nesten kvitt problemene. Kampene er igjen blitt et sted der familiene samles og støtte laget sitt.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #35
                                kom igjen da folkens! mye er blitt fiksa i en positiv rettning i dag, og folk som ble urettferdig utestengt er når frikjent, totalt er det nå ikke mange som er utestengt.
                                Vi har fått en dialog med LSK sitt styre og Grønlund får forhåpentlig vis ikke uttale seg på egenhånd flere ganger.
                                Det er mange skritt i riktig retning i dag.
                                Det vil vel aldri bli slik at man klarer å gjøre alle fornøyde, men personlig er jeg bare nå jævlig glad for at det meste ordna seg før kampen mot enga som er snart, at det nå kan rettes fokus mot det sportslige prestasjonsmessig på banen og tribunen!!!
                                FORZA!!!
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                                  Jeg er rimelig sikker på at de bare mener klær det står ultras på eller navnet på en gruppering. Hvis de skal utestenge folk med bestemte merkeklær bør de legges inn på mentalsykehus ASAP.
                                  Er UFC klær det er snakk om, ikke bestemte klesmerker.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    #37
                                    Vel jeg er uenig rovfugl. Noe positivt er det selvsagt. Å jeg håper for ufc, mb og ikke minst KFL at de får lov å bruke navnet Ultras og sine navn igjen. Dette taper kfl ikke en dritt på, tvertimot så tjener vi på det. MB og UFC er de desidert vikitigste forsanger feltene vi har på åråsen, jeg er redd uten de kan det bli utrolig tamt.
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • Errevs
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jun 2005
                                      • 200

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Mindre folk, snakker vi Mifsudstørrelse? :-P

                                      Poenget er at ikke-medlemmer blir nektet tilgang til bortefeltet på bortebane. Det er fortsatt mulig å kjøp billetter til andre seksjoner. Hvos man ikke vil være medlem i KFL, trenger man heller ikke stille seg sammen med dem!
                                      Mente færre selvsagt.
                                      Personlig har jeg ikke et ekstremt behov for å være medlem av kanarifansen, men liker å synge og bidra til stemning på tribunen.
                                      Kanarifansen ble med dette endel av Lillestrøm sportsklubb, noe jeg syntes er uheldig for fremtiden som supportergruppe.

                                      Kommentar

                                      • Jan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2007
                                        • 386

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                        - Kun medlemmer vil komme inn på kanarifeltet og bortefeltene. Hvordan dette skal håndheves kommer vi tilbake til.
                                        Hva om man tar med seg kompiser på kamp? Den beste rekrutteringen må jo være å oppleve ting sammen med KFL...

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                          Først så må jeg si at dette er veldig positive tiltak. Bra jobba!

                                          Så må jeg le litt, for noen har vist ikke skjønt en dritt enda og fortsetter å sutre om ultras meg ditt og datt og her og der..... UØNSKET blandt KFL fansen. Kan da ikke være så vanskelig å forstå.
                                          Her tar du nok feil, Kdlnor. På medlemsmøtet virket flere til å synes Ultrasene var bra folk som vi trengte på tribunen. KFL109 hadde et langt og godt innlegg hvor han fortalte at han synes de gjorde mye godt, noe som høstet en god applaus blant publikum, så det er tydelig at en god del ønsker dem der. Noen opplevde at Ultras ikke er ønsket på Åråsen, hverken nå eller framover, det var ikke min oppfatning. Vi får se framover nå, og fokusere på Enga-matchen. Jeg etterlyser større ydmykhet blant både Ultrasene og anti-Ultrasene, for det virker for meg som enkelte har veldig bastante meninger som de ikke virker til å være interessert i å rikke på, uavhengig av hva som blir gjort for å få bukt med probleme. Det synes jeg er uheldig.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...