Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    Mulig det er et problem Rønnern, at du mener det. Men, alle skal dømmes for sin handling, alle grupperinger og enkeltpersoner som var på den puben, gjorde akkurat like mye. Hadde det vært en voldsepisode der så hadde jeg forstått det.

    Kommentar

    • Stanley
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • May 2006
      • 108

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Problemet med SKF er jo at de har vold som en grunnideologi.
      Bruk av ord som voldsideologi og forskrudde idèer er en del av demoniseringen av disse gutta og er basert på antagelser og rykter.

      Mulig jeg tar feil, du får korigere meg du som med sikkerhet vet at disse gutta bedriver vold, men ingen i SKF har noen gang blitt arrestert i sammenheng med LSK kamper. Dette er gutter som frekventerer ett flertall utesteder i Lillestrøm hele uken ingen er utestengt fra noen av disse, noe man blir hvis man slåss der.

      Du prøver å forklare utestengelsene som moralsk riktige når de faktisk er så dobbelmoralistiske som det er mulig å bli.

      Hva med det ene KFL styremedlemet som igjen ble arrestert på Søndag; har ikke han blitt arrestert før, er ikke han blitt utestengt for vold og trusler om dette på stadion, er ikke han tidligere utestengt fra utesteder i Lillestrøm pga vold?
      Nå får nok ikke han komme inn på stadion på en stund han heller og han beklaget seg på medlemsmøtet, men det er svært liten fokus på denne personens "rulleblad" i LSK/KFL sammenheng. Får man fribillett fordi man har lagt inn ekstremt mye arbeid i KFL opp igjennom årene?

      Utestengelsene er ikke basert på handlinger disse gutta har stått for eller holdninger de faktisk har. Men de er utestengt fordi styret i KFL tillegger de "dårlige holdninger" og demoniserer dem som voldmenn.

      Dobbeltmoral og syndebukk mentalitet !!

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Opprinnelig skrevet av Stanley
        Mulig jeg tar feil, du får korigere meg du som med sikkerhet vet at disse gutta bedriver vold, men ingen i SKF har noen gang blitt arrestert i sammenheng med LSK kamper.
        Det jeg skriver er at SKF har vold som grunnideologi, som alle casualsgrupper. Hele deres eksistens som gruppe, herav navnet, er basert på at de skal slåss med andre fotballsupportere.

        Nå er det mulig ingen i SKF er blitt arrestert i forbindelse med LSK-kamper. Du får korrigere meg, men så langt jeg har skjønt er SKF så langt latterliggjort i "miljøet" fordi de ikke tør å by opp til dans. Jeg antar at dette er fordi de fremdeles er såpass få. Dersom jeg har skjønt riktig.

        Dermed er det naturlig at LSK ønsker å kvele dette før SKF får muligheten til å rekruttere enda flere og bli mange nok til å markere seg på scenen.

        Det vil ikke virke spesielt attraktivt å joine dansegutta, dersom man vet at dette får konsekvenser i form av utstengelse fra Åråsen.

        Utfordringen for KFL er dog å få kippa ut de gutta fra bortetribuner der KFL samles. Det byr på problemer fordi folka i det ene øyeblikket er en kompis du sitter og drikker med på en pub i Bryne og overøser dama i baren med komplimenter og hundrelapper, i det neste en fyr som ikke skjønner at det han bedriver ikke kan bringe noe positivt for LSK.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          Hovedpoenget her er ikke hva SKF er Rønner. Hovedpoenget er at SKF blir utestengt fordi det var bråk i sandvika. Dette blir helt feil, da SKF ikke var et fnugg mer aktive i bråket, enn andre som nå er inne.

          Dermed burde LSK ventet, for så å ta SKF ved en eventuellt voldlig oppførsel. Alle som har vært med på noe, bør uansett straffes likt, vis man har gjort det samme. Uansett klær, eller personlighet.

          Vis det er holdningene som har utestengt SKF, så vil det si det samme som at ingen er straffet for det som skjedde i Bærum? Og at man har valgt å utestenge en gruppe, kun for deres "holdninger".

          For så å legge skylden for bærum bråket på disse, og dermed ha funnet en syndebukk til media.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av Nordby
            Hovedpoenget er at SKF blir utestengt fordi det var bråk i sandvika.
            Jeg tror nok, og jeg presiserer tror, for dette vet jeg ikke, at LSK har benyttet sjansen som bød seg. SKF kom frem og viste seg offentlig under eget gruppeflagg og ga ansikt til de ryktene som har florert.

            I og med at det kun er et spørsmål om tid før SKF gjør skam på LSK, så er det greit å få dem ut før de blir større og mer vanskelig å håndtere. Tipper også at pågangen for å bli med i SKF og sitte på Martins og drikke øl under kampdager ikke akkurat er stor. De fleste, også gutta i SKF, skulle heller vært på Åråsen.

            At politiet ikke til enhver tid har beviser mot medlemmene i diverse A og B-gjenger, forhindrer dem ikke fra å konstant holde dem under oppsikt. Det er bare et spørsmål om tid før de blir tatt i å gjøre noe galt...
            Last edited by Rønnern; 12.04.2008, 14:31. Begrunnelse: Rettet litt formulering
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              Ok. Så da inrømmer du at SKF ikke gjorde noe mer enn andre i Sandvika, men at all skyld er lagt på de, (ettersom ingen andre lenger er straffet), fordi de er fæle casuals og man trenger en syndebukk?

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Ok. Så da inrømmer du at SKF ikke gjorde noe mer enn andre i Sandvika, men at all skyld er lagt på de, (ettersom ingen andre lenger er straffet), fordi de er fæle casuals og man trenger en syndebukk?
                Det virker som om du på liv og død nekter å forstå hva Rønnern vil frem til.

                Det er sannelig ikke rart at det er krig i verden...
                Knurr...

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Ok. Så da inrømmer du at SKF ikke gjorde noe mer enn andre i Sandvika, men at all skyld er lagt på de, (ettersom ingen andre lenger er straffet), fordi de er fæle casuals og man trenger en syndebukk?
                  Nå var jeg ikke i Sandvika, så hva som skjedde der, vet jeg ikke og har heller ikke til hensikt å uttale meg om.

                  Jeg presiserte ganske grundig at jeg tror LSK benyttet sjansen. Jeg poengterte, ikke bare én gang, at dette vet jeg ikke, men er spekulasjoner fra min side.

                  Nå er det ikke jeg som har utestengt SKF, så hvorfor jeg skal komme med innrømmelser, skjønner jeg ikke.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    Er det vedtatt at personer som ikke med medlem av KFL ikke kan komme inn på bortefeltene? Jeg er selvsagt medlem, men har et par kamerater som jeg kunne tenkt å tatt med meg på Brann-LSK , men disse er jo ikke medlem av KFL.. Synes rett og slett dette er en idiotisk besluttelse og kommer til å ødelegge for mange personer som kommer å ser på fugla når de spiller i deres hjemby..
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                      Hovedpoenget her er ikke hva SKF er Rønner. Hovedpoenget er at SKF blir utestengt fordi det var bråk i sandvika. Dette blir helt feil, da SKF ikke var et fnugg mer aktive i bråket, enn andre som nå er inne.

                      Dermed burde LSK ventet, for så å ta SKF ved en eventuellt voldlig oppførsel. Alle som har vært med på noe, bør uansett straffes likt, vis man har gjort det samme. Uansett klær, eller personlighet.

                      Vis det er holdningene som har utestengt SKF, så vil det si det samme som at ingen er straffet for det som skjedde i Bærum? Og at man har valgt å utestenge en gruppe, kun for deres "holdninger".

                      For så å legge skylden for bærum bråket på disse, og dermed ha funnet en syndebukk til media.
                      Forskjellen her ligger vel i at SKF aldri har tatt avstand fra vold, du sier jo selv at LSK burde vente til en eventuell voldsepisode oppstår. Da har det gått for langt, det handler om preventivt arbeid mot vold, og der støtter jeg LSK. Jeg ønsker ikke å gå på match med en frykt for å havne oppi en slosskamp, og derfor støtter jeg LSK i å utestenge de med voldssympatier. Dersom SKF hadde vært en ikke-voldelig gruppe, er jeg litt overrasket over at de ikke, i motsetning til UFC og MB, tar sterk avstand fra vold.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        Fra klanen.no - Dette ser for meg mer fornuftig ut enn det lsk\kfl driver med.



                        Utestengelser

                        Av: Espen Knutsen (12. april 2008 11.14)

                        14 personer ble innbrakt utafor Gamla for et par uker siden. Alle 14 ble utestengt før kampen borte mot Tromsø. Ingen av de utestengte reiste til Tromsø. Alle fikk individuell mulighet til å forklare seg i uka som har vært, og 3 personer droppet å møte oss. De er alle utestengt på ubestemt tid. Han som kasta askebeger på snuten er definitivt ute. Lenge. Klanen utestenger ikke folk for å synge ACAB, ikke for å bli grisearrestert heller.

                        Jeg siterer (gud forby) fra VG nett i dag; ”- Når supporterklubbene vokser så mye som i de siste årene og favner så vidt som nå, oppstår det et behov for å markere avstand og gjøre seg mer eksklusive enn de andre. For å si det sånn så kan ikke 10.000 mennesker trekke i samme retning. Dagens fotballsupportere kommer fra alle slags sosiale lag, sier sosiolog Arve Hjelseth, som har skrevet doktoravhandling om norske fotballsupportere og selv holder med Vålerenga.”
                        ”Er disse gruppene farlige?”

                        ”- Ikke for oss. De har veldig sterke normer og regler om hvilken type konfrontasjoner de er med på. Men de oppfattes kanskje som en trussel, sier Hjelseth.”
                        Så er det oss og resten av sesongen. Dersom noen er i tvil klargjøres det herved hvilke konsekvenser som venter dersom du driter ut deg sjøl og klubben. Om du er Juletre, Ultras, Casual eller hva faan du nå enn er, så blir det utestengelse fra alle Vålerengas kamper, Bohemen og Sjappa hvis du bråker i tilknytning til kamp.

                        Med casualsmiljøet, som har en spesiell forkjærlighet for å avtale slossing med andre som vil sloss, har vi avtalt følgende før sesongen 2007. Ikke noe bråk på vei til, fra, utafor og inne på arenaen. Storming av, eller bråk på offentlige plasser hvor andre lags supportere oppholder seg, eller hvor andre tilfeldige personer enten jobber eller har tilhold, fører til utestengelse. Dette gjelder også i 2008.

                        Klanen og Vålerenga har lagt seg på en linje med dialog og gjensidig respekt med alle grupperinger på tribunen. De eneste vi aldri vil ha dialog med er nazisympatisører. Alle andre er i utgangspunktet velkommen. Denne linja har vært en suksess dersom vi måler i mengde fotballbråk de siste 12 måneder. Trolig i de neste 12 også. Derfor videreføres denne linja. Vi mener at casuals, og ultras for den saks skyld, er fenomener man ikke kan legge ned uten sennepsgass. Ei heller Blitz, som snuten har forsøkt å legge ned i 30 år. Det går rett og slett ikke. Hva bør man gjøre da?

                        Vi mener at det beste vi kan gjøre er å finne en gylden middelvei som gjør at Vålerengas navn kommer i minst mulig vanry. Utestengte folk er mer aggressive enn inkluderte folk. Så jævla enkelt. Dersom Vålerenga velger å utestenge hele grupperinger med bakgrunn i tilhørighet og ikke i konkrete voldshandlinger, mener vi at det blir mye mer bråk. Som et eksempel tror vi at 50 utestengte casuals vil droppe alle skrevne og uskrevne avtaler, og innføre Texas i Norge. Det skader Vålerenga mye, mye mer enn avtalte slagsmål på øde plasser langt unna folk.
                        Søndag er det match mot lille lille lillestrøm. Et Vålerenga i mer eller mindre full harmoni, mot en klubb i full oppløsning. Vi kommer, ser, synger dem ut, vinner og drar. Og ingen fra Vålerenga lager bråk. Jeg lover!

                        Så til media som gjør alt dem kan for å skape frykt for skumle fotballkamper. Ikke ring oss angående opptøyer i norsk fotball. Det finnes ikke opptøyer, og det kommer aldri til å bli opptøyer. Det var ørten hundre tusen mennesker på Ullevål stadion i fjor. Ikke en personskade, Ikke en.


                        Kjære media, ring heller folk som kjører bil. Folk som kjører bil dauer nemlig hver dag.

                        Espen Knutsen
                        Talsmann
                        (Trygg og god.)
                        Last edited by Skinke; 12.04.2008, 16:23.
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                          Fra klanen.no - Dette ser for meg mer fornuftig ut enn det lsk\kfl driver med.
                          Hvem faen bryr seg egentlig med hva klanen driver med, og mener? Hver gang det er no bråk med disko girls er de kjapt ute med uttalelser om at de ikke har noe med klanen å gjøre, og at de ikke representerer vif.

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            Opprinnelig skrevet av Skinke
                            Fra klanen.no - Dette ser for meg mer fornuftig ut enn det lsk\kfl driver med.
                            Jeg gjentar ikke hele innlegget.

                            Hvorfor er det mer fornuftig? Om 2-3 år får vi kanskje svar om dette er fornuftig eller ikke. Ikke i dag, ikke til helgen, men når det er gått så lang tid at man kan med en viss sikkerhet kan se resultatet av det som er vedtatt.

                            Respekt for grupper som sier ja til vold? Hvorfor det? Samfunnet forøvrig går det vel ikke i en dialog for å respektere voldelige grupperinger som har vold som ideologi? Det man gjør er å hindre ytterliggere rekruttering, gi ansvarlige straff og så forhindre at de er voldelige igjen.

                            Klanen har frem til nå hatt ett voldsproblem; det har ikke vi bortsett fra det om skjedde i Sandvika. Det var vel likevel ikke et oppgjør mellom casuals. Men det har Vålerenga hatt. Så hvis det er deres forklaring på suksess forstår jeg hvorfor klubben er har så store tradisjoner med vanstyring.

                            Gjensidig repekt for et menneske som har vold som ideologi? ALDRI!! Men stor repekt og erkjennelse kan man få den dagen man har innsett at man i tidligere liv valgte feil og ber om unnskyldning for det.
                            Last edited by chrissp; 12.04.2008, 15:59. Begrunnelse: Språklige justeringer.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • André
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 419

                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Hvem faen bryr seg egentlig med hva klanen driver med, og mener? Hver gang det er no bråk med disko girls er de kjapt ute med uttalelser om at de ikke har noe med klanen å gjøre, og at de ikke representerer vif.
                              det er vel riktig at isko ikke har noe med klanen og gjøre? de er vålenga supportere.
                              Your life
                              A game
                              turn it up, turn it up!

                              Kommentar

                              • Stanley
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • May 2006
                                • 108

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Du får korrigere meg, men så langt jeg har skjønt er SKF så langt latterliggjort i "miljøet" fordi de ikke tør å by opp til dans. Jeg antar at dette er fordi de fremdeles er såpass få. Dersom jeg har skjønt riktig.
                                Ja, jeg får nesten korrigere deg fordi det er ikke holdbart måten du tillegger noen onde hensikter og en skummel agenda. Det at du tydeligvis har lest på nett at SKF ikke tørr å slåss men at du tror det kommer til å skje en dag, er ikke for meg ett argument for å behandle noen på den måten disse gutta nå opplever.

                                I den første tråden om bråket var du; Rønnern den første til å nevne SKF og deres rolle i det hele, når du hadde gjentatt dette mange nok ganger var hele diskusjonen vinklet inn mot "de forferdelige casualsene" som var ene og alene ansvarlig for Søndagen. Når du samtidig bagateliserte arrestasjonen til styremedlemet som kun urinering virker det på meg som du var en del av tåkeleggingen og det å finne en syndebukk.

                                Det er kansje LSK som utestenger disse gutta men det meste av innformasjon på dem kommer fra KFL styret og personer rundt disse. Dvs at KFL styret har kunnet si hva de vil og legge føringer på utestengelsene.

                                Det er skremmende hvordan enkelte på dette forumet mener at det å gå kledd som en casual og "holdninger" er en såpass stor forbrytelse at det kvalifiserer til total rettsløshet.

                                Kommentar

                                • Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

                                  Opprinnelig skrevet av Stanley
                                  Ja, jeg får nesten korrigere deg fordi det er ikke holdbart måten du tillegger noen onde hensikter og en skummel agenda. Det at du tydeligvis har lest på nett at SKF ikke tørr å slåss men at du tror det kommer til å skje en dag, er ikke for meg ett argument for å behandle noen på den måten disse gutta nå opplever.

                                  I den første tråden om bråket var du; Rønnern den første til å nevne SKF og deres rolle i det hele, når du hadde gjentatt dette mange nok ganger var hele diskusjonen vinklet inn mot "de forferdelige casualsene" som var ene og alene ansvarlig for Søndagen. Når du samtidig bagateliserte arrestasjonen til styremedlemet som kun urinering virker det på meg som du var en del av tåkeleggingen og det å finne en syndebukk.

                                  Det er kansje LSK som utestenger disse gutta men det meste av innformasjon på dem kommer fra KFL styret og personer rundt disse. Dvs at KFL styret har kunnet si hva de vil og legge føringer på utestengelsene.

                                  Det er skremmende hvordan enkelte på dette forumet mener at det å gå kledd som en casual og "holdninger" er en såpass stor forbrytelse at det kvalifiserer til total rettsløshet.
                                  Det er tydelig at du har mye du skulle sagt om SKF og styremedlemet som ble arrestert. Hvorfor tok du ikke opp dette på allmøtet, men lar det gå utover Rønnern her? Hvorfor tok du det ikke med styret der? Hvorfor forsvarte du ikke SKF?

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    Dette er da et debattforum, så man må vel få lov til å diskutere dette her, uten at du skal begynne å blande deg? Kom med noe konstruktvt, istedenfor å prøve å kneble hele debatten.

                                    Hvorfor noen gutter i Stone Island, og hvite sko skal utestengens, UTEN å ha begått lovbrudd (da hadde vel politiet tatt de, hadde de ikke?), når et styremedlem som har blitt fengslet flere ganger de siste årene ser ut til å gi fri, kan virkelig ikke jeg skjønne. Man har tydligvis ammnesti når man sitter i styret, og egentlig burde være et forbilde.

                                    Forøvrig vil jeg påpeke at dette gjelder den ene personen i styret, og ikke begge. Ettersom den ene faktisk ikke lagde noe bråk.
                                    Last edited by ON; 12.04.2008, 17:33.

                                    Kommentar

                                    • Stanley
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • May 2006
                                      • 108

                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Det er tydelig at du har mye du skulle sagt om SKF og styremedlemet som ble arrestert. Hvorfor tok du ikke opp dette på allmøtet, men lar det gå utover Rønnern her? Hvorfor tok du det ikke med styret der? Hvorfor forsvarte du ikke SKF?
                                      Fordi SKF knapt var oppe til diskusjon før på slutten av møtet hvor Per Mathisen sa de var utestengt uten å begrunne nærmere. Er det å stille spørsmål til Rønnern "å la det gå utover" han? Han har vært en meget sentral i denne diskusjonen og jeg sa min mening om hvilket spill jeg mener tilsynelatende har skjedd i kullissene. Dette handler ikke om hans person men om det faktum at noen er gjort til syndebukker og andre er skjermet.

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        Opprinnelig skrevet av CFD
                                        Er det vedtatt at personer som ikke med medlem av KFL ikke kan komme inn på bortefeltene? Jeg er selvsagt medlem, men har et par kamerater som jeg kunne tenkt å tatt med meg på Brann-LSK , men disse er jo ikke medlem av KFL.. Synes rett og slett dette er en idiotisk besluttelse og kommer til å ødelegge for mange personer som kommer å ser på fugla når de spiller i deres hjemby..
                                        Mulig det vi ødelegge for enkelte, men det vil hjelpe mange flere, les: hele KFL, da det vil være lettere å hindre uromomenters tilstedeværelse. Av og til kan man ikke få i pose og sekk.
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • Felt C
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 776

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Utfordringen for KFL er dog å få kippa ut de gutta fra bortetribuner der KFL samles. Det byr på problemer fordi folka i det ene øyeblikket er en kompis du sitter og drikker med på en pub i Bryne og overøser dama i baren med komplimenter og hundrelapper, i det neste en fyr som ikke skjønner at det han bedriver ikke kan bringe noe positivt for LSK.

                                          Kan du svare meg på et spørsmål,Rønnern?

                                          Syns du det er greit at et styremedlem i KFL gjentatte ganger er arrestert og utestengt for fyll,vold og trusler?

                                          Dette temaet unngår du faktisk i debatten.

                                          Mens du gladelig drar frem gutter som aldri har blitt tatt for noe lignende.
                                          Av prinsipp står jeg for rettferdighet overalt i samfunnet og når folk syns det er helt greit at en gruppe blir utestengt på synsing og angivelige feil holdninger blir jeg helt matt.
                                          Hadde dette vært i rettsystemet hadde det blitt kalt justismord.Men pga klesstilen sin og forvrengte tanker om hva SKF egentlig står for har de ingen rett til rettferdighet.Jeg fatter det ikke.
                                          De får ta på seg et styreverv og ei gul drakt så kan de tydeligvis gjøre som de vil uten at noen fordømmer de.

                                          Kommentar

                                          Working...