Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Opprinnelig skrevet av Nordby
    Greia her er at LSK/KFL ved å utestenge SKF nå legger hele skylda på SKF. Dette uten grunnlag, ettersom SKF ikke gjorde noe annet enn de andre som først fikk beskjed om at de var utestengt, på nadderud/i bærum. Dermed legger de skylda på det som skjedde i Bærum, på en gruppe som oppførte seg på lik linje med de som er FRIKJENT.
    Jeg er helt uenig i disse premissene. KFL har ikke utestengt noen. KFL har derimot jobba for at sine undergrupper skal kunne få møte på Åråsen til tross for det som skjedde sist helg fordi man har vært uenig med klubben om "straffeutmålingen". Godt jobba!

    Når man da blir urettmessig utestengt, på totalt feil grunnlag, tror jeg at dette kan skape vold i fremtiden, da folk vil føle seg urettferdig behandlet.
    Hvis din antakelse er riktig høres dette ut som svært utrivelige mennesker. Håper volden du er redd for ikke kommer til syne slik at det går ut over fotballtilskuere.

    Forøvrig kan jeg vel si at de fleste i KFL styret har visst om, såvidt jeg vet/har hørt, om SKF over lenger tid. Såvidt meg bekjent i over 1 år. At de nå da kommer, og skal utestenge noen for feil holdninger, når den egentlige grunnen er Stabæk Away, er direkte LATTERLIG.
    Jeg synes fortsatt at beskyldningene mot styret i Kanari-Fansen framstilles på sviktende grunnlag.

    SKF bør, hvis de føler seg urettferdig behandlet av LSK - altså ikke KFL, ta offisiell kontakt med klubben og be om et møte for å fremlegge sitt syn på saken og jobbe for at de igjen kan møte på Åråsen.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

      Opprinnelig skrevet av Stanley
      At du Rønnern og flere her inne mener SKF bør være rettighetsløse fordi du antar at de står for for vold får stå på ditt menneskesyn. .
      Så for å unngå flere rykter og usannheter kan du kanskje fortelle meg(oss) hva SKF står for? Det bør vel være i deres interesse også, så vet vi hva vi har å forholde oss til. Jeg kunne f.eks. tenkt meg å vite om SKF definitivt tar avstand fra fotball relatert vold.

      Inntil en redgjørelse foreligger, antar jeg at LSK vet hva de gjør.
      (Ellers er jeg ikke enig i at det er skandaløs oppførsel og strø offentlig )

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        Opprinnelig skrevet av KFL109
        Jeg har aldri hørt om SKF tidligere og aner ikke hvem som er medlemmer.
        Ah! Du anser deg selv som en ivrig LSK supporter gjør du ikke? Vis denne fæle gjengen hadde dratt klubben du anser deg som stor supporter av, ned i søla, så burde du vel ha hørt om det?

        Kanskje ikke disse gutta er så skumle alikevell.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Opprinnelig skrevet av Stanley
          Nettop, dine antagelser,som viste seg å være fullstendig feil, var det som vinklet diskusjon inn på SKF sporet.
          Kutt ut, nå er det dere som er på jakt etter syndebukker for at dere er blitt utestengt og det skal plutselig være meg. Du har antagelig lest dette forumet i lang tid og med litt oppmerksomhet burde du ha fått med deg at dansegutter ikke er de mest populære blant kfl.no sine forumdebattanter. Og strengt tatt burde du fått med deg at SKF knapt er nevnt denne siste uka, sammenlignet med hvor mye pepper UFC og MB har fått.

          Opprinnelig skrevet av Stanley
          Hvis du nå avkrefter at dette sammen med bagateliseringen av styremedlmets skandaløse oppførsel var en del av agendaen for å tåkelegge, er det bra.
          For å avkrefte dette, må min intensjon ha vært å tåkelegge og det er der du tar skammelig feil. Jeg har snarere tvert i mot bidratt til at de aller fleste har fått komme til orde her på forumet denne uken, selv de med mer ekstreme meninger og mindre evner til å ordlegge seg på en fornuftig måte.

          Opprinnelig skrevet av Stanley
          At du Rønnern og flere her inne mener SKF bør være rettighetsløse fordi du antar at de står for for vold får stå på ditt menneskesyn.
          Antar og antar. Sannheten ligger vel tett opptil at det er bare et spørsmål om tid nok til å få rekruttert en anseelig gjeng, før det smeller.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Opprinnelig skrevet av Felt C
            Alle som har blitt arrestert i forbindelse med LSK-kamper de siste årene er såvidt jeg vet KFL-medlemmer.
            Mener du at alle de arresterte på Nadderud er medlemmer av KFL? Det har i hvert fall blitt hevdet at blusseren ikke hadde noen tilknytning til KFL.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • 007

              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Mener du at alle de arresterte på Nadderud er medlemmer av KFL? Det har i hvert fall blitt hevdet at blusseren ikke hadde noen tilknytning til KFL.
              Og en var visstnok VIF-supporter på jakt etter bråk...

              Kommentar

              • Yellowman
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2005
                • 191

                Opprinnelig skrevet av CC 7
                Og en var visstnok VIF-supporter på jakt etter bråk...
                ja fysj,skummle saker...

                Kommentar

                • LSK-jenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 656

                  Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Ah! Du anser deg selv som en ivrig LSK supporter gjør du ikke? Vis denne fæle gjengen hadde dratt klubben du anser deg som stor supporter av, ned i søla, så burde du vel ha hørt om det?

                  Kanskje ikke disse gutta er så skumle alikevell.
                  Du forsvarer SKF i alle innleggene dine her, men hvorfor unngår du da alle spørsmål om SKF og hva dere står for?
                  Hvis du mener at ikke holdningene er feil og at dommen er urettferdig så del sannheten med oss andre.
                  Også kan man gå vidre i debatten i steden for at folk må gjenta seg selv.
                  Yvonne

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                    Ah! Du anser deg selv som en ivrig LSK supporter gjør du ikke? Vis denne fæle gjengen hadde dratt klubben du anser deg som stor supporter av, ned i søla, så burde du vel ha hørt om det?

                    Kanskje ikke disse gutta er så skumle alikevell.
                    • Jo, jeg anser meg som en rimelig ivrig LSK-supporter.
                    • Jeg innrømmer glatt at jeg ikke hadde hørt om SKF tidligere.
                    • Det er ikke sikkert dem er skumle. Det var du som antyda i et annet innlegg i tråden at LSKs utestengelse av dem kunne skape vold i fremtiden.
                    • Jeg vet at SKFs medlemmer har blitt utestengt av klubben, og har forsøkt å argumentere for at det ikke er riktig å gi Kanari-Fansen skylda for det.
                    • Jeg synes fortsatt at SKF skal ta direkte kontakt med LSK for å få til en dialog om opphevelse av utestengelsen hvis de mener at dette er gjort på et uriktig/urettferdig grunnlag.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      Denne diskusjonen dreier seg mer og mer om SKF. Før vi da kan ta diskusjonen videre om det er rett eller galt av LSK å utestenge medlemmene i denne gruppen er jeg enig med de som ber om mer informasjon om SKF.

                      1) Hvor mange medlemmer har SKF?
                      2) Hvor lenge har dere vært kalt SKF?
                      3) Hvordan er deres foretrukne måte å støtte LSK på?
                      4) Har dere tidligere vært involvert i voldshandlinger der dere har gjort dette som supporter av LSK? Er i såfall dette noe gruppen har gjort i fellesskap eller har det kun vært enkeltpersoner i gruppen?
                      5) Ønsker dere å utøve vold mot andre supportere som godtar denne formen for kamp?
                      6) Utifra deres kunnskap om casuals, vil dere selv definere dere som casuals?

                      Er det noen fra SKF her inne som tør svare?

                      Den som frekventerer forumet ofte vet jo at SKF har vært nevnt tidligere, og da i "usikre" ordelag om hvem og hva slags gruppering dette er.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • Brækken
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jun 2007
                        • 109

                        Kan noen fortelle meg hvorfor det selges billetter til ikke medlemmer av KFL til kr 190,- når det kreves at man skal vise medlemskort for å kunne stå sammen med KFL?

                        Hva er meningen med å ha mulighet til å kjøpe billett uten medlemsskap når man ikke kommer inn hvis man ikke har det?

                        Og hva skjer med de som har kjøpt sesongkort men ikke har betalt medlemsskapet? Skal de plutselig ikke få komme inn på tribunen?
                        Team Wenche Myhre

                        Kommentar

                        • Stanley
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • May 2006
                          • 108

                          Denne diskusjonen handler om hvor urimelig og hvor lite juridisk holdbar utestengelsene faktisk er.
                          Organisasjonsstruktur i SKF, antall medlemmer og når neste general forsamling holdes er mindre intresant for meg.

                          Det er prinsippielt feil å utestenge personer så lenge det ikke er utført handlinger som "bringer Klubben i vanry".

                          Det er dobbelmoral at vedkommende i KFL som etter eget utsagn "har erklært krig" mot casualsene, selv gang på gang har skadet Klubben ved å lage bråk. Det er ingen tvil om at KFL styret har drevet mye lobby virksomhet siste uka for å skape stemning mot det som regnes som casuals og for å legge all skyld over på SKF.

                          Det hele er en farse hvor resultatet; frikjennelse av ufc/mb og tåkelegging av styremedlemets overtramp var klart allerede Mandag morgen.
                          Last edited by Rønnern; 12.04.2008, 21:47. Begrunnelse: Voldsomme karakteristikker

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            Opprinnelig skrevet av Stanley
                            Denne diskusjonen handler om hvor urimelig og hvor lite juridisk holdbar utestengelsene faktisk er.
                            Organisasjonsstruktur i SKF, antall medlemmer og når neste general forsamling holdes er mindre intresant for meg.

                            Det er prinsippielt feil å utestenge personer så lenge det ikke er utført handlinger som "bringer Klubben i vanry".

                            Det er dobbelmoral at vedkommende i KFL som etter eget utsagn "har erklært krig" mot casualsene, selv gang på gang har skadet Klubben ved å lage bråk. Det er ingen tvil om at KFL styret har drevet mye lobby virksomhet siste uka for å skape stemning mot det som regnes som casuals og for å legge all skyld over på SKF.

                            Det hele er en farse hvor resultatet; frikjennelse av ufc/mb og tåkelegging av styremedlemets overtramp var klart allerede Mandag morgen.
                            Enten så får du komme med bevis på det du hevder eller så farer du rett og slett med jævla mye bullshit.

                            1) Kanskje ikke organisasjonsstrukturen og antall medlemmer i SKF er interessant, men det er så absolutt de andre spørsmålene jeg stiller.

                            2) KFL sitt styremedlem er utesteng og for hvor lenge bestemmes til uken. Derfor er det idiotisk å komme med dette igjen når dette faktisk er besvart tidligere.

                            3) Hvordan vet du at KFL har lobbet aktivt for det du hevder?

                            Det er ikke prinsipielt feil å utestenge personer som ennå ikke har utført handlinger som bringer klubben i vanry, så lenge de har et ønske om voldshandlinger mot andre supportere. Om det første slaget kommer i natt eller om to måneder er for meg uinteressant så lenge dette er deres intensjon.

                            Du bør merke deg at oss som er negative til undergrupperinger generelt og casuals spesielt, aldri kommer med beskyldninger om de faktisk har gjort den ene eller andre handlinger, men heller et spørsmål om de faktisk har gjort det eller tar avstand fra handlinger (og dermed gir de en anledning til å svare for seg).
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av Stanley
                              Det er dobbelmoral at vedkommende i KFL som etter eget utsagn "har erklært krig" mot casualsene, selv gang på gang har skadet Klubben ved å lage bråk. Det er ingen tvil om at KFL styret har drevet mye lobby virksomhet siste uka for å skape stemning mot det som regnes som casuals og for å legge all skyld over på SKF.
                              Nå må du roe deg ned noen hakk med personbeskyldningene dine, ellers ryker du ut herfra. Styremedlemmet er ikke på nett og kan ikke svare for seg, men fakta er som følger.

                              På mandag kveld var det innkalt til møte i tribunegruppa i KFL. Der ble vi møtt med noen bleke fjes fra medlemmene i styret i KFL. De hadde blitt innkalt i møte med LSK for å diskutere saken, men endte opp med bakoversveis og beskjed fra LSK om at UFC, MB, de arresterte styremedlemmene og SKF var blitt utestengt. Finito. Hvordan du da kan påstå at noen som helst hadde drevet en vellykket lobbyvirksomhet, er for meg en gåte. Ingen gikk fri på mandag, det er først utover i uka at LSK har jenket seg. Og det er klart, KFLs styre kjemper da ikke for undergrupper som ikke vil være bekjent av KFL. Noe annet ville være uhørt.

                              Nevnte styremedlem stod frem på møtet og la frem en unnskyldning og informerte om at han tar den straffen han får. Han skal ikke på kamp i morgen.

                              Når Per Mathisen nevnte at LSK opprettholdt utestengelsen av SKF, ble han møtt med jubel og applaus....
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • 007

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Når Per Mathisen nevnte at LSK opprettholdt utestengelsen av SKF, ble han møtt med jubel og applaus....
                                Kanskje ikke så rart, all den tid vi som var der er medlemmer i KFL og SKF visstnok skal være ikke-medlemmer.
                                I tillegg har vi jo fått beskjed at SKF er casuls og bare ute etter bråk...
                                Om de er det eller ikke har jeg ingen formening om...

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

                                  Opprinnelig skrevet av scages
                                  Kan noen snart ta bladet fra munnen og fortelle oss hvem SKF er? Hva står dere for, og hva er intensjonen? Synes dere det er veldig rart at folk lurer og at det oppstår rykter?

                                  Etter det kan vi begynne å diskutere. . .
                                  Enig med deg.
                                  Nordby har tydligvis kunnskaper på gruppa. Hve står SKF for. OG DA MENER JEG IKKE BOKSTAVENE.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                                    Fra klanen.no - Dette ser for meg mer fornuftig ut enn det lsk\kfl driver med.

                                    <masse hjernedød diare fra søpla>
                                    Hmmm. la meg se. Hvis jeg vil...

                                    Kjøpe spillere på en anstendig måte - Lytter jeg da til den serie-dømte kjeltringen Morgan Andersen?
                                    Ta vare på pengen mine - Kjøper jeg da verdipapirer fra broilerne i Terra Securities?
                                    Skape et godt arbeidmiljø - Velger jeg da metodene til Stalinisten Gerd-Liv Valla?
                                    Bygge en fremgangsrik nasjon - Følger jeg da despoten Robert Mugabes prinsipper?
                                    Sørge for at menneskerettigehetene er ivaretatt - Bejubler jeg da det korrupte IOC-regimets støtte til Kina?

                                    Selvsagt ikke.

                                    På lik linje så har ikke LSK/KFL noe å lære av de hjernedøde trygdesnylterne i søpla.
                                    Last edited by BennyLem; 12.04.2008, 22:34. Begrunnelse: Skrivefeil
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      Opprinnelig skrevet av CC 7
                                      I tillegg har vi jo fått beskjed at SKF er casuls og bare ute etter bråk...
                                      Om de er det eller ikke har jeg ingen formening om...
                                      Vi prøver å få folk som åpenbart kjenner miljøet i tale, men alt koker ned i bortforklaringer og endring av fokus.

                                      Da trekker jeg mine egne konklusjoner, og er glad for at LSK har bestemt seg for å stenge denne grupperingen ute.
                                      Så kan vi andre konsentrere oss om å gi alt for sportstklubben.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Ja, da fikk jeg en overaskende telefon fra en som har fulgt debatten fra sidelinjen og han kunne fortelle meg at det finnes krystallklare politirapporter angående SKFs aktiviteter som klubben er i besittelse av.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          Skjønner at du ikke kan legge ut navn og lignende på forumet Rønnern. Men har du mulighet til å utdype litt hva det går på? Altså hva disse "fine" guttene har gjort?
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...