Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #61
    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Fortell meg heller hvilke ulemper det er ved å være medlem av KFL?
    Du veit godt at det spørsmålet er umulig å besvare!

    Kommentar

    • André
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 419

      #62
      vis man må være medlem av kanarifansen for å stå med dem på borte kamper blir det jo 2 felt på borte kamper. et for de litt mer "uoffsielle" som ikke har lyst til å være med i kanarifansen. så kjør på splitt "kanarifansen".
      Your life
      A game
      turn it up, turn it up!

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #63
        Opprinnelig skrevet av André
        vis man må være medlem av kanarifansen for å stå med dem på borte kamper blir det jo 2 felt på borte kamper. et for de litt mer "uoffsielle" som ikke har lyst til å være med i kanarifansen. så kjør på splitt "kanarifansen".
        Men HVORFOR vil ikke dere "uoffisielle" være medlemmer av KFL?? Hva er greia??

        Edit: med mindre du vanligvis sitter på sittetribunen? Da kan jeg forstå at ikke alle er medlemmer av KFL, og vil stå sammen med KFL på bortebane.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #64
          Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
          Kan vel si så mye som at det fortsatt finnes en god del som er uskyldige i denne saken, men likevel utestengt.
          I tillegg er det en del skyldige som antakeligvis priser seg lykkelig over at man har blitt enige om en felles syndebukk.
          javel greit nok, men det resultatet som er kommet etter det møtet er vel da for pokker 100% bedre enn det var før møtet, jeg prøver jo bare å poengtere at jeg synes det er gjort skritt i riktig retning og at ting er bedre, hvis dere ikke ser det så må man jo være blind, vi får ta til takke med det vi har fått så langt.
          Så kan man event jobbe videre med det gjenstående, jeg synes man bør være litt fornøyd med den fremgangen vi har hatt siste døgnet nå.
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #65
            Opprinnelig skrevet av André
            vis man må være medlem av kanarifansen for å stå med dem på borte kamper blir det jo 2 felt på borte kamper. et for de litt mer "uoffsielle" som ikke har lyst til å være med i kanarifansen. så kjør på splitt "kanarifansen".
            Feil. Det vil kun være et felt for bortesupportere. Andre må evt. blande seg med hjemmesupportere, som forøvrig mange alltid har gjort.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • KanariGulFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 454

              #66
              Opprinnelig skrevet av trønder-fugl
              Da har jeg et spørsmål...
              Jeg bor i trondheim og har planer å stå sammen med dere på lerkendal, jeg har gjort den store synden ved at jeg ikke har betalt medlemskapet i år.... Får jeg ikke stå sammen med dere da? Vet jo at jeg bør støtte dere med å betale kontigenten, men siden at jeg bor her oppe ikke har prioritert dette.. Men vil jo ikke vurdere å ikke betale den om det er et krav om å være medlem. Da vil jeg betale dette i dag ps. har støttet med tifo betaling noen ganger da.. Fint om noen av dere kan svare meg.


              Alltid gul og svart
              Det er flere fordeler av å være medlem av kanarifansen selvom du ikke bor i området romerike, man får blant annet mye fint lesestoff i humbug og kanaris som dukker opp i ny og ne i posten, du får noe annen info uten å søke etter dette, du er med å støtte kanarifansen økonomisk og på papiret (=flere medlemmer), det koster kun 200,- i året, skulle det bli seriefinale/cupfinale og du er i nærheten av der kampen er så har du større mulighet til å få billett enn du har nå, og kortet er dessuten veldig kjekt å ha samme hva

              Kommentar

              • Nr.10
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 597

                #67
                Opprinnelig skrevet av veiron
                Jaha? Så dere mener at andre lag sine ultras er greit, men ikke LSK sine? Skal man kjøre en linje, må man kjøre den fullt ut.
                Selvfølgelig burde LSK nekte disse inngang også. Blir det samme som å si at det er greit at naboen slår kjerringa så lenge ikke jeg gjør det. Kan ikke skjønne hvorfor ikke folk ikke vil svare ordentlig på dette spørsmålet. "Nå har vi "ordnet" opp i alt rotet og vil bare se fremover".. Snakk om å skyve støvet under teppet. Fremdeles uskyldige som ikke kommer inn på Åråsen.

                Vil med dette si at jeg støtter ultrasene fullt ut. Hadde aldri godtatt at noen nektet meg adgang hvis jeg gikk slik og slik.. LSK og KFL surrer i blinde og har funnet syndebukken
                Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                RÅGG 19116

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2127

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av trønder-fugl
                  Da har jeg et spørsmål...
                  Jeg bor i trondheim og har planer å stå sammen med dere på lerkendal, jeg har gjort den store synden ved at jeg ikke har betalt medlemskapet i år.... Får jeg ikke stå sammen med dere da? Vet jo at jeg bør støtte dere med å betale kontigenten, men siden at jeg bor her oppe ikke har prioritert dette.. Men vil jo ikke vurdere å ikke betale den om det er et krav om å være medlem. Da vil jeg betale dette i dag ps. har støttet med tifo betaling noen ganger da.. Fint om noen av dere kan svare meg.


                  Alltid gul og svart
                  Vet ikke hvordan det er i Barteeland, men i Bergen blir alle i supporterutstyr uansett plassert på bortefeltet...
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Ted
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2005
                    • 127

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    Fortell meg heller hvilke ulemper det er ved å være medlem av KFL?
                    Nu var jag mer inne på fagbevegelsen og den problematiken satt i sammenhang med ditt argument. Men det blir en helt annen tråd.




                    Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3438

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av heidar
                      Vet ikke hvordan det er i Barteeland, men i Bergen blir alle i supporterutstyr uansett plassert på bortefeltet...
                      Husker i fjor det var noen som hadde LSK-drakter men ikke billetter på feltet vårt. Disse jaktet på noen som kunne bytte/låne dem ikke-supporter effekter. Virket ikke som om de ble vist til feltet vårt.

                      Edit: Dette var i Bergen.
                      Last edited by MortenA; 11.04.2008, 14:42. Begrunnelse: Tillegg
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • André
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 419

                        #71
                        Har ikke noe å si om hvilke ulemper det er å være med medlem av kfl? er man ikke lsk supporter vis man ikke står på feltet med kfl medlemskap å vise fram? syns sessongkort på feltet holder mere nok jeg. da har jeg de fordelene jeg trenger ang kamp billetter osv.
                        Your life
                        A game
                        turn it up, turn it up!

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Ted
                          Nu var jag mer inne på fagbevegelsen og den problematiken satt i sammenhang med ditt argument. Men det blir en helt annen tråd.
                          OK, kjøper den. Poenget er at KFL står i bresjen for at LSKs supportere skal få det best mulig. Uten KFL hadde vi ikke hatt kanarifeltet, f.eks.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • trailersmurfen
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Nov 2006
                            • 15

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av veiron

                            Edit: med mindre du vanligvis sitter på sittetribunen? Da kan jeg forstå at ikke alle er medlemmer av KFL, og vil stå sammen med KFL på bortebane.
                            Har du tenkt den tanken at det er dem som ikke vill stå med oss da det har vært en del bråk i den siste tiden og at enkelte ikke kan oppføre seg

                            Kommentar

                            • forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

                              #74
                              Ang bortekamper.. Er det ikke hjemmelaget som står for biletter å vakter å sånn på kampene dems?? Da kan vel ikke kfl akkurat nekte de uten medlemskap inngang på bortefeltet hvis hjemmelaget har lyst til å selge noen extra biletter?

                              Uansett, bra at noe blei gjort.. Kan ikke la det som skjedde på nadderud skje igjen.

                              Nå gjenstår det bare å banke enga på søndag =)

                              Kommentar

                              • Hedonist
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Apr 2008
                                • 8

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Som jeg har nevnt tidligere så forventer jeg at siden de først skal legge seg på denne tullete linja, så gjelder dette også gjestende supportere på Åråsen. Hvis ikke blir det blodig urettferdig mot våre egne ultrasfolk.
                                LSK, vaktmannskaper og politi får litt å henge fingrene i.
                                Hvordan i helsike har du tenkt at dere skal kunne gjennomføre dette? Nå er det såvidt jeg vet ikke spesielt normalt med et offentlig medlemsregister for alle mulige undergrupper i supporternorge. Så hvordan skal denne kontrollen foregå?

                                Den linja KFL her har lagt seg på har nådd et bunnivå vi antakeligvis aldri før har sett før. Selv Plankehaugen fremstår som ultraliberale i forhold til dette. Hva hvis bedriftslaget til Felleskjøpet ønsker å feire seriemesterskapet i Bondesligaen med en tur til Ullevaal. Blir de da nektet inngang om de reiser i sin egen minibuss?

                                Dette er helt ulidelig pinlig å være vitne til. Selv den kommunistiske bestemora mi kunne ikke ha gjort en bedre jobb i å kneble ytringsfrihet og individualisme på tribunen deres.
                                UN'99

                                Kommentar

                                • Errevs
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jun 2005
                                  • 200

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                  - Uoffisielle grupper vil aldri komme inn igjen
                                  Siste nytt på ryktebørsen sier nemlig at håndballens venner har planer om å mingle seg inn med kanarifansen på åråsen. Men det kan vel gjøres et unntak? Når jeg tenker meg om så passer de jo bra inn under den nye fanen til kfl. De tar med seg gule og sorte klovneluer, kubjeller og klappere, her blir det stemning!

                                  "Dette er akkurat det vi har tenkt oss" sier Per Mathisen i en kommentar.

                                  Kommentar

                                  • ChriZza
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 4265

                                    #77
                                    Moderatormelding:
                                    Innlegg ang. medlemssjekk og medlemsskapi KFL er flyttet til den eksisterende tråden om emnet.

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      Å jeg håper for ufc, mb og ikke minst KFL at de får lov å bruke navnet Ultras og sine navn igjen. Dette taper kfl ikke en dritt på, tvertimot så tjener vi på det.
                                      Er det positivt å ha bannere som flesteparten av Norges befolkning forbinner med bråk og blussing? Og som Frank Grønlund (som alle utenom KFL har grunn til å tro på) stempler som nazister og annet bråk.

                                      Nei , Slike bannere fører ikke til noe godt utenom de personene som liker å skille seg ut fra mengden ved å bruke slike bannere. Dette vil over tid minne personer på bråket som har vært i KFL.

                                      Positivt?
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • S.Skywalker
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Oct 2007
                                        • 79

                                        #79
                                        Syns det er utrolig trist at undergruppene forsvinner. Tror vi blir satt et 3-4 år tilbake i tid. Har stått sammen med KFL/Bøffelberget siden 89. selv om jeg ikke har vært aktiv det siste året grunnet familie, så har den siste ukens hendelser vært vonde. Selv så blir jeg nok sittende supporter fra nå av. Vil takke for mange gode stunder og turer.
                                        Lykke til!!!

                                        Håper dere fortsatt vil være landets beste supportere.

                                        Kommentar

                                        • Storgata
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Apr 2008
                                          • 122

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Errevs
                                          Siste nytt på ryktebørsen sier nemlig at håndballens venner har planer om å mingle seg inn med kanarifansen på åråsen. Men det kan vel gjøres et unntak? Når jeg tenker meg om så passer de jo bra inn under den nye fanen til kfl. De tar med seg gule og sorte klovneluer, kubjeller og klappere, her blir det stemning!

                                          "Dette er akkurat det vi har tenkt oss" sier Per Mathisen i en kommentar.
                                          Synd du ikke var på medlemsmøtet i går, og fortalte litt om ditt syn.

                                          Du veit. Alle fikk en sjanse.

                                          Men det er kanskje ikke så enkelt å leve i en verden der voksne mennesker bestemmer.
                                          *Jacta est alea*

                                          Kommentar

                                          Working...