Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #81
    Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
    Syns det er utrolig trist at undergruppene forsvinner. Tror vi blir satt et 3-4 år tilbake i tid.
    Uenig. Vi blir ikke satt tilbake av at undergruppeprofileringen blir borte, snarere tvert imot, så lenge de samme personene ofrer alt for LSK, ikke bare i ord, men i handling.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #82
      Jeg lurer på om LSK er klar over at det har vært undergrupper i KFL siden tidlig 90 tall, som har Ultras preg over seg...
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Storgata
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2008
        • 122

        #83
        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
        Jeg lurer på om LSK er klar over at det har vært undergrupper i KFL siden tidlig 90 tall, som har Ultras preg over seg...
        Ingen er vel i mot ultras-definisjonen. Det er det som det fører med seg som er negativt. Den diskusjonen er vel ingen vits i å ta flere ganger?

        Er det ikke på tide at man ser framover? De som var på medlemsmøtet i går fikk tømt seg. De andre burde ha vært der..
        *Jacta est alea*

        Kommentar

        • Nr.10
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 597

          #84
          Opprinnelig skrevet av Storgata
          Ingen er vel i mot ultras-definisjonen. Det er det som det fører med seg som er negativt. Den diskusjonen er vel ingen vits i å ta flere ganger?

          Er det ikke på tide at man ser framover? De som var på medlemsmøtet i går fikk tømt seg. De andre burde ha vært der..
          Jajaja, du var på møtet i går. Har fått med oss det nå...
          Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

          RÅGG 19116

          Kommentar

          • Storgata
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2008
            • 122

            #85
            Opprinnelig skrevet av Nr.10
            Jajaja, du var på møtet i går. Har fått med oss det nå...
            Jeg var ikke på møtet i går, men tydelig at noen av dere som bruker mest tid på forumet burde ha vært der.
            *Jacta est alea*

            Kommentar

            • Christer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 388

              #86
              Det er en ting jeg lurer på.
              Jeg fikk med meg på møte i går at SKF er utestengt. Men det jeg lurer på er hva er det de har gjort i forhold til oss andre siden de er utestengt?
              Eller er det sånn at LSK/KFL bare ikke holdningene deres?

              Kommentar

              • koppen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 456

                #87
                har ikke tid til å gå igjennom alle innleggene etter svar, så jeg kommer med et raskt spm! vil de som har kjøpt IKKE medlems bilett på kfl feltet søndag bli nektet inngang? skjønner ikke helt det her!
                "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Storgata
                  Jeg var ikke på møtet i går, men tydelig at noen av dere som bruker mest tid på forumet burde ha vært der.
                  Klapp igjen nå da! Har du tenkt på at noen av oss kanskje ikke kunne?
                  Som du sier selv, gå videre!

                  Kommentar

                  • robbie_fanzine
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jul 2006
                    • 24

                    #89
                    Jeg syns undergrupper må få komme tilbake igjen på sikt.. hvis man ser på det possitive ved undergrupper. Det er samlende for vennegjenger fra forskjellige steder på romerike og andre steder, det er letter og bli pusha med på kamp når vennen dine fra undergruppa møtes til noen pils og fugla video på vorespiel før man møter resten av kfl ..,... av min egen erfaring kan jeg si at det har ført til at jeg har fått flere venner innmeldte i kfl, pga samholdet i undergruppa....

                    Men itilegge syns jeg at alle skal være klar over at kfl er den overordnede organisasjon og at vi alle er kanarifans til syvende og sist...

                    mener at uten de mange forskjellige undergruppene, ville ikke kfl vært så stor som i dag... undergruppene fungerer som en slags pyramidebygging med kfl i toppen..

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #90
                      Disse retningslinjene er en veldig god start. Jeg synes det var mange som fremla sine synspunkter godt i går. Selvom alle ikke var enig i alt så synes jeg at det var positivt at såpass mange møtte opp og at man klarte å holde debatten saklig. Folk var villige til å ofre seg til det beste for LSK/KFL.

                      Jeg tror mange er enige i at dette er en forbanna god start. Arbeidet fremover har såvidt startet og det er jævla viktig at flest mulig møter opp må disse allmøætene som skal bli en månedlig hendelse fremover. Dette er en oppgave som flest mulig må ta del i for at vi igjen skal finne tilbake til den positiviteten som gjorde oss til Norges beste supportere. Potensialet ligger der, og jeg har faen meg trua på at vi kan klare det. Alle kan ikke være enige om alt, det må vi leve med. Men så lenge samarbeidet er der og at viljen til å finne løsninger er der så er jeg 100% sikker på at KFL vil komme styrket ut av dette.

                      Det var godt å se at Per dukka opp, han har selvfølgelig sin jobb å gjøre, selv om det var en del ting han ikke kunne gi oss siktre svar på så fikk jeg ett inntrykk av at LSK var mye mer samarbeidsvillig enn det som har kommet frem i mediene den siste uka.


                      Den siste tia har det spretti opp nye mennesker som er villige til å legge ned en innsats for KFL både i form at tifoarbeid og arbeid for å bedre tribunelivet. Jeg håber dette er mennesker som fortsatt vil være med etter at dette har lagt seg. KFL kan aldri få nok frivillige.


                      Min konklusjon er at jeg er mye større optimist nå enn tidligere. Jeg gleder meg til vi kan legge all denne dritten bak oss, sesongen er ennå lang og vi kan fortsatt gå en kanon sesong i møte!

                      mvh Bo
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Superstefan
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 2180

                        #91
                        En ting jeg tenkte litt over når jeg kom hjem som jeg ikke fikk svar på under møtet :

                        Hvem er SKF?
                        har aldri hørt noe om disse før siste uken,aldri sett banneren,aldri vært borti "mediaomtale" om denne gruppen.Hvordan har det seg at på en uke så ble de så "store"?
                        Gjerne gi ett liten oppklaring for meg hvis det er noe jeg har misset.Har forstått at disse er noe "casuals" lignede men det er kun av media.
                        Fotograf Kreativ Kanaris

                        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                        Kommentar

                        • André
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 419

                          #92
                          Ingen som har noe på di uansett. de har ikke gjort noe merkverdig så at de er utestengt er vel egentlig litt rart. ettersom ufc og mb ikke er det. Dette er min egen oppfatning i hvertfall

                          edit : Rart at ingen har hørt om de, og ikke noe mediaoppmerksomhet vis de har gjort så mye galt da?
                          Your life
                          A game
                          turn it up, turn it up!

                          Kommentar

                          • Per Arne
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2347

                            #93
                            André, maange veit hva som før har foregått på skyggesiden, med disse uoffisielle. I Bærum kom den hittil lyssky agendaen fram for dagen.
                            Grunnen til utestengelsen er ikke bare for hva de har gjort, men hva de er. Slike elementer skal aldri mer få kneble atmosfæren, stemninga/det positive engasjementet for det store, store, store flertallet av Lillestrøm-supportere!

                            UFC og MB er ikke akkurat i den samme kategorien, så det er ikke så rart at de ikke er utestengt.
                            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                            Kommentar

                            • Shrap
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Sep 2005
                              • 95

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av gulost
                              Grunnen til utestengelsen er ikke bare for hva de har gjort, men hva de er.
                              hva er det SKF har gjort? . Jeg kan ikke huske og ha lest noe om SKF før søndagen.
                              Last edited by Shrap; 12.04.2008, 05:18. Begrunnelse: skriveleif
                              Bergdølmo - VÅR mann!!!

                              Kommentar

                              • burgern
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Mar 2004
                                • 80

                                #95
                                Tromma

                                Jeg syns tromma kunne fått fri 1 kamp da!!!!!:neutral:
                                En klubb i norge....LSK

                                Kommentar

                                • koppen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 456

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Shrap
                                  hva er det SKF har gjort? . Jeg kan ikke huske og ha lest noe om SKF før søndagen.
                                  skf er en uofisiell gruppe med casuals tilnermelser...
                                  "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #97
                                    Og fordi dere mener de har "feil holdninger , så mener dere at det blir riktig å utestenge kun de, når andre som var like mye/mer aktive slipper fri?

                                    Dette kaller jeg å koste et problem under teppe, og finne seg en syndebukk. Rettferdighet for alle, burde det være, uansett. Så får man heller dømme SKF senere, ved evt voldshandlinger.

                                    Blir helt feil å bruke en gruppe som offer, når alle andre (enkeltpersoner osv) som var i Bærum var like eller mer aktive.
                                    Last edited by ON; 12.04.2008, 17:45.

                                    Kommentar

                                    • janne
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Apr 2008
                                      • 1

                                      #98
                                      Derfor skaper snille supportere pøbler. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=505526

                                      Dette er hovedsaklig ang. casuals, men forklarer hvorfor man får subkulturer.

                                      Kommentar

                                      • Stanley
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • May 2006
                                        • 108

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av gulost
                                        André, maange veit hva som før har foregått på skyggesiden, med disse uoffisielle. I Bærum kom den hittil lyssky agendaen fram for dagen.
                                        Grunnen til utestengelsen er ikke bare for hva de har gjort, men hva de er. Slike elementer skal aldri mer få kneble atmosfæren, stemninga/det positive engasjementet for det store, store, store flertallet av Lillestrøm-supportere!

                                        UFC og MB er ikke akkurat i den samme kategorien, så det er ikke så rart at de ikke er utestengt.
                                        Hva konkret har foregått på skyggesiden? En så alvorlig anklage bør begrunnes og bevises. Jeg regner ikke med at "rykter" på iskoboys siden og rykter om bråk er ditt hovedargument.

                                        Du skriver at den lyssky agendaen kom for dagen på Søndag; hvis du med alvor mener at SKF planla, hisset opp til og gjennomførte alt bråk på Søndag bør du igjen utdype dine påstander. Flere så folk fra SKF roe ned situasjonen bl.a. når det ble kastet glass mot politiet.
                                        Disse guttene i SKF har så vidt meg bekjent heller aldri drevet med pyro så hvordan de skal ansvarliggjøres røykbomber og bluss har jeg vanskelig for å se.

                                        Hvis politiet eller LSK har sterke bevis for at noen av SKF sto for vold og bråk i Sandvika eller på Nadderud så er en utestengelse av den enkelte helt grei. Men utestenges noen fordi de går i merketøy og fordi de har dårlige "holdninger" i følge KFL styret viser jo dette at de er fullstendig rettsløse.

                                        Når har det på Åråsen vært forsøk fra disse gutta på å kneble atmosfæren og stemninga? Mange av disse gutta har vært syngende supportere siden tiden under TV-bua og har aldri gjort annet enn å dra til på tribunen. Hvis du mener at en ung gutt i hvite Adidas sko og Stone Island genser er ett forsøk på å kneble din rett til å synge for Fugla, synes jeg du viser paranoide trekk.

                                        Faktum er at etter bråket på Søndag måtte LSK og KFL vise handlekraft og vise at de ryddet opp, da måtte tydeligvis noen offres.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av Nordby
                                          Dette kaller jeg å koste et problem under teppe, og finne seg en syndebukk. Rettferdighet for alle, burde det være, uansett. Så får man heller dømme SKF senere, ved evt voldshandlinger.
                                          Problemet med SKF er jo at de har vold som en grunnideologi. Forstår LSK godt når de identifiserte medlemmene der blir utestengt. Ikke noe poeng å la de få bruke Åråsen som en rekrutteringsarena for sine forskrudde idéer. På den måten sender man også et klart signal. De som velger å bruke Sportsklubbens navn til å fremme vold, har ingen fremtid på Åråsen. Det kan kanskje hindre noen i å oppsøke dette miljøet, når det vet mulige konsekvenser.

                                          For når alt kommer til alt så er nok SKFs medlemmer like opptatt av Sportsklubben som den gjengse Kanarifan, de skjønner bare ikke at de i bunn og grunn er med på å dra LSKs navn ned i søpla med sine aktiviteter.

                                          Det må føles kjipt å bli utestengt bare fordi man er litt stutt i huet...
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...