Hvem bør være kaptein?
Collapse
X
-
Hva du mener er vel egentlig ikke så veldig interessant, og her må jeg voktene ordene mine for ikke å ble kastet ut av dette forumet. Kippe er en av landets beste stoppere, om ikke den beste. Han er 30 år, altså mange år igjen. Har spilt i Lsk siden han debuterte mot Stabæk i 1997. Ergo han kjenner klubben ut og inn. Hadde de andre spillerene på dagens Lsk holdt standaren til Kippe hadde vi vært et topplag hvert år.
Tydelig at du ikke har særlig kontakt med spillere, trenere osv., ettersom du disser Kippe. Kippe uuuu , han er treg, han har ikke teknikk uhhh, han spiller bare lange baller uten adresse uuuhhh. Han får mange røde kort, han sier ingenting på banen uuuhhh.
UTEN KIPPE HADDE VI VÆRT ET ADECCOLAG
At noen mener Kippe ikke er verdens beste kapteiemne, betyr vel ikke automatisk at en synes han er dårlig?
Kippe er god, ingen tvil om det. Som Petter er inne på, en Bjarmann type hadde vært fint igjen. For du sammenlikner vel ikke Kippe med Bjarmann.
Derimot, av de som er i klubben i dag, kan jeg ikke se mange, om i det hele tatt noen, som er bedre egnet enn Kippe. Kippe går da foran, selv om han som alle andre gjør feil og kan gjøre feil. Så i dagens stall tror jeg ikke det er så mange en kan bytte ut Kippe med.
For fremtiden får en se hva Berg og Bjarmann henter inn, før en oppgjør seg en mening.Kommentar
-
Må trekke frem denne! Latterlig at dette var et tema. Kippe er den naturlige kaptein på Lsk, og blir det neste år. Særlig artig å lese Petter som mener Kippe er på hell. Årets speller selv med en under middels sesong, ikke dårlig når han kun tjener 1/3 av det Riseth gjør.
Jeg må spørre - hva er en kaptein? Hva gjør en spiller til en god kaptein. Joda, du har rett når du poengterer at steinaldermannen har røtter i klubben, at han kjenner Sportsklubben ut og inn og at han er blant våre beste spillere, men er det dét som kjennetegner en kaptein? For meg er en kaptein en som står foran i krigen. En som tør å si fra. En som maner til ekstra innsats når det er tungt. En som går bort til dommeren på vegne av laget.
Frode Kippe er i mine øyne ingen av disse. Jovisst, han sier fra til dommeren når han får kort, men da er det som regel for sent, og det eneste du risikerer å oppnå er enda et kort. Slik jeg opplever kapteinsemnet Kippe er en som representerer Fugla ved å hjelpe keeperen i å dirigere muren når vi får frispark i mot på 20 meter, mens Riseth snakker med dommeren. Hvem av de to er egentlig kapteinen?
Jeg mener heller ikke at Riseth bør være kaptein, bare så det er sagt. Til det har han et par for mange uheldige uttalelser til TV2 i år. Jeg ser nemlig ingen gode kandidater til å være kaptein, men det betyr ikke at temaet ikke kan diskuteres.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kaptein, Leder, Sjef, General. En mental greie. Noen er bare sånn, besitter den typen utstråling. Eier rommet. Folk i nærheten blir forsiktige.
Det er ikke mange slike personligheter og klubben har ingen derfor er det greit at Kippe er kaptein med bakgrunn i erfaring og fartstid i klubben. Ingen av de andre spillera er spesielt mye bedre egnet.
En god leder utpå der kan utgjøre en stor forskjell, vi får håpe det dukker opp en slik spiller etterhvert.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Når det gjelder Kippe synes jeg aldri han har egnet seg som kaptein, men anser ham fortsatt som en av de viktigste spillerene i LSK...Kommentar
-
Dolly...
Det er greit at Kippe er helten din, og at du har lyst til å forsvare han.
Men du bumper en nesten to måneder gammel tråd og virvler opp diskusjonen, samtidig som du hevder at det er utrolig at det er et tema. Det har ikke vært et tema på nesten to måneder.
Sant på så mange plan akkurat nå; kjærlighet gjør blind.
Jeg er for øvrig helt enig i at at Kippe ikke fremstår som en ideell kaptein, og ja, han er en gammeldags bautastopper. Likevel liker jeg han godt, men er ikke blind for begrensningene hans. En god løsning ville være å finne en topp makker til han (hurtig med brukbar pasningsfot), eller utvikle PSA mer.
Slutt å sleng om deg med usle hentydninger! Jeg synes det Petter skriver er mye mer interessant enn det jeg har sett av deg til nå. Jeg håper du er veldig veldig ung.FerdigskåraKommentar
-
Spillerne møtes også utenom kampdagene, for å ha nevnt det. De som har sett laget på nært hold vet like godt som jeg hvilken status og pondus Kippe har i gruppa.
I kampsituasjoner er kapteinens rolle mer diffus. Det er det helhetlige som må være viktig når en vurderer folk opp mot en kapteinsrolle.
Kippe mener jeg i tilfelle er en førsteklasses kaptein. Han gjør jobben uten å mukke, og forventer det samme av alle andre rundt seg. Espen, Steinar Pedersen, Khaled Mouelhi og Arild Sundgot er andre ledertyper i gruppaCuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Spillerne møtes også utenom kampdagene, for å ha nevnt det. De som har sett laget på nært hold vet like godt som jeg hvilken status og pondus Kippe har i gruppa.
I kampsituasjoner er kapteinens rolle mer diffus. Det er det helhetlige som må være viktig når en vurderer folk opp mot en kapteinsrolle.
Kippe mener jeg i tilfelle er en førsteklasses kaptein. Han gjør jobben uten å mukke, og forventer det samme av alle andre rundt seg. Espen, Steinar Pedersen, Khaled Mouelhi og Arild Sundgot er andre ledertyper i gruppaFerdigskåraKommentar
-
I kampsituasjoner er kapteinens rolle mer diffus. Det er det helhetlige som må være viktig når en vurderer folk opp mot en kapteinsrolle.synging, mentalitet - Kanari-FansenKommentar
-
Jeg er ikke enig i dette. det er nettopp i kampsituasjoner og særlig når det røyner på eller blåser friskt at kapteinen skal være klar og tydelige og framstå med autoritet. Hvis kapteinen ikke klarer å være tydelig leder under kamp så hjelper det vel ikke at han er det når det ikke er kamp? Under kamp mener jeg Søgård er mye mer leder, innpisker og motivator og jeg synes han skulle være kaptein.
Sånn rent bortsett fra at han ikke er selvskreven på laget? En kaptein må være en som er på banen ved enhver mulighet, være den som pisker de andre, står frem med kassa og gir motstanderen en trøkk som kjennes.
En type som Bjarmann, og Kippe er vel det nærmeste vi kommer.Kommentar
-
Sånn rent bortsett fra at han ikke er selvskreven på laget? En kaptein må være en som er på banen ved enhver mulighet, være den som pisker de andre, står frem med kassa og gir motstanderen en trøkk som kjennes.
En type som Bjarmann, og Kippe er vel det nærmeste vi kommer.synging, mentalitet - Kanari-FansenKommentar
-
Dolly...
Det er greit at Kippe er helten din, og at du har lyst til å forsvare han.
Men du bumper en nesten to måneder gammel tråd og virvler opp diskusjonen, samtidig som du hevder at det er utrolig at det er et tema. Det har ikke vært et tema på nesten to måneder.
Sant på så mange plan akkurat nå; kjærlighet gjør blind.
Jeg er for øvrig helt enig i at at Kippe ikke fremstår som en ideell kaptein, og ja, han er en gammeldags bautastopper. Likevel liker jeg han godt, men er ikke blind for begrensningene hans. En god løsning ville være å finne en topp makker til han (hurtig med brukbar pasningsfot), eller utvikle PSA mer.
Slutt å sleng om deg med usle hentydninger! Jeg synes det Petter skriver er mye mer interessant enn det jeg har sett av deg til nå. Jeg håper du er veldig veldig ung.Kommentar
Kommentar