Kommuniké fra KFL 11.04.08 - Etter allmøtet NB! Oppdatert igjen..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Christa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 326

    Ang. det Rønnern sier her kan jeg bare si at jeg også har hørt dette i kveld, politirapportene er krystallklare og jeg vil bare si at de som forsvarer SKF skal bare være glad for at detaljene i dette ikke er blitt offentliggjort.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3438

      Opprinnelig skrevet av Nordby
      Greia her er at LSK/KFL ved å utestenge SKF nå legger hele skylda på SKF. Dette uten grunnlag, ettersom SKF ikke gjorde noe annet enn de andre som først fikk beskjed om at de var utestengt, på nadderud/i bærum. Dermed legger de skylda på det som skjedde i Bærum, på en gruppe som oppførte seg på lik linje med de som er FRIKJENT.
      Dere burde være glad flere fikk en ekstra sjanse. Når man ser MB's video som av alle ting skal bevise 'politiets overgrep', så er det klart for de fleste at mange flere burde vært arrestert og kastet ut av KFL.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • e.d
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 688

        Skal folk bli utestengt fra kamper mener jeg avgjørelsen til klubben må ha forankring i noe de utestengte faktisk har gjort. Dette er et helt grunnleggende rettsprinsipp som alle har krav på. I tillegg må straffen være rimelig i forhold til forseelsen. Og jeg synes ikke det holder at fordi man ble innbrakt av politiet før eller under eller etter en kamp så skal man automatisk bli utestengt. På Nadderud var det det tydelig at politiet ikke hadde oversikt over situasjonen. Bl.a var det en som ble innbrakt nettopp fordi han prøvde å utøve indrejustis og roe ned folk.

        Det å være medlem i KFL er ingen rettighet noen har. Skal man være medlem her skal å må man innrette seg etter de rammene KFL setter og dele den grunnleggende ideologien som som KFL står for. Og KFL kan i motsetning til LSK eksludere folk uten at de faktisk har gjort noe galt, men som tydelig viser at de ikke ønsker å innrette seg KFL sine rammer eller ideologi.

        Når det gjelder det som skjedde på Nadderud så var det helt uakseptabelt og det politihatet som mange viste der har ingen plass i Kanarifansen. Det må bli slutt på å dyrke dette politihatet på tribunen fordi det ødelegger for LSK, for oss og det tar fokus bort og tar drepen på tribunelivet. Etter at det skjedde i pausa så var det helt dødt i 2. omgang.

        Etter det som er skjedd er det nødt til å komme at man må være medlem av KFL for å komme inn på feltet. Når det gjelder borteturer så må billettene vi har krav på sendes til LSK som sender dem videre til KFL. Hvis klubbene ikke vil være med på dette og fortsetter å selge billetter vilkårlig til bortefeltet må de selv ta ansvar for det som skjer der for da kan jo ikke KFL ta ansvar for dette. Og da kan heller ikke NFF eller LSK sende bota til KFL eller holde oss ansvarlig. Da er arrangørklubben ansvarlig.
        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Skjønner at du ikke kan legge ut navn og lignende på forumet Rønnern. Men har du mulighet til å utdype litt hva det går på? Altså hva disse "fine" guttene har gjort?
          Navn og lignende er utelukket. Hva de har gjort er heller ikke viktig for KFL eller denne debatten. Det er LSK som har stengt ute SKF, medlemmene der som føler seg urettferdig behandlet bør da ta kontakt med LSK, ikke forvente at KFL skal tale deres sak.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Dere burde være glad flere fikk en ekstra sjanse. Når man ser MB's video som av alle ting skal bevise 'politiets overgrep', så er det klart for de fleste at mange flere burde vært arrestert og kastet ut av KFL.


            den du tenker på? Jeg ser egentlig ikke noe galt her jeg da? Mulig jeg blind dum og blond men det er en amper situasjon mye verbalt osv. Knapt noen som er nær snuten. Når snuten velger å gå inn i en så amper situasjon så er det bare ett under at det ikke er mer knuffing spør du meg. Mulig jeg fjern og trøtt.
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • Shrap
              Medlem
              Møteplager
              • Sep 2005
              • 95

              Det er da samma hva SKF's medlemmer som individer har gjort i fortiden,så lenge det ikke er i LSK sammeneheng. Det som er grunnlaget for denne debatten ( som jeg ser det ) er hva de gjorde på nadderud, som førte til utestengelse.

              Og, ja. Blah blah blah , bedre føre var osv. Men man kan jo ikke bevise en eneste ting? ( som jeg har fått med meg)
              Last edited by Shrap; 13.04.2008, 03:11. Begrunnelse: skriveleif
              Bergdølmo - VÅR mann!!!

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3438

                Opprinnelig skrevet av Skinke
                http://video.mentalboys.com/view_vid...f7cd9dfd0e5dea

                den du tenker på? Jeg ser egentlig ikke noe galt her jeg da? Mulig jeg blind dum og blond men det er en amper situasjon mye verbalt osv. Knapt noen som er nær snuten. Når snuten velger å gå inn i en så amper situasjon så er det bare ett under at det ikke er mer knuffing spør du meg. Mulig jeg fjern og trøtt.
                Da har vi forskjellig syn på hva som er rett og galt. Jeg håper folk flest har respekt for politifolk og den jobben de gjør.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  Opprinnelig skrevet av e.d
                  Etter det som er skjedd er det nødt til å komme at man må være medlem av KFL for å komme inn på feltet. Når det gjelder borteturer så må billettene vi har krav på sendes til LSK som sender dem videre til KFL. Hvis klubbene ikke vil være med på dette og fortsetter å selge billetter vilkårlig til bortefeltet må de selv ta ansvar for det som skjer der for da kan jo ikke KFL ta ansvar for dette. Og da kan heller ikke NFF eller LSK sende bota til KFL eller holde oss ansvarlig. Da er arrangørklubben ansvarlig.
                  Her tar du faktisk litt feil. Ettersom de nye retningslinjene kommer fra KFL, og LSK ikek har uttalt seg noe om de nye reglene.

                  KFL kan ikke si at stadioneier kun skal slippe inn de som er KFL medlemmer på bortefeltet. Dette ville vært et for stort sikkerhetsproblem. Tenk deg 300-500 kanaris som blir nekta inngang på Ullevål hvor mye tull som kan skje da da dem blir vandrende rundt på Ullevål...

                  Dette med at ingen kan organisere egen busstur til kampene er jo helt høl i huet.. I tillegg, hvis Junior Kanaris skal ha en egen minibuss til en bortekamp, må denne driftes gjennom KFL.

                  Lurer litt på hva som skjer hvis noen drar på en busstur uten at den er i regi av KFl om enkelte folk vil gjøre alt dem kan for å få bussen til å ikke gå/evt. må snu på vei til kamp.

                  Jeg mener også at neste medlemsmøte er vel så viktig som det forrige. her er det bare å møte opp!
                  Last edited by Tony; 13.04.2008, 08:25.

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Når det gjelder "politi overgrep" så tenker jeg Rodney King eller lignende.

                    Når jeg tenker på idioter som spitter på politimenn og dritter ut klubben på direkte TV så tenker jeg "Mentally retarded boys".
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • Eru
                      -RBK-supporter-
                      • May 2006
                      • 59

                      Opprinnelig skrevet av Christa
                      Ang. det Rønnern sier her kan jeg bare si at jeg også har hørt dette i kveld, politirapportene er krystallklare og jeg vil bare si at de som forsvarer SKF skal bare være glad for at detaljene i dette ikke er blitt offentliggjort.
                      Politirapporter betyr lite eller ingenting. ingen i SKF er vel dømt for noe som helst. En kan ikke utestenge folk på mistanke.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        [moderatormelding] Debatten om utestengelsen av SKF avsluttes. SKF er ikke en del av KFL og ønsker heller ikke å være det. kfl.no er et debattforum for KFL. Medlemmene av SKF oppfordres til å ta denne debatten med LSK.[/moderatormelding]
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • Brigaden
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Dec 2007
                          • 5

                          Kan ikke fatte hvorfor name-dropping i det hele tatt nevnes. Dette er ting som blir gjennomført på pedofile overgripe av små barn, blant annet i USA.



                          Hvem kan påstå og mene, at en person som har gjort noe der i prinsippet ikke er noe værre enn å urinere på offentlig plass, skal miste alle sine rettigheter på privatlivets fred og henges ut der all objektivitet er lagt til side?
                          www.brigaderodhvit.com

                          Kommentar

                          Working...