Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eru
    -RBK-supporter-
    • May 2006
    • 59

    #41
    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Mindre folk, snakker vi Mifsudstørrelse? :-P

    Poenget er at ikke-medlemmer blir nektet tilgang til bortefeltet på bortebane. Det er fortsatt mulig å kjøp billetter til andre seksjoner. Hvis man ikke vil være medlem i KFL, trenger man heller ikke stille seg sammen med dem!
    NSA, NFF og Norsk Toppfotball ønsker alle at bortesupportere samles på ett felt. Dersom en av medlemsklubbene i NSA nå går inn for at ikke-medlemmer skal sitte på felter som egentlig er forbeholdt hjemmesupportere, tror jeg Vegard Hjermundrud får seg litt av et forklaringsproblem på neste NSA-styremøte.

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2505

      #42
      Opprinnelig skrevet av KFL109
      I tillegg tenker de fleste litt mer over hvordan man uttrykker seg når man må se 150 medkanaris i øya enn når man hamrer løs på tastaturet.

      Medlemsmøtet i går synes jeg var eksemplarisk fritt for unødvendig drittslenging, og jeg ser fram til månedlige møter framover.
      Ros til alle som snakket i går. Siden alt jeg hadde lyst til å si ble sagt av andre, slapp jeg å gå fram foran 150, og det er helt greit for meg.
      Jeg vet at flere av dere føler at dere ikke fikk fram alt dere hadde lyst til å si, og noen har sikkert ligget våkne i natt og tenkt over hva dere skulle sagt annerledes, eller glemte helt, men dere greide dere bra alle sammen. Saklig og fritt for dritt.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #43
        Opprinnelig skrevet av Jan
        Hva om man tar med seg kompiser på kamp? Den beste rekrutteringen må jo være å oppleve ting sammen med KFL...
        Jeg tok med meg en kompis som er tyrker på kampen mot TIL (lånte sesongkortet til en annen kompis som ikke kunne dra), og han ble VELDIG imponert over stemninga som KFL laget. Det er ikke ille å høre fra en tyrker
        Men kampen derimot... Jeg tror ikke han ble frelst!

        Men normalt sett så er nok det å dra med seg folk en veldig bra måte å få nye mennesker til å bli LSK supportere!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3438

          #44
          Opprinnelig skrevet av Errevs
          (1) hva skal medlemsskjekk hjelper mot bråk på bortebane? det vil heller gjøre at vi blir mindre folk. Er jo ikke alle som vil være medlem av kfl. Skal kanarifansen gjøre skjekke alle som melder seg inn? For å være sikre på at de ikke vil gjøre noe ultraslignenede ting, som umotviert flagging og upassende munnbruk.
          Medlemssjekk vil hindre at SKF og andre bråkmakere skiter i vårt rede. Hvis vi vet at det oppstår bråk på en tribune fylt med KFL, så er det vårt problem og vi kan ikke unnskylde oss med at det var noen andre. Suverent forslag i mine øyne.

          Opprinnelig skrevet av Errevs
          ja jeg overdriver en smule, men syntes det blir overeskalert til de grader kun grunnet litt slåssing og blussfyring inne på stadion. Må si jeg er oppgitt av lsk men kanskje spesielt over kfl.
          Norsk supporterliv (iallefall hos oss) tok med dette første steg til å bli en 100% kontrollert og kjedelig greie, akkurat som i England. Om noen år så blir det innført forbud mot å stå på tribunene, det er jo det politiet vil. Politiet presset dette igjennom fra første stund i møte med lsk-styret mandag og vil fortsette å tvinge ting på oss (og andre klubber).. bare vent å se.
          At du synes det blir overeskalert grunnet litt slåssing og blussing har du ikke forstått alvoret i situasjonen. Det store flertallet av KFL er lei av at noen få bryter reglene og skaper negativ publisitet for oss og LSk, i tillegg til bøter. NFF har ennå ikke gjort noe i denne saken, men man kan nok vente en giro ifra Ullevål med tid og stunder.

          At du føler at supporterlivet blir kontrollert og kjedelig får stå på din kappe. De fleste av oss skal nok klare å skape liv og moro uansett.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Jan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2007
            • 386

            #45
            Opprinnelig skrevet av Skinke
            Å jeg håper for ufc, mb og ikke minst KFL at de får lov å bruke navnet Ultras og sine navn igjen. Dette taper kfl ikke en dritt på, tvertimot så tjener vi på det.
            Ikke styggt ment, men det virker som du ikke forstår reformen som foregår i KFL om dagen...

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #46
              Opprinnelig skrevet av Skinke
              Vel jeg er uenig rovfugl. Noe positivt er det selvsagt. Å jeg håper for ufc, mb og ikke minst KFL at de får lov å bruke navnet Ultras og sine navn igjen. Dette taper kfl ikke en dritt på, tvertimot så tjener vi på det. MB og UFC er de desidert vikitigste forsanger feltene vi har på åråsen, jeg er redd uten de kan det bli utrolig tamt.
              Jeg er sikker på at du og dine kan lage like bra trøkk uavhengig av hva slags skjerf og genser dere har på dere. Lag 2-stangs med støtte til LSK, sikkert ingen som vil nekte dere å bruke det. Å promotere sin egen undergruppe har ingen ting med å vise støtte til klubben, etter min mening. Dere kan fortsatt stå sammen og trøkke til, med meg som ekstrahjelp i raden foran.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #47
                Opprinnelig skrevet av Simeone
                Er UFC klær det er snakk om, ikke bestemte klesmerker.
                Yes, da kan jeg fortsette å gi i gant jakken, lacoste t-skjorten og de hvite fred perry skoene.

                Kommentar

                • Ted
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2005
                  • 127

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Uenig. Dette blir litt som å snylte på sine arbeidskollegaer ved å ikke fagorganisere seg.

                  Mr Jordbakke; du skriver mye bra, men dette var litt lavt før att komme ifra deg.
                  Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                  Kommentar

                  • André
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2006
                    • 419

                    #49
                    ang uniformering.

                    hva kan man ha på seg på åråsen på søndag? jeg har ikke noe drakt eller sånt lenger. jeg nekter å kjøpe det bare for å gå på åråsen. har ikke noe ultras gensere etc. men går vanligvis ganske "pent" kledd. så jeg kommer inn på åråsen med mine vanlige klær?
                    Your life
                    A game
                    turn it up, turn it up!

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av André
                      ang uniformering.

                      hva kan man ha på seg på åråsen på søndag? jeg har ikke noe drakt eller sånt lenger. jeg nekter å kjøpe det bare for å gå på åråsen. har ikke noe ultras gensere etc. men går vanligvis ganske "pent" kledd. så jeg kommer inn på åråsen med mine vanlige klær?
                      les tidligere innlegg..
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • Ted
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2005
                        • 127

                        #51
                        Nei beklager, kun hulahula skjørt virker på søndag.
                        Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                        Kommentar

                        • KanariGulFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 454

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                          Vel jeg er uenig rovfugl. Noe positivt er det selvsagt. Å jeg håper for ufc, mb og ikke minst KFL at de får lov å bruke navnet Ultras og sine navn igjen. Dette taper kfl ikke en dritt på, tvertimot så tjener vi på det. MB og UFC er de desidert vikitigste forsanger feltene vi har på åråsen, jeg er redd uten de kan det bli utrolig tamt.
                          Det er jo ikke umulig at det kommer fram nye fugler som kan trykke til og dra igang like bra, om disse undergruppene ikke ønsker å delta lenger fordi de ikke får profilere seg selv og gjøre som de vil.. nå har vi sett de to siste årene at det har utviklet seg i negativ retning og skal prøve noe nytt (/det gamle). er helt sikker på at de 2-3000 gjenværende på feltet skal klare å bruke stemmen i all sin makt alikevel og også få med resten av tribuna som før. I tillegg slipper undergruppene å bli dratt over en kam og "få skylden" når det skjer noe, da det er kun de som lager bråk og uhygge som blir bortvist.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Ted
                            Nei beklager, kun hulahula skjørt virker på søndag.

                            Og ikke glem skinnvesten

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3438

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av André
                              ang uniformering.

                              hva kan man ha på seg på åråsen på søndag? jeg har ikke noe drakt eller sånt lenger. jeg nekter å kjøpe det bare for å gå på åråsen. har ikke noe ultras gensere etc. men går vanligvis ganske "pent" kledd. så jeg kommer inn på åråsen med mine vanlige klær?
                              Regner med at det går greit.

                              Edit: Men det frister ikke å investere i den nye bortedrakten? Regner med at den blir søkk borte etter denne sesongen, og med et minimalt antall solgte eksemplarer kan det virkelig bli et investeringsobjekt for fremtiden.
                              Last edited by MortenA; 11.04.2008, 14:20. Begrunnelse: Tillegg
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Ted
                                Nei beklager, kun hula hula skjørt, virker på søndag.
                                Det kunne blitt pent. Eller som simone vil ha det: TOGA PARTY!
                                Daukjøtt Felt C

                                Kommentar

                                • FC Lillestrøm
                                  I karantene
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 198

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                  kom igjen da folkens! mye er blitt fiksa i en positiv rettning i dag, og folk som ble urettferdig utestengt er når frikjent, totalt er det nå ikke mange som er utestengt.
                                  Vi har fått en dialog med LSK sitt styre og Grønlund får forhåpentlig vis ikke uttale seg på egenhånd flere ganger.
                                  Det er mange skritt i riktig retning i dag.
                                  Det vil vel aldri bli slik at man klarer å gjøre alle fornøyde, men personlig er jeg bare nå jævlig glad for at det meste ordna seg før kampen mot enga som er snart, at det nå kan rettes fokus mot det sportslige prestasjonsmessig på banen og tribunen!!!
                                  FORZA!!!
                                  Kan vel si så mye som at det fortsatt finnes en god del som er uskyldige i denne saken, men likevel utestengt.
                                  I tillegg er det en del skyldige som antakeligvis priser seg lykkelig over at man har blitt enige om en felles syndebukk.

                                  Kommentar

                                  • Errevs
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jun 2005
                                    • 200

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Og ikke glem skinnvesten
                                    nei er du gal Veiron, skinnvest går ikke.. har du helt glemt Ultras Nidaros?

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Ted
                                      Mr Jordbakke; du skriver mye bra, men dette var litt lavt før att komme ifra deg.
                                      Fortell meg heller hvilke ulemper det er ved å være medlem av KFL?
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • Kdlnor
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2003
                                        • 76

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        På medlemsmøtet virket flere til å synes Ultrasene var bra folk som vi trengte på tribunen.
                                        Ønsket så lenge de holder seg unna symbolbruken ja. Tipper de fort finner ut at man kan lage bra stemmning uansett jeg, dersom det å støtte fugla er det viktigste. Hvis ikke har de bevislig et annet fokus. Som sagt, er kjempefornøyd med de grepene som nå blir gjort.

                                        Kommentar

                                        • trønder-fugl
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Jan 2005
                                          • 29

                                          #60
                                          Da har jeg et spørsmål...
                                          Jeg bor i trondheim og har planer å stå sammen med dere på lerkendal, jeg har gjort den store synden ved at jeg ikke har betalt medlemskapet i år.... Får jeg ikke stå sammen med dere da? Vet jo at jeg bør støtte dere med å betale kontigenten, men siden at jeg bor her oppe ikke har prioritert dette.. Men vil jo ikke vurdere å ikke betale den om det er et krav om å være medlem. Da vil jeg betale dette i dag ps. har støttet med tifo betaling noen ganger da.. Fint om noen av dere kan svare meg.


                                          Alltid gul og svart

                                          Kommentar

                                          Working...